Auteur Topic: [Kandidaat] Tooske Ragas  (gelezen 17440 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2024, 09:48:00 »
Wat ik bedoel is: als je dat echt denkt is Tooske 100% de mol. Want dat is door de telefoonstem niet gezegd. En een kandidaat zou dat nooit doen. Het lijkt me sterk dat de productie de mol op die manier weggeeft. Onmogelijk eigenlijk.

Daar komt bij dat het voor een mol echt véél te risicovol is. Degene aan de telefoon hoort je namelijk en kan zijn conclusies trekken.

Dit bij elkaar genomen concludeer ik dat het gewoon een gekke edit is. Wellicht om Tooske bewust verdacht te maken. Dus dan is ze de mol wat mij betreft niet.

Sor zal Tooske niet tegenspreken, want hij staat in de wacht voor een joker. Pakt hij die, dan kan ze later zeggen: 'Ik heb je geholpen. Maar nu mag ik dus ook voor een joker hè!'. Kan nog prima kandidaats uitgelegd worden.
Wat ik eigenlijk verdachter vind: is het niet raar dat ze niet over die troef begon toen ze eenmaal alleen met Sor was? Ze doet zelfs of ze het echt niet wist. Ze was er (als Mol) denk ik een beetje mee aan, dat hij hem niet gepakt had. Ze was haar argument van 'nu ik ook één' kwijt.

Verder kunnen Fons en Kees niet weten dat het niet klopt, van die 800 pesos. Daar gaan ze ook niet achter komen, want niet alle belrondes waren hetzelfde. Er was er een met twee jokers, en bij de laatste ronde werd (door Tooske) extra geld gepakt voor de andere groep, zonder kans op een joker.

Tooske zegt bij het tweede telefoontje wel nog even heel mols tegen Fons: 'Had jij ook 600 of 800?'. ;D Waarom zou een kandidaat dat doen?

EDIT: Fons zegt: 'Sor mompelt wat over 600 en 800'. Het kan zo zijn dat hij dat vóór Tooske zei, en Tooske hem alleen maar herhaalt. In dat geval heeft ze het tweede deel gewoon niet gehoord, en krijgt zij hier inderdaad een verdachte edit.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 10:04:10 door Molest »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2024, 11:01:18 »
Wat ik eigenlijk verdachter vind: is het niet raar dat ze niet over die troef begon toen ze eenmaal alleen met Sor was? Ze doet zelfs of ze het echt niet wist.
Daarom vind ik haar ook een Kim-achtige mol. Beetje dom. Ik denk dat ze 2 strategieen door elkaar haalt en zich een beetje van de domme houdt, maar het is ook echt dom  ::rofl:: De hoofdstrategie is dus van niks weten. Maar ze bedacht er een zijstrategie bij door zo aan Sor's telefoon te hangen en er 800 van te maken.

Aan de andere kant ook weer niet zo erg. Sor gaat er niet eens op in, heeft het in alle spanning/drukte niet eens gemerkt. Die antwoordt haar gewoon. Ze gingen uiteindelijk toch naar een 'moetje' toe samen, want Tooske zou de telefoon krijgen, en dan sowieso tegen de jokers aanlopen, dus hoe dan ook was Sor erbij gebaat haar geheel in te lichten.

EDIT: Fons zegt: 'Sor mompelt wat over 600 en 800'. Het kan zo zijn dat hij dat vóór Tooske zei, en Tooske hem alleen maar herhaalt. In dat geval heeft ze het tweede deel gewoon niet gehoord, en krijgt zij hier inderdaad een verdachte edit.
Ja dat kan ook. De verdachte edit is Kim-too-obvious dus dat maakt Tooske dan de mol ::ok::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2024, 18:04:40 »
Daarom vind ik haar ook een Kim-achtige mol. Beetje dom. Ik denk dat ze 2 strategieen door elkaar haalt en zich een beetje van de domme houdt, maar het is ook echt dom  ::rofl:: De hoofdstrategie is dus van niks weten. Maar ze bedacht er een zijstrategie bij door zo aan Sor's telefoon te hangen en er 800 van te maken.

Ze zou inderdaad wat een Kim-achtige mol zijn, maar dan toch weer helemaal niet. Goed verwoord.

Citaat
Aan de andere kant ook weer niet zo erg. Sor gaat er niet eens op in, heeft het in alle spanning/drukte niet eens gemerkt. Die antwoordt haar gewoon. Ze gingen uiteindelijk toch naar een 'moetje' toe samen, want Tooske zou de telefoon krijgen, en dan sowieso tegen de jokers aanlopen, dus hoe dan ook was Sor erbij gebaat haar geheel in te lichten.
Ja dat kan ook. De verdachte edit is Kim-too-obvious dus dat maakt Tooske dan de mol ::ok::

Hier snap ik dan weer helemaal niets van.  ::oink::

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2024, 16:31:06 »
Ik was niet actief op zoek naar hints maar als Tooske de mol is zou dit wel een mooie kunnen zijn. Voordat er gefietst gaat worden zegt Rik dater max. 300 euro per item te verdienen is en Tooske steekt (heel even, niet langer dan een seconde) drie vingers omhoog, oftewel een omgekeerde M.

Maar behalve dit had ze bij het fietsen dus alweer een prima molpositie om de prijs per goedgeraden item van 300 terug te brengen naar 100. Ik denk dat ze samen met Sor flink wat minuten heeft staan bellen, in elk geval lang genoeg om van 200 naar 100 euro per goed geraden item te gaan.

Ook was ze volgens mij weer prachtig gespeeld verbaasd na afloop van de spelletjes op de boot: "Wat? 500 euro!". Dan kan je weer perfect de goede kandidaat spelen door richting Qatar te hinten als er al minimaal 1 fout land op de lijst staat en met 1 vlakje Rubik's cube kan ze goedkoop shinen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2024, 16:37:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2024, 17:00:49 »
Tooske heeft zelf maar kort gebeld. Hooguit twee minuten. Fons komt op zeker 8+6 minuten. 30-23=7 minuten waren erover. Sor de rest is 6 minuten. Belminuten afronden naar beneden, hou je er 7 over.

Fons 14 minuten
Sor 6 minuten
Tooske 2 minuten
Afronden naar hele belminuten 1
7 minuten resterend.

Sor, Fons en Tooske stimuleerden elkaar om te bellen. Daar heb je blijkbaar niet per se een mol voor nodig. Zelfs niet met een Kees, die stimuleerde om te stoppen met bellen en later om korter te bellen, max. 5 minuten.

Dat het laatste nummer gebeld is, is een indicatie dat de mol er niet voor heeft gezorgd dat de belminuten hier al op waren, zodat het andere team geen extra geld kreeg.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2024, 18:52:01 »
Dit had ik vorige week bij het desbetreffende topic geschreven:

Als Sor de eerste keer ophangt, zijn er nog 24 belminuten over. Geen joker verdiend.
Als Fons zijn geboortedatum doorgeeft zijn er nog 20 belminuten over. Joker verdiend.
Als Tooske hoort dat optie 2 een troef is, zijn er nog 17 minuten over. Er wordt een joker verdiend.
Als Fons de tweede keer aan de telefoon hangt, gaan de belminuten van 14 naar 9 minuten. Twee jokers verdiend: 1 voor Kees.
Sor verdient een joker. Beltegoed onbekend.
Tooske en Sor verdienen 400. Er zijn nog 7 minuten beltegoed over.

Wat in ieder geval opvalt is dat er tussen de 9 en 7 minuten een joker wordt verkregen terwijl dat eerst minutenlang duurde.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2024, 20:29:10 »
Ik was niet actief op zoek naar hints maar als Tooske de mol is zou dit wel een mooie kunnen zijn. Voordat er gefietst gaat worden zegt Rik dater max. 300 euro per item te verdienen is en Tooske steekt (heel even, niet langer dan een seconde) drie vingers omhoog, oftewel een omgekeerde M.

Dit zag er echt zeer onschuldig uit om Rosario tjidens de uitleg van Rik van ondertiteling te voorzien, omdat hij slecht hoort.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2024, 10:07:11 »
Ze was niet normaal blij toen ze de jokers had..

Ik ben er nog niet uit of dit kandidaats is of juist een mol die de aandacht af wil leiden.

Vind het opvallend dat tooske in het begin super aanwezig was en nu een beetje afzijdig is.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2024, 13:47:51 »
Ze was niet normaal blij toen ze de jokers had..

Ik ben er nog niet uit of dit kandidaats is of juist een mol die de aandacht af wil leiden.

Voor mij best wel kandidaats ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2024, 14:12:27 »
Voor mij een mol die kandidaats over wil komen.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2024, 14:17:04 »
Ze kon gewoon niet stoppen met lachen. Zelfs na de -3000 van Sor bleef die lach op haar gezicht staan, zo blij.

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2024, 14:52:40 »
Voor mij best wel kandidaats ::jaja::

Eens! Tooske is de ideale kandidaat die het spel zo goed mogelijk probeert te spelen.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2024, 16:52:36 »
Voor mij een mol die kandidaats over wil komen.
Klopt, zag er erg voorbereid uit, ze had bijna een bordje op haar voorhoofd geprikt IK BEN PRODUCTIEASSISTENT!!!  ::rofl::

« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2024, 18:43:49 »
Hoe Toosje toen oud-mol Dennis voorbij reed (met Anna) zat enthousiast te schreeuwen leek me ook wel productie-assisistentachtig. Het moest natuurlijk wel in 1 keer duidelijk in beeld komen. (hoorde ik een soort echo in haar stem?)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2024, 18:54:26 »
Ze kon gewoon niet stoppen met lachen. Zelfs na de -3000 van Sor bleef die lach op haar gezicht staan, zo blij.

Ja, geweldig toch: Mol Tooske pakt een paar voor haar totaal nutteloze jokers en veinst vervolgens dat ze daar heel blij mee is en kan vervolgens ongegeneerd blijven lachten omdat ze weet dat degene na haar 3000 euro uit de pot speelt. Dit is een Mol die ongelooflijk veel plezier heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2024, 00:41:45 »
Ik dacht in een topic gelezen te hebben dat van iedereen bekend is wie hij of zij de ultieme mol vindt, alleen van Tooske niet. Omdat Dennis Weening langskwam en er een testvraag over de ultieme mol van de Mol voorbij kwam, en Babs, Kees en Fons hem als ultieme mol hebben genoemd, zou het er op kunnen wijzen dat een van deze drie de Mol zou moeten zijn.

Maar dat kun dus ook Tooske, de Molloot, zijn, want van haar weten we het niet. Wat op zich ook best verdacht is.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2024, 01:17:42 »
Scherp opgemerkt.    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2024, 07:45:56 »
Deze tunnel is vooral een wens, want ik vind ze geweldig!

Kijk ook eens de kroongetuige terug op Videoland. Ze zat in het eerste (En enige goede) seizoen. En wat mij opvalt is dat ze totaal anders speelt hier. Misschien omdat dit de tweede keer met praktisch hetzelfde spel is?

Ze doet zoveel goed dat ik denk dat ze het niet kan zijn..stuurt vaak net de goede kant op bij vragen. Maar wat zou ik het tof vinden!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2024, 11:14:25 »
Ik zit er precies omgekeerd in ::rofl::

Deze tunnel is vooral een nachtmerrie >:D. Ik vind haar ook geweldig als persoon, maar als mol doet ze zoveel goed dat ik wens dat ze het beter niet kan zijn..... maar ze is het wel, dus ze komt niet hoog op mijn Molranglijst aller tijden.

Mooi dat je dat zegt van de kroongetuige, dat ze totaal anders speelt hier. Nu heeft ze namelijk de andere rol. De mol. En ik begrijp dat ze door iedereen al meteen verdacht werd en het daardoor lastiger opereren is maar ja ik vind een klatsboem -3000 mooier om naar te kijken.

Sor zou een mol zijn die juist totaal onverdacht is en daarom zo'n -3000 superbrutaal kan uithalen. Maar dat is echt een wensmol. We moeten settelen met de realiteit. Tooske is de mol.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2024, 11:32:06 »
Hoe Toosje toen oud-mol Dennis voorbij reed (met Anna) zat enthousiast te schreeuwen leek me ook wel productie-assisistentachtig. Het moest natuurlijk wel in 1 keer duidelijk in beeld komen. (hoorde ik een soort echo in haar stem?)

Samen met Kees stond ze hier met haar neus bovenop. Beide verdacht hier.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)