Wat ik bedoel is: als je dat echt denkt is Tooske 100% de mol. Want dat is door de telefoonstem niet gezegd. En een kandidaat zou dat nooit doen. Het lijkt me sterk dat de productie de mol op die manier weggeeft. Onmogelijk eigenlijk.
Daar komt bij dat het voor een mol echt véél te risicovol is. Degene aan de telefoon hoort je namelijk en kan zijn conclusies trekken.
Dit bij elkaar genomen concludeer ik dat het gewoon een gekke edit is. Wellicht om Tooske bewust verdacht te maken. Dus dan is ze de mol wat mij betreft niet.
Sor zal Tooske niet tegenspreken, want hij staat in de wacht voor een joker. Pakt hij die, dan kan ze later zeggen: 'Ik heb je geholpen. Maar nu mag ik dus ook voor een joker hè!'. Kan nog prima kandidaats uitgelegd worden.
Wat ik eigenlijk verdachter vind: is het niet raar dat ze niet over die troef begon toen ze eenmaal alleen met Sor was? Ze doet zelfs of ze het echt niet wist. Ze was er (als Mol) denk ik een beetje mee aan, dat hij hem niet gepakt had. Ze was haar argument van 'nu ik ook één' kwijt.
Verder kunnen Fons en Kees niet weten dat het niet klopt, van die 800 pesos. Daar gaan ze ook niet achter komen, want niet alle belrondes waren hetzelfde. Er was er een met twee jokers, en bij de laatste ronde werd (door Tooske) extra geld gepakt voor de andere groep, zonder kans op een joker.
Tooske zegt bij het tweede telefoontje wel nog even heel mols tegen Fons: 'Had jij ook 600 of 800?'.

Waarom zou een kandidaat dat doen?
EDIT: Fons zegt: 'Sor mompelt wat over 600 en 800'. Het kan zo zijn dat hij dat vóór Tooske zei, en Tooske hem alleen maar herhaalt. In dat geval heeft ze het tweede deel gewoon niet gehoord, en krijgt zij hier inderdaad een verdachte edit.