Auteur Topic: [Kandidaat] Tooske Ragas  (gelezen 13582 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2024, 14:01:45 »
Ze doet zoveel goed dat ik denk dat ze het niet kan zijn..stuurt vaak net de goede kant op bij vragen. Maar wat zou ik het tof vinden!
Deze tunnel is vooral een nachtmerrie >:D. Ik vind haar ook geweldig als persoon, maar als mol doet ze zoveel goed dat ik wens dat ze het beter niet kan zijn.....
Dit vraagt om een overzichtje. ::)

1.1 Ja, verdient heel kandidaats een vrijstelling, die potentieel 1.000 euro in de pot brengt. Maar:
1.2 Komt bij iedereen aan met een nogal ongeloofwaardig verhaal over de paraplu. Kan prima een tactiek zijn om stemmen te trekken, zodat er minder stemmen overblijven voor de andere vrijstellingen.
1.3 Zit in een sleutelpositie met Anna en Kees bij de kisten. Van de 12 getrokken schilderijen is er maar 1 goed. Statistisch een kans van 1 op 6.
2.1 Rent alleen maar rondjes. Houdt zich verre van de chaos die ontstaat bij de microfoon.
2.2 Neemt vooral in het begin het voortouw om te gaan staan en ook weer te gaan zitten. Met alleen maar lopen (en dus helemaal geen podcast) was deze opdracht niet uit de verf gekomen. Klein productierolletje?
3.1 Ja, "Igorino" wordt goedgekeurd. Het is wel de laatste vraag, degene die daar een fout antwoord geeft valt nogal op. En Tooske wordt al flink verdacht door de groep. Zegt "de grootste acteur", lokt daarmee Clint Eastwood uit (fout). Gaat mee met een goed antwoord van Fons als de meerderheid kiest voor het foute (bruiloft).
3.2 Volgt Fons die de verkeerde kant oploopt. Zegt P6 ipv P5. Opent haar envelop terwijl Jeroen er nog niet is. Had P3 mogelijk nog binnen de tijd kunnen halen met Anna, maar kapt dat af.
3.3 Zit op de makkelijkste plek om worstelaars te fotograferen. Maar heeft ze ook echt alle foto's doorgestuurd, en zaten er geen dubbele bij?
4.1 Luistert mee met Sor, en geeft hem met "600 en 800" een dekmantel om aan de lijn te blijven. Weet wel heel gedetailleerd te herhalen wat de stem aan de lijn precies zei. Vraagt aan Fons of hij dezelfde keus krijgt, en het spel is in gang gezet. Belt zelf niet opvallend lang, en pakt nog even 20 euro voor de markt mee. Houdt zich wat afzijdig bij het kiezen van voorwerpen.
4.2 -
4.3 Doet de kubus fout, en gaat mee met foute antwoorden bij het vierkanten en driehoeken tellen. Scoort met Jeroen en Rian waarschijnlijk slechter dan de andere boot.
5.1 Zit aan een notitieblok, en zou voor de zekerheid makkelijk één getalletje kunnen veranderen.
5.2 ?
5.3 Uit analyse in het opdracht topic blijkt dat zij wsl. als eerste ging. Met de mogelijkheid dat zij zelf enveloppen heeft geplaatst of zich daarmee heeft bemoeid. (Bij sommige kandidaten een minbedrag op de tafel met hun lievelingskleur?)

Mijn twijfels zitten zeker niet bij dingen die ze goed zou hebben gedaan. Verdachte acties genoeg! Meer in haar kandidaatse reacties, zoals haar verwarring als ze met Fons Stad en land af moet en verdwaald raakt. Die lijkt toch heel oprecht. Of de manier waarop ze kijkt als Rik een spel uitlegt. Ze zou het erg goed spelen, als ze de Mol is.
Wensmol! ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2024, 14:30:29 »
Ze is al vanaf de eerste aflevering tot en met de laatste enorm verdacht in de groep, dus ze kan al geen wensmol meer zijn voor mij. Zie topic Wie verdenkt Wie. Een wensmol blijft onverdacht EN molt voor mij.

Wel heb ik nu een hele mooie theorie hoe zij de kistjesopdracht gespeeld heeft (zie Wie is de mol poll en de opdracht zelf). Ik kon haar op het moment zelf niet vergeven dat zij geen minbedrag had gepakt, maar als je goed nadenkt heeft de mol weldegelijk giga gemold door elke ronde de enveloppen te plaatsen.

En dan komt Tooske als logische mol uit de bus, want zij had het over op lievelingskleur gaan, en daarbij won zij zelf de troefkaart, maar als een ander dat deed, zie Sor, dan kreeg die meteen -3000 om de oren.... leuk gespeeld hoor. Misschien was ze al dagen aan het roepen "Lievelingskleur!!! Wat is die van jou??? Belangrijk hoor!!! Opschrijven in mijn molboekje!!!"
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2024, 16:59:06 »
Yep, gewoon de Mol. En ik vind dat ze het best goed doet.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #103 Gepost op: 6-02-2024, 09:14:24 »
Ik zit eigenlijk niet in een Tooske tunnel, maar er werd hier gesproken over 'een Mol die zich kandidaats wil gedragen'.
Bij het terugkijken van de aflevering viel mij het volgende op:

Als ze na opdracht 3 de enveloppen gaan openen, lijkt Tooske erg zenuwachtig. Als ze bijna aan de beurt is, neemt dat toe. Als Kees zijn enveloppe opent bijt ze zelfs op haar lip.
Vervolgens maakt ze haar enveloppe open en lijkt ze al blij te zijn, vóórdat de enveloppe echt open is. Zie afbeelding.

Alsof ze weet wat er in zit? Dat ze moet gaan doen alsof ze heel blij is, omdat een kandidate dat zou zijn? Een Mol die zich kandidaats wil gedragen?


Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #104 Gepost op: 6-02-2024, 09:32:01 »
Grappig. Ik zie juist iemand die oprecht ontzettend blij is. Actrice of niet.

Haar reactie is inderdaad snel, zo hebben we Tooske wel leren kennen, maar niet onmogelijk snel.

De tekst zit voor haar aan de voorkant. Ze opent de envelop, kijkt erin, dan komt de reactie en vervolgens haalt ze het papiertje uit de envelop.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #105 Gepost op: 6-02-2024, 09:42:18 »
Yep, gewoon de Mol. En ik vind dat ze het best goed doet.   ::ok::

Nog altijd hier meneer Tunnel? Kan wel volgen waarom je hier zit. Ik durf Tooske nog altijd niet af te schrijven, al lijkt haar inbreng in mogelijk mollen toch eerder beperkter.

Die drie jokers vond ik dan weer een overdreven reactie, niet geweldig geacteerd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #106 Gepost op: 6-02-2024, 10:58:43 »
Actrice of niet.

Goh, ik dacht dat Tooske alleen presentatrice was. Maar inderdaad volgens Wikipedia zat ze ook als actrice in verschillende producties. Dat geeft dan toch wat meer vertrouwen dat ze hier misschien een rol neerzet. Zo uitbundig als ze af en toe reageert, bijna over de top. Ik ken haar verder nauwelijks, dus ik vind het echt moeilijk in te schatten of dat gewoon Tooske is of niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #107 Gepost op: 6-02-2024, 12:36:43 »
Nog altijd hier meneer Tunnel? Kan wel volgen waarom je hier zit. Ik durf Tooske nog altijd niet af te schrijven, al lijkt haar inbreng in mogelijk mollen toch eerder beperkter.

Die drie jokers vond ik dan weer een overdreven reactie, niet geweldig geacteerd.


Jazeker, ik zie nog steeds voldoende redenen waarom zij het kan zijn. In een jaar waarin het geen appeltje-eitje is, moet je zoeken naar een Mol die erg op een kandidaat lijkt. Tooske heeft ervaring als kandidaat in het het programma 'Kroongetuige', wat in feite een kloon van 'Wie is de Mol?' was.

Om je een idee te geven: https://tvblik.nl/kroongetuige

Je kunt een gratis account aanmaken (krijg je wel af en toe reclame in beeld) en beide seizoenen volledig zien. Tooske zat in seizoen 1. Het is interessant om een vergelijk te maken tussen haar optreden toen en nu.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2024, 21:30:22 »
Holy fuck, Tooske naar huis...     :\'(
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2024, 21:35:19 »
Ik had Tooske vanaf aflevering 1 ingevuld als winnares. Helaas. Niet dus. Nooit verdacht. Leuk om Tooske na kroongetuige nu in wie is de mol gezien te hebben.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2024, 21:59:30 »
Jammer dat Tooske is afgevallen; leuke kandidate!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #111 Gepost op: 10-02-2024, 22:01:04 »
Ja, erg leuke kandidaat. En goede kandidaat ook, ik heb haar nooit anders gezien dan een fanatieke kandidaat die voor geld in de pot ging (terwijl ze ook altijd erg genoot).

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #112 Gepost op: 10-02-2024, 22:16:39 »
Het zat eraan te komen. (Ik denk dat ik Anna loslaat)

Ze heeft dit seizoen mee gekleurd  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2024, 10:01:47 »
Heel jammer! Toen Tooske zo'n lol had toen Kees haar vorige week vertelde dat hij haar hoog op het lijstje had staan, was dat een zoveelste teken aan de wand. Ze zaten elkaar maar een beetje te dollen, alsof ze van elkaar wel wisten dat ze niet de Mol waren. Als Tooske Kees serieus nam als molkandidaat had ze wel wat terughoudender gereageerd, denk ik. Dus het lijkt me dat ze er niet op Kees is uitgegaan. En Kees lijkt me niet de Mol.
Maar ja, wie dan wel hè? Ik wist het niet en weet het na afl. 6 nog steeds niet. :-\\ Afijn, een week om te zoeken naar een nieuwe Mol!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 10:04:18 door Molest »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #114 Gepost op: 11-02-2024, 10:38:34 »
 ::oink:: Ik doe het heel slecht dit jaar, Jeroen eruit, nu Tooske. Ik denk nu toch Kees of toch misschien Rosario die toch -3000 uit de pot speelde.Maar de manier waarop Kees die Mayatekens uitlegt daar leek over nagedacht. Het is wel nogal openlijk molgedrag maar waarom niet.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #115 Gepost op: 11-02-2024, 11:22:47 »
Wel genoten van Tooske  ::bravo::
Ma how, zeg!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #116 Gepost op: 11-02-2024, 11:33:36 »
Heel jammer! Toen Tooske zo'n lol had toen Kees haar vorige week vertelde dat hij haar hoog op het lijstje had staan, was dat een zoveelste teken aan de wand. Ze zaten elkaar maar een beetje te dollen, alsof ze van elkaar wel wisten dat ze niet de Mol waren. Als Tooske Kees serieus nam als molkandidaat had ze wel wat terughoudender gereageerd, denk ik. Dus het lijkt me dat ze er niet op Kees is uitgegaan. En Kees lijkt me niet de Mol.
Maar ja, wie dan wel hè? Ik wist het niet en weet het na afl. 6 nog steeds niet. :-\\ Afijn, een week om te zoeken naar een nieuwe Mol!

Zei Rosario niet dat ze een bondje had met Fons?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #117 Gepost op: 11-02-2024, 11:39:23 »
Klopt, blijkbaar was de afspraak dat Fons een bondje zou aanzoeken met Tooske, dan Sor met Babs. Terwijl het werkelijke bondje die van Sor met Fons is. Allemaal zoooooo kandidaats.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #118 Gepost op: 11-02-2024, 11:41:59 »
Maar hoezo zou je als Fons een bondje willen met Sor die je er in aflevering 1 al bij genaaid heeft??

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #119 Gepost op: 11-02-2024, 11:47:16 »
Maar hoezo zou je als Fons een bondje willen met Sor die je er in aflevering 1 al bij genaaid heeft??

Soms gaan mensen gaan een bondje aan met iemand die ze vertrouwen, om informatie uit te wisselen. Soms gaan mensen een bondje aan om iemand weg te spelen, door onjuiste informatie te delen en iemand richting de verkeerde mol te 'sturen' . Soms gaan mensen een bondje aan met iemand die ze verdenken, om die in de gaten te houden. Dat zou in dit geval reden kunnen zijn.