Hoe zeker ben je hiervan? Zouden zo wel een hoop mensen kunnen afstrepen. Maar ik dacht dat niet bij iedere kandidaat dezelfde kaarsen goed in beeld waren? Heb er zelf niet naar gekeken. In een andere analyse hier op t forum werd er ook naar de dikkere kaars gekeken voor de positie van een aantal kandidaten, maar die vond ik op de bijgeplaatste screenshots nog wel onduidelijk om daar echt zekere conclusies op te kunnen baseren.
Ik ben niet 100% zeker natuurlijk, maar ik baseer me op relatieve afmetingen. Dus ik kijk aan objecten en meet ik een lengte t.o.v. een andere lengte. Op basis daarvan krijg je een verhouding. Bijvoorbeeld, de kaarsen verschillen in hoogte, maar de breedte blijft hetzelfde. Als je twee afbeeldingen hebt, kun je op basis van de verhoudingen meten welke van de kaarsen is korter/langer. Dit kan ook als de camera inzoomt, maar als de camera van hoek verandert dan wordt het lastiger. Dan kijk ik aan de schaduwen, daar kun je ook gaan meten, ten minst als je weet dat de kaarsen op hetzelfde positie zijn gebleven tussen de twee afbeeldingen die je vergelijkt (ik zie maar 1 verandering in opstelling, halverwege de kandidaten).
Ik zie bij een andere analyse dat er verschillen in kaars kleuren zijn gebruikt om de volgorde te bepalen, maar deze methode vind ik lastiger omdat dit soort verschillen kunnen voorkomen door het gebruiken van een andere camera of gewoon een andere licht situatie.