Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81859 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2024, 11:36:12 »
Ik vond de kleuren van deze paraplus in combinatie met de naam van de wijk juist erg richting justin gaan. Zo zie je maar dat een enkel beeld oo meer manieren kan worden gezien

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2024, 16:07:02 »
::ok:: Heette de aflevering niet ook: 'Een handje helpen' (al is een link met dat huwelijksaanzoek misschien wat vergezocht).

Het parapluverhaal blijft wel intrigerend, vind ik. We zagen ze in afl. 3 ook weer, nota bene de enige karakteristiek die Rian noemt van het 'gezellige leuke wijkje' in opdracht 2. Sommigen linken de hint ook aan Anna.
Als de paraplu echt een hint is naar wie dan ook en geregeld terug moet komen, kan de regie wat een kandidaat moet doen of zeggen nog wel wat sturen.

Of álle symbolen komen nog in een vorm terug en de kaarten lieten op die manier de toekomst zien

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #182 Gepost op: 24-01-2024, 09:56:50 »
Uit de namen van de kaarten kan ik
Anna Gimbrere is de mol
Maken

Maar ook
Jeroen Spitzerberger is de mol en

Rian Gerritsen de mol

#teveeltijd en #teveellettersover
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #183 Gepost op: 24-01-2024, 13:45:56 »
Volgens het opdrachtenoverzicht is Tooske de enige met een vrijstelling voor aflevering 3. Het lijkt me dat alle vrijstellingen wel een keer in beeld moesten komen van zowel aflevering 1 als aflevering 2 als aflevering 3. En als niemand aflevering 3 had gepakt, konden ze een retake doen met de mol met een vrijstelling voor aflevering 3.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 24-01-2024, 14:05:05 »
Ik zit afl 1 maar weer eens terug te kijken. Jeroen zegt als 1e zin: "Ze keken me alleen maar aan". In het spaans is dit: "Solo me miraron".
Woord mol zit hier in. Verder als -mol is er - kom ik niet met puzzelen...

Ook valt me op dat hij in de biecht het woord (mols) hoopje laat vallen. ("Als het me lukt om in afl 2 terecht te komen dan heb ik hiermee een grore kans, hoop je, om in afl 3 te komen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #185 Gepost op: 7-02-2024, 10:13:47 »
De geluidsaanduiding in de leader die 11 keer zou klinken, op dat moment is ook Dennis Weening te zien.

Bij de opkomst van Anna zegt ze iets tegen Dennis Weening. Hai ?

Aan het einde bij het achteruitspoelen van de opkomst van Anna om te laten zien dat de mol iedereen de handen heeft geschud,  wordt dit begeleid door een biecht 'ik heb het niet gezien, ik haat mezelf daarvoor' en gebruiken ze beelden waarbij ze dan ook niet naar Dennis Weening kijkt, maar de andere kant op.

De aankomst van Anna op de Dia Del Topo wordt in deze aflevering 'Terugkeer' duidelijk aan de handen van Anna. Zie de twee foto's ter verduidelijking. Was al eens gepost door Molshoop_ maar nu met de foto van de aankomst op de Dia de la Topo erbij ter vergelijk.
Terugkeer
« Laatst bewerkt op: 7-02-2024, 10:22:30 door foxhunter »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2024, 11:22:52 »
Ik kreeg op social media  de tip aangereikt dat de dia de muerto(s) veel later in het jaar ligt dan de dag waarop de opnames van die opdracht zijn gemaakt.

Strekking van dat bericht was dat de opnames van het hele seizoen pas in november zouden zijn afgerond, en dat daarom het molboekje "pas" op 21 november in de winkels lag. Dat "pás" is natuurlijk niet waar, want dat van seizoen 23 was zelfs láter.

Op meerdere plekken staan toch echter aanwijzingen, met en zonder fotomateriaal, dat de opnames in juli waren (onder meer de berichten in juli, over de locatie. Inclusief 4 kloppende namen).

De dia de muertos (2 november) is dan kennelijk het bewijs voor degenen die me die tip gaven, om ervan uit te gaan dat het seizoen pas in november is opgenomen.

Bijzonder, want er circuleren immers foto's van vóór die tijd.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2024, 22:19:02 »
Ik vind de man in kwestie echt niet op Dennis Weening lijken  ???
Laten we jabberen joekelen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #188 Gepost op: 17-02-2024, 14:29:22 »
Idee van Presentatortje: Rian was in beeld bij de zoekrun van Anna. Stel nu Rian heeft Anna gezien en dat wordt ons op deze manier verteld?

Rian's run eindigde met een brute rush naar de dame met het paarse hart symbool. Daar staat rechts een figuur die Anna zou kunnen zijn. Stel Anna vroeg de dame om de topito en precies op dit moment komt de rush van Rian, dan is de Mexicaanse dame in verwarring en zegt misschien dingen die iets onthullen?

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 17-02-2024, 14:35:27 »
Rian's run eindigde met een brute rush naar de dame met het paarse hart symbool. Daar staat rechts een figuur die Anna zou kunnen zijn.

Wel een sterke theorie maar dat figuur kwam ook tegelijk met Anna in beeld ::vergroot::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #190 Gepost op: 21-02-2024, 11:10:26 »
Op zoek naar de Kroon-badge die Anna zou moeten vinden vind ik het volgende rond een minuut of 10 in de uitzending:

1) De dame in oranje in het midden heeft geen badge
2) Anna seint tot twee keer toe OK
3) Biecht 'ik zag die kroon niet' meteen erachter aan.

Aanname: Anna vindt de kroon bij de oranje dame in het midden, krijgt de ketting met de kroon, steekt die bij zich, en daarna zien we 1,2,3.

Je kan de dame in oranje nog zoeken in alle beelden van deze opdracht, misschien heeft ze nog ergens een ketting om.
Ik acht de kans klein.
IK besef nu dat als we meer vanuit het camera werk hadden gedacht, dit al veel eerder hadden kunnen vinden, want deze dames staan onder een hooggeplaatste vaste camera.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 11:44:04 door foxhunter »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #191 Gepost op: 21-02-2024, 11:26:51 »
Rian is na Anna geweest.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 21-02-2024, 11:31:20 »
Rian is na Anna geweest.
Dan kunnen we ook stellen dat er tussendoor niet gehusseld werd met de kaartjes. Het is dezelfde dame.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #193 Gepost op: 21-02-2024, 14:27:46 »
Wel een sterke theorie maar dat figuur kwam ook tegelijk met Anna in beeld ::vergroot::
Deze figuur staat bij ontvangst met opgevouwen sjaal, en als deze persoon rondloopt op het feest is de sjaal los, die zwaai je makkelijk even voor je gezicht. Deze persoon zie je in ieder geval bij Rian en Babs terug. En de persoon naast Anna is even groot als haar. Hoe deze persoon rondkijkt en handen geeft doet mij toch vermoeden dat het Anna is, behalve bij Anna, want dat is een eenmalige stand-in.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #194 Gepost op: 21-02-2024, 17:16:35 »
Dus de stand in van Anna, speelde die rol ook bij Rian en Babs ... nope...

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #195 Gepost op: 21-02-2024, 17:20:55 »
Dus de stand in van Anna, speelde die rol ook bij Rian en Babs ... nope...
tsja je wilt het niet begrijpen, daar kan ik niks aan doen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #196 Gepost op: 21-02-2024, 17:26:14 »
Ik begrijp twee dingen 1) Die (mannelijke en ietwat loenzende) blauwe figuur liep er de hele avond rond en is in geen geval Anna. 2) Mocht Anna de mol zijn (acht dat zeker niet uitgesloten) dan zijn er denk ik andere aanwijzingen.,

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 21-02-2024, 18:04:52 »
::rofl::
We hebben denk ik wel hetzelfde pak op het oog, maar een andere mol.
Nou dan zal ik mijn tunnelvisie gewoon delen:

[Alles hierna had ik opgeschreven, niet wetende dat Annebeestje ook al dezelfde figuur op het oog had en hier had gepost. Wat ik heb opgeschreven is meer uit symbolische edits dan uit pure herkenning van iemand. Maar zeer interessant om zien dat we toevallig dezelfde in het oog hebben.]

Met alles wat de nu al extra weten, nog eens de eerste afleveringen aan het herbekijken.

We zien al in de eerste seconden de waarzegster. ‘Do you want to know the future?’ We zien ze de kaart met de paraplu leggen. We weten intussen dat dit niks met Tooske te maken heeft.

Maar net daarna zien we een droneshot van het feest en er loopt één in wit gekleed persoon met paraplu over het plein. (Foto 1) Bij later analyse, zie ik de figuur ook in het frame net voor de waarzegster, dus toch interessant. (Foto 2)

Deze (vrouwelijke?) figuur staat ook in de rij om handjes te geven, maar wel helemaal op het eind links (vanuit kandidaat gezien), goed verscholen. Wanneer Tooske binnekomt zie je haar(?) heel even, maar het gezicht net niet.

Tijdens Tooskes zoektocht staat de persoon in de achtergrond en bukt zich om de ketting van een meisje te bekijken! (Foto 3 en 4)

Bij de reveal dat ze allen de hand hebben geschud van de mol, zien we alle kandidaten in hun biecht zeggen dat ze de mol niet gezien hebben. Maar we zien ze ook in teruggespoeld beeld binnenlopen. Bijna bij alle kandidaten stopt hun blik terwijl ze kijken in de richting van de ‘witte figuur’. Symbolisch?

We zien ook de witte figuur Kees zijn schouder aanraken en achter hem een hand opsteken naar de camera. Dit is ook de beste keer dat we het gezicht van dit figuur duidelijk zien (alsook 1 keer bij Anna). (Foto 5, 6 en 7)

Mijn theorie, is dat dit figuur wel eens de mol zou kunnen zijn. Ze(?) valt heel goed op, met de witte kledij met zwarte bloemen op, het witte parasolletje, de grote hoed en de sluier eroverheen. En ze is goed genoeg geschminkt en gecamoufleerd om heel veel te verhullen.

Ik zie er niet onmiddellijk Rian in, maar ik als ik het gezocht van Anna erover leg, past het wel goed, vind ik (foto 8 en 9). Maar deze persoon is ook behoorlijk goed zichtbaar wanneer Anna rondloopt. Dan zouden ze iemand moeten gevonden hebben die zeer goed op haar lijkt. De schmink is ook identiek. Niet goed voor mijn Anna tunnel. :(

Hierna ga ik Rians gezicht eens over het witte figuur leggen…

« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 18:18:53 door Froky »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #198 Gepost op: 21-02-2024, 18:11:03 »
Qua gezicht lijkt deze wel heel erg op Rian vind ik.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 21-02-2024, 18:16:45 »
Ojee…
Zeer plausibel
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 18:18:17 door Froky »