We hebben denk ik wel hetzelfde pak op het oog, maar een andere mol.
Nou dan zal ik mijn tunnelvisie gewoon delen:

[Alles hierna had ik opgeschreven, niet wetende dat Annebeestje ook al dezelfde figuur op het oog had en hier had gepost. Wat ik heb opgeschreven is meer uit symbolische edits dan uit pure herkenning van iemand. Maar zeer interessant om zien dat we toevallig dezelfde in het oog hebben.]
Met alles wat de nu al extra weten, nog eens de eerste afleveringen aan het herbekijken.
We zien al in de eerste seconden de waarzegster. ‘Do you want to know the future?’ We zien ze de kaart met de paraplu leggen. We weten intussen dat dit niks met Tooske te maken heeft.
Maar net daarna zien we een droneshot van het feest en er loopt één in wit gekleed persoon met paraplu over het plein. (Foto 1) Bij later analyse, zie ik de figuur ook in het frame net voor de waarzegster, dus toch interessant. (Foto 2)
Deze (vrouwelijke?) figuur staat ook in de rij om handjes te geven, maar wel helemaal op het eind links (vanuit kandidaat gezien), goed verscholen. Wanneer Tooske binnekomt zie je haar(?) heel even, maar het gezicht net niet.
Tijdens Tooskes zoektocht staat de persoon in de achtergrond en bukt zich om de ketting van een meisje te bekijken! (Foto 3 en 4)
Bij de reveal dat ze allen de hand hebben geschud van de mol, zien we alle kandidaten in hun biecht zeggen dat ze de mol niet gezien hebben. Maar we zien ze ook in teruggespoeld beeld binnenlopen. Bijna bij alle kandidaten stopt hun blik terwijl ze kijken in de richting van de ‘witte figuur’. Symbolisch?
We zien ook de witte figuur Kees zijn schouder aanraken en achter hem een hand opsteken naar de camera. Dit is ook de beste keer dat we het gezicht van dit figuur duidelijk zien (alsook 1 keer bij Anna). (Foto 5, 6 en 7)
Mijn theorie, is dat dit figuur wel eens de mol zou kunnen zijn. Ze(?) valt heel goed op, met de witte kledij met zwarte bloemen op, het witte parasolletje, de grote hoed en de sluier eroverheen. En ze is goed genoeg geschminkt en gecamoufleerd om heel veel te verhullen.
Ik zie er niet onmiddellijk Rian in, maar ik als ik het gezocht van Anna erover leg, past het wel goed, vind ik (foto 8 en 9). Maar deze persoon is ook behoorlijk goed zichtbaar wanneer Anna rondloopt. Dan zouden ze iemand moeten gevonden hebben die zeer goed op haar lijkt. De schmink is ook identiek. Niet goed voor mijn Anna tunnel.

Hierna ga ik Rians gezicht eens over het witte figuur leggen…