Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81812 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #220 Gepost op: 21-02-2024, 20:16:05 »
Asking for a friend? ;-)
De mouwen van deze juk lopen al snel uit in pofmouwen. Daarmee verberg je brede bovenarmen. En je maakt meteen de shouders wat breder, waardoor de taille naar verhouding wat smaller lijkt.

Mits je heupen hebt  ;D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #221 Gepost op: 21-02-2024, 21:44:07 »
Asking for a friend? ;-)
De mouwen van deze juk lopen al snel uit in pofmouwen. Daarmee verberg je brede bovenarmen. En je maakt meteen de shouders wat breder, waardoor de taille naar verhouding wat smaller lijkt.
Een beetje afkleden kan geen kwaad, maar ik heb er geen verstand van.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #222 Gepost op: 21-02-2024, 22:50:36 »
Op zoek naar de Kroon-badge die Anna zou moeten vinden vind ik het volgende rond een minuut of 10 in de uitzending:

1) De dame in oranje in het midden heeft geen badge
2) Anna seint tot twee keer toe OK
3) Biecht 'ik zag die kroon niet' meteen erachter aan.

Aanname: Anna vindt de kroon bij de oranje dame in het midden, krijgt de ketting met de kroon, steekt die bij zich, en daarna zien we 1,2,3.

Je kan de dame in oranje nog zoeken in alle beelden van deze opdracht, misschien heeft ze nog ergens een ketting om.
Ik acht de kans klein.
IK besef nu dat als we meer vanuit het camera werk hadden gedacht, dit al veel eerder hadden kunnen vinden, want deze dames staan onder een hooggeplaatste vaste camera.

Bovenstaande post gaat over de zoektocht van Anna na 1e bezoek aan de waarzegster. Zie ook de plaatjes bij die post. Onderstaande is tijdens Anna's binnenkomst vóór het eerste bezoek.

Om 6:55 (youtube English version S24E01) komt Anna aanlopen en stopt ze iets in haar zak. Even later zie je het oranje meisje zonder ketting.
Dit is al bij binnenkomst van Anna, nog voor ze bij de waarzegster is geweest.

De dame in wit zie je op dat moment (6:55) links in beeld in gesprek met kinderen. Ook bij Tooske was deze dame in gesprek met kinderen. Lijkt me een moeder, die de luizenmoeder moet uitbeelden of zo, een rondje loopt en dan weer teruggaat naar haar kinderen.

Dus zeg het maar. Ik zie Anna toch echt de mogelijkheid hebben om een ketting te pakken met een kroon erop van het meisje in oranje, en in haar zak stoppen.

Dat Anna de badge met de kroon vindt, is dus verdeeld in twee scenes. Eentje bij binnenkomst en eentje tijdens de zoektocht nadat ze de eerste keer bij de waarzegster is geweest.
Typische WIDM montage. Het zit wel in de uitzending, maar compleet verknipt en op een onlogische plek, nml bij binnenkomst al.

Dit meisje had wel een ketting bij Justin in beeld.
Zouden de baby Shark ballonnen nog iets betekenen?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 10:02:03 door foxhunter »

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 22-02-2024, 10:04:09 »
I love this!!  ;D ::ok::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 22-02-2024, 11:11:18 »
Oooh zijn dat baby haai ballonnen. Ik dacht de hele tijd aan vissen. Goed gespot!

Als de ballonnen bedoeld zijn als een aanwijzing, dan moeten we misschien op zoek naar iemand met een geboorte teken Muluk/ Toj op de Maya kalender (Gelinked aan Haai).

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 22-02-2024, 12:12:04 »
Bovenstaande post gaat over de zoektocht van Anna na 1e bezoek aan de waarzegster. Zie ook de plaatjes bij die post. Onderstaande is tijdens Anna's binnenkomst vóór het eerste bezoek.

Om 6:55 (youtube English version S24E01) komt Anna aanlopen en stopt ze iets in haar zak. Even later zie je het oranje meisje zonder ketting.
Dit is al bij binnenkomst van Anna, nog voor ze bij de waarzegster is geweest.

Ik zie Anna toch echt de mogelijkheid hebben om een ketting te pakken met een kroon erop van het meisje in oranje, en in haar zak stoppen.

Dat Anna de badge met de kroon vindt, is dus verdeeld in twee scenes. Eentje bij binnenkomst en eentje tijdens de zoektocht nadat ze de eerste keer bij de waarzegster is geweest.
Typische WIDM montage. Het zit wel in de uitzending, maar compleet verknipt en op een onlogische plek, nml bij binnenkomst al.

Geloof me, ik zit al lang in de Anna tunnel en ik zou dit zeker willen geloven. Ik zou veel liever hebben dat Anna de mol is dan dat Rian het is. Niet omdat ik Rian niet leuk vind, maar ik vrees dat er dan niet veel gemold zal zijn, of het is weer allemaal achter de schermen gebeurd. Dat Rian vermoedelijk ziek is geweest en ook last had van hitte zal er allemaal toe bijdragen ook. Zeker geen haat naar Rian toe, maar iemand als Anna, die heel aanwezig en fanatiek is, vind ik leuk als mol.

Ik vind je theorie dus zeker haalbaar en het zou een leuke zijn. Dat ‘het oranje meisje’ geen ketting heeft is intrigerend. Zou zij echt de enige zijn op dat plein die geen ketting heeft? Ik moet het nog eens nagaan.

De dame in wit zie je op dat moment (6:55) links in beeld in gesprek met kinderen. Ook bij Tooske was deze dame in gesprek met kinderen. Lijkt me een moeder, die de luizenmoeder moet uitbeelden of zo, een rondje loopt en dan weer teruggaat naar haar kinderen.

De dame in wit lijkt me toch meer dan een toevallig figurant. Ze hoort echt bij het ontvangscomité, bij de figuren die een erehaag vormen en handen grijpen in het begin. Maar ze wordt, in tegenstelling tot andere figuren uit die groep, wel zeer matig getoond. Als je erop gaat letten, dan lijken me haar beelden ‘zorgvuldig gefilterd’.

Ik had haar eerst op het oog door de symboliek. Ze komt net voor en net na de kaart met paraplu in beeld en ze heeft een paraplu. Ze is één van de figuren die handen geeft aan de kandidaten. We zien alle kandidaten door de erehaag wandelen, hun blik kijkt naar links einde van haag (waar de witte dame staat) en dan wordt het beeld afgekapt. Van Justin zien we zelfs net haar hand! (Foto 1)
Op het eind wordt verteld dat ze de mol hebben gezien. De kandidaten reageren verwonderd, maar we zien net hetzelfde, teruggespoeld. Hun blik, recht op de mol… en dan vervaagt de herinnering. Hoeveel symbolischer kan het zijn.

Op een bepaald moment zie je ze lopen in de verte op het feest. De camera maakt een neerwaartse beweging. Hierdoor passeert een vlaggetje met ‘dia del topo’ vlak over haar. (Foto 2) Symboliek, alweer?

Er komt ook een shot in, helemaal uit het niets, waar het vuurmeisje op de voorgrond staat. In de achtergrond staat de groep figuren, met haar erbij. Geen kandidaat erbij. Alsof ze dit shot apart hebben gemaakt, een soort groepsfotootje van de figuren. (Foto 3) Dit bewijst dat ze toch niet zomaar een toevallig aanwezige moeder is?
Wat komt vlak na dit shot?

Rian! Niet verkleed. Tijdens de zoektocht van Anna. De ‘editfout’. Of weer symbolisch?

Bekijk Anna’s zoektocht vanaf dat ze buitenkomt bij de waarzegster.
Ze passeert de witte vrouw. Een lamp tikt weg. Ze zoekt, ze blaast. We zien de groepsfoto van de witte vrouw, terwijl we Anna’s ‘ola ola’ horen. We zien de ‘editfout’ met Rian vol in beeld, terwijl we nog altijd de ‘ola ola’ van Anna horen! Anna zoekt verder. (Onderbroken door andere kandidaten die bij de waarzegster binnengaan.) We zien Anna terug zoeken. Biecht, ‘10 minuten zou genoeg moeten zijn om dat plaatje te kunnen vinden’. Onmiddellijk in beeld, Anna die kijkt naar het plaatje van de witte vrouw. Biecht, ‘Ik kan het bijna niet voorstellen dat ik niet genoeg kettingen heb omgedraaid’. Maar intussen zien we Anna nogmaals de witte vrouw passeren.

Is het niet een beetje veel toeval?

Op basis hiervan, zou ik voorzichtig durven zeggen dat Rian de mol is. Anna heeft haar plaatje niet gevonden. Maar voordat de laatste van 10 lampen uitgaat, of voordat de laatste van 10 afleveringen uitgezonden is, heeft Anna wel haar mol ‘gezien’. Anna wordt de winnaar.

Fight me…
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 12:13:52 door Froky »

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 22-02-2024, 12:29:37 »
Hm. Ik zie er toch wèl heel erg Rian in eigenlijk… ik wil het niet zien, maar ik zie het toch  ::oink::
Laten we jabberen joekelen.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #227 Gepost op: 22-02-2024, 12:33:48 »
Hm. Ik zie er toch wèl heel erg Rian in eigenlijk… ik wil het niet zien, maar ik zie het toch  ::oink::

Ja, ik twijfel nu ook  ::rofl::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 22-02-2024, 12:44:51 »
“Under my umbrella” - Rihanna.
 ::zwaai:: ::tandpastasmiley::

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 22-02-2024, 12:59:06 »
Ik heb het ook is in 0.25x vertraging gekeken, en misschien ben ik nu biased, maar het lijkt ook alsof deze witte figuur precies zo geedit wordt dat je het gezicht nooit echt goed scherp in beeld krijgt. Als tooske aankomt zie je dat precies op t moment dat ze wel duidelijk in beeld lijkt te komen, dat iemand zijn hand haar gezicht blokkeert...

Ja hoor, ik zit weer volop terug in mijn SVB-mol-Rian-tunnel.

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 22-02-2024, 13:02:07 »
Je kan de dame in oranje nog zoeken in alle beelden van deze opdracht, misschien heeft ze nog ergens een ketting om.
Ik acht de kans klein.

Toevallig zie ik nu dat die dame in het oranje haar ketting met afbeelding van paraplu afgeeft aan Tooske

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 22-02-2024, 13:18:34 »
Ik heb het ook is in 0.25x vertraging gekeken, en misschien ben ik nu biased, maar het lijkt ook alsof deze witte figuur precies zo geedit wordt dat je het gezicht nooit echt goed scherp in beeld krijgt. Als tooske aankomt zie je dat precies op t moment dat ze wel duidelijk in beeld lijkt te komen, dat iemand zijn hand haar gezicht blokkeert...

Ja hoor, ik zit weer volop terug in mijn SVB-mol-Rian-tunnel.

Same here. Die dingen vielen mij ook op. Nogmaals en nogmaals gedaan met andere prominente figuren, maar deze is “anders” (niet geheel) in beeld gebracht (vooral dus samen met kandidaten).
Laten we jabberen joekelen.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 22-02-2024, 13:18:59 »

Het gezicht komt 2x relatief goed in beeld. Eén keer bij Kees zijn intrede en één keer bij Anna’s zoektocht. Verder heb je gelijk dat ze zeer spaarzaam zijn met duidelijke beelden van dit figuur. Maar bij elke kandidaat zien we haar wel eventjes in de buurt, wat natuurlijk fantastisch is voor de reveal aflevering. Zoals Annebeestje eerder zei, enkel bij Rian zien we haar niet. We zien wel een witte handschoen grijpen naar Rian, maar dit kan een stand-in zijn.

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 22-02-2024, 13:30:22 »
Het lijkt mij gewoon een moeder van 2 kinderen te zijn.
Of staat de mol hier te praten met 2 kinderen, om het anders te doen lijken?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 13:32:56 door Jayq »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 22-02-2024, 13:30:31 »
Dan vraag ik me toch af of Anna haar misschien gespot heeft en of dat met terugwerkende kracht het e.e.a. verklaart. Zij kijkt, als enige, zo aandachtig naar die figuren als ze door die haag loopt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 22-02-2024, 13:31:21 »
Het lijkt mij gewoon een moeder van 2 kinderen te zijn.
Of staat de mol hier te praten met 2 kinderen, om het anders te doen lijken?

Misschien helpen ze haar wel een handje (:

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #236 Gepost op: 22-02-2024, 13:32:58 »
::rofl::

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 22-02-2024, 13:35:16 »
Daarnaast zou ik het gek vinden als de mol ook een ketting met een van de afbeeldingen draagt.
Dan gaat ze door iedere kandidaat benaderd worden om die ketting te bekijken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 22-02-2024, 13:38:18 »
Daarnaast zou ik het gek vinden als de mol ook een ketting met een van de afbeeldingen draagt.

De kans is groot dat kandidaten sowieso dichtbij komen om te checken of ze überhaupt een ketting draagt, dat is het risico voor de mol in deze opdracht. Maar de kandidaten zijn sowieso meer gefocust op de medaillons dan op de gezichten van de mensen denk ik, vooral als ze geschminkt zijn. 'Is dit 'm? Nee!' en doorrrr.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 13:42:35 door Eva. »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 22-02-2024, 13:41:23 »

Kan iemand uitmaken wat het logo op haar ketting is?
Edit: aangezien ze allemaal logo’s van het loteria kaartspel zijn, lijkt het me alsof het de haan zou kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 13:48:16 door Froky »