Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81824 keer)

Online annebeestje

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #400 Gepost op: 26-02-2024, 12:47:31 »
Oh die persoon is wel vaker in beeld hoor. Dat zijn gele bloemen. Een bloemenkroon dus.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 26-02-2024, 12:51:26 »
Ja, maar die komt op verschillende momenten veel beter in beeld.

Is er eigenlijk ooit achterhaald op welk plein dit gefilmd zou zijn? Of zou iemand het plein kunnen vinden? Ik zou heel graag eens de layout van dat plein zien op google earth ofzo.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 26-02-2024, 12:55:40 »
Ja, maar die komt op verschillende momenten veel beter in beeld.

Is er eigenlijk ooit achterhaald op welk plein dit gefilmd zou zijn? Of zou iemand het plein kunnen vinden? Ik zou heel graag eens de layout van dat plein zien op google earth ofzo.

Er is een apart topic over de locaties hier op het forum. Met in de eerste post een link naar google maps locaties.
En meteen nog maar even wat kudos voor al het werk daar!  ::bravo::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #403 Gepost op: 26-02-2024, 13:25:50 »
Het feest van de mol was bij Casa de Cultura Jesús Reyes Heroles (19.349416610836542, -99.17100132847355)
Dit ligt tegenover de Capilla de Santa Catarina de Siena (19.3497530325896, -99.17042665622074)

Bij de Casa de Cultura is een meer afgesloten tuinruimte, hier vind je o.a. het fontein dat in beeld komt, kruis op het raam.
Het standbeeld bij het feest van de mol kon ik niet helemaal plaatsen, wel ongeveer.

En de persoon met bloemen en rode doek zie je het beste bij het begin van de run van Babs. Het is de eerste persoon die ze bekijkt als ze op zoek gaat. Maar alleen van achteren gefilmd. Deze persoon staat voor de uitgang die wij rechts van de deur naar de waarzegster zien, daar kan je meeluisteren wat er gezocht moet worden.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 13:51:50 door foxhunter »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 26-02-2024, 13:49:49 »
Het feest van de mol was bij Casa de Cultura Jesús Reyes Heroles (19.349416610836542, -99.17100132847355)
Dit ligt tegenover de Capilla de Santa Catarina de Siena (19.3497530325896, -99.17042665622074)

Bij de Casa de Cultura is een meer afgesloten tuinruimte, hier vind je o.a. het fontein dat in beeld komt, kruis op het raam.
Het standbeeld bij het feest van de mol kon ik niet helemaal plaatsen, wel ongeveer.

In de aanloop naar de bedden opdracht is dan de uitleg bij de Capilla de Santa Catarina de Siena en daarna de opdracht in het park Frida Kahlo (19.346140225013286, -99.15830300769964), 1,5 km verderop.

Hoe heb je doe locatie eigenlijk gevonden? Niet simpel, toch?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #405 Gepost op: 26-02-2024, 14:02:39 »
Nee, ik dacht een hele tijd dat het Plaza de Catarina moest zijn (vanwege het beeld in teasers van het raam van de kerk), maar op het laatst zag ik dat het een besloten plein was, en ben ik in de omgeving gaan zoeken. Er tegenover zat het Casa del Cultura of zoiets, en die hebben een tuin en daar stond de fontein en de deur naar de waarzegster en de muren herkende ik. Het is wel in deze wijk dat er feesten worden gehouden op deze manier ter ere van Catarina de Siena. En ook deze straat (av. Francisco Sosa) wordt expliciet genoemd, en de optocht begint op de universiteit. etc. etc. etc.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 14:04:42 door foxhunter »

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #406 Gepost op: 26-02-2024, 14:04:09 »
En de persoon met bloemen en rode doek zie je het beste bij het begin van de run van Babs. Het is de eerste persoon die ze bekijkt als ze op zoek gaat. Maar alleen van achteren gefilmd. Deze persoon staat voor de uitgang die wij rechts van de deur naar de waarzegster zien, daar kan je meeluisteren wat er gezocht moet worden.
Mooi gevonden! Dit zou zomaar eens de mol kunnen zijn.  ::zwaai::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 26-02-2024, 14:06:11 »
Ik denk dat meeluisteren niet noodzakelijk was (:

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #408 Gepost op: 26-02-2024, 14:08:03 »
Babs maakt ook meteen een rare move door naar links te gaan toe ze naar buiten ging. Dat had de cameraman niet verwacht. De meeste figuren staan schuin naar rechts als je naar buiten komt.
Bij Rosario die in een groep staat de dansen zag je die tweede deur ook en wat vaste figuranten, ik noemde die het team van de mol, die bij dat houten blok dat daar staat wachten terwijl de kandidaten hun run doen, en daarna zag je de figuranten weer bij de ontvangst van de volgende.

Ik denk dat meeluisteren niet noodzakelijk was (:
Vervang de pen en potlood van de morse opdracht van vorig jaar met oren dit jaar. De mol stond gewoon mee te luisteren in een kamertje ernaast.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 14:11:16 door foxhunter »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 26-02-2024, 14:11:39 »
Babs maakt ook meteen een rare move door naar links te gaan toe ze naar buiten gingen. Dat had de cameraman niet verwacht. De meeste figuren staan schuin naar rechts als je naar buiten komt.
Bij Rosario die in een groep staat de dansen zag je die tweede deur ook en wat vaste figuranten, ik noemde die het team van de mol, die bij dat houten blok dat daar staat wachten terwijl de kandidaten hun run doen, en daarna zag je de figuranten weer bij de ontvangst van de volgende.
Vervang de pen en potlood van de morse opdracht van vorig jaar met oren dit jaar. De mol stond gewoon mee te luisteren in een kamertje ernaast.

Ik denk dat van tevoren al vast stond welke kandidaat welk symbool kreeg en in welke volgorde ze binnen zouden komen. Ik denk niet dat meeluisteren enig nut had.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 26-02-2024, 14:20:35 »
Dat zou natuurlijk kunnen. De vraag is dan op welk moment de mol op zoek gaat naar het symbool. Je zou denken gelijktijdig met de kandidaat. Dan kan het handig zijn om te zien wie er naar binnengaat dan wel naar buitenkomt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 26-02-2024, 14:26:23 »
Dat zou natuurlijk kunnen. De vraag is dan op welk moment de mol op zoek gaat naar het symbool. Je zou denken gelijktijdig met de kandidaat. Dan kan het handig zijn om te zien wie er naar binnengaat dan wel naar buitenkomt.

Ik neem toch aan dat er iemand met oortjes in de buurt staat die de mol een go-teken geeft. Het lijkt me erg onhandig als ze beide hetzelfde gebouw gelijktijdig moeten verlaten om het veld in te gaan.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #412 Gepost op: 26-02-2024, 14:34:44 »
Ik geloof nog steeds in eerlijk spel, dat betekent dat de mol ook pas het symbool hoort op het moment dat de kandidaat het hoort.
En dus fysiek moet meeluisteren. Het kamertje rechts van de ingang is de meest logische optie, maar wil niet zeggen dat dit ook per se de gekozen oplossing is. Wel kan de mol meteen vertrekken, de kandidaat wordt nog eventjes aan de lijn gehouden. Maar Babs vertrok snel.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #413 Gepost op: 26-02-2024, 14:47:36 »
Ik vraag me af hoeveel vrijstellingen de kandidaten wel niet hadden gevonden als de Mol niet had meegeluisterd. Ik vond de 6 van nu al best veel.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #414 Gepost op: 26-02-2024, 14:55:12 »
Ik vraag me af hoeveel vrijstellingen de kandidaten wel niet hadden gevonden als de Mol niet had meegeluisterd. Ik vond de 6 van nu al best veel.
Zelfs Kees is het gelukt in de schemer zonder leesbril. Negen is een reële optie dan en dat worden er dan automatisch 10.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 26-02-2024, 17:17:54 »
Ik weet niet zeker of de mol echt vanuit hetzelfde gebouwtje zou vertrekken, dat zou misschien wel opvallen. Wij zouden dan telkens de zelfde figuur in dezelfde richting als de kandidaat ounnen zien vertrekken.

Ik ging er eerder vanuit dat de mol een klein beetje verder zou zitten meekijken (video) en dat het blauwe oog in de bol hier een beetje symbolisch voor stond. Kan natuurlijk mijn interpretatie zijn.

Ik geloof nog steeds in eerlijk spel, dat betekent dat de mol ook pas het symbool hoort op het moment dat de kandidaat het hoort.
En dus fysiek moet meeluisteren. Het kamertje rechts van de ingang is de meest logische optie, maar wil niet zeggen dat dit ook per se de gekozen oplossing is. Wel kan de mol meteen vertrekken, de kandidaat wordt nog eventjes aan de lijn gehouden. Maar Babs vertrok snel.

Ik vind ook dat het spel eerlijk moet verlopen en dat de mol pas mag vertrekken als de kandidaat dat doet, of zelfs iets later. Maar dat pleintje is in het echt relatief klein (thx foxhunter voor de locatie!). Het ziet er op beeld veel groter uit dan het is in realiteit. Dus zou je heel goed de mol aan de overkant (bij dat witte huis) kunnen laten vertrekken. Ik schat dat het pleintje zo’n 20 á 30 meter in doorsnede is. Op zo’n afstandje is het niet persé oneerlijk om aan de overkant te beginnen.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 26-02-2024, 18:23:16 »

Interessant, dankjewel. Ze laten het postuur van deze persoon wel goed zien. Vol op de rug in beeld. Lopend.

Net even dat shot teruggekeken. Het zou Fons kunnen zijn.

Offline Miem

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 26-02-2024, 18:50:34 »
Als we van eerlijk spel uitgaan, en de kandidaat dus echt in het moment zelf een kaart uitkiest, moet er ook meer tijd zijn tussen de waarzegger en het begin van de 10 minuten. De juiste gast moet dan namelijk de topito nog krijgen, tenzij iedereen een topito heeft, dan moet de juiste gast ook geïnstrueerd worden.
Daar kan de Mol niet bij aanwezig zijn, anders is de zoektocht oneerlijk. Maar ik denk niet dat je kan zeggen of de mol even voor, tegelijkertijd met of vlak na de kandidaat uit het huisje komt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 26-02-2024, 19:40:16 »
Als we van eerlijk spel uitgaan, en de kandidaat dus echt in het moment zelf een kaart uitkiest, moet er ook meer tijd zijn tussen de waarzegger en het begin van de 10 minuten. De juiste gast moet dan namelijk de topito nog krijgen, tenzij iedereen een topito heeft, dan moet de juiste gast ook geïnstrueerd worden.
Daar kan de Mol niet bij aanwezig zijn, anders is de zoektocht oneerlijk. Maar ik denk niet dat je kan zeggen of de mol even voor, tegelijkertijd met of vlak na de kandidaat uit het huisje komt.

Ik denk dat daar gewoon 10 mensen liepen met een ketting met een van de symbolen en een topito op zak. Van tevoren stond al vast wie welk symbool kreeg (alle te kiezen kaarten zijn hetzelfde, anders kans op dubbelingen) en die mensen waren van tevoren al geïnstrueerd.

Ik kan me voorstellen dat ze misschien pas zodra hun eigen kandidaat aan de beurt is de ketting met het juiste symbool om doen (even omwisselen), zodat de mol niet al precies weet bij wie die moet zijn na de eerste rondes.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 26-02-2024, 20:04:24 »
Ik heb me dat ook al afgevraagd. Het loteria spel heeft maar 54 kaarten, maar er liepen veel meer mensen op dat plein. Dus moeten de meeste symbolen enkele keren op het plein hebben gestaan. Enkel van het symbool dat gekozen is door de kandidaat moeten de dubbels van het plein.
Gaan die personen met dubbels van het gekozen symbool dan eventjes gewoon van het plein af? Of moeten ze vlug even een ander symbool gaan aandoen? Dat lijkt me de ‘vlotste’ manier om niet heel die meute iedere keer naar binnen te moeten roepen en van nieuwe logo’s te voorzien. Dan moet de kandidaat misschien in realiteit even 5 á 10 minuutjes wachten voordat de zoektocht echt start.

En dan moet dat symbolen wisselen inderdaad gebeuren op een plaatsje op het plein waar afgesproken is dat extra kettingen liggen, maar wel uit het zicht van zowel kandidaat (die zit wel binnen) als van de mol.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 20:26:23 door Froky »