Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 36460 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #300 Gepost op: 25-02-2024, 12:56:12 »
Als hij dat gezegd heeft dan is het geen onzin :)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #301 Gepost op: 25-02-2024, 12:56:57 »
Ik meen me te herinneren dat hij erbij zei dat hij Fons en Babs als concurrenten zag. Dus hij zag Fons niet als de Mol.

Net even teruggekeken. Hij zegt inderdaad dat hij van Fons en Babs informatie krijgt.
Hij zei dat hij denkt dat zijn kansen 1 op 4 zijn want hij neemt het op tegen 2 mensen met wie hij een bondje heeft.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 12:58:59 door mollie23 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #302 Gepost op: 25-02-2024, 13:08:20 »
Ja, precies. Dus dan kunnen we wel concluderen dat Rosario in afl. 8 volle bak op Anna heeft ingezet. (Of anders op Kees, maar dat is heel onwaarschijnlijk). En kan Fons de Mol niet meer zijn, anders had Rosario eruit gelegen.

De enige reële opties die nu nog over zijn, zijn dus Anna en Rosario.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #303 Gepost op: 25-02-2024, 13:19:48 »
Ja, precies. Dus dan kunnen we wel concluderen dat Rosario in afl. 8 volle bak op Anna heeft ingezet. (Of anders op Kees, maar dat is heel onwaarschijnlijk). En kan Fons de Mol niet meer zijn, anders had Rosario eruit gelegen.

De enige reële opties die nu nog over zijn, zijn dus Anna en Rosario.
Yep. Waarbij Rosario een zeer goede mol zou zijn, want iedereen vertrouwt hem...

Maar Babs zat waarschijnlijk op Rosario: ze wilde een bontje met hem, omdat ze hem niet vertrouwde. En gaf toen ze weg moest de pot aan hem. Zo van: hij kan niet de mol zijn, als ik er op hem uitvlieg.

Nog ff los dat Rosario de afgelopen afleveringen zeer onmolse dingen deed (nu zelfs 2.000 won, terwijl het te verklaren was om Rian te beschieten voor mogelijke jokers).
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:34:55 door JPD »

Online Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #304 Gepost op: 25-02-2024, 14:01:31 »
Nog ff los dat Rosario de afgelopen afleveringen zeer onmolse dingen deed (nu zelfs 2.000 won, terwijl het te verklaren was om Rian te beschieten voor mogelijke jokers).

eigenlijk vind ik deze actie als ik nu over nadenk, wel Mols.
Want de hele groep vertrouwd Sor hier en Rian dus ook, Rian weet denk ik ook dat hij haar volledig vertrouwd. Dan zou het heel raar zijn als hij hier nu Rian afschiet. En €2000,- valt nog mee, want de laatste tijd is er veel uit de pot gehaald en zo blijft Rian hem vertrouwen. En misschien is Rian daarom afgevallen. Hij stond op de sleutelpositie bij deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 14:04:19 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #305 Gepost op: 25-02-2024, 14:07:17 »
Ik vind het ook mols. Als hij Rian had 'neergeschoten' staat hij volop in de schijnwerper. Dat wil je niet als mol. Plus: de kans was er natuurlijk ook dat Rian wel die jokers had en dan was er niks aan de hand geweest.

En ja +2000 is veel, hij heeft er ook voor gezorgd dat 2000 níet in de pot kwam.
En een Anna die in afl. 1 eraan bijdraagt dat er 0 vd zes (!) vrijstellingen doorheen kunnen glippen, is dan de hoofdverdachte?  ??? Dat heeft de groep ook minstens 2000 extra opgeleverd, vermoed ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #306 Gepost op: 25-02-2024, 14:31:09 »
Het is als kandidaat prima uit te leggen dat je iedereen neerschiet. Kandidaten vinden de volgende aflevering halen / het spel winnen veel belangrijker dan iets meer in de pot.

Want als je naar huis moet, krijg je helemaal niks en is de ervaring over. Dat zag je ook bij de bakjesopdracht van een paar afleveringen terug: iedereen ging voor de troeven ipv het geld.

Het was overigens niet alleen deze aflevering dat Sor geld opleverde. Was in vorige afleveringen ook zeer goed bezig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #307 Gepost op: 25-02-2024, 14:36:59 »
Het was overigens niet alleen deze aflevering dat Sor geld opleverde. Was in vorige afleveringen ook zeer goed bezig.
Valt wel mee, hoor. Lees de opdracht topics nog maar eens na. ::vergroot:: Hij heeft al vanaf aflevering 4 in bijna elke opdracht wel iets verdachts gedaan, dat ten koste ging van de pot.

Online Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #308 Gepost op: 25-02-2024, 14:46:20 »
Waar we ook kunnen overna denken en misschien zo de mol kunnen vinden.
De eerste afvallers zaten volgens mij vooral op vrouwen of Fons, als ik verkeerd zeg hoor ik het graag. Volgens mij was Rian, de enigste die bijna vol op Kees zat.
Als Anna de mol is dan zat Rian qua geslacht al sinds het begin fout en zaten de andere afvallers qua geslacht goed. Natuurlijk is zeker begin echt geluk hebben, hadden ze te veel foute antwoorden gegeven of namen een groot risico om op 1 iemand te gaan waren ze langzamer alles kan. Maar Kees is als goed is niet de mol, omdat Rian als enigste van de overgebleven 5 bijna vol op hem zat en volgens Rian had ze een andere verdachte(n) dan de rest en volgens mij had Rian hem vanaf begin mee genomen, omdat ze een onderbuikgevoel had bij hem.

Dus zou Anna de mol zijn waarom viel Rian niet eerder af? Of Kees heeft veel opdrachten samen gedaan en overeenkomsten met mol Anna, wat niet zo is zeker qua opdrachten, dat Rian daardoor steeds doorging of ze heeft steeds toevallig goed gezeten met vragen beantwoorden. Of de mol is gewoon een man, Anna zit ook de meeste keren op een man. Dus misschien ging Rian steeds misschien door, omdat ze met het geslacht goed zit en Kees waarschijnlijk veel opdrachten met de mol samen gedaan heeft. En volgens mij zitten de overgebleven vooral op de mannen.

Dit is mijn idee hierover.

Ik begreep van Tooske dat ook veel kandidaten op vrouwen zaten in het begin, omdat het twee mannen achter elkaar waren die de mol waren en vaak afgewisseld wordt. Dat verklaart waarom veel afvallers als geslacht vrouw hadden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 14:49:02 door Mol1991 »

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #309 Gepost op: 25-02-2024, 14:52:24 »
Valt wel mee, hoor. Lees de opdracht topics nog maar eens na. ::vergroot:: Hij heeft al vanaf aflevering 4 in bijna elke opdracht wel iets verdachts gedaan, dat ten koste ging van de pot.
Iedereen doet wel wat verdachts voor de kijker. Zo wordt het gemonteerd. Zo zijn er kandidaten die zich mols gedragen, om andere kandidaten om het verkeerde been te zetten.

Sor deed echter meerdere keren handelingen die corrigerend waren, wat goed was voor de opdracht. Een mol zal niet snel corrigerend optreden. De fout is al gemaakt door een kandidaat. Je hoeft dan niks zelf actief te mollen en blijft buitenschot, maar de kandidaat actief corrigeren ga je als mol niet doen.

Sor corrigeerde toen er een fout gemaakt werd met het op alfabet stellen van de gebrachte mexicanen. Dat had je als mol gewoon stilletjes kunnen laten gaan.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 15:01:13 door JPD »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #310 Gepost op: 25-02-2024, 14:54:12 »
Waar we ook kunnen overna denken en misschien zo de mol kunnen vinden.
De eerste afvallers zaten volgens mij vooral op vrouwen of Fons, als ik verkeerd zeg hoor ik het graag. Volgens mij was Rian, de enigste die bijna vol op Kees zat.
Als Anna de mol is dan zat Rian qua geslacht al sinds het begin fout en zaten de andere afvallers qua geslacht goed. Natuurlijk is zeker begin echt geluk hebben, hadden ze te veel foute antwoorden gegeven of namen een groot risico om op 1 iemand te gaan waren ze langzamer alles kan. Maar Kees is als goed is niet de mol, omdat Rian als enigste van de overgebleven 5 bijna vol op hem zat en volgens Rian had ze een andere verdachte(n) dan de rest en volgens mij had Rian hem vanaf begin mee genomen, omdat ze een onderbuikgevoel had bij hem.

Dus zou Anna de mol zijn waarom viel Rian niet eerder af? Of Kees heeft veel opdrachten samen gedaan en overeenkomsten met mol Anna, wat niet zo is zeker qua opdrachten, dat Rian daardoor steeds doorging of ze heeft steeds toevallig goed gezeten met vragen beantwoorden. Of de mol is gewoon een man, Anna zit ook de meeste keren op een man. Dus misschien ging Rian steeds misschien door, omdat ze met het geslacht goed zit en Kees waarschijnlijk veel opdrachten met de mol samen gedaan heeft. En volgens mij zitten de overgebleven vooral op de mannen.

Dit is mijn idee hierover.

Ik begreep van Tooske dat ook veel kandidaten op vrouwen zaten in het begin, omdat het twee mannen achter elkaar waren die de mol waren en vaak afgewisseld wordt. Dat verklaart waarom veel afvallers als geslacht vrouw hadden.

Dan ga je puur uit van 1 vraag: het geslacht van de Mol. Toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Wellicht is Rian er niet uitgegaan omdat ze Anna eerst wel meenam in haar test. Dat zegt ze ook in een biecht van een van de vorige afleveringen (moet even terugzoeken hoe dat precies zat) maar toch om een of andere reden haar uiteindelijk heeft afgestreept.
Ik ga me straks er eens in verdiepen hoe het precies zat met de groepjes in elke opdracht. Als Rian vaak alsnog op het juiste groepje stemde kon dit haar ook al verder brengen. Stof om over na te denken!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #311 Gepost op: 25-02-2024, 14:57:41 »
Is er ook maar enige aanwijzing dat Fons en/of Sor niet 80-100% op Anna zitten?

Anders kun je je afvragen hoe die in de finale zijn gekomen. Ze kunnen niet allebei de Mol zijn.

Online Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #312 Gepost op: 25-02-2024, 15:11:07 »
Dan ga je puur uit van 1 vraag: het geslacht van de Mol. Toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Wellicht is Rian er niet uitgegaan omdat ze Anna eerst wel meenam in haar test. Dat zegt ze ook in een biecht van een van de vorige afleveringen (moet even terugzoeken hoe dat precies zat) maar toch om een of andere reden haar uiteindelijk heeft afgestreept.
Ik ga me straks er eens in verdiepen hoe het precies zat met de groepjes in elke opdracht. Als Rian vaak alsnog op het juiste groepje stemde kon dit haar ook al verder brengen. Stof om over na te denken!
Deels wel, maar niet alleen dit. Want als je vanaf dat Babs afvalt voor de tweede keer kijkt, zitten de afvallers vooral op vrouwen tijdens hun test invullen (niet alleen bij vraag 1) en de overgebleven kandidaten op mannen. Dit zegt voor mij heel veel.

En wat Tooske zegt veel dachten voordat ze begonnen en elkaar voor het eerst zagen dat een vrouw de mol is, waarschijnlijk is dus bij elke vraag door de afvaller die spreidden op een andere vrouw ingevuld. En Babs heeft de eerste test ingevuld met in gedachte dat de mol bij de derde opdracht bij Anna, Tooske of Kees zat, dus ook een vraag op Anna, zegt niks maar toch. En de groep dames krimpte behoorlijk snel vergeleken met de mannen, dus als elke afvaller vooral de vrouwen meegenomen heeft tijdens de test invullen, is het bijzonder als Anna de mol is en nu meer lijkt dat ze op mannen zitten.

En ik denk inderdaad dat Rian er is ingebleven, omdat wie de mol ook is veel in hetzelfde team als Kees zat en dit is zeker Anna niet. Anna zat meer bij de afvallers in het team,  vooral de eerste vier als ik Babs meetel als afvaller 1, misschien zegt dit ook iets over Anna als zij de mol is, maar dat terzijde Kees zat meer bij Sor en Fons en volgens mij vooral bij Sor.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 15:41:17 door Mol1991 »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #313 Gepost op: 25-02-2024, 15:56:56 »
afl. 1

Jeroen: Fons, Justin, Jip, beetje Babs
Babs: vnl. spelers groepje (Anna, Kees, Tooske) 1.3  (NdM)
Fons: alleen Tooske en Jip
Rian: heeft geen idee (noemt Fons)
Jip: Justin, Tooske, Rian
Justin: 4-6 namen. o.a. Jip (veel), Babs, Jeroen
Kees: o.a. Rian (zie afl. 2), spreidt "zo breed mogelijk"
Anna: statistiek
Sor: i.i.g. Jip en Anna. Mol-vraag: Anna
Tooske: spreidt

afl. 2

Jeroen: (een top-3 'en mss enig outsider')
Fons: 'Tooske, Jip, maar ook Anna', Mol sws vrouw
Rian: Kees (veel)
Jip: spreidt, o.a. Justin (denkt dat rest Justin niet te verdenkt)
Justin: 'Anna (1e), Jip, Tooske' (o.a.?), 'zeker ook wel Fons'
Kees: o.a. Rian (veel, nog steeds), 'vooral Jip' (extra beeld)
Anna: -
Sor: Jip, Tooske (o.a.?) ...beetje spreiden op rest
Tooske: spreidt, testvraag (Kees, Tooske), ('Jip bij iedereen in top-3')

afl. 3

Jeroen: Tooske & Fons heel verdacht bij 3.2 (testbiecht)
Fons: alleen Anna (1e), Rian (nieuw) en Tooske
Rian: (onzeker) vooral Tooske en Kees. Anna 'beetje weggeëbd'
Justin: Mol is vrouw
Kees: -
Anna: alleen Fons, Tooske en (minder) Jeroen
Sor: testvraag (zonder overtuiging): Fons, Justin, noemt Rian als verdachte bij 3.2
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)

afl. 5

Jeroen: - (5.1: Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen
Babs: max. 4 namen, o.a. Jeroen, Sor (extra beeld) (info rode schermen: 2 namen gestreept (Dagb. 2))
Fons: Anna (1e), Rian, Tooske (1 joker)
Rian: 'Sor slimme speler' ... Kees
Kees: onvolledig, Babs ('Tooske hoog op lijstje' (gesprek)) (1 joker)
Anna: vooral 'Fons, Tooske, Sor'
Sor: - (1 joker)
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

afl. 6

Babs: spreidt over 3. (edit: Fons, o.a. Mol-vraag), vertrouwt Sor totaal niet, Mol: man, (controleert Anna)
Fons: 'weer op 2.5 mens'
Rian: - (Tooske op 1, (IG Tooske, gesprek extra beeld)
Kees: Tooske op 1, beetje gespreid (biecht extra beeld)
Anna: vraag 9: Fons (minder Tooske, extra beeld)
Sor: vraag 11: ws Mol Anna, vraag 18: Mol in foto naast Fons (Anna, Sor (rij), Tooske (foto))
Tooske: (dagboek: Babs te veel info gevoerd) (1 joker)

afl. 7

Babs: van 3 naar 2 namen, vnl. 1 van hen. 'de ander is de Mol' (Dagbk), (penningm. --> Sor)
Fons: vnl. 1 naam 'laatste 3 testen al op 2,5 naam + veel op 1 naam'. vraag 4: Anna (1 joker)
Rian: 'Sor mysterieus, Anna zat ik op' 'niemand gestreept, maar blik vernauwen' vraag 19: Kees
Kees: vrijstelling ('als enige mol nog niet bepaald' (extra beeld))
Anna: 'ogen op de 3 mannen' vraag 10: Fons (niet Rian) 'hoofdverdachten: 'Sor en Fons' (7.3)
Sor: - (niet Fons 'concurrent')


afl. 8

Fons: weer 80% op zelfde hoofdverdachte afl. 7
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor)
Kees: Rian, ... (niet Anna, Sor)
Anna: vooral Fons
Sor: vol op 1 persoon (1 joker)

8.1 volgorde van minst - meest vertrouwen /via Moltalk

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons / Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna / Fons, Kees, Rian

Als ik dit zo lees wordt Sor pas vanaf aflevering 5 verdacht (in beeld getoond, ik snap dat er geknipt en geplakt kan zijn). Jeroen en Babs lijken  dan (mede) op hem in te zetten en vliegen er na elkaar uit.. Ik weet niet precies wat ik hieruit concludeer, maar vind het opvallend.
Anna, Kees en Fons worden al in een eerder stadium verdacht.
Er ging een theorie rond dat de 1e afvaller altijd de Mol noemt. Dat zou nog Kees of Anna kunnen zijn  ::trots::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #314 Gepost op: 25-02-2024, 16:03:54 »
Iedereen doet wel wat verdachts voor de kijker. Zo wordt het gemonteerd. Zo zijn er kandidaten die zich mols gedragen, om andere kandidaten om het verkeerde been te zetten.

Sor deed echter meerdere keren handelingen die corrigerend waren, wat goed was voor de opdracht. Een mol zal niet snel corrigerend optreden. De fout is al gemaakt door een kandidaat. Je hoeft dan niks zelf actief te mollen en blijft buitenschot, maar de kandidaat actief corrigeren ga je als mol niet doen.

Sor corrigeerde toen er een fout gemaakt werd met het op alfabet stellen van de gebrachte mexicanen. Dat had je als mol gewoon stilletjes kunnen laten gaan.
Dit is ook voor mij de belangrijkste reden om Sor niet te verdenken. Bij Anna zijn deze corrigerende acties er bij mijn weten niet geweest, althans niet in beeld.Tenzij je het 'communistische plan' hiertoe wil rekenen, maar daar is inmiddels genoeg over gezegd.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #315 Gepost op: 25-02-2024, 16:08:07 »
Dit is ook voor mij de belangrijkste reden om Sor niet te verdenken. Bij Anna zijn deze corrigerende acties er bij mijn weten niet geweest, althans niet in beeld.Tenzij je het 'communistische plan' hiertoe wil rekenen, maar daar is inmiddels genoeg over gezegd.

Veel over gezegd, maar nog geen enkele goede verklaring.
Daarnaast heeft Anna ook los van haar masterplan meer geld in de pot gebracht dan Sor.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #316 Gepost op: 25-02-2024, 16:08:24 »
Dit is ook voor mij de belangrijkste reden om Sor niet te verdenken. Bij Anna zijn deze corrigerende acties er bij mijn weten niet geweest, althans niet in beeld.Tenzij je het 'communistische plan' hiertoe wil rekenen, maar daar is inmiddels genoeg over gezegd.

Ja precies. Dit seizoen zijn er ook behoorlijk wat opdrachten waar je met geld uit de pot spelen wel voor een joker kan gaan. Ja, je haalt geld uit de pot, maar dat is ook nog prima uit te leggen als kandidaat.
Neem de fiets opdracht waar Fons en Sor beide veel tijd aan de telefoon verspillen. Dat lijkt erg verdacht (kan ook zo zijn overigens, ik ben ook nog niet 100% zeker) maar is ook prima uit te leggen als een kandidaat die voor een joker wil gaan. En of dat dan nou allemaal molacties zijn?.. Ik had het als kandidaat waarschijnlijk ook wel gedaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #317 Gepost op: 25-02-2024, 16:28:35 »
Is er ook maar enige aanwijzing dat Fons en/of Sor niet 80-100% op Anna zitten?
Moltalk ;D

Maarre.... we mogen van geluk spreken dat ze nog even de precieze verdenkingen van Sor hebben wegbezuinigd. Anders wisten we nu alles toch al ???

Ik ben het met SanderMfC eens dat er nog een geitenpaadje bestaat voor Anna om de mol te zijn. Als zaterdag blijkt dat Sor (en Kees) vol voor Anna gaan dan is zij toch de mol.

Qua logica vind ik deze kans erg klein. Want hoe kan Babs eruit vliegen met 3/10 kandidaten waarbij Anna als een van die 3? En hoe Justin die op de 'vrouwen' inzet waarvan er nog maar 3 over zijn want Babs en Jip op wie hij eerder inzette zijn al naar huis?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #318 Gepost op: 25-02-2024, 17:10:26 »
Moltalk ;D

Maarre.... we mogen van geluk spreken dat ze nog even de precieze verdenkingen van Sor hebben wegbezuinigd. Anders wisten we nu alles toch al ???

Ik ben het met SanderMfC eens dat er nog een geitenpaadje bestaat voor Anna om de mol te zijn. Als zaterdag blijkt dat Sor (en Kees) vol voor Anna gaan dan is zij toch de mol.

Qua logica vind ik deze kans erg klein. Want hoe kan Babs eruit vliegen met 3/10 kandidaten waarbij Anna als een van die 3? En hoe Justin die op de 'vrouwen' inzet waarvan er nog maar 3 over zijn want Babs en Jip op wie hij eerder inzette zijn al naar huis?

Nou, vorig jaar was het zo dat Froukje (de 2e afvaller) in aflevering 2 op drie mensen inzette, waaronder de juiste mol Jurre, waar Anke en Sander andere verdachten noemden en niet Jurre. Dit is voor mij dus geen sluitend bewijs dat Anna afvalt als mol, aangezien dit scenario eerder ook al voor is gekomen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #319 Gepost op: 25-02-2024, 17:14:19 »
Nee het scenario waarin EN de eerste afvaller EN de derde afvaller afvallen op de mol is nog nooit voorgekomen ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)