Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 35258 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #340 Gepost op: 25-02-2024, 20:25:52 »
Nou ja, dat was in principe één van de drie locaties. Of Babs wist hoe ze de posities in dat groepje onderling verdeeld hebben weten we niet, dat hangt af van de mate waarin kandidaten informatie met elkaar deelden. Ik kan me voorstellen dat ze andere kandidaten niet wijzer maken dan ze zijn, qua concurrentie en het maken van de test.

Dankjewel. Ik had zelf ook die aanname gedaan.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #341 Gepost op: 25-02-2024, 20:53:53 »
Fons op instagram over Rian:
“Spijtig dat ze op de verkeerde mol zat”.
Hoe denkt hij dat zo zeker te weten?

Omdat hij, anna en wss Kees de finale halen, waar Anna de mol blijkt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #342 Gepost op: 25-02-2024, 20:55:39 »
Omdat hij, anna en wss Kees de finale halen, waar Anna de mol blijkt.

Om met Jeroen te spreken: zand in de motor strooien  >:D

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #343 Gepost op: 25-02-2024, 21:12:15 »
Dankjewel. Ik had zelf ook die aanname gedaan.

Sorry, ik zie nu pas dat jij niet de schrijver bent van de post waarop ik reageerde. Waar wilde jij iets aanpassen dan?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #344 Gepost op: 25-02-2024, 22:05:40 »
O, nee hoor, ik wil niks aanpassen als forummers erover twijfelen wat Babs bedoelde. Alleen als iedereen het erover eens is. In de eerste Niet de Mol had ze er ook iets over gezegd.

Het ging me inderdaad om welk spelers Babs bij 1.3 'vooral' verdacht vond:

- het groepje Anna, Tooske, Kees (zo staat het nu in het overzicht)

of:

- alleen Anna en Tooske
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 22:21:12 door Amethyst »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #345 Gepost op: 25-02-2024, 22:18:37 »
Babs zei het volgende: Ik vond dat dit ook wel een positie was waar je goed kon mollen. Achteraf vertelden ze hoe ingewikkeld het was. Toen dacht ik: Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn? En nu denk ik: Dat is toch best wel ingewikkeld. Dus bij de test heeft ze waarschijnlijk echt op twee van deze drie gespreid. Wie niet geen idee. Maar zeker Tooske, vanwege de opdracht er voor met de vrijstelling en misschien zelfs de meeste vragen op haar. En misschien had ze Anna niet meegenomen, omdat ze geen vrijstelling had, zou mij niet verbazen dat een kandidaat denkt dat de mol een vrijstelling heeft, zeker in aflevering 1 en na opdracht 2 gedaan te hebben dat er juist geld verdiend werd door de vrijstelling in te leveren.

Zou dit zijn dan zat ze op Tooske en Kees.

En naar haar terugkomst zat ze vooral op de mannen Fons en Sor. Misschien sloot ze Rian en Anna uit, omdat Jip Rian even verdacht vond, zijzelf ook volgens mij en Justin Anna. Dan kan het zo zijn dat Babs eruit is, omdat ze nooit de mol verdacht.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 23:06:03 door Mol1991 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #346 Gepost op: 25-02-2024, 22:41:51 »
O, nee hoor, ik wil niks aanpassen als forummers erover twijfelen wat Babs bedoelde. Alleen als iedereen het erover eens is. In de eerste Niet de Mol had ze er ook iets over gezegd.

Het ging me inderdaad om welk spelers Babs bij 1.3 'vooral' verdacht vond:

- het groepje Anna, Tooske, Kees (zo staat het nu in het overzicht)

of:

- alleen Anna en Tooske

Ik snap het en we zitten op één lijn (: Drie groepen: Schilderen, slotjes, raden/combineren. En Kees hoort bij de Groep Slotjes in de ogen van Babs.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #347 Gepost op: 25-02-2024, 23:33:04 »
Babs heeft gezegd dat de kisten/slotjes een sleutelpositie was.
De kans dat ze Anna geschrapt heeft omwille van de speeddate is groot.

Ik denk dat ze eruit is gegaan op Kees en Tooske.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #348 Gepost op: 25-02-2024, 23:37:06 »
Nou ja, zelfs als Babs niet direct op Anna heeft ingezet, dan zou ze met Kees en Tooske op basis van opdracht 1.3 behoorlijk wat bijvangst moeten hebben gekregen op Anna en dat zou waarschijnlijk voldoende moeten zijn om niet af te vallen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #349 Gepost op: 25-02-2024, 23:46:51 »
Dat gevoel heb ik ook.

Maar aan de andere kant, wie de mol ook gaat zijn ik ga niet van mijn stoel vallen van verbazing. Wat dat betreft zouden ze het wat mij betreft allemaal nog wel kunnen zijn. Ook al doet wie is wie soms anders vermoeden.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #350 Gepost op: 26-02-2024, 00:00:24 »
Ja ze vond dat groepje verdacht. Gaf bij ‘niet de mol’ aan dat ze de test moeilijk vond met veel persoonlijke vragen die ze nog niet kon weten na 1/2 dagen.
Ook heeft ze niet zo goed gespreid. Ze lacht als Splinter vraagt of ze op 2 mensen heeft ingezet en zegt zoiets, het is lastig om vragen in te vullen op mensen die je niet verdenkt en al een hoofdverdachte hebt.

Ik ben het met je eens dat ze dan inderdaad wellicht een stuk of 2/3 vragen goed zou hebben als ze op het groepje van Anna zou invullen in de vragen over opdracht 3. Het zou nog kunnen dat ze Anna verder totaal niet meenam (ze vond Anna’s plan in de 2e opdracht heel slim dus wellicht heeft dat er voor gezorgd dat ze Anna niet meer zozeer meenam). Zijn die paar vragen dan voldoende? Geen idee..

Veel ‘wellichts’ ik ben me er van bewust! De enige andere persoon die volgens de theorie wie verdenk wie nog kan is dan Sor, toch? Een kandidaat die de eerste afleveringen niet verdacht wordt. Ook eens interessant  ::tandpastasmiley::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #351 Gepost op: 26-02-2024, 00:31:03 »
Fons zou ook nog kunnen als vanaf Justin af alle kandidaten de test tenminste deels op Fons hebben ingezet. Maar dan is het wel vreemd dat Tooske met joker afvalt terwijl ze vol op Fons aan het tunnelen is, terwijl anderen (bijv Rian en Kees) nog minimaal één andere verdachte naast Fons hadden. Ik geloof er niet in dat de analoge test Tooskes resultaat zo sterk naar beneden heeft getrokken.

Bij Rosario speelt Babs tweede afvallen parten, dus ze hebben alle vier problemen om door de wie-verdenkt-wie te komen.

Ik denk zelf Rosario, ook al impliceert dat dat Babs niet op Rosario heeft ingezet, toen ze de tweede keer afviel.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #352 Gepost op: 26-02-2024, 00:32:55 »
Waar baseer je op dat Tooske vol op Fons aan het tunnelen was? Ze heeft veel verschillende molverdachten genoemd waaronder ook Sor

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #353 Gepost op: 26-02-2024, 00:45:20 »
Waar baseer je op dat Tooske vol op Fons aan het tunnelen was? Ze heeft veel verschillende molverdachten genoemd waaronder ook Sor

Justin en Jeroen noemden Fons al als verdachte terwijl ze nog aan het spreiden waren (al was Justin er mogelijk vanaf gestapt). Hun afvallen kan vanuit de Fonstunnel verklaard worden als iedereen al minstens deels op Fons zat. Dus dan zou Tooske ook op Fons moeten zitten. (Ik geloof dat de indirecte indicaties het sterkst waren dat Tooske op Fons zat, maar ik kan me dat even niet meer herinneren.) Ik ben het op zich eens dat het dan nog kan dat Tooske spreidde toen Jeroen afviel (tussen Fons en één of meer andere kandidaten) en daarna Fons heeft laten vallen als verdachte.

Er is echter een groter probleem met Fons als mol. Analyse van 8.1 toont aan dat Rosario vrijwel zeker Anna het minst vertrouwde op zijn lijstje (zie MartinJ in opdrachttopic). Dus als Rosario vol op Anna zit en Fons is de mol, zou hij eerder moeten afvallen dan iemand die Fons nog een beetje meeneemt (zoals Rian). Als Rosario al langer nauwelijks op Fons inzet (een aanname), zijn er voor de Fonstunnelaars soortgelijke problemen met voorgaande executies.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #354 Gepost op: 26-02-2024, 00:50:43 »
Maar ik begrijp niet waarom Tooske op Fons zou tunnelen, ze staat bij

afl. 3
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)
en
afl. 5
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

Dus dat zijn 2 andere voornaamste inzetten. Weliswaar kreeg ze daarna invloed van Babs maar Babs zat toch ook op Sor, dus waarom zou ze daar geheel van af gaan en onze spreidkoningin opeens gaan tunnelen op Fons is mij een raadsel. Ze spreidde zeker op hem, net als Babs. En Sor houdt volgens mij iedereen voor de gek. Die zit echt wel op Fons.

Volgens mij klopt die berekening van 8.1 ook niet want alleen bij Kees en Sor is het koppel Fons/Anna uitwisselbaar, het moet niet uitmaken voor de eindstand als de meest vertrouwde de doorslag geeft..... Fons kan bij beide mannen minder vertrouwd zijn. Dan blijft de eindstand hetzelfde als je uitgaat van de winnaar. Dus bij dit

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons, Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Fons, Anna, Kees, Rian

Nu is er een gelijke stand Anna en Kees. Maar gelijke speeltijden zijn er niet, dus dan geeft Sor de doorslag en die wantrouwt Anna nu eenmaal meer dan Kees.

Verder klopt de aanname van MartinJ ook helemaal niet dat Sor dan getunneld 'moet' hebben op Anna. Zelfs al vulde hij Anna nog als minst te vertrouwen in, hij kwam er wel achter toen Anna opeens met geld aan kwam zetten maar Fons, als enige, niet. Hij heeft gewoon getunneld op Fons.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 01:14:09 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #355 Gepost op: 26-02-2024, 01:48:02 »
Ik denk niet dat we hieruit komen. Er is te weinig concreet bewijs om echt iemand te kunnen uitsluiten. Ik denk dat we alleen kunnen concluderen dat Kees echt niet meer kan, en als Rosario aankomende zaterdag op Anna blijkt te zitten, dat Fons ook niet meer kan.

Zelf verdenk ik Anna, en je kunt je dan ook afvragen: Als Anna het niet is, hoe groot is dan de kans dat zowel Anna als minimaal 1 kandidaat die haar al wekenlang verdenkt (Sor/Fons) nog altijd in het spel zitten?

Daarnaast viel me nog iets enorm op deze aflevering: Het praatje van Rik voordat hij het scherm van Rian liet zien: ''Zijn jullie er al uit wie de mol is? Of hebben de laatste twee opdrachten twijfels gezaaid?''
De verdenkingen van Fons en Sor mochten we niet horen. Kan het zijn dat een van hen onterecht van Anna af is gestapt, vanwege haar €500 bij de eerste opdracht en haar bijdrage bij de tweede opdracht?

Ter vergelijking, in de Belgische mol heeft Gilles de Coster ook ooit een soortgelijk praatje gehouden in de executie voor de finale:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #356 Gepost op: 26-02-2024, 07:32:31 »
Nou ja, zelfs als Babs niet direct op Anna heeft ingezet, dan zou ze met Kees en Tooske op basis van opdracht 1.3 behoorlijk wat bijvangst moeten hebben gekregen op Anna en dat zou waarschijnlijk voldoende moeten zijn om niet af te vallen.
Ja om die reden twijfel ik ook. Maar het zou mij ook ene kant niet verbazen dat veel kandidaten tijdens de test dachten dat de beste sleutelpositie is bij de kistjes. Maar ze vond de test ook moeilijk, veel persoonlijkvragen, ze zette maar in op 2 personen en misschien zelfs vooral op Tooske (daarom had ze waarschijnlijk ook een bondje met haar toen ze terug kwam). De rest heeft waarschijnlijk gewoon beter gespreid. Dus als Anna de mol is zegt dit niks.

En de andere reden dat ik twijfel is dat voor mijn gevoel de meeste afvallers op de vrouwen afvielen en de overgeblevene kandidaten vooral op de mannen zitten. Maar dat laatste is niet zeker, omdat we niet weten op wie Sor en Fons (Fons heeft vaker Anna genoemd) zitten, kan makkelijk dat ze vol op Anna zitten. En dat Kees net iets beter gespreid heeft of sneller was dan Rian en daarom doorging.

Maar naast Kees dan (die kan het niet meer zijn), zou naast Anna, Fons en Sor ook niet verbazen heb ze alle drie wel een keer verdacht.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 08:27:59 door Mol1991 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #357 Gepost op: 26-02-2024, 10:05:41 »
Maar ik begrijp niet waarom Tooske op Fons zou tunnelen,
Precies.
Bij wat we horen en zien in de testen is teveel ruimte voor aannames en interpretatie. Tooske heeft in interviews wel gezegd dat ze Fons niet vertrouwde en ze zal hem zeker meegenomen hebben in de tests maar tunnelen blijkt nergens uit.  De analoge test geeft een vertekend beeld omdat al is gebleken dat de shots over vragen die we zien niet kloppen in de volgorde. Bij Tooske is in eerste instantie geconcludeerd dat ze op Fons zou zijn afgevallen maar iemand anders trok de conclusie dat het Kees moest zijn.
Testbiechten Tooske:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat Rosario tunnelt op Anna blijkt ook nergens uit. Niet voor niets worden zijn testbiechten vaag gehouden. Bij de analoge test zien we bij hem een vraag in beeld waarop hij Fons antwoord. Als vraag en antwoord kloppen zou hij Anna verdenken maar ook hier kan dat wat we in beeld zien niet juist zijn. Bovendien was hij zo slim de test snel te maken waardoor hij naar de volgende aflevering kon. We zagen bij deze eliminatie ook dat Tooske enorm verdacht werd.
Testbiechten Sor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jeroen heeft Fons zeker ook verdacht en zijn roommate Kees ook. Ik meende in 3.1 bij het maken  duo's een onderonsje te zien tussen beiden waarbij ze probeerden bij Fons te komen. Fons was ze echter te snel af door Tooske aan te wijzen. In aflevering 5 toen Jeroen afviel wilde Jeroen een duo vormen met Sor. Toen dat niet lukte werd het zijn second best Fons. Fons stond dus wel op zijn lijstje maar was niet zijn hoofdverdachte.
Testbiechten Jeroen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rian zat voornamelijk op Kees, ze had een bondje met Anna. Ze heeft Sor ook genoemd.
Testbiechten Rian:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De eerste afvallers hebben Fons niet genoemd en ook al eerder hier besproken blijkt ook nergens uit dat  Babs Fons verdacht behalve dat ze met hem mee wilde naar het huis waar Dennis was.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #358 Gepost op: 26-02-2024, 10:22:58 »
Over het algemeen kun je zeggen dat iedereen Fons wel verdacht, Babs zeker ook toen ze terugkwam (want ze had immers niks op hem ingezet in afl. 1 dus Fons was een natural suspect). Maar niet op Fons tunnelde. Dat deed niemand, tot Rosario nu dan.

Maar goed, dat laatste zullen degene in een Anna tunnel andersom blijven vinden. Dat kan nu eenmaal niet anders, het is vriezen of dooien.

Hetzelfde geldt voor de Rosario tunnelaars. Die zullen zeggen dat Babs op Fons tunnelde toen ze eruit vloog. Maar voor mij bewijst dat ze Rosario penningmeester maakt dat ze juist op Sor tunnelde. Zij is niet de stir up trouble kinda girl die dan juist expres de mol de penningmeester maakt. Dat had Justin vast gedaan, of Sor, lekkere rebelse types. Maar niet lieve eerlijke Babs, die wenst de groep het beste.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #359 Gepost op: 26-02-2024, 10:39:06 »
Ik zit niet in een tunnel momenteel, maar er is geen enkel bewijs dat Sor überhaupt in een tunnel zit. We krijgen al weken niet te zien of horen op wie hij zit.

Overigens vind ik de verdenkingen van de kandidaten uit de vroegste afleveringen en die van de vroege afvallers geen sterke bewijslast. In aflevering 1 doet iedereen maar wat, je hebt tijd nodig om te concluderen dat er sprake is van een patroon. Bovendien wisselen mensen gedurende het spel van hoofdverdachte(s) of mol.

Dit seizoen valt er gewoon weinig te concluderen als gevolg van misleidende edits, het achterhouden van informatie, de analoge test en de test met de toekomstvragen.