Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 108052 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #400 Gepost op: 26-02-2024, 17:46:28 »
Ik zou het eigenlijk wel hilarisch vinden als Kees volgende week switcht naar Sor en Sor ineens al een poosje op Kees blijkt te zitten  ::rofl::

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 26-02-2024, 18:55:33 »
Voor de spanning is het een stuk leuker als Fons nog steeds de Mol kan zijn. Maar ik heb er wel een hard hoofd in. Simpelweg omdat Rian zei dat ze ging inzetten op Fons en Kees. Dat klonk heel gedecideerd.

Dus ja, dan moet:

- Rosario, die tunnelt, dat doen op Fons (onwaarschijnlijk), òf:
- Rian maar heel weinig vragen hebben ingevuld op Fons, en Rosario alsnog een paar vragen op Fons. Maar dan hebben beiden niet gedaan wat ze zeiden te gaan doen.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #402 Gepost op: 26-02-2024, 19:20:19 »
Oh, wacht. We zien in de vooruitblik nog 2 opdrachten voordat de waarzegster in beeld komt.  De zipline  en een opdracht in het water. Ben benieuwd hoe de finaletest hierin past.........

Alle 4 finalisten zitten in bovengenoemde opdrachten.
Wellicht een finaletest met een afvaller en volgende week de ontknoping met de drie finalisten?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #403 Gepost op: 26-02-2024, 20:27:54 »
Rosario lijkt me net wel op Fons te zitten, maar Kees helemaal niet. Dus Fons is het niet, maar goed, dat wisten we al langer.

Eigenlijk wijst alles naar Anna of Rosario nu, op basis van dit topic natuurlijk.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #404 Gepost op: 26-02-2024, 20:39:18 »
Eigenlijk wijst alles naar Anna of Rosario nu, op basis van dit topic natuurlijk.

Ja, dat denk ik ook.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 26-02-2024, 21:05:03 »
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer, maar denk wel dat je gelijk hebt.
Mensen die af zijn gevallen zaten het minst op hun.
En zou kunnen als Rosario de mol is, misschien nog niet is echt genoemd als mol (dat Babs op hem zat, is nooit echt bewezen), misschien zelfs bij de overgeblevende kandidaten (daarom was hij misschien ook het minst verdacht bij opdracht 1 aflevering 8 - behalve Anna die had hem op plek 2 van meest verdacht) en dat misschien je weet, maar nooit dat ineens Kees vol op hem gaat nu Rian eruit is.

Want hoe je er ook naar kijkt Rosario stond in opdracht 1 van aflevering 8, op de sleutelpositie. Hij moest het geld aannemen bij Rian (wat hij niet wist), want dat zou te verdacht overkomen, omdat Rian hem vertrouwd en andersom ook. Waarschijnlijk hebben de rest van de kandidaten gedacht hè wat doet Rosario hier raar, ik ga hem meenemen in mijn test zeker ook dat in opdracht 2 Rosario ook bijna niks vond en Rian verdacht hem niet, omdat hij haar niet afschoot met geld en wie is er uit, Rian. Ik weet ze verdacht Anna ook niet, maar ze zegt wel haar verdachten waren niet de verdachten van de andere vier, zij zat vooral op Kees en nam beetje Fons mee. Dus Anna of Sor is het.

« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 21:27:46 door Mol1991 »

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 26-02-2024, 21:31:10 »
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer, maar denk wel dat je gelijk hebt.
Mensen die af zijn gevallen zaten het minst op hun.
En zou kunnen als Rosario de mol is, misschien nog niet is echt genoemd als mol (dat Babs op hem zat, is nooit echt bewezen), misschien zelfs bij de overgeblevende kandidaten (daarom was hij misschien ook het minst verdacht bij opdracht 1 aflevering 8 - behalve Anna die had hem op plek 2 van meest verdacht) en dat misschien je weet, maar nooit dat ineens Kees vol op hem gaat nu Rian eruit is.

Want hoe je er ook naar kijkt Rosario stond in opdracht 1 van aflevering 8, op de sleutelpositie. Hij moest het geld aannemen bij Rian (wat hij niet wist), want dat zou te verdacht overkomen, omdat Rian hem vertrouwd en andersom ook. Waarschijnlijk hebben de rest van de kandidaten gedacht hè wat doet Rosario hier raar, ik ga hem meenemen in mijn test zeker ook dat in opdracht 2 Rosario ook bijna niks vond en Rian verdacht hem niet, omdat hij haar niet afschoot met geld en wie is er uit, Rian. Ik weet ze verdacht Anna ook niet, maar ze zegt wel haar verdachten waren niet de verdachten van de andere vier, zij zat vooral op Kees en nam beetje Fons mee. Dus Anna of Sor is het.

Als niemand je in de voorlaatste aflevering verdenkt, dan kan je best 2000 euro extra wegspelen onder het mom van "ik geloofde het niet".

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 26-02-2024, 21:37:37 »
Als niemand je in de voorlaatste aflevering verdenkt, dan kan je best 2000 euro extra wegspelen onder het mom van "ik geloofde het niet".
Ja dan misschien wel, maar ik weet niet zeker als echt niemand van de andere kandidaten op hem zat. Anna waarschijnlijk wel beetje want Rosario stond bij haar op plek 2 van meest verdacht.
Maar er is al zoveel uit de pot gehaald dat ik zijn keus wel snap, dan ga je toch voor vertrouwen en zeker als je 100% weet dat de andere jou ook volledig vertrouwd. En hij heeft 3500 al uit de pot gehaald en als mol waarschijnlijk meer geld niet verdiend.
En plus het konden ook jokers zijn, je weet niet als Rian de waarheid verteld! Die €2000,- is meer Rian dan Sor, als mol heb je gewoon puur pech dan. En aan jokers heb je als mol ook niks, hij had ook al drie van de vier afgeschoten wat ook al veel is.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 21:48:06 door Mol1991 »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 26-02-2024, 22:04:11 »

Dat denk ik ook, maar de makers zitten er toch anders in. Die willen niet dat de mol het te veel op het randje van ontdekt worden speelt. Jan Versteegh had ook de maan niet hoeven te vinden in de laatste opdracht. Voor de verdenkingen van Olcay en Ruben had dat geen enkel verschil gemaakt. In de Vlaamse mol, pakte Lennart tegen het einde wel elke kans, maar dat lag aan hem want de makers zeiden dat hij soms maar eens een opdrachtje kon overslaan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 26-02-2024, 22:13:28 »
Wat jij zegt Leendert ben ik ook mee eens, dat vaak door de makers komt.
Natuurlijk kan Rian ook afgevallen zijn, omdat ze ook Anna niet verdenkt en misschien is zij de mol.
Maar het zou mij ook niet verbazen na zo’n opdracht dat juist Rian denkt Sor is het niet en de andere juist denken hij is de mol of krijgen een bevestiging dat hij het is, als ze hem toch al meenemen. En blijf een feit Rian is eruit en de rest bleef.

En voor mij waren altijd twee kandidaten uit deze groep die niet kandidaat achtig reacties hadden, maar Mols reageerde en dat waren Rian (is er nu uit) en Sor.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 23:02:43 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #410 Gepost op: 27-02-2024, 08:52:13 »
Dat denk ik ook, maar de makers zitten er toch anders in. Die willen niet dat de mol het te veel op het randje van ontdekt worden speelt. Jan Versteegh had ook de maan niet hoeven te vinden in de laatste opdracht. Voor de verdenkingen van Olcay en Ruben had dat geen enkel verschil gemaakt. In de Vlaamse mol, pakte Lennart tegen het einde wel elke kans, maar dat lag aan hem want de makers zeiden dat hij soms maar eens een opdrachtje kon overslaan.

Deze discussie gaat wel wat buiten het topic. Het punt is, laat dan 1500 door of 500, maar niet 2000.

Terug naar dit topic. Rosario wordt volgens mij toch echt niet verdacht, of er moet een mirakel zijn gebeurd bij Kees.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 27-02-2024, 09:05:33 »
Deze discussie gaat wel wat buiten het topic. Het punt is, laat dan 1500 door of 500, maar niet 2000.

Terug naar dit topic. Rosario wordt volgens mij toch echt niet verdacht, of er moet een mirakel zijn gebeurd bij Kees.

Toch ga ik hierop reageren. Hij wist toch niet wat Rian had? Of de makers hebben tijdens het spel gezegd voor dat Rian bij hem kwam dat ze €2000,- had, het kon ook jokers zijn. Die €2000,- is meer dankzij Rian dan Sor. En wat ik al aangaf ze wisten van elkaar dat ze elkaar vertrouwden, dus ik vind wat Leendert zegt en het feit dat je elkaar door het vertrouwen niet afschiet goede verklaring als hij de mol is en Rian is wel eruit nu. Voor de mol is de grootste wens om op die plek te staan waar Rosario stond en om het meest betrouwbaar te zijn volgens de groep. Misschien heeft hij hier ook zijn best gedaan voor dat ze denken hè hij is zeker niet de mol. Net zoals toen bij Dennis niemand verdachte hem, pas op het eind dacht Edo hè hij is het.

Als Rosario niet verdacht wordt, waarom zet Anna hem wel op plek 2 achter Fons? En nu niet zeggen Anna is de mol, maar zie haar als kandidaat hier even. Zou niemand  hem verdenken .Het is wel eens vaker gebeurd dat de mol pas door de kandidaten of een kandidaat op het eind ontdekt word dus zegt niks. Het kan zijn dat het net zoals toen Dennis de mol is, dat toen Patrick eruit ging Edo dacht dan moet het Dennis zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 09:31:07 door Mol1991 »

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 27-02-2024, 10:29:46 »
Maar ik begrijp niet waarom Tooske op Fons zou tunnelen, ze staat bij

afl. 3
Tooske: Kees (1e), Rian, Jeroen (nieuw), Anna (zie afl. 5)
en
afl. 5
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

Dus dat zijn 2 andere voornaamste inzetten. Weliswaar kreeg ze daarna invloed van Babs maar Babs zat toch ook op Sor, dus waarom zou ze daar geheel van af gaan en onze spreidkoningin opeens gaan tunnelen op Fons is mij een raadsel. Ze spreidde zeker op hem, net als Babs. En Sor houdt volgens mij iedereen voor de gek. Die zit echt wel op Fons.

Volgens mij klopt die berekening van 8.1 ook niet want alleen bij Kees en Sor is het koppel Fons/Anna uitwisselbaar, het moet niet uitmaken voor de eindstand als de meest vertrouwde de doorslag geeft..... Fons kan bij beide mannen minder vertrouwd zijn. Dan blijft de eindstand hetzelfde als je uitgaat van de winnaar. Dus bij dit

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons, Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Fons, Anna, Kees, Rian

Nu is er een gelijke stand Anna en Kees. Maar gelijke speeltijden zijn er niet, dus dan geeft Sor de doorslag en die wantrouwt Anna nu eenmaal meer dan Kees.

Verder klopt de aanname van MartinJ ook helemaal niet dat Sor dan getunneld 'moet' hebben op Anna. Zelfs al vulde hij Anna nog als minst te vertrouwen in, hij kwam er wel achter toen Anna opeens met geld aan kwam zetten maar Fons, als enige, niet. Hij heeft gewoon getunneld op Fons.

Ik denk nog steeds dat Sor vol op Anna heeft gezeten. Tijdens het gesprekje tussen Rik en Sor bij de eerste opdracht deze aflevering zegt Sor dat hij Rian het meest vertrouwd omdat die het vaakst voor de pot gaat. Daarna zegt hij dat je dat van Fons, Kees, en hemzelf niet kan zeggen dat ze vaak voor de pot gaat. Maar hij noemt Anna hier niet. Dit is denk omdat hij Kees Fons, en zichzelf natuurlijk ook als kandidaten ziet die voor de pot zouden moeten gaan net als Rian terwijl hij Anna die hij niet noemt daar buiten plaatst als de mol die toch niet haar best doet om geld in de pot te brengen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #413 Gepost op: 27-02-2024, 18:21:44 »
Dat denk ik helemaal niet, ik ben het met Belgian Mol eens, Rosario lijkt me net wel op Fons te zitten. Ik breng alleen ter sprake dat we dit wellicht helemaal niet te zien krijgen zaterdag, want dat het nog een week extra wordt opgeschoven... ik hoop het ook niet, maar het kan, door wat Mollem zei.

Nou ja, we waren er wel uit, toch? Conclusie: Kees is niet de mol, maar verder is er aan wie-verdenkt-wie geen touw aan vast te knopen. Of is dat te kort door de bocht?
Ik ben er in elk geval uit dat dit weer een fantastische thread was die Fons duidelijk aanwijst als mol. Immers is hij de meest verdachte, dat kwam er bij de laser ook weer uitrollen. Als je zo verdacht wordt kan je niet worden uitgesloten.

Anna kan wel simpel worden uitgesloten, door Babs en Justin.

Sor kan simpel worden uitgesloten, door Babs-2. Kees natuurlijk door Rian.

Ze hebben het dus toch weer gepresteerd bij de redactie, en daarvoor alle hulde ::bravo:: ;D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 27-02-2024, 19:18:15 »
En wat bedoel je precies met dat Rosario net wel op Fons zit? Mocht het zo zijn dat Rosario sinds deze aflevering op Fons zit of nog steeds op Anna zit dan kunnen we Fons ook wel afstrepen want anders was Jeroen die grotendeels op Fons zat er ook niet uit gegaan en dan op basis van dit topic kunnen we eigenlijk wel concluderen dat niemand de mol is. Toch denk ik dat in het begin nog best veel mensen op Anna zaten (Fons en Rosario natuurlijk maar ook Tooske en Rian noemden haar toen als verdachte) en het dus best zo kan zijn dat Justin eruit is gegaan ondanks dat hij gedeeltelijk op Anna zat.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #415 Gepost op: 28-02-2024, 00:06:24 »
Dat is Vlaams:
Rosario lijkt me net wel op Fons te zitten
8)

Betekent dus dat Anna de mol niet meer kan zijn.

anders was Jeroen die grotendeels op Fons zat er ook niet uit gegaan
Dat blijkt niet uit het overzicht hier. Weliswaar verdacht hij Fons nog stevig in aflevering 3, maar in aflevering 5 was dat al heel anders, toen was Fons nog maar 2nd best.

We weten intussen dat voor Rian Fons ook 2nd best was en voor de anderen ook, of zelfs 1e. Dus Jeroen had gewoon pech want 4 kandidaten zetten die aflevering jokers in en hij had niks.

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 28-02-2024, 00:12:20 »

Dat blijkt niet uit het overzicht hier. Weliswaar verdacht hij Fons nog stevig in aflevering 3, maar in aflevering 5 was dat al heel anders, toen was Fons nog maar 2nd best.

Oké dat heb ik even gemist. Waar heeft hij gezegd dat Fons toen zijn 2nd best was?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #417 Gepost op: 28-02-2024, 00:25:13 »
Letterlijke woorden;
afl. 5

Jeroen: - (5.1: Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen
Babs: max. 4 namen, o.a. Jeroen, Sor (extra beeld) (info rode schermen: 2 namen gestreept (Dagb. 2))
Fons: Anna (1e), Rian, Tooske (1 joker)
Rian: 'Sor slimme speler' ... Kees
Kees: onvolledig, Babs ('Tooske hoog op lijstje' (gesprek)) (1 joker)
Anna: vooral 'Fons, Tooske, Sor'
Sor: - (1 joker)
Tooske: Sor (1e), Fons, Jeroen, Rian, (niet meer Anna) (3 jokers)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 28-02-2024, 00:30:20 »
Voor context, dit ging dus om wie hij in de gaten wilde houden bij de opdracht met de vlaggetjes. Sor was de eerste die hij in de gaten wilde houden, maar die was al bezet, dus toen was Fons "second best".

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 28-02-2024, 00:35:55 »
Voor context, dit ging dus om wie hij in de gaten wilde houden bij de opdracht met de vlaggetjes. Sor was de eerste die hij in de gaten wilde houden, maar die was al bezet, dus toen was Fons "second best".

Ja oké dus dat kan ook gewoon betekenen dat hij Sor nog niet zoveel in de gaten heeft gehouden en daarom graag die opdracht samen wilde doen. Maar het feit dat Sor ook nog die aflevering 3000 uit de pot haalde zou best wel een bevestiging voor Jeroen kunnen zijn geweest en dus dat hij redelijk veel heeft ingezet op Sor wat Sor minder verdacht maakt.