Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 110420 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #420 Gepost op: 28-02-2024, 13:18:21 »
Dat denk ik helemaal niet, ik ben het met Belgian Mol eens, Rosario lijkt me net wel op Fons te zitten. Ik breng alleen ter sprake dat we dit wellicht helemaal niet te zien krijgen zaterdag, want dat het nog een week extra wordt opgeschoven... ik hoop het ook niet, maar het kan, door wat Mollem zei.
Ik ben er in elk geval uit dat dit weer een fantastische thread was die Fons duidelijk aanwijst als mol. Immers is hij de meest verdachte, dat kwam er bij de laser ook weer uitrollen. Als je zo verdacht wordt kan je niet worden uitgesloten.

Anna kan wel simpel worden uitgesloten, door Babs en Justin.

Sor kan simpel worden uitgesloten, door Babs-2. Kees natuurlijk door Rian.

Ze hebben het dus toch weer gepresteerd bij de redactie, en daarvoor alle hulde ::bravo:: ;D

Anna uitsluiten kan onmogelijk worden gedaan op basis van dit topic. Alleen indirect bewijs. De drie afvallers die op Fons zaten daarentegen... Je bent toch de weg kwijt geraakt Lo :D :D ::vergroot:: >:D

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #421 Gepost op: 2-03-2024, 21:30:40 »
Kees —> Anna of Rosario. Zou hij de eerste kandidaat ooit zijn die gespreid heeft in de finaletest?
Rosario —> Anna
Fons —> Anna
Anna —> Fons

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 2-03-2024, 21:32:10 »
Volgens mij zitten Kees, Sor en Anna gewoon alle drie op Fons. Kees het minst lang van de drie (als nummer één) dus dat hij een rood scherm heeft is ook wel logisch

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #423 Gepost op: 2-03-2024, 21:32:21 »
Ik begin toch een beetje te vrezen dat het qua verdenkingen behoorlijk lastig wordt om Rosario nog te verdenken.   :-[

Betreft de tekst van Kees is het nog wel uitlegbaar als 'ik kan mijn eigen handschrift niet lezen, ik weet te weinig vragen' [we zitten allemaal op Fons, dus ik hoop eigenlijk dat Anna of Rosario het is, dan maak ik misschien nog kans]

Dat hij dan toch Fons verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 21:36:00 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #424 Gepost op: 2-03-2024, 21:51:27 »
Ik begin toch een beetje te vrezen dat het qua verdenkingen behoorlijk lastig wordt om Rosario nog te verdenken.   :-[

Betreft de tekst van Kees is het nog wel uitlegbaar als 'ik kan mijn eigen handschrift niet lezen, ik weet te weinig vragen' [we zitten allemaal op Fons, dus ik hoop eigenlijk dat Anna of Rosario het is, dan maak ik misschien nog kans]

Dat hij dan toch Fons verdenkt.

Zo dacht ik het ook. Alsof Rosario en Anna ook echt op Fons zaten dat weten we pas volgende week.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 2-03-2024, 21:53:58 »
Ook zijn biecht op het eind: ik heb verkeerd gegokt.
Klonk voor mij echt: als Rian het is, denk ik dat het Fons is, maar dat win ik niet dus vul ik de test in op Rosario. Maar 100% zeker is het absoluut niet.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #426 Gepost op: 2-03-2024, 22:03:40 »
Even een vraag tussendoor.. Hoevaak hebben we bij de laatste test niet duidelijk gehoord wat de verdenkingen waren? Heb het gevoel dat we altijd wel precies weten wie door wie verdacht wordt, maar nu niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 2-03-2024, 22:06:19 »
Sinds ik kijk (seizoen 12) is het volgens mij de eerste keer

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #428 Gepost op: 2-03-2024, 22:11:35 »
Kees zei in niet de mol: ik heb bijna altijd wel op dezelfde mol gezeten. Die zat altijd wel in mijn top 3. En zei ik heb wel een idee wie het is. Als niet zo is word ik gek.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 2-03-2024, 22:12:47 »
Kees zei in niet de mol: ik heb bijna altijd wel op dezelfde mol gezeten. Die zat altijd wel in mijn top 3. En zei ik heb wel een idee wie het is. Als niet zo is word ik gek.

Good to know!

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #430 Gepost op: 2-03-2024, 22:18:18 »

Is het dan Anna, want hij vertrouwde Sor het meest bij het laser gamen ::vergroot::. Lijkt mij heel raar om je mol het meest te vertrouwen daar.

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 2-03-2024, 22:24:29 »
Rosario verdenkt Fons
Anna verdenkt Fons
Fons verdenkt Anna
Kees verdenkt Rosario.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #432 Gepost op: 2-03-2024, 22:27:19 »
Kees —> Anna of Rosario. Zou hij de eerste kandidaat ooit zijn die gespreid heeft in de finaletest?
Rosario —> Anna
Fons —> Anna
Anna —> Fons

Ik vind dit het meest geloofwaardige scenario.

En logisch dat Kees dan afvalt. Spreiden in de finale is killing.

Online Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 2-03-2024, 22:28:46 »
Rosario en Fons zitten al weken op Anna. En dit weten ze ook van elkaar.
Die twee willen allebei winnen, vandaar dat ze in afl. 7 ook beide in de finalevragen hebben gekeken.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #434 Gepost op: 2-03-2024, 22:31:01 »
Dat denk ik ook. Sor zit echt niet op Fons. Weinig aanleiding om dat te denken.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 2-03-2024, 22:48:34 »
Is het dan Anna, want hij vertrouwde Sor het meest bij het laser gamen ::vergroot::. Lijkt mij heel raar om je mol het meest te vertrouwen daar.
Ja dat denk ik ook. Ik denk dan dat hij Anna waarschijnlijk altijd in zijn top 3 had. Hij zei ook dat een wonder is dat hij zo lang erin zat, omdat hij heel veel vergat (ook na een uur voorbeeld al, zoals namen) en de rest hadden veel meer opgeschreven dan hij. Hij had ook minder opgeschreven, omdat hij veel dingen weer vergeten had wat er voorbeeld tijdens een opdracht is gebeurd.

Verder zei hij: ik had wel een soort van voorgevoel wie de mol zou zijn. Al vrij in het begin. En dat is misschien, omdat ik een oude zak ben en misschien wat meer mensenkennis heb. Als het nu niet klopt ga ik af als een gieter. En wat ik dus al zei:
« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 22:53:56 door Mol1991 »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 2-03-2024, 23:09:53 »
Anna zat op Fons en Fons zat op Anna.

Sor zat op Anna of Fons. Er zijn indicaties allebei de kanten op, maar de montage laat het bewust in het midden. Als hij op Anna zou zitten, is het erg onwaarschijnlijk dat Fons de mol is, omdat de hele theorie van Fons als mol erop gebouwd is dat Fons al een tijd lang heel veel verdenkingen op zich heeft en dat het daardoor niet vreemd is dat mensen die Fons (deels) verdenken vaak afvallen. Maar goed, we komen er niet uit.

Kees lijkt toch echt wel op Sor te hebben gezeten. Hij zei dat hij hoopte dat iedereen op Fons zat en als Anna of Sor dan de mol is, hij misschien nog een kans had. Zelfs dan nog zou hij alleen kunnen winnen door op één mol in te zetten, omdat Fons (als hij idd niet de mol is) uiteraard niet op zichzelf zou inzetten. Dus ik neem aan dat Kees op één persoon heeft ingezet en dan lijkt mij Sor op basis van die biecht veel waarschijnlijker dan Anna.

Al met al is het niet zo dwingend dat ik Sor definitief hoef te strepen op basis van Wie-verdenkt-wie, maar het zou best wel een flinke loer van de montage zijn als Kees niet op Sor heeft ingezet en Sor de mol is. Tel daarbij op dat Fons en Anna hem niet ingevuld hebben, dan wordt het langzamerhand wel erg toevallig dat een ogenschijnlijke Sorverdenker afvalt. Dus ik denk dat ik mijn Rosarioverdenking toch maar los moet laten.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #437 Gepost op: 2-03-2024, 23:25:34 »
Zoals ik het ook begrijp heeft Kees een nieuw plan bedacht. Omdat hij toch slecht onthoudt en niet de 10 vragen vooraf heeft ingezien is hij overgestapt op:
Hij heeft bij de laser gezien dat Fons het mees gewantrouwd wordt en hoopt zo iedereen dwars te zitten door te gokken dat een ander de mol is dan iedereen denkt. Want 'gewoon' kan hij het toch niet winnen als hij het op moet nemen tegen Anna en Sor vol op Fons.

Nu een belangrijke. Vorige week zette hij nog wel deels op Fons. Maar als hij toch Anna al meer verdacht dan wordt dit lijstje

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Fons/Anna, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Anna/Fons, Kees, Rian

Dus uiteindelijk dit

Anna: Fons, Sor, Kees, Rian
Fons: Anna, Kees, Rian, Sor
Kees: Rian, Anna, Fons, Sor
Rian: Kees, Fons, Anna, Sor
Sor: Fons, Anna, Kees, Rian

Dus Sor verdenkt inderdaad Fons, al vanaf het begin, en is daarom dat nepbondje aangegaan.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 2-03-2024, 23:31:38 »
Anna zat op Fons en Fons zat op Anna.

Ik moet het nog terugzien, maar ik vond juist dat de verdenkingen bijzonder vaag gehouden werden. Zeker in vergelijking met finaletests van vorige jaren. Ik haalde dit er niet uit.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 2-03-2024, 23:34:43 »
Kees zegt heel duidelijk in niet de mol, dat hij bijna altijd wel op dezelfde mol heeft gezeten. Die zat altijd wel in mij top 3.

Als hij nu voorbeeld (deels) op Sor afgevallen is, waarom stond bij de lasergame opdracht Sor op de plek meest vertrouwd?
Ik denk zelf dat hij hier Anna mee bedoelt en dat hij misschien door de laser opdracht twijfelde van is het misschien toch Sor en daarom hem meenam. Maar het kan ook zijn dat hij wel vol op één persoon (Anna) ging, maar zijn slechte geheugen hier niet echt mee hielp om de test goed in te vullen.