Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 37013 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #500 Gepost op: 4-03-2024, 08:41:23 »
Ben hier volledig mee eens. En Fons als hij de mol is, zie je ook duidelijk in beeld verdachte dingen doen (dus als kijker is het dan ook makkelijk), net zoals vorig jaar bij Jurre. Ik denk dat ze niet dezelfde soort mol doen als het jaar daarvoor.
Met dat verschil dat Jurre veel meer voordelen kreeg toegekend, zoals zijn foto die de beste was en zo. Ik vond het vreselijk, heb zelfs overwogen om gewoon niet meer te kijken als dat het was.
Ik zou, als het Fons toch is, helemaal niet erg vinden. Hij krijgt niet zomaar voordelen van de productie.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #501 Gepost op: 4-03-2024, 09:00:55 »
Als Fons de mol is, zit iedereen wel al van heel vroeg goed. Dan zitten we in Klaas/Margriet/Annemarie-toestanden. Anders valt zijn molschap niet uit te leggen.

Is voor mij sowieso niet uitlegbaar, omdat Sor in de testbiecht van afl. 7 zei dat hij het 'opnam tegen' twee mensen met wie hij een bondje had en info mee deelde. Hij benoemde die twee mensen ook: Babs en Fons.

Dat past niet bij de piste 'iedereen zit/zat op Fons'. Want Sor zat dat in afl. 7(!) niet.

Een aflevering later gaat Sor vol op een persoon. Hij lacht er zelfs bij hoe makkelijk het is. In afl. 9 zegt Sor dat hij de Mol 'heel snel' op het spoor was.

De biechten van Sor passen alleen bij een molschap van Anna of Sor. /mening

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #502 Gepost op: 4-03-2024, 10:15:41 »
Is voor mij sowieso niet uitlegbaar, omdat Sor in de testbiecht van afl. 7 zei dat hij het 'opnam tegen' twee mensen met wie hij een bondje had en info mee deelde. Hij benoemde die twee mensen ook: Babs en Fons.

Maar dat is niet precies zoals hij het vertelde in zijn testbiecht. Sor zei: Fons en ik delen informatie, Babs en ik delen informatie dus ik ben er zeker van dat ik de informatie krijg die ik nodig heb om te stemmen op de juiste persoon. Vervolgens zegt hij dat zijn kansen 1 op 4 zijn omdat hij het opneemt tegen 2 mensen met wie hij een bondje heeft.

Bij de lasergame opdracht staat Fons (samen met Anna) boven aan het lijstje met mensen die hij het minst vertrouwt. Hoe schat hij de informatie die hij van Fons krijgt dan in? Hij vertrouwt Fons iig niet en noemt de namen van zijn bondjes niet expliciet. Het bondje met  Babs  is bezegeld maar we weten ook dat Babs haar bondjes (mis) gebruikte.

Het lijkt mij weer slimme montage en vatbaar voor interpretatie.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #503 Gepost op: 4-03-2024, 10:57:08 »
Goed, alles over Fons is vatbaar voor interpretatie, maar zoals velen hier schrijven, er moet te veel uitgelegd worden om Fons als mol nog mogelijk te praten. Verder heb ik hem ook al na drie afleveringen afgeschreven op basis van zijn acties, dus ik heb er sowieso nooit in geloofd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #504 Gepost op: 4-03-2024, 11:02:58 »
Maar dat is niet precies zoals hij het vertelde in zijn testbiecht. Sor zei: Fons en ik delen informatie, Babs en ik delen informatie dus ik ben er zeker van dat ik de informatie krijg die ik nodig heb om te stemmen op de juiste persoon. Vervolgens zegt hij dat zijn kansen 1 op 4 zijn omdat hij het opneemt tegen 2 mensen met wie hij een bondje heeft.

Sor begint z'n laatste zin ook met 'dus'.

'Fons en ik delen informatie, Babs en ik delen informatie, dus eigenlijk weet ik best wel zeker dat ik de informatie van hun krijg die ik moet hebben om te stemmen op de juiste persoon. Dus ik denk dat m'n kansen gewoon lekker 1 op 4 zijn, want ik neem het op tegen 2 mensen met wie ik een bondje heb [...]'

Maar je hebt gelijk, in theorie kan het. Het zou wel de vuilste edit in jaren zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 16:31:19 door Amethyst »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #505 Gepost op: 4-03-2024, 11:04:44 »
Met dat verschil dat Jurre veel meer voordelen kreeg toegekend, zoals zijn foto die de beste was en zo. Ik vond het vreselijk, heb zelfs overwogen om gewoon niet meer te kijken als dat het was.
Ik zou, als het Fons toch is, helemaal niet erg vinden. Hij krijgt niet zomaar voordelen van de productie.
Ja dat is het verschil, maar verder als Jurre de jokers niet had etc. was hij ook duidelijk een mol die heel duidelijk in beeld molt. En dat geldt ook voor Fons. Sor en Anna zijn meer op de achtergrond vergeleken met Fons.

Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #506 Gepost op: 4-03-2024, 11:22:06 »
Fons heeft net als Jurre een snor. Vandaar dat ik hem nooit eerder verdacht  ;D

Verder doet de mol alsof ie kandidaat is, zoals een mol dat altijd doet, en doen de kandidaten alsof ze de mol zijn om te winnen.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #507 Gepost op: 4-03-2024, 12:41:31 »
Hoewel op dit forum veel mensen tot de conclusie lijken te komen dat Fons op basis van de verdenkingen de Mol niet kan zijn, kijk ik daar toch anders tegenaan. Ook vanuit de ‘problemen’ die worden genoemd kom ik tot hele andere conclusies.
Voor de verdenkingen die ik hier noem heb ik trouwens alleen het schema van Amethyst op de eerste pagina van dit topic gebruikt.

Probleem 1: Justin verdacht Fons in aflevering 2

Justin verdenkt in afl. 2 Anna het meeste, Tooske en Jip, maar ‘zeker ook wel Fons’. In afl. 3 gaat Justin eruit en geeft hij aan dat hij denkt dat de Mol sowieso een vrouw is.
Justin zal dus, zowel bewust als dmv spreiding (is de Mol een man/vrouw, zit/stond de Mol) meer op Anna hebben ingezet, dan op Fons of Sor.
Als Anna  de Mol is en deze biechten kloppen, lijkt mij het heel onwaarschijnlijk dat Justin er deze aflevering, met nog zoveel medekandidaten, uit zou zijn gegaan. Dit spreekt voor mij dus eerder tegen Anna dan Fons of Sor.
Citaat
Probleem 2: Jeroen verdacht Fons
In 5.1 zegt Jeroen dat hij Sor verdenkt en Fons als second best. Uit de testbiecht van afl. 3 zit Jeroen op Tooske en Fons.
Als we hier vanuit gaan komen we tot een interessant punt mbt spreiding. In 5.1 waren Fons en Jeroen samen vlaggetjes aan het tellen, terwijl de rest van de groep in de tuktuks reed. Vanuit kansberekening is het logisch om bij testvragen over 5.1 meer in te zetten op Sor of Tooske, en zo te spreiden op de grotere groep.
Dus ook hierbij vind ik dit eigenlijk meer tegen Sor spreken dan tegen Fons.
Citaat
Probleem 3: Tooske verdacht Fons en probleem 4: Babs-2 verdacht Fons
Tooske heeft Sor als hoofdverdachte, daarna Fons (afl. 5), en ze geeft in afl. 6 aan Babs teveel info te hebben gevoerd.
We weten dat Babs in afl. 1 heeft ingezet op de ‘slotjes’ groep bij 1.3 (dus op Tooske, Kees en Anna, wat vooral tegen Anna als Mol spreekt). Dmv deductie is Babs er waarschijnlijk achter gekomen dat zij in haar test weinig heeft ingevuld op Sor en Fons.
We weten nu ook dat Tooske en Babs hebben gekletst over hun verdenkingen, waarbij het mij niet onwaarschijnlijk lijkt dat zij elkaars verdenking op Sor hebben versterkt. Vanuit mijn blik zegt dit dus weer meer tegen Sor en Anna dan tegen Fons als Mol.
Bovendien moeten we deze test sowieso met een flinke korrel zout nemen vanwege de mogelijke foutmarge. Als je één ja-nee vraag verkeerd telt kan je hele overzicht weg zijn en is het onmogelijk om duidelijk te krijgen op wie de vragen daadwerkelijk zijn ingevuld.

Citaat
Probleem 5: Rian zat een klein beetje op Fons, terwijl Kees minder op Fons leek te zitten

Vanuit afl. 8:
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor) (Fons: Rian twijfelde, zat op 2-3 naam)
Kees: Kees: 'in hoofd geplant dat Rian de mol is', zegt niet op wij hij invult (niet Anna, Sor, maar twijfel)
Ze zitten beiden voornamelijk op elkaar, met wat gespreid op Fons erbij. En aangezien we weten dat ze het beiden niet zijn moeten de punten die ze hebben gescoord bijvangst zijn vanuit spreiding van de testvragen. Dus daar kunnen we niet heel veel over zeggen, ook gezien er weinig in groepen is gedaan deze aflevering, en de testvragen die in beeld komen maar op 1 persoon slaan.

Citaat
Probleem 6: Kees lijkt bij zijn afvallen niet op Fons te zitten 

Dit zegt toch juist iets over degene op wie Kees nu wel inzet en spreekt toch juist voor Fons als mogelijke Mol?

Citaat
Probleem 7: er zijn indicaties dat Rosario Anna verdenkt, terwijl de vorige verklaringen vereisen dat Rosario al lange tijd Fons deels of geheel verdenkt.

Ik neem aan dat dit gaat over dat Sor in de laatste aflevering tegen Fons zegt Anna te verdenken. Alleen hebben Sor en Fons al heel lang een bondje, waarin Sor altijd tegen Fons zal zeggen dat hij op Anna zit, ook als Sor eigenlijk op Fons zit. Of gaat dit over iets anders, want dan ben ik heel benieuwd.


Al met al vind ik de verdenkingen uit afl. 1 en 3 van Babs en Justin juist tegen Anna als Mol spreken. De verdenkingen van Jeroen, Tooske en Babs 2 wijzen er voor mij op dat zij voornamelijk op Sor hebben ingezet, wat tegen Sor spreekt. Bovendien weten we ook dat Kees niet op Fons inzet en eruit vliegt. Op basis van de verdenkingen kan ik Fons dus absoluut niet uitsluiten als Mol.

Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #508 Gepost op: 4-03-2024, 13:41:27 »
Ik verdenk Fons als mol. Maar wat ik niet snap dat Babs en justin  Anna verdenken zeker bij Babs.  Bij de date/vrijstellingen opdracht was Anna de held in hun ogen. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #509 Gepost op: 4-03-2024, 15:13:38 »
Ik verdenk Fons als mol. Maar wat ik niet snap dat Babs en justin  Anna verdenken zeker bij Babs.  Bij de date/vrijstellingen opdracht was Anna de held in hun ogen.

De consensus lijkt te zijn dat Babs Anna in afl. 1 niet verdacht. Justin zou Anna in afl. 2 kunnen zijn gaan verdenken.

Viel me vanochtend trouwens pas op dat Sor in afl. 1 helemaal geen harde verdenking naar Anna uitspreekt, maar ze wel suggereren dat hij de Mol-vraag op haar invult :-\\

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #510 Gepost op: 4-03-2024, 15:19:39 »
De consensus lijkt te zijn dat Babs Anna in afl. 1 niet verdacht. Justin zou Anna in afl. 2 kunnen zijn gaan verdenken.

Viel me vanochtend trouwens pas op dat Sor in afl. 1 helemaal geen harde verdenking naar Anna uitspreekt, maar ze wel suggereren dat hij de Mol-vraag op haar invult :-\\

Ik heb gisteren ook wat testfases terug zitten kijken om te zien waar die hardnekkige bewering dat Sor volledig op Anna zit vandaan komt en hij noemt haar naam maar één keer, in het andere geval vult hij inderdaad een vraag in op haar (volgens de montage). Het bewijs dat hij nu vol op Anna (of wie dan ook) zit is flinterdun.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #511 Gepost op: 4-03-2024, 15:32:33 »
De consensus lijkt te zijn dat Babs Anna in afl. 1 niet verdacht.

Op basis van wat? Babs verdenkt juist de mensen uit het groepje van Anna bij 1.3. Of ze specifiek Anna nou wel of niet verdenkt, ze vult waarschijnlijk meerdere vragen op haar in en valt als eerste af.

Bovendien is ze helemaal niet met Anna bezig als ze terug in het spel komt, wat er voor mij juist op wijst dat Babs in test 1 meerdere spreidingsvragen op Anna heeft ingevuld, waardoor ze haar kan afstrepen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #512 Gepost op: 4-03-2024, 15:53:48 »
Op basis van wat? Babs verdenkt juist de mensen uit het groepje van Anna bij 1.3. Of ze specifiek Anna nou wel of niet verdenkt, ze vult waarschijnlijk meerdere vragen op haar in en valt als eerste af.

Bovendien is ze helemaal niet met Anna bezig als ze terug in het spel komt, wat er voor mij juist op wijst dat Babs in test 1 meerdere spreidingsvragen op Anna heeft ingevuld, waardoor ze haar kan afstrepen.

Babs vertrouwt Anna nog altijd niet als ze terugkomt, want ze wil niet dat Anna alleen wordt gelaten bij het tellen. Maar eind die aflevering lijkt de verdenking naar Anna al wat weg te vellen. Dat is haar fataal geworden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #513 Gepost op: 4-03-2024, 15:56:35 »
De consensus lijkt te zijn dat Babs Anna in afl. 1 niet verdacht.
Ze noemt 5 namen die ze niet verdenkt. Ze noemt de 3 bij de slotjes juist als WEL verdacht en daar zit Anna bij......

Al met al vind ik de verdenkingen uit afl. 1 en 3 van Babs en Justin juist tegen Anna als Mol spreken.
Haha het lijkt wel of ik mezelf zie spreken. Ik heb die 7 problemen ook allemaal gedebunked zoals jij.

Ik vind alleen dus die laatste het lastigst. Mijn gevoel zegt door de edit wel dat Sor naar Anna neigt. Maar ja, dat kan ook haast niet, want dan was Anna wel laatste geworden in de Vertrouwensstemming. Dus basic logic zegt dat Sor gewoon op Fons zit, net als Anna, dus we hebben eigenlijk een simpele finale met Fons als mol. En dat blijkt ook wel uit dat filmpje met de finalisten o.l.v. Splinter, het straalt er gewoon vanaf dat Fons de mol is......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #514 Gepost op: 4-03-2024, 16:19:29 »
Babs vertrouwt Anna nog altijd niet als ze terugkomt, want ze wil niet dat Anna alleen wordt gelaten bij het tellen.
Dit vind ik wel een grote aanname om te doen en te stellen dat Babs Anna in afl. 1 niet verdenkt. Helemaal met alle indicaties dat Babs bij terugkomst juist Sor en Fons niet vertrouwt, en bij ze in de buurt wil blijven.

Offline ruben67

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #515 Gepost op: 4-03-2024, 16:25:43 »

Ik vind alleen dus die laatste het lastigst. Mijn gevoel zegt door de edit wel dat Sor naar Anna neigt. Maar ja, dat kan ook haast niet, want dan was Anna wel laatste geworden in de Vertrouwensstemming. Dus basic logic zegt dat Sor gewoon op Fons zit, net als Anna, dus we hebben eigenlijk een simpele finale met Fons als mol. En dat blijkt ook wel uit dat filmpje met de finalisten o.l.v. Splinter, het straalt er gewoon vanaf dat Fons de mol is......

Maar hoezo zou Anna het laagst staan in de vertrouwensstemming als Sor, Anna als minst vertrouwen zou hebben neergezet. Als je Kees erbuiten laat zouden Fons en Anna gelijk staan. Ik denk dat Kees Fons heeft ingevuld als een na minst vertrouwen vanwege die vorige opdracht waar hij 500 voor de finaletestvragen betaalde en het feit dat hij tijdens de test zei van aflevering 8 dat hij Anna en Sor niet verdacht. In dat geval is Fons nog steeds degene die het minst wordt vertrouwd van alle kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 16:27:59 door ruben67 »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #516 Gepost op: 4-03-2024, 17:33:00 »
Dus basic logic zegt dat Sor gewoon op Fons zit

Terwijl we Sor in de serie meerdere verdenkingen en kwesties van wantrouwen richting Anna zien uitspreken, hem meerdere testvragen op Anna zien invullen en hij in aflevering 7 spreekt over concurrentie van zijn twee bondgenoten Babs en Fons?
Bovendien, als Sor echt op Fons zit, waarom horen we in aflevering 8 zijn verdenking dan niet? Dit zou verder niets veranderen aangezien Fons ook werd genoemd door Anna en Rian, en we van Kees alleen horen dat hij Anna en Sor niet verdenkt. Fons kan dan nog steeds de mol zijn.

Sor zit al weken op Anna. En daarom horen we zijn verdenking niet, omdat het anders in aflevering 8 al duidelijk was dat het alleen Anna nog kan zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #517 Gepost op: 4-03-2024, 19:45:18 »
Zo expliciet zou ik het niet willen zeggen.  ;)

Sor;

1. Jip en Anna, testvraag Anna
2. Jip en Tooske, spreiden op de rest
3. Toekomstvraag: de mol zat in de hotelkamer.
4. Geen test
5. ? Zegt alleen dat Babs door haar terugkomst info heeft.
6. Analoge test. We zien een vraag in beeld over naast wie de mol staat op de groepsfoto afl. 6. Sor zegt Fons. Het is onduidelijk op wie dit slaat, groepsfoto is wat dat betreft lastig.We hebben bij de analoge test al gezien bij Tooske en Babs dat de volgorde vraag/antwoord niet helemaal klopt.
7.verhaal over  info van Fons en Babs
8. Vol op 1 persoon en is zeker

Lijstje minst vertrouwen: volgorde Fons en Anna wordt vaag gehouden net zoals bij Kees.

De montage heeft iets te verbergen. Eigenlijk hebben we alleen informatie van de eerste 2 afleveringen waarbij de testbiechten 1 en 2 over  Jip hetzelfde lijken. ( een achter de schermen mol) In aflevering 1 zijn de verdenkingen nog een gok dus ook de verdenking.van Sor op Anna  in aflevering 1.

Wanneer spreekt Sor meerdere kwesties van wantrouwen richting Anna uit? Misschien heb ik dat gemist?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 19:49:21 door Marimol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #518 Gepost op: 4-03-2024, 20:06:51 »
Een aflevering later gaat Sor vol op een persoon. Hij lacht er zelfs bij hoe makkelijk het is. In afl. 9 zegt Sor dat hij de Mol 'heel snel' op het spoor was.

Dit is een interessante indicatie omdat het erop wijst dat Rosario al vroeg in het spel op Anna of Fons zat. In aflevering 1 noemt hij Anna en zet een test vraag op haar in, dus dat wijst erop dat hij Anna verdenkt.

Is er enige indicatie dat hij in het eerste stuk Fons al verdacht. Alleen het gesprek in de auto na het speeddaten schiet me te binnen, maar ik zie dat niet als reden om aan te nemen dat hij op Fons zou zitten. Ik vond het juist onmols (maar goed, het gaat niet om mij, het gaat om wat Sor zou denken).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #519 Gepost op: 4-03-2024, 20:39:46 »
In aflevering 1 is er nog niet zoveel gebeurd." Dia del topo, speeddate  en opdracht met schilderijen. Sor zat in de schildergroep. Over Jip zegt hij dat hij zeker zou kunnen stemmen op Jip omdat hij een gevoel heeft dat zij een achter de schermen mol probeert te spelen en over Anna zegt hij dat zij kwam met het (communistische) plan en dat hij het wel leuk zou vinden om een hele aanwezige mol te hebben. Maar dat zegt natuurlijk nog niks in aflevering 1 en hij zal zeker op meer gespreid hebben.

In aflevering 2 (molypische spelen en waaghalzen/dakterras) is Jip nog steeds een achter de schermen mol en gaat hij inzetten op Tooske en spreiden op de rest.