Ik heb de testbiechten uitgeschreven, en ontleed in delen die vóór de test (zwart) en na de test (
rood) zijn gezegd. Bij
blauw durf ik het niet zeggen.
KeesDe finaletest gaat natuurlijk over al die weken, al die testen. Ik heb het gevoel dat Anna op Fons zit. Dat Sor ook op Fons zit, en dat Fons weer op Anna zit. Ik heb mijn best gedaan om het op te schrijven, maar ik schrijf zo slordig, dat ik bij de helft denk “huh, wat staat daar nou”.
1.3. Ik stond met Tooske en Anna. Ik moet wel zeggen dat Anna een paar keer nummers verkeerd herhaalde. Ik denk “huh, waarom doe je dat nou”.
-
En wat denk je van Sor. die ervoor zorgt dat iedereen hem vertrouwt. Die jongen die is zo ontzettend gewiekst, die kan dit. Ik zie hem ervoor aan.
3.3. De worstelwedstrijd. We moesten selfies maken van onszelf met de worstelaars. En dat ging best wel mis. Sor fotografeerde namelijk de hele groep, terwijl er maar een op moest. Hij zei: “nee dat kan ook als je met je vinger de juiste aanwijst”. Natuurlijk niet. Dus hierin is Sor ook toch weer aan het mollen.
-
Ik hoop heel erg dat iedereen op Fons zit. En dat het Sor of Anna blijkt te zijn.
AnnaIk begon best wel lekker. Eigenlijk had ik het gevoel dat ik mijn informatie goed op een rijtje had. Dat ik best wel goed wist wie in welk team zat, bij alle verschillende opdrachten die we hebben gedaan. Maar er waren een paar vragen waar ik toch geen antwoord op had.
2.1 (Kees, Sor, Fons)
Van de drie mannen kan ik er eigenlijk één al helemaal afschrijven. Ik heb nooit op hem gezeten. (Kees in beeld bij de Molympische Spelen). Dus als hij het zou zijn, had ik er denk ik niet meer in gezeten.
-
6.1 (Tooske, Fons bij de sluitsteen)
Er klopt gewoon zoveel niet aan wat hij zegt en doet. Hij vertelt aan iedereen een ander verhaal. Hij probeert de hele tijd andere mensen zwart te maken.
-
Ik moet eerlijk zeggen hoe ik super zelfverzekerd hier heen ging en dacht: ik ga dit helemaal nailen. Ik ga 40 vragen goed beantwoorden, ik mag er alleen niet te lang over doen. Er zaten toch een aantal vragen tussen waarvan ik het antwoord gewoon echt niet wist. Mocht iemand op dezelfde mol zitten als ik, dan weet ik niet zeker of die het misschien sneller heeft gedaan of toevallig een antwoord meer goed heeft dan ik.
FonsIk mocht natuurlijk de finale testvragen inzien. Van vier wist ik het antwoord niet. Daar heb ik extra mijn best voor gedaan om toch nog daar een antwoord op te vinden. Maar de Mol heeft gelogen. Dus daar moest ik gokken. Ik heb natuurlijk veel opgeschreven. En nu hoef ik maar van één persoon te onthouden.
1.2. (tegenover Anna)
Nou ja kijk, je leert op een gegeven moment iedereen natuurlijk zo goed kennen, dat je ook bepaalde vragen vanuit een soort van speculatie kan beantwoorden.
Testvraag 3.
Voor welke aflevering heeft de Mol een vrijstelling gekregen?
Aflevering 1
Aflevering 2
De Mol heeft geen vrijstelling gekregen. X
-
Ik was wel een beetje bang voor de tunnelvisie. Want ja, je bent op een gegeven moment vanuit een gekleurde bril naar bepaalde kandidaten aan het kijken. En dat deed ik zeker, want ik vond op een gegeven moment alles verdacht.
RosarioIk heb natuurlijk de finale testvragen gezien. Ik heb nog niet het echt het antwoord op allemaal gekregen, maar ik denk dat ik toch zeker wel minimaal acht vragen meer goed heb dan als ik die vragen niet gezien had. Dus ik heb wel een voorsprong op één persoon.
-
6.2 (dansopdracht, Anna, Fons)
Mijn mol heeft heel veel geld uit de pot weten te weerhouden. Ik heb wel het gevoel dat ik de Mol heel snel in mijn vizier had. En na een tijdje wel heb kunnen bevestigen bij mijzelf.
Testvraag 29.
Moest de Mol overblijven aan het einde van de opdracht met het volksdansen?
Ja
Nee x
-
Ik voel me eindelijk een beetje gewoon, ja verlost van constant nadenken: dit is mijn mol, dit is waarvoor ik ga… Ik ben ervoor gegaan, heb keuzes gemaakt, het is geseald, en wat ermee gebeurt dat gaan we zien. Het voelt als een overwinning.
Testbiecht Kees: "Ik hoop heel erg dat iedereen op Fons zit. En dat het Sor of Anna blijkt te zijn". Zegt hij dit na de test? Dan heeft hij gespreid. Zegt hij dit voor de test? Dan kan hij vol op één van die twee zijn gegaan.
Testbiecht Anna: ze kan al één iemand afschrijven (Kees). Maar wat doet ze met die andere (Rosario)? Daar zegt ze helemaal niets over. Drie korte zinnetjes over Fons, die niet duidelijk maken of ze op hem inzet.
("Mocht iemand op dezelfde mol zitten als ik" zegt voor mijn gevoel dat ze de kans dat iemand ook op haar mol zit niet groot acht, en dat zou kunnen wijzen op Sor. Maar dat is interpretatie en een beetje wishful thinking

)
Testbiecht Fons: is het duidelijkst. Hij lijkt vol op Anna te zijn gegaan. (Tenzij hij zijn testvraag foutief invulde, en we juist die testvraag te zien krijgen).
Testbiecht Rosario: is heel vaag. Maar inmiddels zijn we er op andere manieren al achter gekomen dat hij vol op Anna zit.
Het geitenpaadje voor de Rosario-tunnel: Kees heeft mogelijk op Anna ingevuld, en het zou zelfs kunnen dat Anna op Rosario heeft ingevuld.