Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten  (gelezen 18830 keer)

Offline Gadoesja

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2024, 14:48:17 »
Dat denk ik ook! Het zou zo maar kunnen dat deze opdracht niet de meest aantrekkelijke voor bv Rian is, qua hoogtevrees en conditie. Weet trouwens ook niet hoe het staat met de hoogtevrees en conditie van de anderen op het dakterras. Sorry! Wil niemand tekort doen!
Viel mij wel op dat Rian ook het hardlopen vermeed.
Daarnaast is voor mij het dakterras de beste plaats om (onopvallend, ten opzichte van elkaar) te kunnen mollen. Dat geldt voor alle 4 de kandidaten. Allen zijn opgestaan.

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2024, 15:24:53 »
Ik schrijf Tooske definitief af als mol: zij neemt het initiatief om te gaan zitten met zijn allen en gewoon af te wachten. Dat zou een mol nooit pro-actief doen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2024, 15:49:42 »
Ik schrijf Tooske definitief af als mol: zij neemt het initiatief om te gaan zitten met zijn allen en gewoon af te wachten. Dat zou een mol nooit pro-actief doen.

Definitief afschrijven doe ik niet, maar inderdaad een heel grote streep door haar rekening ::joehoe::.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2024, 16:45:18 »
Heb al eens geturfd. Ieder zijn eigen systeem, maar ik kwam op 3 punten voor Tooske, 6 voor Jeroen, Kees en Rian.
En dan hanteerde ik opstaan als 1 punt, gaan zitten als -1 punt. Liggen op de (massage)bank door Rian en Jeroen met 2 punten en Tooske die maar bleef staat bij die massagetafel ook met 2. Tooske opvallend minder verdacht dan de andere 3 hier, want maar 3 en geen 6 punten. En dat is nou juist weer verdacht.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024, Winnaar De Mol Pool 2025
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2024, 18:03:34 »

De grote vraag: wat leverde een goede vraag op?
a) 125 euro per goed beantwoorde vraag.
In dat geval waren alle overige 12 vragen goed. En kunnen we er wel vanuit gaan dat de Mol er niet tussen zat.
b) 150 euro per goed beantwoorde vraag.
In dat geval waren er 10 vragen goed, en twee fout. Dan kŕn de Mol er tussen zitten, en verantwoordelijk zijn voor die twee fouten. Komen ze alle vier nog voor in aanmerking.
c) 250 euro per goed beantwoorde vraag.
In dat geval waren er zes vragen goed, en de andere zes fout. Dat kan nog net, want we hebben in beeld zes goede antwoorden ingetypt gezien. En is Anna de Mol, want zij zei nňg een goed antwoord (Hernan Cortes) maar zou dan iets anders hebben ingetypt.

Ik heb het niet uitgerekend, maar je kon maximaal 4000 euro verdienen. Klopt dit bij elke optie die je noemt???

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2024, 23:01:55 »
Even terug naar de basis: max €4000 als Jip alle naar haar gepaste vragen goed had en 16 x €250 had verdiend. En -€250 als zij het fout zou hebben. de uitkomst was €1250. De rest weten we niet .

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #126 Gepost op: 18-01-2024, 00:15:30 »
Er wordt enorm veel gefocust op de via ferrata groep en op Justin, alsof daar iets bijzonders is gebeurd, maar Justin was gewoon zichzelf, wist niet alles. Jip pepert het nog even lekker in, in de biecht.  De mol zat gewoon in de ouwelullengroep niks te doen. Helemaal niks. Dat enorme gedoe met die puntentelling is alleen maar afleiding.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #127 Gepost op: 18-01-2024, 00:42:17 »
Weet iemand hoe het zit met Tooske en de 3 vragen van de waarzegster?
Speel je een instrument? Nee.
Houd je van suiker? Nee.
Word je snel kwaad? Nee.

Heeeeel gek...
Mol tot op het bot?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 18-01-2024, 00:57:52 »
Ik heb het niet uitgerekend, maar je kon maximaal 4000 euro verdienen. Klopt dit bij elke optie die je noemt???
Ja. Ongeacht de waarde van direct een goed antwoord, die tussen de 125-250 euro moet liggen. Als die waarde bv. 150 euro is (i.m.o. de meest waarschijnlijke optie), kan in het extreme geval dat alle 16 vragen doorgespeeld worden naar Jip nog steeds 4.000 euro worden opgehaald.

Weet iemand hoe het zit met Tooske en de 3 vragen van de waarzegster?
Speel je een instrument? Nee.
Houd je van suiker? Nee.
Word je snel kwaad? Nee.

Heeeeel gek...
Ja, hier is vast iets mee. Een hint, of een blik op de toekomst? Misschien een link met komende opdrachten. Er komt nog een muziekopdracht, dat is zeker. Dan weten we nu alvast dat Tooske niets speelt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #129 Gepost op: 18-01-2024, 09:09:37 »
Accepteer gewoon eens allemaal dat het 150 euro per vraag was. Je moet het ook niet te moeilijk willen maken.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 18-01-2024, 09:19:05 »
4000 euro, 16 vragen, 4000/16 = 250. Meer moet je er niet achter zoeken.
Accepteer gewoon eens allemaal dat het 150 euro per vraag was. Je moet het ook niet te moeilijk willen maken.
150 euro dus nu ook volgens jou? Deal! ;)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #131 Gepost op: 18-01-2024, 12:25:07 »
Oops, foutje ::oink:: :P 250 natuurlijk ::hypocriet:: >:D ::vergroot::

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 18-01-2024, 13:53:37 »
Heb al eens geturfd. Ieder zijn eigen systeem, maar ik kwam op 3 punten voor Tooske, 6 voor Jeroen, Kees en Rian.
En dan hanteerde ik opstaan als 1 punt, gaan zitten als -1 punt. Liggen op de (massage)bank door Rian en Jeroen met 2 punten en Tooske die maar bleef staat bij die massagetafel ook met 2. Tooske opvallend minder verdacht dan de andere 3 hier, want maar 3 en geen 6 punten. En dat is nou juist weer verdacht.
Turven heeft geen zin. De opdracht duurde 1 uur en 45 minuten. Er is misschien 10 minuten in beeld gebracht, en dan zijn nog niet eens alle kandidaten in beeld. Je weet dus meer niet dan je wel weet ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2024, 21:13:05 »
Fons deed een Jan Versteeghje… moet je kijken hoe hoog! Of iets van die strekking. Vanuit mijn tunnel viel dit op.

Ben jij zo kléin, dan?

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 19-01-2024, 00:01:41 »
...

Wat mij betreft is het inderdaad gewoon optie 1c of 2b. Altijd 250 euro.
Dus 6 óf 8 keer goed antwoord, Jip 2 of 3 fout respectievelijk. Klaar.

Ik ga na al die jaren er ook gewoon van uit dat ze de mol in de edit laten intikken wat hij/zij biecht. Niet wat er daadwerkelijk is ingetikt. Niks is meer heilig.

Deze opdracht was wel entertaining, maar voegt niks toe aan de speurtocht.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2024, 00:04:09 door daniwidm »

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #135 Gepost op: 19-01-2024, 00:03:11 »
Ik snap oprecht ook nu pas waarom Wilson (de volleybal uit Cast Away) er lag. Want als ze opstonden, ging de podcast away  ::rofl::

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 19-01-2024, 18:39:05 »
Of de montage wil ons dat laten geloven en ze heeft in de enorm lange opdracht voor de rest heel veel gestaan. We weten ook niet of de muziek al aan ging als 1 iemand opstond, of dat ze allemaal moesten staan.

Offline Wolf2112

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2024, 14:37:26 »
Ik heb er nog eens even over lopen nadenken.

Kun je je voorstellen dat Rik hier de opdracht geeft: 'Ga lekker zitten.'

En dat de groep gewoon gaat zitten. Afwachten tot Rik terug komt voor meer info, of gewoon gezellig aan de babbel, niet direct door hebbende dat ze al in een opdracht zitten. Of gewoon veel blijven zitten omdat Rik het zei.. Wat zou dat saaie televisie opleveren. En de podcast zou vervolgens heel goed te volgen zijn.
Ik bedoel, om deze opdracht te saboteren kun je toch het best op het dakterras zitten. Of als mol móet je daar bij zijn!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 14:58:11 door Wolf2112 »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2024, 14:42:58 »
Eens. Grote kans dat de mol in deze groep zat, als back-up productieassistent.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2024, 15:17:27 »
Ja, eens.

En dat geldt ook voor de andere opdracht waarbij 2 losse groepjes elkaar stiekem konden beinvloeden, de schilders. Jeroen zat als enige in beide groepjes :)