Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 36386 keer)

Offline Kriekendiek

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2024, 22:45:53 »
Zou dit het zijn:

TOEKOMST
T oftewel TOOSKE M(ol)

Mooie! Ik zat met de zin 'wil jij de toekomst weten' te puzzelen. Deze had ik nog niet opgemerkt. Wel Tooske maar dan kon mol niet meer.
Ik kom voor nu uit op 'wij weten mol kees doet t' ::rofl::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2024, 23:21:26 »
Tooske heeft al 36 jaar lang dezelfde Stella fiets met accu....

::rofl::

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2024, 00:24:11 »
Waarom is er niet alleen geld te verdienen met het oplossen van de puzzel (helemaal ingevuld)? Dan hadden ze meteen geweten dat het vrij zinloos is wat ze op het laatst deden. Telkens één van de twee plaatsen invullen die op het bord stonden. Want dan waren die enveloppen niet nodig geweest.
Nu zou je nog kunnen denken -- ook al is dit vrij stom -- dat het twee opdrachten waren: de juiste tafels bezoeken en de plaatsen kiezen op het puzzelbord die het verst van Amsterdam liggen.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2024, 07:05:54 »
Als je een spelers envelop omdraait die een van de 2 spelers is die aan die tafel had moeten staan dan is sowieso de uitkomt fout. Maar als je de envelop waar de 2 vragen voor de spelers op staan switch dan staan de spelers ook nog eens aan de verkeerde tafel en wordt de uitkomst bij het verkeerde kruispunt ingevuld.
Dat lukt alleen als je tussen twee tafels op en neer kunt lopen, in je eentje, zonder dat er tussentijds iemand anders bij die tafels aankomt. ijkt mij érg riskant (maar ook heel knap als het zo is).

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2024, 07:06:58 »
Waarom is er niet alleen geld te verdienen met het oplossen van de puzzel (helemaal ingevuld)? Dan hadden ze meteen geweten dat het vrij zinloos is wat ze op het laatst deden. Telkens één van de twee plaatsen invullen die op het bord stonden. Want dan waren die enveloppen niet nodig geweest.
Nu zou je nog kunnen denken -- ook al is dit vrij stom -- dat het twee opdrachten waren: de juiste tafels bezoeken en de plaatsen kiezen op het puzzelbord die het verst van Amsterdam liggen.
Dat ze denken dat de enveloppen en het in te vullen bord niets met elkaar te maken hebben is ook vrij stom mols.

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2024, 10:31:35 »
Dat lukt alleen als je tussen twee tafels op en neer kunt lopen, in je eentje, zonder dat er tussentijds iemand anders bij die tafels aankomt. ijkt mij érg riskant (maar ook heel knap als het zo is).

Er zijn meerdere kandidaten die toch wel vrij veel alleen hebben rondgelopen volgens mij. Ze hadden 45 min.
We weten dat Tooske Rian en Jeroen en Fons best wel veel alleen zijn geweest en we zien daar maar korte stukjes van. Sor ook nog even.

Justin begon met Anna
Kees met Jeroen
Sor met Rian
Tooske met fons.

Alleen Kees, Anna en Justin lijken vrij veel samen met andere te zijn geweest in de montage.
Vooral Tooske Rian en Jeroen lopen veel alleen rond.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 10:34:16 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2024, 10:47:46 »
Rian is toch geen plaats? Riad wel
Rian blijkt toch wel ook een plaatsje te zijn... Het is een dorp binnen de Zweedse gemeente Kalix :P Voor wat het waard is... ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2024, 10:55:16 »
Dat ze denken dat de enveloppen en het in te vullen bord niets met elkaar te maken hebben is ook vrij stom mols.
Maar er zijn geen vier mollen. Jeroen kwam met het idee. Kees nam het meteen over (ideale molstreek, de andere de fout laten maken). Rosario deed niks (ideale molstreek, de anderen de fout laten maken en zelf niet verdacht maken). Rian (idem, maar ze lijkt niet heel slim en neemt nooit voortrekkersrol).

Maar de mol hoefde helemaal geen fout te maken. Lang niet alle kaarten waren terug, dus onmogelijk om de puzzel op te lossen. Dan zou Jeroen heel onnodig opzichtig mollen, met risico ontdekt te worden. Maar goed, er zijn wel eens domme mollen geweest in WIDM.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2024, 11:02:29 »
Rian zegt in het begin precies wat ze daar moeten doen. Sor gaat daar in mee. 
Maar Jeroen en Kees overstemmen daar heel erg.
Fons komt later binnen als alles al ingevuld is. En die gaat er ook wel beetje tegenin.
Maar Jeroen en Kees hebben daar die keuze al gemaakt en er is weinig tijd en ruimte om nog aan te passen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2024, 11:06:31 »
Als je als fanatieke kandidaat ziet dat een mol iets wil doen wat niet bijdraagt aan het spel, zou ik denken dat je hem corrigeert als jij wel weet hoe de oolossing moet zijn.

Bij dat bord staat maximaal 1 mol en 5 kandidaten . Niemand die hier ook maar iets schijnt in te brengen tegen de gevolgde manier van het bord invullen . Denkt iedereen hier ik ga eens kijken wie er wat gaat zeggen en dat extra geld,”naja boeien “? Of weet de mol dat de slag al binnen is omdat hij/zij niet of maar weinig op de plekken heeft gestaan waar zij moest staan en vergroot ze de kans dat de juiste oplossing niet wordt gevonden, door nooit op het eindpunt aan te komen ?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2024, 11:12:48 »
Het probleem is hier altijd ga je als kandidaat er iets van zeggen als iemand bezig is om een opdracht volledig te laten mislukken. Doe je dit dan zet je jezelf behoorlijk in de etalage als kandidaat.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2024, 11:13:29 »
Kan je als Mol niet een tafel kwijt maken (minder riskant, als je alleen bent) en zou dat de reden geweest kunnen zijn dat Tooske niet haar tafel vond?

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2024, 11:15:45 »
Je ziet dus wel dat er gecorrigeerd wordt. Ik denk zelfs buiten de montage om nog wel meer aan de reacties van Fons en Rian te horen. Die lijken beide wel een beetje geïrriteerd, omdat ze wel wisten hoe het moest maar er maar niet geluisterd werd.
We zien Rian dit ook zeggen aan het begin. En fons zien we geen discussie aan gaan maar wel een begin maken naar Sor van hey maar wacht ff. Hij geeft in de biecht aan dat als je er tegen in ging het veel gekakel werd. Denk dat we ze er daarom allemaal een beetje verloren bij zien staan.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2024, 11:18:57 »
Het probleem is hier altijd ga je als kandidaat er iets van zeggen als iemand bezig is om een opdracht volledig te laten mislukken. Doe je dit dan zet je jezelf behoorlijk in de etalage als kandidaat.

Dit is precies wat ik wat mis , groepsgevoel tegen de mol.  Teveel individualisme.
Te vaak wordt er bij het begin van een opdracht enkel stil gestaan bij wat de opdracht is,en niet bij wat kan een mol hier mogelijk verpesten .  Als je daar wat langer naar kijkt als groep maak je het een mol steeds lastiger .

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2024, 11:22:18 »
Ook dat zal meespelen idd.
En ik denk dat als je het een paar keer probeert en niemand luistert je dan ook als kandidaat zoiets hebt van okay wacht ff. Hier wordt gemold. Even kijken wat hier nu allemaal gebeurd. En dan misschien ook automatisch even een stapje terug zet om mental notes te maken.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2024, 11:38:50 »
Je ziet dus wel dat er gecorrigeerd wordt. Ik denk zelfs buiten de montage om nog wel meer aan de reacties van Fons en Rian te horen. Die lijken beide wel een beetje geïrriteerd, omdat ze wel wisten hoe het moest maar er maar niet geluisterd werd.
We zien Rian dit ook zeggen aan het begin. En fons zien we geen discussie aan gaan maar wel een begin maken naar Sor van hey maar wacht ff. Hij geeft in de biecht aan dat als je er tegen in ging het veel gekakel werd. Denk dat we ze er daarom allemaal een beetje verloren bij zien staan.

Maar daar was toch geen tijd voor? Er loopt een  tijdklok mee. Als Rosario voor de ingang van het eindpunt staat is er nog 2.47 op de klok. Jeroen, Kees en Rian moeten nog binnenkomen. Ze hebben even overlegd en de puzzel ingevuld. Dan is de tijd zo goed als om.

Het is wel opvallend dat er een biecht (de biecht waarin hij zegt dat er tegenin gaat alleen maar gekakel oplevert) zit tussen het moment dat Fons binnenkomt en de volgende tijd op de klok: 17 sec.Daar zit een knip die wellicht suggereert dat hij op de valreep binnenkomt.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2024, 11:52:05 »
Ja dat is wel beetje vaag want Kees zegt ook ergens nadat ze moeten gaan verbeteren dat ze nog 3 min hebben. Vind die tijdsklok nooit zo heel betrouwbaar.
Maar er was denk ik sowieso niet veel tijd over wat zeker ook heeft meegespeeld.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 11:56:35 door xania »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2024, 11:57:04 »
Tijdsklok is vaak montagetruc inderdaad. Iets waar ik zeker niet meer blind op vertrouw.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2024, 11:58:15 »
Bij het bord was inderdaad een wanhoopspoging in de laatste minuten; de groene vakjes waren na drie woorden al onoplosbaar, dat ziende en wetende vullen ze toch maar alles in.

Rian staat aan het eind met de plattegrond in haar hand, maar tijdens het invullen door Jeroen en Kees niet. Er mist een stuk waar dat bord is gepakt, kan heel goed dat er een poging is gedaan de kruispunten en de P's nog even ter sprake te brengen in de laatste seconden, ze zegt na afloop nog, een beetje gelaten "ja ik heb het hier allemaal op de kaart" oid.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2024, 11:58:26 »
Nee precies maar je merkt ook wel aan de kandidaten buiten Tooske Anna enzo dat de tijd begon te dringen.

In het begin zegt Rian ook meteen dat ze de antwoorden heeft en heeft ze ook die lijst vast.
Dat vind ik dan weer kandidaats pleitte voor haar.
Ze lijkt me ook niet een heel dominant persoon die daar door zou drukken als Kees en Jeroen dat al zo doen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 12:00:18 door xania »