Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 20956 keer)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2024, 03:57:54 »
Was al bang voor een nieuwe Klaas-hint. Kolom 1 MOL en kolom 3 RIAN maken. Maar gelukkig hebben ze niet alles laten zien.  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2024, 09:38:28 »
Ik begin de opdracht wat te begrijpen, dus ga hem nog eens herbekijken.

Het enige wat ik heb onthouden is dat Jeroen zijn kandidatenrol bevestigd.

Tooske en en zeker Rian waren hier zo passief en weinig bijdragend, dat is mols, maar niet fijn mols vind ik.



Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2024, 11:00:41 »
Was al bang voor een nieuwe Klaas-hint. Kolom 1 MOL en kolom 3 RIAN maken. Maar gelukkig hebben ze niet alles laten zien.  ::rofl::
Rian is toch geen plaats? Riad wel

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2024, 14:19:12 »
De enveloppen bij de tafels. Bij de puzzel staat het kruispunt. Daar moest je gekozen briefje uit envelop invullen. Als dat ongewisseld is, is het antwoord sowieso fout.

Dus wellicht dat iemand overzicht heeft voor de antwoorden en of dat in  de puzzel klopt. (Dan alsnog zien we maar een klein deel maar toch)

Ik had de indruk dat iedereens envelop bij iedere tafel stond en dat je op basis van de vragen moest bedenken welke twee geopend moesten worden (als er alleen de twee juiste namen stonden, hadden die vragen immers geen zin). Dus je bedoelt dat ze dan (bij wijze van spreke) de ene Tooske-envelop voor de andere Tooske heeft verruild?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2024, 14:50:17 »
Ja inderdaad, bij elke tafel stond er voor elke kandidaat een envelop.
Dus je kunt eventueel mollen door enveloppen te wisselen maar dan moet je dus wel opletten dat je de juiste namen verwisselt.
Nog veel makkelijker en effectiever is het om de kaarten met de twee stellingen om te wisselen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2024, 14:53:02 »
Rik legt het duidelijk uit: "Hier naast mij zien jullie een doorloper, dat is een variatie op een kruiswoordpuzzel en die moeten jullie oplossen. De woorden die je daarvoor nodig hebt zijn plaatsnamen en die vind je op 8 locaties in deze wijk. Elke locatie is op een kruising en daar moeten specifieke kandidaten samenkomen. Als dat lukt verdienen jullie sowieso 150 euro voor de pot. En daar zouden ook alleen die specifieke kandidaten een enveloppe moeten openmaken om de volgende vraag te beantwoorden. Welke stad ligt het verst van Amsterdam. De antwoorden daarop die heb je weer nodig voor deze puzzel (Rik wijst de doorloper aan). Als je die compleet maakt krijg je een bonusbedrag van 800 euro.

Hoe duidelijk wil je het hebben? Het antwoord van Justin interpreteer ik alsdat hij wist dat je alle meegebrachte enveloppen nodig had omdat je de plaatsnamen moet invullen in de doorloper.Jeroen/Kees en Rian benoemen dat ook. Jeroen leest de plaatsnamen die hij meebracht op en Rian had ook het e.e.a. opgeschreven.

Dat het misging kan een molactie zijn van Kees/Jeroen maar kan ook een fout van hen zijn omdat ze onder tijdsdruk stonden en nog niet iedereen aanwezig was. En dat niet iedereen aanwezig was kan een molactie zijn om niet alle plaatsnamen te hebben maar iig ook om de bonus van 800 euro niet te verdienen
Ik lees hier juist precies het tegenovergestelde in. Natuurlijk heb je in theorie alle 8 de antwoorden nodig om de puzzel op te kunnen lossen. Maar er wordt zeker niet gezegd dat je, als je het goede antwoord vindt met minder goede enveloppen, je het geld niet kan verdienen.



Het enige wat ik heb onthouden is dat Jeroen zijn kandidatenrol bevestigd.

Hoezo dan? Hij verpest de eindpuzzel. Enige kandidaatse wat ik kan bedenken is dat hij de topotopper om check van de antwoorden vraagt. Maar dat zorgt ook voor veel ruis op de portofoon (zie reactie Tooske op hem)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 14:56:25 door Theovv »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2024, 14:55:22 »
Ik had de indruk dat iedereens envelop bij iedere tafel stond en dat je op basis van de vragen moest bedenken welke twee geopend moesten worden (als er alleen de twee juiste namen stonden, hadden die vragen immers geen zin). Dus je bedoelt dat ze dan (bij wijze van spreke) de ene Tooske-envelop voor de andere Tooske heeft verruild?
Er waren 8 tafeltjes waar telkens 2 kandidaten een envelop moeten openen. Dus 2 enveloppen per kandidaat. Als Tooske haar 2 enveloppen heeft verwisseld dan hangt het ervan af welke plaatsnaam er in haar envelop zat en welke in die van de andere. Dan hangt het van de plaatsen af of dit 0, 1 of 2 foute antwoorden in de doorloper op zou leveren. We zouden dan ook vreemde plaatsnamen bij elkaar kunnen zien, bijv. Breda en Marseille, of Parijs en Lyon. Van beide is heel duidelijk welke het verst van Amsterdam ligt. Zijn er überhaupt enveloppen van Tooske opengemaakt?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2024, 15:09:56 »
Inderdaad, een andere stad zou in de vergelijking met Parijs misschien ook verder weg liggen, en als dat antwoord fout is, maar bij de doorloper zie je in de groene vakjes al bijna 'toekomst' staan, lijkt me dat het geld binnen is en je een of twee missende antwoorden niet nodig hebt.
Van P8 hebben we helemaal niets gezien, van envelopppen van kandidaten ook te weinig.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2024, 15:20:33 »
Er waren 8 tafeltjes waar telkens 2 kandidaten een envelop moeten openen. Dus 2 enveloppen per kandidaat.

Nee er lagen 8 envoloppen bij elke tafel.
Behalve dat het zoals hieronder in beeld stond vaak ... snap ik de veronderstelling ook totaal niet .. dan is het onnodig om uit te zoeken wie de juiste personen zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 15:24:18 door BertN »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2024, 15:25:57 »
Elke kandidaat had een envelop met zijn of haar naam erop. Daarnaast lag er een kaartje met 2 stellingen erop, dat ze wisten wie zijn of haar envelop moest openen.

Als de enveloppen niet dicht zaten, dan kunnen kaartjes makkelijk verwisseld zijn in de enveloppen.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2024, 15:28:25 »
Van P8 hebben we helemaal niets gezien, van envelopppen van kandidaten ook te weinig.

Zou het feit dat er bij opening Tooske stond op zalm-roze tafel P8 een hint zijn naar Tooske?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2024, 15:36:51 »
Ik lees hier juist precies het tegenovergestelde in. Natuurlijk heb je in theorie alle 8 de antwoorden nodig om de puzzel op te kunnen lossen. Maar er wordt zeker niet gezegd dat je, als je het goede antwoord vindt met minder goede enveloppen, je het geld niet kan verdienen.
Maar dan heb je de puzzel toch niet compleet?

Ze hebben 600 euro (4x 150) verdiend omdat ze met 4 juiste plaatsnamen op de eindlocatie waren. Dus er kon geld verdiend worden maar de puzzel moest compleet zijn voor de bonus. Dat is wat Rik zegt en iig mijn interpretatie.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 15:42:28 door Marimol »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2024, 15:40:11 »
Maar dan heb je de puzzel toch niet compleet?

Ze hebben 600 euro (4x 150) verdiend omdat ze met 4 juiste plaatsnamen
op de eindlocatie waren. Dus er kon geld verdiend worden maar de puzzel moest compleet zijn voor de bonus. Dat is wat Rik zegt en iig mijn interpretatie.
Geld is niet verdiend met de juiste plaatsnamen, maar omdat er gelijktijdig 2 juiste kandidaten bij een tafel stonden.
De juiste plaatsnaam was alleen voor het einde.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2024, 15:41:27 »
Maar dan heb je de puzzel toch niet compleet?

Je kan compleet uitleggen als
1) De oplossing compleet maken - alle groene vakjes invullen.
2) Alle vakjes invullen

Meestal is het bij kruiswoord puzzels de bedoeling het antwoord te vinden van bijzondere vakjes , niet foutloos de rest in te vullen.
Waarom zou er anders voor een puzzel/doorloper gekozen worden? Zeg dan .. je krijgt een bonus bij alles goed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2024, 16:01:27 »
Ik ben ook wel benieuwd wat de precieze regel is met enveloppen. Want naar mijn idee was het slimste om echt te gaan puzzelen, dus één iemand op het eindpunt neerzetten die kan kijken welke opties een woord geven. En als je op het eindpunt bent maar je ziet dat de verkeerde enveloppe is meegenomen, mag je dan nog terug om te wisselen?

Klopt, officieel heet zo een puzzel een filippine.
Dit vond ik heel verwarrend ja, ik dacht de hele tijd van huh maar dit is toch geen doorloper? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2024, 16:35:19 »
Het is noch doorloper (maar grappig bedacht ivm de opdracht) noch filipine. Bij fipilipe is het aantal vakjes ook het antwoord itt de tien vakjes op elke regel. Maar correcte verwijzing naar een puzzel is van geen belang voor de opdracht.

Reden dat Tooske haar enveloppe met Parijs opent op de plek waar Jeroen later Marseille opent kan ook zijn dat een van de twee ten onrechte een van de stelling op zichzelf betrok. Is het te zien welke stellingen er op die post lagen?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2024, 18:46:59 »
Het moment dat Tooske alvast haar envelop opende aan een tafel alleen is ook iets om in de gaten te houden

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2024, 19:03:53 »
Als je een spelers envelop omdraait die een van de 2 spelers is die aan die tafel had moeten staan dan is sowieso de uitkomt fout. Maar als je de envelop waar de 2 vragen voor de spelers op staan switch dan staan de spelers ook nog eens aan de verkeerde tafel en wordt de uitkomst bij het verkeerde kruispunt ingevuld.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2024, 19:52:18 »
Grenoble werd ook genoemd ergens genoemd als antwoord, maar past nergens in de puzzel. Dat is dan of niet goed ingeschat (de andere stad was verder weg), of inderdaad de verkeerde envelop geweest.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2024, 22:27:19 »
Tooske heeft al 36 jaar lang dezelfde Stella fiets met accu....