Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 36339 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2024, 17:28:25 »
Anna en Justin arriveren als eerste bij P2. De houder op de gele tafel bevat op dat moment 8 enveloppen. Anna en Justin moeten niet bij P2 zijn en vertrekken weer. Ze komen Kees en Jeroen tegen. Ze wisselen van team: Kees en Justin gaan naar P8 en Anna gaat met Jeroen mee terug naar P2. Op het moment dat de gele tafel weer in beeld komt, zien we nog maar 7 enveloppen: 2 op tafel en 5 in de houder. Waar is envelop nummer 8?

Op de gele tafel liggen toch twee antwoorden? Geen enveloppen?
edit, nee, teruggekeken, idd de enveloppen van Jeroen en Rosario....
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 17:43:22 door Mollem »

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2024, 17:47:30 »
Op tafel liggen enveloppen met Jeroen en Rosario op.

Dit is het moment dat ze hem neemt:

Dat zal dan waarschijnlijk een envelop van Fons zijn. Wel raar, want ze moet nooit bij Fons aan tafel zijn.

Verder heeft ze het over trillende handjes, en staat ze ook echt te trillen.

Of het is nepmollen van de bovenste plank  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 17:49:29 door Molshoop_ »

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #162 Gepost op: 26-01-2024, 17:52:44 »
Dat zal dan waarschijnlijk een envelop van Fons zijn. Wel raar, want ze moet nooit bij Fons aan tafel zijn.

Plus, die envelop van Fons is toch waardeloos voor de opdracht?

Verder heeft ze het over trillende handjes, en staat ze ook echt te trillen.

Of het is nepmollen van de bovenste plank  ::oink::

Tja, maar waarom dan zo sneaky buiten het zicht van Jeroen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2024, 17:54:28 »
Nu snap ik wel waarom ze in de biecht zegt P1 in plaats van P2. 2-1 is 1 enveloppe minder... :o
Als ze met zn drieën staan lijkt er nog een enveloppe weg uit de standaard, of zie ik dat niet goed Blip?

« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 18:13:31 door Mollem »

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2024, 18:22:29 »
Als ze met zn drieën staan lijkt er nog een enveloppe weg uit de standaard, of zie ik dat niet goed Blip?

Dat lijkt inderdaad zo, maar er staan er gewoon vijf in de houder. Jeroen heeft er een in zijn hand en de ander ligt voor Anna op tafel.

Ik heb dit fragment uit alle hoeken bekeken. In de houder staan twee enveloppen redelijk dicht tegen elkaar aan. Daardoor lijkt het net alsof het er maar eentje is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2024, 18:54:58 »
Wat moet mol Anne met de enveloppe van Fons? Het antwoord dat erin zit verwisselen met het antwoord uit de Smurfen-enveloppe..?
Als Anna niet de mol is, zou het kunnen zijn dat ze wil weten welk antwoord en in Fons zijn enveloppe zit omdat ze hem verdenkt en wil weten of het een hint kan zijn? Of zichzelf verdacht maken, op een manier die Jeroen niet ziet..? Ik vind het redelijk bizar.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2024, 19:13:38 »
Moest ze een tafel-duo vormen met Fons en daar voor hem aankomen, dan kon ze zijn envelop wisselen met deze.
Maar dat is dus niet het geval.

Wanneer ze de enveloppen hebben geopend, is die van Rian de voorste envelop. Die van Fons is dus weg.

Bij de andere tafels is ze ook aan het klooien met de enveloppen. Op P3 zie je ze echt stressen en naar Jeroen en Rosario kijken met een zenuwachtige blik.

Dus er is iets gaande.

Als dit nepmollen is om zich verdacht te maken, dan is dat echt wel next level.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 26-01-2024, 19:36:45 »
Een reconstructie van alle routes die alle kandidaten gelopen hebben. Legenda: geel = een tafel gevonden, groen = op de juiste plek een envelop open maken

Mooie reconstructie  ::ok::
Slim om het apart te doen. Ik zat hier ook maar te klooien op één kaart met veel kleurtjes door elkaar.

Je bent wel één punt vergeten. Wanneer Jeroen van P3 naar P5 loopt, dan gaat hij eerst rechtsaf op Londres. Om dan daarna vermoedelijk om te keren.

Kan mogelijk bewust zijn, want Tooske staat ondertussen te wachten.

Jeroen is groen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 26-01-2024, 19:59:04 »
Als je op de kaart van Europa een rechte lijn trekt tussen Bordeaux en Oslo gaat die lijn door Amsterdam en Parijs. Vlak langs Antwerpen, in het Frans Anvers en in het Spaans Amberes. Volgens het bord staat tafel P5 op hoekpunt Liverpool/Geneve, dat klopt niet, het is Liverpool/Antwerpen.
Dit dat doet mij weer denken aan het antwoord Vitorio dat goed gekeurd was bij de Pubquiz. Rik vond het ‘bijna goed’. En de lijn gaat bijna door Antwerpen, dus bijna goed. Als je met de auto naar Bordeaux gaat (de stad die Jeroen verkeerd opschreef op het bord) is de route Amsterdam, Breda, Antwerpen, Parijs, Bordeaux. En met al deze steden heeft Jeroen wat te maken.
Bij Bordeaux had Jeroen de stad Breda (80 minuten rijden), bij tafel P5 op Calle Amberes lag ook de kaart van Parijs, Jeroen had daar Marseille, de verste stad van Amsterdam.

En zo worden niet alleen steden, maar ook de landen Nederland, België en Frankrijk door Jeroen verbonden, oftewel ‘Stad en land aflopen’.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 26-01-2024, 20:04:54 »
Dit is het moment dat ze hem neemt:

Dit is niet het moment waarop ze de envelop pakt. Die heeft ze al in haar handen voordat ze de plattegrond zo schuin op tafel zet. Kan nog steeds die van Fons zijn, maar voor hetzelfde geld heeft ze haar eigen envelop gepakt.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 26-01-2024, 20:14:54 »
Mooie reconstructie  ::ok::
Slim om het apart te doen. Ik zat hier ook maar te klooien op één kaart met veel kleurtjes door elkaar.

Je bent wel één punt vergeten. Wanneer Jeroen van P3 naar P5 loopt, dan gaat hij eerst rechtsaf op Londres. Om dan daarna vermoedelijk om te keren.

Kan mogelijk bewust zijn, want Tooske staat ondertussen te wachten.

Jeroen is groen.

Scherp! Ik heb het fragment niet gemist, maar het lukte me niet om hem te geolocaten omdat ik er geen rekening mee hield dat hij al dan niet bewust niet de snelste route liep. Maar ik zie hem nu inderdaad

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 26-01-2024, 21:53:53 »
Anna heeft toch 1 keer een envelop open gemaakt met haar naam erop? Heeft ze die niet vast onder de plattegrond? Om mee te nemen naar de eindpuzzel?

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 26-01-2024, 22:47:26 »
Dit is niet het moment waarop ze de envelop pakt. Die heeft ze al in haar handen voordat ze de plattegrond zo schuin op tafel zet. Kan nog steeds die van Fons zijn, maar voor hetzelfde geld heeft ze haar eigen envelop gepakt.

Ik heb het gevoel dat die beelden zijn omgewisseld.
Waarom zou ze een envelop pakken en die (of een andere) terugzetten? Heeft geen zin daar.
Die van Jeroen en Rosario liggen al op tafel.

De Anna-envelop die Rosario op het einde heeft, is die van Luik.
Rosario was Duisburg:

Meest logische zou inderdaad zijn dat ze er één neemt met haar naam op, om die later aan een eigen tafel te wisselen.

Opvallend:

In het begin heeft ze de riem van het heuptasje over haar tshirt:

Wanneer ze aankomen op P3 heeft ze haar tshirt erover getrokken. En wat zien we daar tevoorschijn komen wanneer ze aan het tshirt trekt?

Jammer dat deze envelop niet tot aan het puzzelbord is geraakt.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 22:49:23 door Molshoop_ »

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 26-01-2024, 22:57:05 »
Anna heeft toch 1 keer een envelop open gemaakt met haar naam erop? Heeft ze die niet vast onder de plattegrond? Om mee te nemen naar de eindpuzzel?

Nee, die pakte ze pas daarna, bij het roze tafeltje. Dit was helemaal aan het begin van de opdracht, bij P2.

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 26-01-2024, 23:24:09 »

Yep, onder de plattegrond van Anna. Jeroen kan 'm zo niet zien. Waarom heeft een Anna een envelop vast, terwijl Jeroen de juiste enveloppen al voor zich op tafel heeft liggen? En waarom Anna er een vasthoudt onder de plattegrond, buiten het zicht van Jeroen?

Kan heel goed envoloppe zijn die Anna mee heeft genomen van P1 , met haar naam er op , en inhoud "LUIK" !
Wel mooi gevonden. Maar ik geef een logische tegen verklaring.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 26-01-2024, 23:51:53 »
Nee, die pakte ze pas daarna, bij het roze tafeltje. Dit was helemaal aan het begin van de opdracht, bij P2.
of is het omgedraaid in de montage?

Ik kan er geen zekere molactie uithalen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #176 Gepost op: 27-01-2024, 08:54:14 »
Als Anna de mol is; er lopen ook wel eens dingen mis voor een mol. Je plant een enveloppen wissel actie, maar vervolgens wordt je maar niet weggeroepen. Het zou maar zo kunnen dat Fons en Toos daar de reden van zijn, zij vinden het eerste kwartier helemaal niks, en daar stonden de beginletters van ‘toekomst’ in de buurt. Stel P7  zou Anna moeten zijn, dan had ze alleen gelopen langs P1, P3, P4, P6 en naar P7. Dan had ze veel kunnen wisselen! En die opvallende irritatie richting Tooske is dan ook verklaard. P7 is de eerste tafel vanaf T3, de startplek van F+T.

Justin (team J+A) vroeg op de porto nog: Waar blijft de enveloppe voor Anna?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 09:47:04 door foxhunter »

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 27-01-2024, 08:54:41 »
of is het omgedraaid in de montage?

Dat kan natuurlijk. In het verleden is er vaak genoeg geknoeid met de chronologie van opdrachten. In dit geval hebben we m.i. geen reden om dat te denken. Anna en Justin waren een startkoppel en gingen als eerste naar P2. Daar moesten ze geen envelop pakken. Ze vertrekken bij P2 en komen Kees en Jeroen tegen. Op dat moment zien we duidelijk dat Anna geen envelop heeft. Ze wisselen en Anna gaat meteen weer met Jeroen terug naar P2. Ze heeft tussendoor geen gelegenheid gehad om ergens een envelop te pikken. Bovendien matcht het chronologisch met het feit dat 1) er bij Anna/Justin nog 8 enveloppen staan en 2) het er bij Anna/Jeroen ineens nog maar 7 zijn. Terwijl Jeroen de correcte enveloppen voor zich op tafel heeft liggen. Anna hoort daar geen envelop te hebben.

Ik kan er geen zekere molactie uithalen.

Gelukkig niet. Ik zou het niet leuk vinden om nu al zeker te weten wie de Mol is. Maar ik vind het wel dermate verdacht dat ik weer iets steviger in de Annatunnel zit. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 09:01:43 door Blip »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 27-01-2024, 09:17:25 »

Wanneer ze aankomen op P3 heeft ze haar tshirt erover getrokken. En wat zien we daar tevoorschijn komen wanneer ze aan het tshirt trekt?
Het heuptasje ::jaja:: ;)

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 27-01-2024, 09:47:39 »
Opvallend:

Jammer dat deze envelop niet tot aan het puzzelbord is geraakt.

Ze heeft haar shirt zelfs daarvóór al over haar heuptasje gedaan. Dit is bij P1, tussen P2 en P3 in:

Envelop onder de riem van het heuptasje, en daar het shirt overheen. Dan valt het het minst op.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 09:49:54 door Blip »