Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten  (gelezen 38084 keer)

Offline Grabmill

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2024, 20:03:10 »
Verder lijkt R bij groep A ook op Roemenië.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2024, 21:08:32 »
Dit lees ik in de rechter kolom van boot A.

Mongolie ?
Nicaragua
Oezbekistan
Pakistan
Qatar
Roemenie
Sierra Leone
Tzazlistan ? (Tadzjikistan)
Uruguai ?
Vanuatu ?

Kenia en Lima lijken mij te kort voor wat er bij de K en L staat geschreven,.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2024, 22:02:20 »
Ik denk dat de k iets van koerdistan is wat ze oogeschreven hebben

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2024, 23:34:30 »
Kees loste die van Anna correct op.
Die van Anna en Kees is ook niet helemaal correct, 't middelste vlak is een kwart slag gedraaid.
Geen idee hoe streng dit beoordeeld werd, zou ook goed gerekend kunnen zijn...

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2024, 23:45:32 »
Goed gezien! Begon al te twijfelen of ik de mol op de andere boot moest zoeken. Deze groep ook weer verdacht op dit punt.

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2024, 01:55:20 »
Update van de boten. Deze blijft updaten.

Boot Anna-Kees-Sor-Fons
Boot B Rian-Jeroen-Tooske

Letter
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
- Boot A -
Aruba
Belgie
Canada
Denemarken
Estland

Mongolië
Nicaragua
Oezbekistan
Pakistan
Qatar
Roemenië
Sierra Leone
Tzazlistan ? (Tadzjikistan)
Uruguay
Vanuatu ?
West-Samoa
- Boot B -
Angola
Belgie
Colombia
Denemarken
Equador
Frankrijk
Georgie
Hongarije
Ierland
Japan

Lichtenstein
Moldavië
Nederland
Oostenrijk
Portugal
Qatar
Roemenie
Servie
Turkije
ULKrai
Venezuela
Wales ?
Zambia

« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 01:57:50 door BertN »

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2024, 01:59:10 »
Die van Anna en Kees is ook niet helemaal correct, 't middelste vlak is een kwart slag gedraaid.
Geen idee hoe streng dit beoordeeld werd, zou ook goed gerekend kunnen zijn...

Eigenlijk moeten we nog een later shot hebben. Roteren van 'middenstip' is kinderlijk eenvoudig en op jouw foto is de puzzel nog lang niet af.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2024, 07:44:58 »
Eigenlijk moeten we nog een later shot hebben. Roteren van 'middenstip' is kinderlijk eenvoudig en op jouw foto is de puzzel nog lang niet af.

Hier heeft kees de kubus al vast. Middenvak is in lijn met de rest. Hun kubus is correct.

Offline WillempieW

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2024, 09:28:24 »
Dit (gedeelte van dit) screenshot is letterlijk 2 sec. voordat Kees de kubus teruggeeft aan Anna, dus bijna af is. Veel later shot kan in mijn optiek niet.
(volledige screenshot nog even bijgevoegd).

Hier heeft kees de kubus al vast. Middenvak is in lijn met de rest. Hun kubus is correct.
Hun kubus is absoluut niet correct, dit screenshot zit nog voor die van mij (in hetzelfde doorgaande shot).
Er is trouwens wel iets geks aan de hand: Als Anna de kubus overdraagt aan Kees is het hoekje geel, in het shot erna oranje.
Dus kees heeft er wat langer werk mee gehad dan ze ons doen geloven of het is een retake...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 09:34:25 door WillempieW »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2024, 10:02:32 »
Ik merk hetzelfde. Op het moment dat Anna de kubus doorgeeft (of hij wordt afgepakt), is het middenste vakje inderdaad niet juist (en het hoekje is geel). Daarna zien we ingezoomd op Kees zijn handen, het hoekje is oranje en het middenvakje is juist.

Dus kan het dat Anna hier subtiel een verkeerde kubus wilde afleveren. Het feit dat ze ook zo verveeld zit dat Kees de kubus afpakt, maakt het nog verdachter.

Wel een echte kandidatenactie van Kees dan hier. Want dan moet hij toch nog een behoorlijke handeling hebben gedaan om dat middenste vakje te draaien. Is het niet zo dat de middenste vakjes eigenlijk de enige op een Rubikcube zijn die niet bewegen? Dus alle andere moeten hergepositioneerd zijn door Kees. En goed weggemoffeld door de edit.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2024, 10:22:10 »
Goed gespot! Zou me niets verbazen als Kees ook doorheeft dat Anna een fout heeft gemaakt. Als Anna de mol is gaat Kees het ver brengen. Als Anna niet de mol is en de fout gewoon als kandidaat in haar enthousiasme maakt, vliegt Kees er misschien wel uit op Anna in de volgende aflevering.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2024, 10:25:22 »
Zou Anna dan niet ontzettend door mand vallen bij de hele groep daar? Want Kees zal toch wel moeten uitleggen waarom hij die hele vingerafdruk opnieuw gaat inrichten, terwijl hij bijna af was.

Offline WillempieW

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2024, 10:45:46 »
Ik merk hetzelfde. Op het moment dat Anna de kubus doorgeeft (of hij wordt afgepakt), is het middenste vakje inderdaad niet juist (en het hoekje is geel). Daarna zien we ingezoomd op Kees zijn handen, het hoekje is oranje en het middenvakje is juist.
Het middelste vakje is daar ook niet juist. Lijkt misschien wel zo, maar die lijnen lopen krom. Kees levert 'm even later (duidelijk zichtbaar) incorrect af aan Anna.
Kees heeft waarschijnlijk meer dan 1 poging nodig gehad om dat hoekje juist te krijgen...

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2024, 11:38:19 »

Volgens mij zijn de 8 vingerafdrukvakjes precies hetzelfde bij Anna en Kees.
(Ik heb het screenshot van Kees een beetje gedraaid om het wat duidelijker te maken)

Offline WillempieW

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2024, 11:43:15 »
Inderdaad, doordat de bovenste blokjes (bij dit shot in de handen van Kees) wat onscherp zijn valt 't minder op dat 't niet klopt.
Bij het middelste blokje (hier rechtsonder) lijken de lijnen wel door te lopen, maar dat was bij Anna ook al zo.

Nog even het middelste blokje op de juiste manier er in geshopt (90° met de klok mee gedraaid).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 11:45:40 door WillempieW »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2024, 12:14:22 »
Kees had zijn leesbril niet op, hij zag dat natuurlijk ook niet scherp.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2024, 12:26:49 »
Om te zien of de kubus correct is moet je naar de kleuren van de zijvlakken kijken. Ze konden ook de hele kubus correct maken en dan moeten alle vlakken (en dus alle kleuren kloppen). Hier zat het mol logo op het witte vlak. Hieronder zie je de hoe Kees de puzzel als af presenteert. Je kan duidelijk zien dat aan de kant van het blauwe vlak groene blokjes zitten. En aan de kant van het oranje vlak rode blokjes. Dat was ook als zo toen Kees de kubus van Anna kreeg.
Bij een normale kubus zit wit tegenover geel, rood tegenover oranje en groen tegenover blauw. Als je wit als bovenvlak neemt dan is de voorkant groen, rechterzijkant rood, achterzijde blauw en linkerzijkant oranje. Ik heb niet kunnen nagaan of dit bij de gegeven kubus ook zo was.

Dus zelfs als het mollogo correct was geweest omdat ze dat vlak bijvoorbeeld 90% hadden gedraaid, dan was die oplossing volgens mij nog steeds niet goed gerekend. Het hele vlak moet goed zijn niet alleen het plaatje.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 12:32:04 door MartinJ »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2024, 12:31:23 »
Het lastige is met een afbeelding op een cube ipv kleur, het centrum-vlak ook in de correcte richting moet staan, een extra voorwaarde dat het oplossen vele malen moeilijker maakt.
Ik kan me voorstellen dat bij jurering hiermee rekening is gehouden; de rest van de vlakken lijken namelijk inderdaad wel correct bij Anna/Kees.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2024, 12:34:21 »
De conclusie die ik uit de geografie opdracht trek is dat Jeroen kandidaats wordt neergezet/lijkt te doen.
We horen hem namelijk 2 goede antwoorden roepen. Namelijk Qatar, Wales.
Ook horen we hem Kameroen zeggen. Of hij hier gecorrigeerd in is door de anderen dat dit niet met een C is of dat ze dit later bij de K hebben ingevuld, dat weten we niet.

Het punt is dat we aan de eerdere foto van het ingevulde bord zien, dat het land bij de U al niet klopt: Ukrai
Het berust natuurlijk dan wel op een aanname dat ze dit niet later nog verandert hebben.
Maar 1 fout, betekent min geld voor die opdracht, dus kun je - als de fanatiekeling in quizes zoals we Jeroen eerder hebben gezien - best wat goede landen noemen. Dat ze die goede van hem dan ook weer zo duidelijk in de montage laten zien, vind ik verdacht.
En het eindresultaat van die opdracht zien we niet, waardoor ik de montage sowieso niet vertrouw.

(Nee hoor, ik zit totaal niet in een tunnel ::rofl:: )

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2024, 12:43:05 »
Bij de landenopdracht zitten ze er allemaal bovenop, moeilijk mollen. Hopen dat er overeenstemming is over een bepaald -fout- land, maar je kunt als schrijvende mol denk ik niet echt opzichtig zelf iets verkeerd doen.