Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 35272 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2024, 01:34:23 »
Klopt. En ik zit nou de herhaling op NPO3 te bekijken en er zijn nog twee opvallende dingetjes aan Kees. Hij zegt tegen Rik dat het hem niks zou verbazen als de hele groep niet zou kijken. M.a.w.: hij klaagt eigenlijk tegen Rik aan dat de groep zo moeilijk is voor de mol......

En het tweede. Hij zegt na de afloop tot tweemaal toe dat er nu maar 2000 uit de pot is (ipv 3000). Dat is duidelijk verkeerd, dat zegt Sor ook. Maar het is een slimme afleiding. Hij staat natuurlijk erg in de schijnwerpers, en door dit te zeggen kan hij beargumenteren dat hij het verkeerd begrepen had want dat hij dacht dat de 500 bedragen niet zouden tellen als hij de vrijstelling zou winnen..... verzachtend.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2024, 09:04:36 »
Fons, Sor en Kees zijn hier natuurlijk op hun eigen manier verdacht. Ik ben het eens dat Kees hier het meest verdacht is, zeker als we aannemen dat de mol alle informatie krijgt (dat was in de Vlaamse variant niet zo, maar goed, het hoeft niet hetzelfde te zijn).

Als mol kun je proberen voor het hoogste bod te gaan en de kijker eruit te pikken. Kees heeft dat gedaan. Maar als je als mol dat niet aandurft en je inschat dat de groep jou voor een kijker aanziet, moet je de testvragen wel inzien. Wat dat betreft is Fons ook verdacht. Sor speelt ook 500 euro uit de pot en liegt erover. Dat is best als kandidaat te verklaren (want hij wil niet dat anderen weten dat hij een voorsprong heeft), maar het zou voor de mol een hele goede score zijn.

Als Rian of Anna de mol is, dan laten ze het hier toch wel afweten. Anna wordt er blijkbaar best voor aangezien dat ze de vragen inkijkt (zie Babs), maar ze kijkt niet. Daardoor gaat er nog bijna geen geld uit de groep. Ze biedt ook een middelmatig bod waarmee ze nooit gaat winnen. Voor mij is het allemaal een dikke min voor Anna en op de een of andere manier is ze de hoofdverdachte hier.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2024, 10:07:16 »
Ondergewaardeerde kandidatentactiek voor deze opdracht: niet kijken en dan de volledige pot bieden op iemand van wie je zeker weet dat ze niet gekeken hebben zodat er geen geld uit de pot gaat.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2024, 10:28:47 »
Het bod van 550 door Rian doet me denken aan het lage bod van Renee, 800 uit mijn hoofd, toen er al 5000 voor een vrijstelling was geboden. Rian is hiermee voor mij nog steeds verdacht.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2024, 10:29:52 »
Ondergewaardeerde kandidatentactiek voor deze opdracht: niet kijken en dan de volledige pot bieden op iemand van wie je zeker weet dat ze niet gekeken hebben zodat er geen geld uit de pot gaat.

Ik zie het nut daarvan niet zo (in het spel), niemand komt daar achter dus maak je jezelf er niet verdacht mee in de groep. En je weet niets zeker, dus neem je alsnog een risico op het verspelen van geld.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2024, 10:46:38 »
Een aantal testvragen die Rosario en Fons hebben bekeken, zagen we al in de opdracht in de roze wijk. Waaronder 'het favoriete jaarlijkse evenement waar de mol naar uitkijkt' Ik kan me heugen dat daar ook het antwoord op werd gegeven toen. Even checken of dat bij andere vragen ook te achterhalen is...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2024, 10:50:08 »
Het bod van 550 door Rian doet me denken aan het lage bod van Renee, 800 uit mijn hoofd, toen er al 5000 voor een vrijstelling was geboden. Rian is hiermee voor mij nog steeds verdacht.

Daar heb ik het hierboven toch ook al over? Daar doelde ik op met mijn opmerking, of het technisch gezien mogelijk was dat ze de gesprekken met Rik in een andere volgorde hebben opgenomen, dan waarin wij ze te zien kregen.

Maar afgaand op de reactie van de kandidaten lijkt dat onmogelijk te zijn.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2024, 11:03:19 »
Babs biedt 1950 euro, maar schrijft Anna op, maar Anna had de testvragen niet bekeken. Dus er was nog geen geldig bod. Anna biedt 1500 euro, mols. Kees er nog overheen, opvallend.
En Rian is boos in een biecht, en later het verrast mij niet.
Maar Anna was Rian al voor, keek al eens naar hem, na Rik die 2000 euro zei, en daarna Oooh Kees.
Eerlijk gezegd is Fons verdacht, want ze moesten een naam noemen die in de dossier heeft gekeken en Fons is een betrouwbare klant als het gaat om informatie winnen.
Fons laat geen mogelijkheid voorbij gaan om zichzelf verdacht te maken. Typisch een kandidaat die wil dat andere kandidaten op hem stemmen, om zo zelf te overleven.

Dus logisch dat Fons voor de informatie ging. Helemaal als je ook nog eens zeer belangrijke info krijgt voor de finale.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2024, 11:10:47 »
Ultiem mols natuurlijk Kees, door de 1950 weg te spelen die anders had geleid tot 0 uit de pot. Ik zit het net na te kijken en hij heeft er ook een hele geniepige biecht bij  ::rofl:: ::rofl:: Hij zegt, 'ik bied lekker 2000 want er zijn er altijd die dan net 1900 ofzo bieden' ::)

Vind ik heel raar, kan alleen uitgelegd worden als een biecht van de mol. Bied dan 2100 als je zo denkt of in elk geval 2002 ofzo. Niet precies 2000, dan gaat het niet op wat hij zegt. Want 1950 is gewoon een raar getal ja.
Juist niet Mols wat Kees deed. Hij wordt zo erg verdacht, terwijl hij effectief maar 500 euro uit de pot speelt, want anders had Anna 1.500 uit de pot gespeeld.

Overigens is Kees wel een serieuze verdachte voor mij, maar deze opdracht vind ik niet verdacht.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2024, 11:15:40 »
Daar heb ik het hierboven toch ook al over? Daar doelde ik op met mijn opmerking, of het technisch gezien mogelijk was dat ze de gesprekken met Rik in een andere volgorde hebben opgenomen, dan waarin wij ze te zien kregen.

Er is wel iets te zien op de muur bij Rik. Iig bij het 2e gesprek. Er is een schaduw die groter wordt. Er branden lampen in de kamer, geen idee of er ook daglicht binnenkomt maar de schaduw is duidelijk.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2024, 11:18:05 »
Juist niet Mols wat Kees deed. Hij wordt zo erg verdacht, terwijl hij effectief maar 500 euro uit de pot speelt, want anders had Anna 1.500 uit de pot gespeeld.

Overigens is Kees wel een serieuze verdachte voor mij, maar deze opdracht vind ik niet verdacht.
DAt is niet waar, want dan had het bod van Babs gegolden, tweede hoogste en zij had Anna als degene die de vragen gekocht had. En dan was het nul uit de pot.

Vraag me wel nog steeds af of ze ook dacht dat Anna de mol is of alleen maar dat Anna de vragen zou kopen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2024, 11:24:32 »
DAt is niet waar, want dan had het bod van Babs gegolden, tweede hoogste en zij had Anna als degene die de vragen gekocht had. En dan was het nul uit de pot.

Vraag me wel nog steeds af of ze ook dacht dat Anna de mol is of alleen maar dat Anna de vragen zou kopen.

Dan geldt toch gewoon het eerstvolgende geldende bood in de volgorde van hoog naar laag?

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2024, 11:26:48 »
Dan geldt toch gewoon het eerstvolgende geldende bood in de volgorde van hoog naar laag?

Ja dat klopt. En het tweede bod was van Babs, nl € 1950 en niet Anna met € 1500.
Omdat Babs dacht dat Anna de vragen ingekeken had zou er niets uit de pot gegaan zijn en ook geen vrijstelling.
Of was het alleen geen vrijstelling maar wel het geld uit de pot?

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2024, 11:27:40 »
Voor mij is Anna ook het meest verdacht deze opdracht. Hierbij ga ik er dan wel vanuit dat de mol deze opdracht met voorkennis heeft gespeeld en dat Anna na Kees bij Rik is geweest.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2024, 11:35:35 »
Ja dat klopt. En het tweede bod was van Babs, nl € 1950 en niet Anna met € 1500.
Omdat Babs dacht dat Anna de vragen ingekeken had zou er niets uit de pot gegaan zijn en ook geen vrijstelling.
Of was het alleen geen vrijstelling maar wel het geld uit de pot?

Ja, maar het bod van Babs gold niet. Ik vraag me dus af of ze naar het hoogste geldende bod hadden gekeken, i.p.v. alleen naar het hoogste bod.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2024, 11:38:19 »
Een aantal testvragen die Rosario en Fons hebben bekeken, zagen we al in de opdracht in de roze wijk. Waaronder 'het favoriete jaarlijkse evenement waar de mol naar uitkijkt' Ik kan me heugen dat daar ook het antwoord op werd gegeven toen. Even checken of dat bij andere vragen ook te achterhalen is...

Hmm, uit mijn hoofd was dat Rian die uitkijkt naar de jaarlijkse piratendag op de camping.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2024, 11:42:42 »

Daar heb je gelijk in. Wat Anna hier doet is dan eigenlijk onmols. Ze biedt geen extreem hoog bedrag. Met het risico dat echte kandidaten die meer boden de verkeerde naam hadden opgeschreven hadden (zoals Babs) en er niks uit de pot wordt gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 11:57:47 door JPD »

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2024, 11:47:54 »
Heb net de uitleg teruggekeken en wanneer Kees te horen krijgt dat hij het hoogste bod heeft gedaan. Ik denk dar fpyfke gelijk heeft.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2024, 12:07:08 »

Klopt, maar dit gaat over het bieden. Zoals Mollem zegt is die 550 van Rian een vreemd bedrag. Erg onwaarschijnlijk voor een kandidaat zeker als je ziet wat de anderen bieden.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2024, 12:09:45 »
Als Rian de mol is en als eerste gaat, snap ik haar gedrag niet zo. Ze kijkt niet en gokt dat iemand anders dat wel gaat doen. Kan. Maar om vervolgens niet te delen dat je niet gekeken hebt, loop je ook de kans dat de hoogste bieder jou aanwijst waardoor er verder niets uit de pot gaat.

Ik ben van haar afgestapt als mol vanwege haar passiviteit. Daarna ging ze toch vreemde dingen doen. Dit is echter weer uitzonderlijk passief. Niet kijken en gokken dat een ander het wel doet en vervolgens 550 bieden. Het is inderdaad een vreemd bedrag, zowel voor kandidaat als mol. Daarmee wint ze nooit en laat ze alles aan het toeval over.