Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 35141 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #100 Gepost op: 18-02-2024, 20:13:17 »
Mijn gok is dat de mol tussen de dames zit. Zeker na deze opdracht kan het voor mij niet anders. Finale testvragen koop je naar mijn mening alleen als je een kandidaat bent, bij de vrijstelling denk ik ook dat de mol niet hoogste bod doet, want dan gaan alle ogen naar je toe en dat geldt eigenlijk ook voor de twee die de finale testvragen gekocht hebben. Babs is er nu uit, dus blijven Anna en Rian over.

Dus je schat in dat de mol beide kansen om geld uit de pot te spelen laat schieten en het ook nog eens de gokkans verlaagt voor de kandidaat met het hoogste bod?

Voor mij klinkt dit gewoon als taakverzuim voor een mol.

Overigens, Sor koos wel voor de finalevragen en krijgt geen ogen naar zich door erover te liegen. Er was dus best een manier om te saboteren zonder jezelf in de kijker te spelen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 20:15:52 door Leendert »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 18-02-2024, 20:19:38 »
Dus je schat in dat de mol beide kansen om geld uit de pot te spelen laat schieten en het ook nog eens de gokkans verlaagt voor de kandidaat met het hoogste bod?

Overigens, Sor koos wel voor de finalevragen en krijgt geen ogen naar zich door erover te liegen. Er was dus best een manier om te saboteren zonder jezelf in de kijker te spelen.
Ja, omdat helaas in Nederland de kandidaten alles doen om in het spel te blijven, ook om dus heel veel geld uit de pot te halen. Was toen bij het jaar van Renée. Ben ik daar mee eens, nee! Af en toe de laagste pot is wel weer leuk vind ik. Maar helaas bewijst bijna elk seizoen dit. En wil de mol ten eerste geen risico nemen om op te vallen en ten tweede zijn ze blij dat kandidaten zo gretig zijn .
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 20:42:06 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 18-02-2024, 20:20:18 »

Ze/hij zegt volgens mij dat de mol niet het hoogste bod zou doen, aldus wetende dat er een hoger bod is uitgebracht. Dat denk ik ook.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 18-02-2024, 20:22:36 »
Ze/hij zegt volgens mij dat de mol niet het hoogste bod zou doen, aldus wetende dat er een hoger bod is uitgebracht. Dat denk ik ook.
Ja dit bedoel ik ook. En ieder seizoen van wie de mol bewijst dit, zeker de laatste jaren.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 18-02-2024, 20:26:32 »
Wat mij bij de bieding echt opviel was zowel het bod als de biecht van RiRi (zoals ze in MolTalk werd genoemd). De kijkers hebben €500 uit de pot gehaald. Ik ga ze krijgen! Ik bied lekker €50 meer!!! Probeer daar maar eens overheen te komen. Omdat ze ook heel goed weten dat wij de volgorde wel zullen achterhalen laten ze RiRi mooi als eerste opdraven. Toch wel een heel onlogische positie voor de Mol.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 18-02-2024, 20:29:21 »
Wat Kees in een biecht zegt, kan een beetje bijgestuurd zijn. Hij zei 1900 en niet exact 1950 het bod van Babs.

Montage volgorde is van alle dag en in deze opdracht heel makkelijk te ontcijferen. Als dit zo als hier in aflevering 1 was gebeurd zou ik er zeker wat achter zoeken dat die volgorde zo duidelijk terug te vinden is, het is afl. 7, ik durf het nu wel aan.
In beeld is wat telt. Kees als laatste in beeld met het hoogste bod. Kees wordt verdacht gemaakt.

Daar was ik al bang voor, dat kees weer verdacht wordt gemaakt door de edit.

Dan is mijn mol kees ook alweer weg (net als jeroen) zal het dan toch vreesmol rian zijn? (ik denk oprecht niet dat anna de mol is en sor/fons kan niet meer)..

Ik hoop dat er dan een beter excuus komt dan ik was de eerste afleveringen ziek, vandaar dat ik minder aanwezig/passief was. Dan hoop ik eigenlijk dat fons gewoon de mol is want rian laat zich wat veel overal naartoe sturen (ze wilde de bediening in, aflevering 1 met schilderen) en is zelf minder sturend aanwezig maar dan klopt iig dat ze zich zo overduidelijk zichtbaar kleedde bij de marktopdracht.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #106 Gepost op: 18-02-2024, 21:31:05 »
Dit was een extreem molse opdracht voor Kees. Het enige ontlastende vind ik dit:
Kees dus erg mols. Maar als Kees de mol is, waarom krijgen we te zien op wie Babs gokte? Dit lijkt me typisch iets wat er bij de mol normaal uit gemonteerd wordt. Als we niet wisten wat Babs gokte, had Kees een stuk minder verdacht geleken.
Het blijft een mooi spel. Ik kan ook niet zien wie het anders is dus ik zit fijn op Kees maar inderdaad was de edit opeens wel heel erg open over alles.... waarom.... misschien omdat Kees het daar erg goed doet en helemaal niet verdacht wordt behalve door Rian.... supermol dus ::love:: ::tandpastasmiley::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 18-02-2024, 21:52:36 »

Als ik het bericht teruglees, gaat de gedachtegang verder: de mol zou nooit in de testvragen kijken en de mol zou niet het hoogste bod doen. Mol1991 sluit kandidaten die testvragen inkijken of het hoogste bod doen uit. Met andere woorden, uit alle keuzes die de mol had (inkijken/niet-inkijken, hoog/laag bieden), zou de mol voor de keuze gaan die het verlies uit de pot het meest beperkt houdt.

Zelfs Renée had zich voorgenomen hoog te bieden, maar toen ze hoorde hoe hoog de rest al had ingezet, besloot ze dat het het niet waard was om eroverheen te gaan. En Renée hoefde niet eerst een kans om €500 uit de pot te spelen laten schieten om te kunnen te bieden.

Een verlies van zo rond de €2,000 is best voorzienbaar en voor een vrijstelling helemaal niet spectaculair. Als mol heb je de gelegenheid om €500 uit de pot pakken, met een beetje geluk zonder ontdekt te worden (zie Sor). De mol zou die kans alleen moeten laten liggen als hij/zij met het bod nog iets wilde uithalen. Zo niet, doe dan maar de makkelijkere €500 greep in de kas.

Het kan best dat de mol eens een keer (bijna) geld verdient, maar er wordt hier juist gezegd dat de mol alleen maar voor de geldverdienende tactiek kan gaan en iedereen die de pot geld kost gestreept kan worden. Dat is volgens mij verkeerd om.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 18-02-2024, 22:00:16 »
Als ik de mol was, zou ik kiezen om voor 500 euro test vragen in te zien. Waarom? Niet alleen speel je direct 500 euro uit de pot, je zorgt er ook voor dat er geen 3000 euro wordt verdiend en daarnaast zorg je ervoor dat de vervolgopdracht waarbij wordt geboden op een vrijstelling door kan gaan. Iedereen weet dat biedingen op vrijstellingen altijd geld uit de pot spelen. Al met al ben je dus in je eentje (ongeacht wat de rest doet) meteen verantwoordelijk van het niet verdienen van 3000 euro, met een te verwachten verlies van een paar duizend euro van de veiling (kandidaten zijn immers gepikeerd dat anderen voor zichzelf hebben gekozen).

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 18-02-2024, 22:01:51 »
1) Waarschijnlijk had Rik een ander scenario bij de hand als niemand €500 had geboden om de vragen te bekijken.
Wat? Dat zullen wij nooit weten maar ik ben ervan overtuigd dat er een oplossing zou zijn geweest.

2) Ik heb teruggekeken, Rik zegt duidelijk; " Als jij het juiste bod hebt en je hebt de naam juist is de vrijstelling voor jou"

3) Vind het heel raar dat Rian zo laag biedt. Zij kan toch wel bedenken, als ze vorige edities gezien heeft, dat €50.- boven de € 500,- veel te laag zal blijken te zijn.
Wat zou haar gedachtegang geweest zijn?
Als zij de MOL zou zijn zou ze toch een veel hoger bod uitbrengen! Zoals Anna doet. Niet verdacht hoog, niet raar laag.

4) Eigenlijk vind ik Kees hier het meest verdacht. Als MOL zou je door het hoogste bod uit te brengen en de juiste naam te weten, de anderen de mogelijkheid ontnemen een vrijstelling te verdienen.
De MOL wil immers dat er iemand naar huis gaat!

Toch geloof ik niet dat Kees de MOL is. Hij is vooral goed in het inschatten van mensen. En
Hoe hoog de stand van de pot is interesseert hem vast niet. Zo te zien heeft hij 3 weken een feestje in Mexico.

Het is een lastige dit jaar! Geweldig! ::bravo::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 18-02-2024, 22:14:02 »
1) Waarschijnlijk had Rik een ander scenario bij de hand als niemand €500 had geboden om de vragen te bekijken.
Wat? Dat zullen wij nooit weten maar ik ben ervan overtuigd dat er een oplossing zou zijn geweest.

Als niemand de vragen wilde bekijken, wat dus 500 zou kosten, dan was er 3000 in de pot gekomen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 18-02-2024, 22:15:57 »
Als ik de mol was, zou ik kiezen om voor 500 euro test vragen in te zien. Waarom? Niet alleen speel je direct 500 euro uit de pot, je zorgt er ook voor dat er geen 3000 euro wordt verdiend en daarnaast zorg je ervoor dat de vervolgopdracht waarbij wordt geboden op een vrijstelling door kan gaan. Iedereen weet dat biedingen op vrijstellingen altijd geld uit de pot spelen. Al met al ben je dus in je eentje (ongeacht wat de rest doet) meteen verantwoordelijk van het niet verdienen van 3000 euro, met een te verwachten verlies van een paar duizend euro van de veiling (kandidaten zijn immers gepikeerd dat anderen voor zichzelf hebben gekozen).

Precies!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 18-02-2024, 22:23:10 »
Leendert dan heb je mij beetje verkeerd begrepen. Ik heb soms last van spraaktaalmoeilijkheden dus soms zeg ik het niet helemaal duidelijk. En ik vergeet soms wat meer info in een bericht te zetten om het voor jullie genoeg duidelijk te maken, maar dat vergeet ik soms, omdat ik het wel snap. Excuses, ik probeer er op te letten.

Wat Eva. zegt klopt ik denk dat de mol pas biedt als iedereen geweest is en als zij of hij hoort dat er €2000,- geboden is dat die denkt dat is genoeg ik bied lager, want er was al geld uit de pot gegaan door Fons en Sor. En om zo min mogelijk op te vallen. Maar ik denk dat de gedachtegang van de mol wel is ik moet zoveel mogelijk bieden op de vrijstelling en liefst zo hoog mogelijk, want er moet geld uit de pot komen. Dus natuurlijk kan Kees het zijn, maar door ervaring van andere seizoenen zie je ook dat kandidaten heel gretig zijn en soms meer geld uit de pot halen dan de mol. Zoals het seizoen van Renée zat ik vol op Charlotte, want ik dacht de mol wil zo min mogelijk geld in de pot. Toen Renée het hoorde van Rik de biedingen heeft ze haar plan aangepast en dat denk ik dat dit jaar ook gebeurd is.

Maar wat wel klopt is ik vind wat Fons en Sor gedaan hebben een kandidatenactie, maar dat is mijn mening en misschien zit ik gewoon te diep in de tunnel van Rian.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 22:32:13 door Mol1991 »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 18-02-2024, 22:30:57 »
Als niemand de vragen wilde bekijken, wat dus 500 zou kosten, dan was er 3000 in de pot gekomen.
Jazeker, maar het zal toch wel de bedoeling zijn geweest dat iemand een vrijstelling kreeg.
Iedereen wist dat die te verdienen was. Vandaar dat ik denk dat er dan een omweg zou zijn geweest.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 18-02-2024, 22:41:44 »
Er hoeft geen vrijstelling verdiend te worden.. er moet wel gezorgd worden dat er geen 3000 in de pot komt.

Daar is geen omweg voor nodig.. ze laten de mol als laatste aan de beurt komen. Die kan dan nog kiezen hoe t verloopt.

En omdat ze met de montage gerommeld hebben en ons laten denken dat dat Kees is is Kees het dus niet.
Je ziet in het eerste rondje duidelijk dat Anna als laatste was als Rosario terugkomt. Ze zegt “now you’re one of them” daarmee doelt ze op dat hij nu net als de rest ook niks zegt. Iedereen was dus al geweest

Zij ging als laatste.. zij is de mol

Het is heel duidelijk Anna.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 18-02-2024, 22:44:35 »
Leendert dan heb je mij beetje verkeerd begrepen. Ik heb soms last van spraaktaalmoeilijkheden dus soms zeg ik het niet helemaal duidelijk. En ik vergeet soms wat meer info in een bericht te zetten om het voor jullie genoeg duidelijk te maken, maar dat vergeet ik soms, omdat ik het wel snap. Excuses, ik probeer er op te letten.

Wat Eva. zegt klopt ik denk dat de mol pas biedt als iedereen geweest is en als zij of hij hoort dat er €2000,- geboden is dat die denkt dat is genoeg ik bied lager, want er was al geld uit de pot gegaan door Fons en Sor. En om zo min mogelijk op te vallen. Maar ik denk dat de gedachtegang van de mol wel is ik moet zoveel mogelijk bieden op de vrijstelling en liefst zo hoog mogelijk, want er moet geld uit de pot komen. Dus natuurlijk kan Kees het zijn, maar door ervaring van andere seizoenen zie je ook dat kandidaten heel gretig zijn en soms meer geld uit de pot halen dan de mol. Zoals het seizoen van Renée zat ik vol op Charlotte, want ik dacht de mol wil zo min mogelijk geld in de pot. Toen Renée het hoorde van Rik de biedingen heeft ze haar plan aangepast en dat denk ik dat dit jaar ook gebeurd is.

Maar wat wel klopt is ik vind wat Fons en Sor gedaan hebben een kandidatenactie, maar dat is mijn mening en misschien zit ik gewoon te diep in de tunnel van Rian.

dan kan het toch alleen anna of kees zijn want de rest zat veel te vroeg om dat te bepalen

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2024, 22:50:48 »
dan kan het toch alleen anna of kees zijn want de rest zat veel te vroeg om dat te bepalen
Ja in dit geval wel of ze hebben de volgorde veranderd, dat voorbeeld bij de eerste gedeelte Rian als eerste was en nu één van de laatste was. Maar toch vind ik het bedrag van Rian nog steeds beetje vreemde bod. En door dit forum zou mij Anna ook niet verbazen meer. Daarom zit ik op beide dames.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2024, 23:05:23 »
Omdat ze allen aan de ronde tafel zaten zou het enorm opvallen als ze zich niet meer aan de tafelvolgorde zouden houden. Bij 1-op-1 opdrachten (eerste opdracht) zonder anderen in de buurt kun je monteren op volgorde wat je wilt, maar hier lijkt me dat redelijk uitgesloten. Opdracht zit dus goed in elkaar, my guess is dat ze inmiddels de psyche van de kandodaten wel zo goed doorhebben dat ze erop kunnen rekenen dat 1) iemand gaat kijken à €500 en  2) iemand extreem hoog gaat bieden voor de vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 23:32:10 door Mollem »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2024, 23:09:56 »
Omdat ze allen ronde de tafel zaten zou het enorm opvallen als ze zich niet meer aan de tafelvolgorde zouden houden. Bij 1-op-1 opdrachten (eerste opdracht) zonder anderen in de buurt kun je monteren op volgorde wat je wilt, maar hier lijkt me dar redelijk uitgesloten.
Haha mee eens hoor, maar hoop gewoon zo dat het Rian is. 😜

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2024, 23:36:53 »
Iets anders. Waarom zegt Rik constant steeds vrijstelling voor aflevering 7, terwijl ze in die aflevering zitten?? Tot en met de vrijstelling aan Kees geven, zegt hij iets als 'hier is je vrijstelling voor aflevering 7'
Zo nadrukkelijk 7 noemen terwijl 'deze aflevering' zoveel natuurlijker is, dat moet toch iets betekenen. Kandidaten zeggen allemaal ook "hmm, voor aflevering 7", ze zijn in aflevering 7 ! Zijn ze ter plekke de data een beetje kwijt..?