Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen  (gelezen 8581 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2024, 00:34:56 »
Dat was ook een opdracht bij water maar i.t.t. tot hier hadden die opdrachten ook met water te maken, zoals zo lang mogelijk je adem inhouden onder water. Vond dat aardiger dan alleen maar rekenen. Maar ja, als je toevallig een Mol hebt die goed kan rekenen...

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2024, 01:10:20 »
Fons aan het begin: ik heb een goed fotografisch geheugen, dus het was logisch dat ik de woorden zou onthouden. Alleen had ik het idee dat hij Anna op het eind niet mocht helpen. Maar ja, wie heeft dat zaadje geplant dat Fons sowieso het eind moest halen (met het laagste bedrag)? Anna heeft de woorden blijkbaar ook gestampt, zij wist het antwoord.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2024, 02:01:30 »
Ik denk te zien dat Sor en Fons heel slim hun mol schaakmat zetten door Anna opdracht twee te laten doen. Die moet ze wel haast goed doen.

Hoezo schaakmat? sor en fons zitten al weken op anna en kees verdenkt haar niet. gewoon fout doen, toch? ze gaan nieteens magisch van je afstappen als je het goed doet en ze strijden vooral tegen elkaar omdat ze beiden de finalevragen al hebben gezien

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2024, 09:55:51 »
De twee binnengebrachte geldbedragen zijn opvallend laag (er was €3000 te winnen). Zou de mol geen geld uit het buideltje hebben weggegooid?


Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2024, 11:41:11 »
Het feit dat Rosario aan Fons voorstelt om Anna de tweede puzzel te laten doen en zegt dat hij haar verdenkt en wil testen, ik kan dat niet plaatsen als kandidaat. Waarom zou je dat doen?

Ze hebben een "bondje", maar je wil zelf toch winnen?

Als mol vind ik deze actie veel logischer. Hij heeft schrik dat hij zelf te traag was op de 3e puzzel, en wil haar dus de 2e laten maken.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2024, 11:44:30 »
Het feit dat Rosario aan Fons voorstelt om Anna de tweede puzzel te laten doen en zegt dat hij haar verdenkt en wil testen, ik kan dat niet plaatsen als kandidaat. Waarom zou je dat doen?

Ze hebben een "bondje", maar je wil zelf toch winnen?

Als mol vind ik deze actie veel logischer. Hij heeft schrik dat hij zelf te traag was op de 3e puzzel, en wil haar dus de 2e laten maken.

Misschien testte hij Fons. Het was voor de pot handiger om de deelnemer die het slechtst is in hoofdrekenen deze sommen te laten maken en als zij Anna beide beter achtten in rekenen hadden ze haar beter de volgende op kunnen laten lossen. Misschien rekende Rosario erop dat Fons dat zou zeggen, als hij de mol niet is.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2024, 13:02:46 »
Als Anna de mol is, snap ik niet goed wat ze hier doet. Fons stuurt er heel erg op aan dat hij de woorden gaat onthouden. Aan het eind kreeg ik toch de indruk dat hij Anna niet mocht helpen. Ze doet de puzzel goed terwijl dat niet hoeft. Ze onthoudt de woorden terwijl ik tot het eind niet het idee had dat dat nodig was.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2024, 13:48:12 »
Stelde zij ook niet voor om alles te verdelen? Eens terug kijken of zij haar eigen woord toe-eigende, want dat zou niet Mols zijn.

Overigens vond ik dat een vreemde tactiek, omdat je niet weet of iedereen het einde haalt.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2024, 15:30:29 »
Fons zat op Kees in te praten toen hij aan de beurt was. Anna zei dat ze er niet doorheen moesten praten (zodat Kees zich beter kon concentreren). Onmols.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2024, 15:43:41 »
Fons zat op Kees in te praten toen hij aan de beurt was.

Of Fons zat hem de goede richting op te helpen en Anna wilde dat liever niet

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2024, 16:27:21 »
Allemaal behoorlijk opzichtig. De mol ziet dat hij voor een laag bedrag staat bij de uitleg, en stelt voor om iedereen de sleutel van zijn eigen tafeltje te laten nemen. De mol ziet ook welke andere kandodaat voor een laag bedrag staat en moet er dus voor zorgen dat ook die de eindstreep haalt (Rosario verdacht om Anna niet de 3e serie sommen te laten maken, Anne en Fons stemmen er ook heel makkelijk mee in, ook verdacht).
Fons sorteert meteen voor op tot het eind blijven door de kandidaten te vragen wie van ze goed is in puzzelen. Hij zou de Maya woorden onthouden. Maar blijkt dat elke kandidaat die de eindstreep zou halen óók de woorden had moeten weten. Ik heb nergens gemerkt dat hij de onthouden woorden heeft gedeeld. Alleen dat Anna voorstelde om ook de woorden te gaan onthouden, ze vertrouwde Fons dus niet.

Twee laagste bedragen die samen 1/3 van de totale pot zijn vond ik een onevenredige verdeling in het voordeel van de mol.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2024, 17:27:00 »
Het feit dat Rosario aan Fons voorstelt om Anna de tweede puzzel te laten doen en zegt dat hij haar verdenkt en wil testen, ik kan dat niet plaatsen als kandidaat. Waarom zou je dat doen?

Mogelijke verklaringen:
- Anna is de mol en Sor is ietwat naďef: Rosario spreekt de waarheid en denkt echt dat dit de manier is om Anna erin te luizen dat ze de puzzel goed oplost. Dat kan en het werkte wel (tenzij Anna niet de mol is en het is toeval). Misschien valt het nadeel van het omhullen van zijn verdenking mee, als ze al langer verdenkingen delen.
- Rosario is zelf de mol, weet dat hij de tweede ronde niet zo goed gedaan heeft en wil Anna hier laten winnen, zodat hij daarna met het hogere bedrag in de volgende ronde kan afgaan.
- Rosario verdenkt Fons als mol en gebruikt dit verhaal om ervoor te zorgen dat Anna de tweede ronde doet. Maar waarom zou hij dat dan willen? Of is het hem er alleen om te doen om bij de volgende boomtop aan te komen en eventueel Anna als concurrent buitenspel en op een informatieachterstand te zetten? Dat lijkt me redelijk omslachtig. Ik kom niet echt tot een passende verklaring bij deze. Dit doet mij vermoeden dat deze verklaring niet klopt. Dat zou dan ook betekenen dat Fons op basis van Wie-verdenkt-wie niet meer kan.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2024, 18:48:45 »
Heeft iemand al alle getallen per ronde? Dan wil ik wel eens kijken hoe snel ik ze opgelost zou krijgen. (Niet dat we iets aan die info hebben in de zoektocht naar de mol, maar ik ben wel benieuwd.)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2024, 19:18:48 »
De twee binnengebrachte geldbedragen zijn opvallend laag (er was €3000 te winnen). Zou de mol geen geld uit het buideltje hebben weggegooid?

Als ik het me goed herinner zaten er sloten op de buideltjes en de bijbehorende sleutels in de kistjes op het eind, dus dat maakt het wel moeilijker om iets weg te gooien. Zeker, het zou niet de eerste keer zijn dat de Mol een extra sleutel meekrijgt (Klaas toch?), maar ik zou niet weten waar de Mol onderweg de kans zou hebben om het ongezien en veilig te doen. Bij de puzzels zeker niet en aan de ziplijn is wel erg omslachtig.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2024, 19:32:42 »
Als ik het me goed herinner zaten er sloten op de buideltjes en de bijbehorende sleutels in de kistjes op het eind, dus dat maakt het wel moeilijker om iets weg te gooien. Zeker, het zou niet de eerste keer zijn dat de Mol een extra sleutel meekrijgt (Klaas toch?), maar ik zou niet weten waar de Mol onderweg de kans zou hebben om het ongezien en veilig te doen. Bij de puzzels zeker niet en aan de ziplijn is wel erg omslachtig.

Als je als eerste of als laatste van het ene punt naar het andere gaat dan kan het op het moment dat je alleen staat te wachten.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2024, 19:33:14 »
maar ik zou niet weten waar de Mol onderweg de kans zou hebben om het ongezien en veilig te doen. Bij de puzzels zeker niet en aan de ziplijn is wel erg omslachtig.

Gewoon als je als laatste van de ziplijn moet? Dan moet je alleen wachten tot je kan gaan.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2024, 19:36:43 »
Heeft iemand al alle getallen per ronde? Dan wil ik wel eens kijken hoe snel ik ze opgelost zou krijgen. (Niet dat we iets aan die info hebben in de zoektocht naar de mol, maar ik ben wel benieuwd.)

Ik zou dat ook wel willen proberen. Bij de eerste reeks dacht ik nl dat het vrij lang duurde voordat de mol het had 2 minuut 19 toch? Daarom dacht ik dat Anna dan niet de mol kon zijn. Ik ga ervan uit dat zij het van de groep het snelst zou kunnen.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2024, 19:56:10 »
Goede punten, yfpyfke en Treveo. Dat is inderdaad heel goed mogelijk.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2024, 21:42:41 »
Voor de puzzelaars:

Kees 02:22
4458
4551
2364
3788
8141

Anna 06:12
5864
8735
8764
3727
7269

Sor 19:37
23 21 22 20
 9  2 21  2
15  7 11  2
14  3 21  9
10  6 11  2
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 21:45:27 door Ronaldanius »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2024, 22:42:11 »
De eerste puzzel los je toch makkelijk in ongeveer 1 minuut op.
Als Anna de mol is dan had ik verwacht dat zij het toch nog sneller zou doen. Meer dan 2 minuten is best lang.