Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen  (gelezen 8584 keer)

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2024, 13:09:05 »
Als Anna de Mol is dan zal zij of de puzzels voorafgaand iets langzamer gemaakt hebben dan ze normaliter kan om in elk geval met alle omstandigheden meegerekend (spanning ter plekke, adrenaline etc.) van haarzelf te kunnen 'winnen' om door te gaan. Tegelijkertijd wil ze de andere kandidaten verslaan dus kan ze natuurlijk niet té langzaam de puzzels oplossen. Ik denk dat ze had voorzien dat Sor zou struikelen op de 2e puzzel maar haar plan werd verstoord. Maar dit was eigenlijk een nog gunstiger scenario, omdat hij de moeilijkste puzzel kreeg. Ik denk dus dat ze sowieso zelf door wilde en een laag bedrag moest pakken / omdat ze wist dat ze een relatief laag bedrag had (ervan uitgaande dat ze die voorkennis had). Daarnaast stelt Anna zelf voor om allemaal iets te onthouden over de Maya afbeeldingen - wellicht omdat zij dus ook wist dat niet alleen (in dit geval) Fons de antwoorden aan Rik mocht geven om het geld te incasseren. Ze haalt hier dus geld binnen en probeert hiermee de verdenkingen van zich af te halen zoals altijd, door fanatiek en gedreven te zijn en waar kan anderen aanwijzen als degenen die de opdracht hebben verpest.

Hmm. Vind de een-na-laatste opdracht wel een beetje laat om nog kandidaats te willen overkomen. Maar het zou kunnen.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2024, 15:44:43 »
Als Anna de Mol is dan zal zij of de puzzels voorafgaand iets langzamer gemaakt hebben dan ze normaliter kan om in elk geval met alle omstandigheden meegerekend (spanning ter plekke, adrenaline etc.) van haarzelf te kunnen 'winnen' om door te gaan. Tegelijkertijd wil ze de andere kandidaten verslaan dus kan ze natuurlijk niet té langzaam de puzzels oplossen. Ik denk dat ze had voorzien dat Sor zou struikelen op de 2e puzzel maar haar plan werd verstoord. Maar dit was eigenlijk een nog gunstiger scenario, omdat hij de moeilijkste puzzel kreeg. Ik denk dus dat ze sowieso zelf door wilde en een laag bedrag moest pakken / omdat ze wist dat ze een relatief laag bedrag had (ervan uitgaande dat ze die voorkennis had). Daarnaast stelt Anna zelf voor om allemaal iets te onthouden over de Maya afbeeldingen - wellicht omdat zij dus ook wist dat niet alleen (in dit geval) Fons de antwoorden aan Rik mocht geven om het geld te incasseren. Ze haalt hier dus geld binnen en probeert hiermee de verdenkingen van zich af te halen zoals altijd, door fanatiek en gedreven te zijn en waar kan anderen aanwijzen als degenen die de opdracht hebben verpest.

Waarom zou de mol van zichzelf willen winnen?
En als die dat per se wil, dan kan dat makkelijker door alle puzzels simpelweg te kennen (die je al keer gemaakt hebt)

Anna is heeel onmols in deze opdracht. Waarom is mij een raadsel, je kunt toch gewoon net als Kees en Rosario er niet in slagen om sneller te zijn dan de mol. Waarna Fons als enige met het laagste bedrag bij Rik komt, dat zou Fons juist verdacht maken.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #82 Gepost op: 7-03-2024, 19:33:29 »
Als Anna de Mol is dan zal zij of de puzzels voorafgaand iets langzamer gemaakt hebben dan ze normaliter kan om in elk geval met alle omstandigheden meegerekend (spanning ter plekke, adrenaline etc.) van haarzelf te kunnen 'winnen' om door te gaan. Tegelijkertijd wil ze de andere kandidaten verslaan dus kan ze natuurlijk niet té langzaam de puzzels oplossen. Ik denk dat ze had voorzien dat Sor zou struikelen op de 2e puzzel maar haar plan werd verstoord. Maar dit was eigenlijk een nog gunstiger scenario, omdat hij de moeilijkste puzzel kreeg. Ik denk dus dat ze sowieso zelf door wilde en een laag bedrag moest pakken / omdat ze wist dat ze een relatief laag bedrag had (ervan uitgaande dat ze die voorkennis had). Daarnaast stelt Anna zelf voor om allemaal iets te onthouden over de Maya afbeeldingen - wellicht omdat zij dus ook wist dat niet alleen (in dit geval) Fons de antwoorden aan Rik mocht geven om het geld te incasseren. Ze haalt hier dus geld binnen en probeert hiermee de verdenkingen van zich af te halen zoals altijd, door fanatiek en gedreven te zijn en waar kan anderen aanwijzen als degenen die de opdracht hebben verpest.
Ze kan toch ook totaal niet weten met wie ze in de finale komt? Waarom zou ze thuis die sommen dan trager maken, anders kan iedereen sneller zijn dan zijzelf.
Mee de namen van de lichaamsdelen onthouden is ook weer heel onmols.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #83 Gepost op: 7-03-2024, 20:51:35 »
Dat Anna mee de namen onthoud is onmols, behalve als het irrelevant is. Anna kiest ervoor een klein bedrag binnen te brengen om Kees in verwarring te brengen. Als Rosario de tweede opdracht had gedaan en behaald, had Anna de derde verloren en was het geld van Rosario verdiend, als Rosario het juiste antwoord had gegeven.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat de mol de beschikking heeft over het hoogste bedrag, anders doe je als mol iets niet goed, zoals Fons met maar 250 euro op zak. Anna met 1750 euro als eerste naar de finish om nog even 1000 euro eruit te halen mbv de sleutel bij Rik, zodat er maar 750 wordt verdiend.
Fons wilde geld verdienen en deed goed zijn best met het onthouden van de lichaamsdelen, niet wetende dat ieder voor zich dat moest onthouden. Zou wel een heel schamele molactie zijn, als je dat zo moet verkopen.
Rosario doet deze opdracht iets dat we nog niet eerder hebben gezien, een kandidaat die is een keer initiatief neemt. Chapeau Rosario. Meteen voer voor speculaties.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #84 Gepost op: 7-03-2024, 21:34:59 »
Dat zijn wel veel aannames.
Je veronderstelt al meteen dat Anna 1750 in haar buidel had, dat hebben we niet gezien. Nu, het zou best kunnen, maar het was simpeler om gewoon af te gaan bij de sommen.
Dat Anna de 2de puzzel deed ipv de derde was trouwens niet haar keuze, maar die van Rosario.
Was Rosario wel bezig met de lichaamsdelen te onthouden? Hij kon bij de finish net dat lichaamsdeel niet geweten hebben, of net wel, maar dat zou dan ook Anna's bijdrage zijn.
Anna doet gewoon veel te veel om te slagen.

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #85 Gepost op: 8-03-2024, 10:13:57 »

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat de mol de beschikking heeft over het hoogste bedrag, anders doe je als mol iets niet goed, zoals Fons met maar 250 euro op zak. Anna met 1750 euro als eerste naar de finish om nog even 1000 euro eruit te halen mbv de sleutel bij Rik, zodat er maar 750 wordt verdiend.


Maar waar baseer je dat op? Waar en wanneer heeft ze dat geld er dan uit gehaald? En waarom zou ze dan niet gewoon het foute woord noemen, dat is toch veel makkelijker mollen? En dan vind ik 750,- nog steeds echt te veel eigenlijk, maar dat is een mening. Ik sluit absoluut niet uit dat Anna de mol is, maar dit naar een molactie buigen vind ik wel bijzonder. Het is gewoon heel onmols zoals ze deze opdracht handelt.

Offline Cmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #86 Gepost op: 8-03-2024, 15:39:11 »
Ik zei ook alleen maar dat 'als Anna de Mol is' :)
Als je als Mol van te voren een tijd neer moet zetten om de puzzels op te lossen én je hebt als doel zelf de finish te halen om kandidaats over te komen door een laag bedrag binnen te brengen dan zul je toch moeten zorgen dat je vooraf die puzzels niet te snel oplost...ik ga er niet van uit dat je al die puzzels van te voren uit je hoofd kan leren, omdat je van te voren ook niet weet bij welke je terechtkomt. Dan moet je dus daar ter plekke kunnen vertrouwen op je rekenkunsten maar in die setting zal je lijkt me toch dat je langzamer bent dan dat je de puzzels op een rustige plek maar waar je je kunt concentreren.
Dit geldt dus ook als Fons of Sor de Mol is.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #87 Gepost op: 8-03-2024, 16:01:41 »
Ik zei ook alleen maar dat 'als Anna de Mol is' :)
Als je als Mol van te voren een tijd neer moet zetten om de puzzels op te lossen én je hebt als doel zelf de finish te halen om kandidaats over te komen door een laag bedrag binnen te brengen dan zul je toch moeten zorgen dat je vooraf die puzzels niet te snel oplost...ik ga er niet van uit dat je al die puzzels van te voren uit je hoofd kan leren, omdat je van te voren ook niet weet bij welke je terechtkomt. Dan moet je dus daar ter plekke kunnen vertrouwen op je rekenkunsten maar in die setting zal je lijkt me toch dat je langzamer bent dan dat je de puzzels op een rustige plek maar waar je je kunt concentreren.
Dit geldt dus ook als Fons of Sor de Mol is.

Als je ze al een keer gedaan hebt weet je echt nog wel ongeveer hoe ze ook alweer gingen, zeker van de moeilijkste opgaven onthoud je wel of het alleen optellen/aftrekken was of ook vermenigvuldigen etc. Eventueel schrijf je ze op en bestudeer je ze thuis nog even.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #88 Gepost op: 8-03-2024, 16:28:10 »
Er is 0,0 reden voor een goede mol om hier geld binnen te halen en als het toch niet anders kan dan een minimum zoals 250 euro. Alles dat hoger is dan heb je je taak weeral niet gedaan. We zijn niet aflevering 1 of 2 maar de laatste! Dus beter ontdekt, dat iedereen weet dat je de mol bent en geld uit de pot dan proberen nog wat onder de radar te blijven door nog maar eens onnodig geld binnen te halen.
Ik begrijp dus echt niet wat Anna hier gedaan heeft, nog maar eens. Als we enkel van deze opdracht zouden uitgaan dan kan het enkel Sor of Fons zijn.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #89 Gepost op: 8-03-2024, 17:29:42 »
Anna doet idd teveel, omdat ze de mol niet is :-) Op Sor zit niemand, dus hij kan de mol niet zijn (het is nog nooit gebeurd dat de mol niet geraden is in de finale). Dus de mol is Fons.
Afijn, we zullen het zien, morgen. Ze hebben het alledrie geweldig gedaan!

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2024, 17:07:45 »
Anna doet idd teveel, omdat ze de mol niet is :-) Op Sor zit niemand, dus hij kan de mol niet zijn (het is nog nooit gebeurd dat de mol niet geraden is in de finale). Dus de mol is Fons.
Afijn, we zullen het zien, morgen. Ze hebben het alledrie geweldig gedaan!

Weten we zeker dat niemand op Sor zit dan? Zenden ze altijd precies uit op wie iedereen zit? Ik dacht van niet

Offline DP

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #91 Gepost op: 12-03-2024, 17:25:10 »
Wat mij opviel was het shot toen Kees van de eerste zipline af ging. Je zag toen de hand van Anna (armbandje + gelakte nagels) zonder handschoenen en voor haar zag je een werknemer van het zipline-bedrijf met een rode helm. De kandidaten zelf hebben allemaal handschoenen aan tijdens alle ziplines. Het was net alsof ze Kees uitzwaaide, de serie uit! Het betekent dus ook dat Anna het parcours in ieder geval al eerder heeft afgelegd samen met een medewerker.

Mensen in m'n vriendengroep was dit ook niet opgevallen en verder lees ik er ook nergens wat over..