Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen  (gelezen 8585 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2024, 14:17:07 »
Ze stelt zelfs voor om allemaal iets te onthouden, Sor vindt dat ook een goed plan. Onmols deze namen van lichaamsdelen waren nodig om de sleutels voor de buidels te kunnen pakken. Voor de mol een mooi redmiddel  voor het geval er onverhoopt iemand met veel geld bij de finish  zou komen. Gewoon de naam verkeerd zeggen.  Als er 3 mensen staan die de namen onthouden hebben is de kans groter dat er (veel) geld verdiend wordt. De mol met voorkennis weet dat. Anna zet met deze opmerking de mol schaakmat.

Ja, alleen als een kandidaat bij het rekenen afvalt kan die de onthouden woorden dus niet meenemen naar de finish en dat zou een moltactiek kunnen zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2024, 15:01:44 »
Getriggerd door de vraag in de WIDM app viel mij op dat de kandidaten keurig tegenover een paaltje stonden waar ze een bundel moesten pakken. Rosario stond tegenover de paarse paal wat toevallig zijn lievelingskleur is. Daarmee zou de regie ervoor kunnen zorgen dat Rosario, als hij de Mol is het hoogste bedrag zou krijgen (€2000). In de gele van Anna zat €750 en in de groene van Fons €250. Totaal was er €4000 te verdienen dus in die van Rosario / Kees zaten € 2000 / 1000. Toeval allemaal?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2024, 15:06:10 »
In het begin wijst Anna Rosario erop dat hij een dik bundeltje geld heeft, het bundeltje van Anna is dunner. Het overleg tussen Sor en Fons over wie de tweede rekensom moest doen toont aan dat er best wat tijd zat tussen de afdaling van de kandidaten.
De laatste afdaling die Anna en Fons doen, gaat Fons als eerste naar boven, maar is het toch Anna die als eerste afdaalt. Hier had Fons beter moeten opletten. Anna is als eerste beneden, heeft enige tijd want er zit dus tijd tussen de afdalingen en kan met de sleutel uit het gele bakje haar bundeltje open maken. Er zullen 3 briefjes in gezeten hebben, en toch het hoogste bedrag (250/750/1250/1750) nml. de 1750 Euro. Anna haalt het briefje van 1000 euro uit het bundeltje en rolt de andere twee briefjes weer op tot 750 euro. En gaat op Fons staan te wachten met handschoenen aan. Anna had de kans. Afl.10.

Deze actie was nodig, doordat Sor initiatief had genomen door Anna de tweede puzzel te laten doen. Denk je 1750 weg te spelen door in ronde 3 van de mol te verliezen, moet je opeens snel schakelen naar een alternatief plan.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 18:12:16 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2024, 15:35:03 »
Ja, alleen als een kandidaat bij het rekenen afvalt kan die de onthouden woorden dus niet meenemen naar de finish en dat zou een moltactiek kunnen zijn.

Ja, dat kan. Kees was al  achtergebleven toen Anna met haar voorstel kwam. Ze hadden echter van te voren afgesproken dat Fons de woorden zou onthouden en wie de rekensommen zouden doen. Fons had immers een fotografisch geheugen zei hij. Er zou dus altijd iemand bij de finish komen die de woorden "geleerd" had. Het voorstel van Anna was niet nodig tenzij ze haar mol (Fons) niet vertrouwde of extra back-up wilde. Kandidaats dus want een mol wil dat juist niet.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2024, 15:42:23 »
Elke kandidaat die terugkwam moest een Maya woord kunnen opnoemen, en ze dus ook allemaal hebben geleerd. Dan heb je niets aan 1 iemand die ze allemaal onthoudt.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2024, 15:54:46 »
Elke kandidaat die terugkwam moest een Maya woord kunnen opnoemen, en ze dus ook allemaal hebben geleerd. Dan heb je niets aan 1 iemand die ze allemaal onthoudt.

Dit precies, dus erg Mols van Fons om die voorstel te doen imo

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2024, 16:43:25 »
De vragen die aan de paaltjes hingen:

Hoe heet een knie? (Sor)
Hoe heet een oor? (Anna)
Hoe heet een nek? (Kees)
Hoe heet een neus? (Fons)

Met de plaatjes die ze tegenkwamen, waren alle vragen te beantwoorden. Behalve die van Sor, want "knie" is op geen enkel plaatje te zien. Zie screenshot bij puzzel 1, puzzel 2 en puzzel 3.

Voorafgaand aan de opdracht zien we wel een voorbeeldplaatje met daarop de knie (screenshot 4), maar dat zijn ze niet tegengekomen.

Hing er meer dan één plaatje op een platform? Of is dit een hint dat de Mol überhaupt niet van plan was om de eindstreep te halen?

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2024, 17:00:55 »
De vragen die aan de paaltjes hingen:

Hoe heet een knie? (Sor)
Hoe heet een oor? (Anna)
Hoe heet een nek? (Kees)
Hoe heet een neus? (Fons)

Met de plaatjes die ze tegenkwamen, waren alle vragen te beantwoorden. Behalve die van Sor, want "knie" is op geen enkel plaatje te zien. Zie screenshot bij puzzel 1, puzzel 2 en puzzel 3.

Voorafgaand aan de opdracht zien we wel een voorbeeldplaatje met daarop de knie (screenshot 4), maar dat zijn ze niet tegengekomen.

Hing er meer dan één plaatje op een platform? Of is dit een hint dat de Mol überhaupt niet van plan was om de eindstreep te halen?

Er was toch ook een platform waar geen puzzel was, maar wel een plaatje? Dat zal wellicht screenshot 4 zijn (even niet gecheckt).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2024, 17:10:59 »
Het platform waar ze het eerst op klommen, bedoel je? Zou kunnen, die gedachte kwam  ook in me op. Maar er zijn dacht ik geen beelden dat ze naar dit plaatje staan te kijken.

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2024, 17:47:46 »
Het platform waar ze het eerst op klommen, bedoel je? Zou kunnen, die gedachte kwam  ook in me op. Maar er zijn dacht ik geen beelden dat ze naar dit plaatje staan te kijken.

Nee, tussen de tweede en de derde puzzel zit een platform waar ze allemaal gelijk door mogen. Ik ga even kijken of ik het terug kan vinden.

Edit: Het lukt me niet een screenshot toe te voegen, maar op 18:10 zie je dat plaatje met de knie. Dat is nadat Anna al de tweede puzzel heeft opgelost en ze naar een volgende toren zijn gegaan. op die toren is geen puzzel, alleen dit plaatje. Vervolgens gaan ze weer door naar de volgende toren waar dan puzzel 3 is. 
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 17:52:10 door JanMOL »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2024, 17:57:43 »
Oh ja! Ik had dat tussenplatform even gemist. En Fons staat er inderdaad naar te kijken. Opgelost! ::ok::

Offline el wee

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2024, 19:39:35 »
Geeft Rosario aan dat hij na de jaren 20-23 nu de 24e mol is?
En dat hij daarom perse die opgaven wilde spelen?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2024, 21:00:23 »
Voor de volledigheid hier de sommetjes, voor als je er zelf niet uitkomt:

Kees
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Anna
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rosario
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

de eerste twee groepen (Kees en Anna) had ik binnen de moltijd, bij de derde (Rosario) blockte ik bij 20 21 22 23 (waar ik veel te moeilijk ging denken) en redde het niet binnen de tijd... :-X

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2024, 22:09:59 »
Er zit een fout bij de knie. De benaming is Wìix en dat moet Pìix zijn.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2024, 22:14:28 »
Er zit een fout bij de knie. De benaming is Wìix en dat moet Pìix zijn.

En wixx is urine :-\\

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2024, 22:29:11 »
Wìix is Echtgenoot

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2024, 10:16:03 »
Dit precies, dus erg Mols van Fons om die voorstel te doen imo

Precies en:

Rik: "Dan nog iets. Onderweg gaat steeds één van jullie in duel met de Mol. Steeds als een kandidaat een puzzel sneller oplost dan de mol mag de hele groep door etc....

Biechten
Taktiekbespreking

Fons:" Ik was degene die alles zou onthouden van de Mayagoden en de andere kandidaten zouden de puzzels doen. Dus de rolverdeling was duidelijk."  ;D

Fons dus de enige die geen duel met de Mol aanging. Tuurlijk niet als je zelf de mol bent.  ::zwaai::

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #77 Gepost op: 6-03-2024, 08:49:28 »
Dan blijft het raar daar mol Anna er langer over deed.
Absoluut!
Op het moment zelf met een krijtje, de stress dat er meegekeken wordt en net na de adrenalinestoot kan het wat langer duren.
Maar als Mol op voorhand in alle rust moet dat veel sneller kunnen, zeker in haar geval.
Dan nog eens de 750 binnenhalen, waarom? Toch niet meer om wat minder verdacht te zijn... we zijn bezig met de laatste opdrachten!
Enkel geld uit de pot telt. Desnoods werp je de volledige beugel weg op de zipline!
Deze opdracht zou me in normale omstandigheden enorm doen twijfelen over wie de Mol is maar ik vrees dat we met een bangerdje zaten, hopelijk ben ik mis...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #78 Gepost op: 6-03-2024, 21:57:34 »
Of Fons zat hem de goede richting op te helpen en Anna wilde dat liever niet

Na terugkijken lijkt het inderdaad het meeste op dat Anna bevreesd was dat Fons waardevolle tips aan Kees gaf voor de eerste rekensom. Anna maakte ook eerder een opgeluchte indruk dat Kees faalde bij de som dan dat ze baalde van het verloren geld. We weten inmiddels dat Kees een aanzienlijk bedrag in zijn buidel gehad moet hebben. Anna hier heel verdacht.

Aan het eind van aflevering 9 bij het eten peperde ze Kees het overigens nog even in dat zij baalde dat hij de bij de rekenpuzzel faalde. Typisch molgedrag.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Cmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Op je tellen passen
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2024, 12:12:51 »
Na terugkijken lijkt het inderdaad het meeste op dat Anna bevreesd was dat Fons waardevolle tips aan Kees gaf voor de eerste rekensom. Anna maakte ook eerder een opgeluchte indruk dat Kees faalde bij de som dan dat ze baalde van het verloren geld. We weten inmiddels dat Kees een aanzienlijk bedrag in zijn buidel gehad moet hebben. Anna hier heel verdacht.

Aan het eind van aflevering 9 bij het eten peperde ze Kees het overigens nog even in dat zij baalde dat hij de bij de rekenpuzzel faalde. Typisch molgedrag.

Als Anna de Mol is dan zal zij of de puzzels voorafgaand iets langzamer gemaakt hebben dan ze normaliter kan om in elk geval met alle omstandigheden meegerekend (spanning ter plekke, adrenaline etc.) van haarzelf te kunnen 'winnen' om door te gaan. Tegelijkertijd wil ze de andere kandidaten verslaan dus kan ze natuurlijk niet té langzaam de puzzels oplossen. Ik denk dat ze had voorzien dat Sor zou struikelen op de 2e puzzel maar haar plan werd verstoord. Maar dit was eigenlijk een nog gunstiger scenario, omdat hij de moeilijkste puzzel kreeg. Ik denk dus dat ze sowieso zelf door wilde en een laag bedrag moest pakken / omdat ze wist dat ze een relatief laag bedrag had (ervan uitgaande dat ze die voorkennis had). Daarnaast stelt Anna zelf voor om allemaal iets te onthouden over de Maya afbeeldingen - wellicht omdat zij dus ook wist dat niet alleen (in dit geval) Fons de antwoorden aan Rik mocht geven om het geld te incasseren. Ze haalt hier dus geld binnen en probeert hiermee de verdenkingen van zich af te halen zoals altijd, door fanatiek en gedreven te zijn en waar kan anderen aanwijzen als degenen die de opdracht hebben verpest.