Ik zou een seizoen in een ander deel van de VS wel leuk vinden. Arizona zoals De Belgische Mol met een cowboy thema of juist meer in de buurt van New Orleans/Memphis voor muziekthema of juist in New England met de Indian Summer, de eerste settlers. De taal is voor (bijna) niemand een probleem. Het lijkt mij wel gaaf om alle opdrachten in het thema te houden dat mistte ik toch dit seizoen wel een beetje. Het dansen, de maya stenen en dat worstelen was wat lokaals, maar zo'n restaurant opdracht, dat orkest of die markt/fietsopdracht is in elk land wel te doen. Wees eens wat inventiever en laat de opdrachten een verhaal vormen die ze dichter bij de Mol brengt. Dat met te toekomst was mooi, maar daar hadden ze meer mee kunnen doen met die waarzegster. Na de terugkeer van de afvallers viel dat dood. In plaats van de testvragen inzien hadden ze daar ook iets met de waarzegster kunnen doen. De rode draad zeg maar. Dit jaar waren er weinig troeven in het spel, maar wel veel opdrachten met mingeld. Een opdracht is leuk en een tweede waar de kandidaten dat beslissen in ruil voor een voordeel kan ook nog. Maar nu werd het wel heel veel, dan doe gewoon niets en laat de verhouding van het te winnen geld en het mingeld wel haalbaar zijn. Niet dat een goede zin bijna net zoveel oplevert als dat een niet gebruikt woord kost. Die verhouding was te scheef. Ze mogen ook wel gewoon geld kunnen verdienen. Laat de mol maar zorgen dat het er niet inkomt ipv de redactie.
En qua kandidaten:
Sjoerd van Ramshorst (sportpresentator)
Victor Mids (illusionist)
Ersin Kiris (presentator)
Dorian Bindels (acteur)
Matyas Bittenbinder (bioloog)
Nynke de Jong (journalist)
Eva van de Wijdeven (actrice)
Stefania (zangeres/presentatrice)
Angela Schijf (actrice)
Selma Omari (influencer)