Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 4064 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Widm 2025
« Gepost op: 10-03-2024, 10:43:26 »
Bijna elk jaar na de laatste aflevering blikken we vooruit op onze wensen voor het volgende seizoen. Naar welk land moeten ze gaan en welke 10 kandidaten willen we zien? (en later in het jaar kunnen we dit topic weer gebruiken voor speculaties als ze op reis geweest zijn).

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Widm 2025
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2024, 12:17:00 »
Mag nu eindelijk een keer Kees Boot meedoen...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Widm 2025
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2024, 12:29:09 »
Zou Oman dan tóch een éxtra seizoen (voor het najaar) zijn?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2024, 12:45:13 »
Ze mogen van mij wel eens een keer naar Frankrijk. Een schitterend land met een prachtige historie en cultuur en divers genoeg voor afwisselende opdrachten. En dan in ieder geval een opdracht met racefietsen en iets met het parkeren van caravans op een camping ofzo.



Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2024, 12:48:48 »
Zou Oman dan tóch een éxtra seizoen (voor het najaar) zijn?
Waar komt dat verhaal van Oman vandaan? Ik heb het niet zo gevolgd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Widm 2025
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2024, 12:51:25 »
Waar komt dat verhaal van Oman vandaan? Ik heb het niet zo gevolgd.

Ik plaatste dit in het spoiler topic toen de opnames voorbij waren:

Ze zijn weer terug van het filmen van het seizoen met onbekenden. De opnames waren van 10 tot 28 januari. Seizoen 23 in Zuid-Afrika had ook 18 draaidagen, dus ik verwacht een regulier seizoen. Hila Noorzai is de presentatrice zoals eerder al vernoemd werd.

Spoiler: land (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm 2025
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2024, 19:29:10 »
Alleen nu zeggen ze dat het extra seizoen alleen op NPO start te zien is en dus alleen online. Dat zeggen de presentatoren van RTL boulevard. Rik zegt hier niks over, maar zegt wel dat hij er niks van dit extra seizoen weet en dat hij alleen weet dat hij 2025 wie is de mol weer presenteert.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 19:33:52 door Mol1991 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Widm 2025
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2024, 19:34:40 »
Alleen nu zeggen ze dat het extra seizoen alleen op NPO start te zien is en dus alleen online. Dat zeggen de presentatoren van RTL boulevard. Rik zegt hier niks over, maar zegt wel dat hij er niks van weet en dat hij alleen weet dat hij 2025 wie is de mol weer presenteert.

Tja, wat zou nou de reden zijn dat Rik van de Westelaken geen seizoen in Oman - 'fantastisch land' volgens de oorspronkelijke bron van de spoiler - presenteert?  :-X
Woosie down?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm 2025
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2024, 19:37:41 »
Ik hoop dat ze dit seizoen gaan proberen om wat nieuwe ideeën uit te testen. Misschien dat dit niet handig is om Rik hier mee te associëren? Of misschien kon hij gewoon niet in de periode waarin het is opgenomen?

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2024, 20:11:45 »
Ik zou een seizoen in een ander deel van de VS wel leuk vinden. Arizona zoals De Belgische Mol met een cowboy thema of juist meer in de buurt van New Orleans/Memphis voor muziekthema of juist in New England met de Indian Summer, de eerste settlers. De taal is voor (bijna) niemand een probleem. Het lijkt mij wel gaaf om alle opdrachten in het thema te houden dat mistte ik toch dit seizoen wel een beetje. Het dansen, de maya stenen en dat worstelen was wat lokaals, maar zo'n restaurant opdracht, dat orkest of die markt/fietsopdracht is in elk land wel te doen. Wees eens wat inventiever en laat de opdrachten een verhaal vormen die ze dichter bij de Mol brengt. Dat met te toekomst was mooi, maar daar hadden ze meer mee kunnen doen met die waarzegster. Na de terugkeer van de afvallers viel dat dood. In plaats van de testvragen inzien hadden ze daar ook iets met de waarzegster kunnen doen. De rode draad zeg maar. Dit jaar waren er weinig troeven in het spel, maar wel veel opdrachten met mingeld. Een opdracht is leuk en een tweede waar de kandidaten dat beslissen in ruil voor een voordeel kan ook nog. Maar nu werd het wel heel veel, dan doe gewoon niets en laat de verhouding van het te winnen geld en het mingeld wel haalbaar zijn. Niet dat een goede zin bijna net zoveel oplevert als dat een niet gebruikt woord kost. Die verhouding was te scheef. Ze mogen ook wel gewoon geld kunnen verdienen. Laat de mol maar zorgen dat het er niet inkomt ipv de redactie.

En qua kandidaten:
Sjoerd van Ramshorst (sportpresentator)
Victor Mids (illusionist)
Ersin Kiris (presentator)
Dorian Bindels (acteur)
Matyas Bittenbinder (bioloog)
Nynke de Jong (journalist)
Eva van de Wijdeven (actrice)
Stefania (zangeres/presentatrice)
Angela Schijf (actrice)
Selma Omari (influencer)


« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 20:30:09 door AnnaNiem »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm 2025
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2024, 20:16:47 »
Tja, wat zou nou de reden zijn dat Rik van de Westelaken geen seizoen in Oman - 'fantastisch land' volgens de oorspronkelijke bron van de spoiler - presenteert?  :-X
Ja de reden weten we al. Maar wat ik wel raar vind waarom is dit niet gezegd op het eind er komt een extra seizoen?, net zoals in 2020. Want de kijkers die niet op dit forum zitten weten nog niks van een extra seizoen. Nou misschien een enkele. Misschien als reden, omdat inderdaad alleen online te zien is.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 20:18:22 door Mol1991 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Widm 2025
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2024, 20:19:55 »
Ja die reden weten we al. Maar wat ik wel raar vind waarom is dit niet gezegd op het eind er komt een extra seizoen?, net zoals in 2020. Want de kijkers die niet op dit forum zitten weten nog niks van een extra seizoen. Nou misschien een enkele. Misschien als reden, omdat inderdaad alleen online te zien is.

Dat velen hier die reden al wel kunnen raden maakt de situatie niet beter verteerbaar. Maar je vraag is verder gegrond: curieus dat ze hier geen reclame voor maken. Bij Hunted is het inmiddels usance dat het volgende seizoen in de laatste aflevering van een lopende reeks wordt aangekondigd.
Woosie down?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm 2025
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2024, 20:24:54 »
Dat velen hier die reden al wel kunnen raden maakt de situatie niet beter verteerbaar. Maar je vraag is verder gegrond: curieus dat ze hier geen reclame voor maken. Bij Hunted is het inmiddels usance dat het volgende seizoen in de laatste aflevering van een lopende reeks wordt aangekondigd.
Ja misschien is dit ook de reden waarom het online is ipv op npo1. Maar ik zou het gewoon sneu vinden als andere kijkers van dit programma zoiets zouden missen, omdat het niet aangekondigd is. Maarja we gaan het zien, ook al ben ik fel tegen de landkeuze.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Widm 2025
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2024, 21:56:22 »
Bijna elk jaar na de laatste aflevering blikken we vooruit op onze wensen voor het volgende seizoen. Naar welk land moeten ze gaan en welke 10 kandidaten willen we zien?

Deze topic-opening illustreert heel perongeluk volgens mij perfect waar de kern van het probleem zit waar WidM mee kampt.

Elk jaar lees ik in de evaluatietopics en in de afleveringtopics kritiek op
  • het gebrek aan gelaagdheid van opdrachten
  • de overmaat aan troeven
  • de overmaat aan mingeld
  • de overmaat aan niet haalbare opdrachten
  • de uitentreure uitgemolken leegheid van "bieden op troeven" opdrachten
  • mollende kandidaten
  • desinteresse van de kandidaten voor de pot
  • winnaars die de pot gewoon weggeven
  • misleidende montage
  • onmogelijk te ontdekken molacties
  • gebrekkige opdracht-uitleg
  • gebrek aan overzichtskaartjes
  • overmaat aan biechten
  • gebrek aan voice-overs
  • gebrek aan uitdagende opdrachten waarbij kandidaten ook iets moeten kunnen
  • opdrachten van 25 minuten waar het maximale te verdienen bedrag 1650 euro is, maar het maximaal te verliezen bedrag 5500 euro
  • de overdreven lange ontknoping en hoe we molacties moeten terugekijken in extra beelden
  • het weinig te zien krijgen over bondjes.
  • het weinig te zien krijgen over de interactie binnen de groep.

En dan maken we een topic waarin we "vooruit blikken op onze wensen voor het volgende seizoen" en dan gaan we het hebben over het land en over wie er meedoen?

Mijn antwoord is simpel: I don't care welk land. I don't care wie er meedoen. Mijn wens voor widm2025 is dat we alles uit bovenstaand lijstje niet meer gaan zien en dat WidM terug een psychologisch spel wordt waarbij negen kandidaten de pot proberen te winnen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2024, 22:03:33 »
Mijn lijstje voor volgend seizoen  ;)

Socha Duyker
Natascha Harlequin
Anniko van Santen
Angelique Houtveen
Irene Schouten
Rayen Panday
Kees Boot
Lieven Scheire
Thomas olde heuvelt
Pete Wu

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Widm 2025
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2024, 22:05:06 »
Deze topic-opening illustreert heel perongeluk volgens mij perfect waar de kern van het probleem zit waar WidM mee kampt.

Elk jaar lees ik in de evaluatietopics en in de afleveringtopics kritiek op
[...]
Mijn antwoord is simpel: I don't care welk land. I don't care wie er meedoen. Mijn wens voor widm2025 is dat we alles uit bovenstaand lijstje niet meer gaan zien en dat WidM terug een psychologisch spel wordt waarbij negen kandidaten de pot proberen te winnen.

Hear hear. En daarbij niet onnodig vliegen naar de ander kant van de wereld naar een onfris land. maar met de trein naar een onbekende uithoek in Europa. Finland, Roemenie, etc.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm 2025
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2024, 22:18:49 »
John vd Heuvel
Jochem Meyer
Chantal Janzen
Geert Wilders 😁
Simone Kleinsma
Sanne Hans
Eus
Monic Hendrickx
Marc Marie nog n keer
Famke Jansen

Ergens in Scandinavië, Schotland of Griekenland

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Widm 2025
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2024, 22:30:38 »
Ik hoop op een oostblokland, Mongolië of Patagonië. Iets ruigs en ongewoons. Het niveau van de opdrachten en de psychologische spanning moeten flink omhoog gekrikt worden in 2025. Liefst ook wat meer reisverslag en er weer een reisprogramma deels van maken.
Qua deelnemers liever wat ontregelende en onconventionele figuren.

Joost Klein
Stefano Keizers/Gover Meit
De Jussen broertjes of Wibi Soerjadi
Eva Crutzen



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Widm 2025
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2024, 22:59:08 »
Stefano Keizers bestaat niet meer. Heet nu Donny Ronny.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Widm 2025
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2024, 23:21:04 »
Sheila Sitalsing
Henry van Loon
Donny
Bram Tankink
René Froger
Mariëlle Tweebeeke
Raven van Dorst