Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 136187 keer)

Offline SanderFMC

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 8-03-2025, 20:25:57 »
Die vooruitblik zou me nog haast aan het twijfelen brengen, maar ik kan op alles van wat ik dit seizoen heb gezien niet anders dan vol overtuiging voor de achtste keer op rij op Stijn stemmen
« Laatst bewerkt op: 8-03-2025, 20:28:45 door SanderFMC »

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #801 Gepost op: 8-03-2025, 20:27:09 »
Toch nog 39 die goed zitten!
Yep.

Offline FeniXIII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #802 Gepost op: 8-03-2025, 20:39:56 »
Mijn wensmol was Sam. Het was lang een prikkelend idee, een mol die geen mol wil zijn en die werd aangeduid door de groep tegen zijn zin, samen met zijn molachtergrond als 'zoon van' ... helaas weer te mooi om waar te zijn.

Ondertussen is het toch overduidelijk Stijn voor mij. Nam hem mee in mijn verdenkingen vanaf afl. 3, maar vond het enorm moeilijk om hem uiteindelijk met zekerheid aan te stippen als dé mol. Hij heeft zich goed voor mij kunnen verstoppen, deels ook door de goede casting dit jaar. Vond dit een van de moeilijkere seizoenen, vooral in de beginfase. De kandidaten waren enorm aan mekaar gewaagd qua molpotentieel.

Van de andere finalisten heb ik enkel Roos verdacht, maar zij ging veel te opzichtig tewerk. Verdenk haar er dus van dat dit tactiek was. Waarschijnlijk een slimme ook, want zij heeft volgens mij de meeste kans om het spel te winnen.

Maaike heb ik dan weer nooit serieus verdacht.

Heel benieuwd hoe de mol uiteindelijk werd gekozen. Erg genoten van dit seizoen, dat origineler lijkt dan andere jaren, met een paar zeer geslaagde twists.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #803 Gepost op: 8-03-2025, 20:47:33 »
Gelukkig, vanaf aflevering 2 bij Stijn gebleven, wat een seizoen  ::bravo::
Meer L

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #804 Gepost op: 8-03-2025, 22:04:07 »
Ja, het klopte dus!  ::bravo::

Gelukkig maar, anders was dit een mega-mega-mega-tunnelinstorting geweest.  ;)

Goed gedaan, mol Stijn.  ::ok::

Ik krijg de indruk dat het voor de kijker makkelijker was dan voor de kandidaten. Zoals ook aan bod kwam: toch een beetje verraden bij het houtsnij-werk (stem wijzigen naar Roos ipv Maaike om kandidaats te lijken), wat volgens mij iemand hier ook al opmerkte.   ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #805 Gepost op: 8-03-2025, 22:07:03 »
Geen verrassing nee. Het was dit jaar niet zo moeilijk. Andere twee hadden veel te veel kandidaten acties.

Hele leuke mol! Zo onverdacht weten te blijven terwijl je toch behoorlijk molt is razend knap.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #806 Gepost op: 8-03-2025, 22:43:24 »
Ja, Stijn is de mol, en ik zat al een tijdje op hem. Maar een leuke mol? Laat staan een goede mol?

Hm, ik heb betere mollen gezien. Zo was hij bij mij door de mand gevallen bij wie van de drie, ik zag duidelijk dat hij aan het liegen was. Daar mag hij Bridget bedanken.

En Roos heeft hem ook goed geholpen, onder andere bij het vliegveld.

En tot slot, de productie was de grootste steun. Met als bizarre dieptepunt de veiling. Hoezo mag de mol maar gewoon aanwijzen wie er aangetikt wordt? Terecht dat Maaike daar niet blij mee was. Heel terecht.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #807 Gepost op: 8-03-2025, 23:14:08 »
Geweldige mol en het meerendeel wist dit door de stemvervormer, al doet men nu alsof het allemaal zo overduidelijk was.. dat was het zeker niet, genoten van Stijn en hele goede mol!! Zeker als de andere kandidaten het niet verdachten, chapeau 🎉

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #808 Gepost op: 8-03-2025, 23:20:20 »
Voor dat filmpje met de stem van Stijn zat ook al de helft van de mensen in de poll hier op Stijn. En als ik puur voor mezelf spreek is dat filmpje nooit een serieuze factor geweest in mijn verdenkingen. Allerlei andere zaken die daarvoor al de doorslag gaven

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #809 Gepost op: 8-03-2025, 23:27:16 »
Voor mij was het duidelijk na de spookhuisopdracht waar hij telkens werd afgeschoten.

Die stemvervorming kwam later pas en ik geloof ook dat dit gewoon de stem van Stijn was. Productie heeft hier te makkelijk over gedacht.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #810 Gepost op: 8-03-2025, 23:29:39 »
Voor mij was t moment dat hij zijn scherm zag in afl 4 en bij t groen zien de gespeelde spanning niet losliet. Zn lichaamstaal klopte niet

(Zag dat pas bij de afl nogmaals bekeken te hebben)

Volgens mij heb ik niemand gehoord die nav van de audiomol is overgestapt op Stijn hoor

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #811 Gepost op: 8-03-2025, 23:40:06 »
Vooropgesteld dat ik Stijn een heel sympathieke mol vind en ook leuk om te zien hoeveel plezier hij erin had. Begrijp nu nog steeds niet goed wat iedereen gezien zou hebben om hem vroeg te ontdekken. Sommige molacties zijn de beelden ook zwaar gemanipuleerd. De kraakopdracht springt er daarbij bv wel uit. Ze laten in de laatste uitzending zien dat hij niet op de knop drukt en gekke bekken trekt. Maar feit is dat hij voor Roos op de knop gedrukt heeft en die zag dat de kelk niet meekon omdat er een vingerafdruk op zat. En voor Maaike is op de knop gedrukt, die kon daarom het schaaltje meenemen en brengt 350 euro in de pot. Ray en Gabriël konden hem bovendien niet zien bij de knop dus ook het gekke bekken trekken is leuk voor de beelden maar zag niemand en wij ook niet. Bridget met -750 euro is gewoonweg mazzel.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #812 Gepost op: 8-03-2025, 23:48:43 »
Ik vond zijn overdreven vals zingen (niemand die z'n best doet klinkt zo) en vervolgens quasi-verontwaardigd reageren dat ze zijn omslachtige liedjeskeuze niet begrepen een sterke aanwijzing. Niet lang daarna ook gillen en volop af laten schieten in het spookhuis, en overacten bij de eliminatie inderdaad. Geen idee of ik bijvoorbeeld op basis van alleen de tweede helft van het seizoen ook bij hem was uitgekomen eerlijk gezegd.

Prima Mol hoor, leuk gedaan ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #813 Gepost op: 8-03-2025, 23:57:19 »
Ik vond zijn overdreven vals zingen (niemand die z'n best doet klinkt zo) en vervolgens quasi-verontwaardigd reageren dat ze zijn omslachtige liedjeskeuze niet begrepen een sterke aanwijzing. Niet lang daarna ook gillen en volop af laten schieten in het spookhuis, en overacten bij de eliminatie inderdaad. Geen idee of ik bijvoorbeeld op basis van alleen de tweede helft van het seizoen ook bij hem was uitgekomen eerlijk gezegd.

Prima Mol hoor, leuk gedaan ::bravo::

Ok daar kan ik nog in komen. Ik streepte hem juist af door de Kraak, wie van de drie, hulpvaardigheid hier en daar.

Vond hem wel heel leuk om naar te kijken, zeker deze laatste aflevering. Is hij nu de jongste mol ooit?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #814 Gepost op: 9-03-2025, 00:00:48 »
In zijn dagboek staat dat hij de jongste Nederlandse mol ooit is

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #815 Gepost op: 9-03-2025, 00:03:50 »
In zijn dagboek staat dat hij de jongste Nederlandse mol ooit is

Ah dankje, ga meteen even lezen.

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #816 Gepost op: 9-03-2025, 00:04:14 »
Vooropgesteld dat ik Stijn een heel sympathieke mol vind en ook leuk om te zien hoeveel plezier hij erin had. Begrijp nu nog steeds niet goed wat iedereen gezien zou hebben om hem vroeg te ontdekken. Sommige molacties zijn de beelden ook zwaar gemanipuleerd. De kraakopdracht springt er daarbij bv wel uit. Ze laten in de laatste uitzending zien dat hij niet op de knop drukt en gekke bekken trekt. Maar feit is dat hij voor Roos op de knop gedrukt heeft en die zag dat de kelk niet meekon omdat er een vingerafdruk op zat. En voor Maaike is op de knop gedrukt, die kon daarom het schaaltje meenemen en brengt 350 euro in de pot. Ray en Gabriël konden hem bovendien niet zien bij de knop dus ook het gekke bekken trekken is leuk voor de beelden maar zag niemand en wij ook niet. Bridget met -750 euro is gewoonweg mazzel.

Het zou wel héél erg opvallen als iemand die bij de knop staat, nooit op de knop drukt

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #817 Gepost op: 9-03-2025, 00:17:22 »
Het zou wel héél erg opvallen als iemand die bij de knop staat, nooit op de knop drukt

Het gaat om de context. In de laatste aflevering doen alsof hier een fantastische molactie gaande was door o.a. niet de knop in te drukken terwijl hij het deze opdracht gewoon goed gedaan heeft. Zeg dan gewoon eerlijk dat mollen niet lukte, dat overkomt elke mol hier en daar.

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #818 Gepost op: 9-03-2025, 00:21:41 »
Het gaat om de context. In de laatste aflevering doen alsof hier een fantastische molactie gaande was door o.a. niet de knop in te drukken terwijl hij het deze opdracht gewoon goed gedaan heeft. Zeg dan gewoon eerlijk dat mollen niet lukte, dat overkomt elke mol hier en daar.

Andere kandidaten (zoals Sophie) werden misschien wél gepakt doordat Stijn niet drukte. Dan is een keertje €350 doorlaten niet zo schokkend, zeker als er al €750 mingeld is (waar hij inderdaad mazzel mee had).

En het niet drukken legde hij volgens mij niet zo zeer uit als een fantastische molactie, maar gewoon als een molactie

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #819 Gepost op: 9-03-2025, 00:28:08 »
Andere kandidaten (zoals Sophie) werden misschien wél gepakt doordat Stijn niet drukte. Dan is een keertje €350 doorlaten niet zo schokkend, zeker als er al €750 mingeld is (waar hij inderdaad mazzel mee had).

En het niet drukken legde hij volgens mij niet zo zeer uit als een fantastische molactie, maar gewoon als een molactie

Hij ging er pas met Roos in en daarna kwam Maaike. En voor Roos als Maaike heeft hij het goed gedaan.

Het is overigens geen kritiek op Stijn. Mijn kritiek richt zich op de makers die dit brachten als molactie waar er geen molactie in te ontdekken is. Hetzelfde met de veiling. Daar kan Stijn ook niets aan doen, de regie heeft het zo opgezet.