Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 84391 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #140 Gepost op: 2-02-2025, 12:42:30 »
Wat mij wel opviel was dat hij bij de balans helemaal achteraan ging staan. Kreeg de indruk dat hij in de gaten wilde houden houden hoe de anderen het deden om zelf het op het nippertje niet te halen mochten de anderen het wel volhouden.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 2-02-2025, 12:43:52 »
Ja daar heeft hij echt een abonnement op; eerst afwachten wat de rest gaat stemmen en dan mollen. Bit too obvious to my taste. Maar hij komt ermee weg.Bedoel je hij deed iets in de tuktuk? Wat deed hij daar ook alweer? Ja iets met stinkend fruit, maar wat? Zie, dat heb ik nog niet eens meegenomen, ik had toen nog een blinde vlek voor Stijn ::regenboog::

Vruchtvlees uit doerians proberen te halen.  ::jaja::
Moeilijkste deelopdracht, want probeer die schil er maar eens af te halen (want naast de geur moet je ook nog stekels trotseren). Volkomen logisch (ook voor medekandidaten) dat die opdracht moeilijk haalbaar is.  En je ziet Stijn (en Sam) maar wat hakken. Ik krijg bij Stijn de indruk, als hij biecht, dat hij wel de juiste methode wist. In ieder geval: doormidden snijden en dan het vruchtvlees eruit ipv in de schil hakken.
Dat moment gaf bij mij wel de doorslag om mijn mol-stem op Gabriël nog net op tijd te veranderen naar Stijn.  ;D Achteraf gezien dan. (en ja, tussendoor ook flink getwijfeld of Bridget het toch niet kon zijn, haha)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 2-02-2025, 12:48:29 »
Citaat
wat mij betreft nog geen afstreepmomentje

Wat mij betreft in elk geval wel: namelijk Wie van de Drie.

Laten we eens vanuit het perspectief van de Mol bekijken wat hij kan doen als hij een van de drie is die afgezonderd worden. Gaat hij wel naar het vliegveld, dan moet hij slecht liegen dat hij op het vliegveld is geweest. Zit hij ergens anders, moet hij dus goed liegen.

Slecht liegen doet Stijn in elk geval uit-mun-tend, maar omdat hij niet op het vliegveld was, zit hij dus in de positie waar hij juist goed zou moeten liegen!

De vragenstellers hebben alles gezien wat wij kijkers hebben gezien (en meer), dus als wij kunnen zien hoe overduidelijk Stijn liegt, moeten zij dat zeker kunnen. Als de Mol bij hen zit, zal hij zeker erop aansturen hem als waarheid spreker te kiezen. (verbijsterend overigens dat de rest van de groep die niet de Mol is hierin meegaat! Hoe onnozel kun je zijn?) Je kunt zeggen dat hij reverse psychology toepast maar dan nog kan hij er niet van uit gaan dat de vragenstellers zo onnozel doen dat dat ook gaat werken. Competente vragenstellers hadden hem immers meteen als leugenaar kunnen ontmaskeren en dan was de kans op geld gegroeid.

Conclusie: Stijn doet hier net dat wat een Mol in zijn positie niet zou moeten doen. Zijn gedrag is hier in elk geval erg onmols volgens mij, en ondanks een aardige hoeveelheid verdacht gedrag bij andere opdrachten is dit de hoofdreden waarom ik hem eerder als nepmol zie. Sluit hem zeker nog niet uit, maar hij staat bij mij dichter bij de bodem dan bij de top van de lijst.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #143 Gepost op: 2-02-2025, 12:56:14 »
'wie van de drie' is misschien een twijfelpuntje, maar wat mij betreft geen streepmoment.
Ja, hij loog niet zo best. Maar uiteindelijk zorgt 'zijn' bondje Bridget er toch voor dat hij ermee wegkomt. En we weten nu dat ze kandidaat is. Opdracht geslaagd voor de mol!

En grote kans dat anderen strepen Stijn nu ook afstrepen onder het mom van: 'die jongen kan niet liegen'.

Als Stijn de mol is en Bridget meekrijgt, zie ik dat toch wel als mollenactie. Ja, dan zou hij een groot risico hebben genomen als mol. Dat zeker.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2025, 13:04:56 »

En grote kans dat anderen strepen Stijn nu ook afstrepen onder het mom van: 'die jongen kan niet liegen'.

Het lijkt juist andersom.
Vlak na wie vd drie zie je Nora tegen de groep zeggen dat ze niet had verwacht dat hij zo goed kon liegen en Sam beaamt dat.

Denk dat vanaf dit moment Nora op Stijn zit en er daarom nog in zit.
En nu zien we dat de mol Stijn t finalebruggetje maakt naar Nora door haar opeens te verdenken.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #145 Gepost op: 2-02-2025, 13:34:02 »
Wat mij wel opviel was dat hij bij de balans helemaal achteraan ging staan. Kreeg de indruk dat hij in de gaten wilde houden houden hoe de anderen het deden om zelf het op het nippertje niet te halen mochten de anderen het wel volhouden.

Gezien zijn lengte zou het een beetje vreemd zijn als hij vooraan was gaan staan. Als je zo lang bent, ga je bijna automatisch altijd achteraan staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 2-02-2025, 19:05:16 »
Ik denk dat ik me ook bij deze tunnel meld. Hij staat in het laatste FTM-overzicht onderaan boven Bridget en ik kan door alle namen zonder veel twijfel een streep zetten, behalve door van hem.

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 2-02-2025, 21:51:04 »
Ik ben benieuwd hoe hij het er dan van af brengt zonder de ultieme hulpmol Bridget.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 2-02-2025, 21:57:09 »
Ik ben benieuwd hoe hij het er dan van af brengt zonder de ultieme hulpmol Bridget.

Ik ook!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #149 Gepost op: 2-02-2025, 22:18:15 »

Ik had het idee dat hij met zijn rechtervoet op een kei aan het staan was, achteraan ongezien, dat vond ik verdacht.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 2-02-2025, 22:27:17 »
Mocht Stijn de mol zijn dan komt hij bij mij niet de boeken in van beste mol ooit. Ik vind hem slecht acteren o.a. bij het zien van zijn scherm pffff wat een act  ::rofl::

Hij maakte (als mol) een grote fout bij "Wie van de drie" door zijn act bij het ontbijt en de eerste ronde waarbij de leugenaar ontmaskerd moest worden. Het was dat Sam de aandacht verlegde naar Ray als leugenaar (Bridget ging daar later in mee).Het had maar zo geld kunnen opleveren.

Verder vind ik hem erg afwachtend en observerend, alleen foto's maken doet hij graag  ;D maar verder geen initiatieven. Bij lichaamstaal werd hij overruled door Teun en in de kluis door Roos. Tja, het stemmen bij de houtbewerkingsopdracht maakt hem verdacht maar dat kan ook een reactie zijn van een oplettende kandidaat die wil zien wat de anderen stemmen.

Hij doet me denken aan Aaron uit The Mole Duitsland, ook zo'n dramaqueen die overigens niet de mol was. Ik hoop dat Stijn een kandidaat is die zichzelf verdacht wil maken en aan overacting doet.

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2025, 23:19:01 »
Het is absoluut Stijn. Hij zit op alle sleutel posities en doet alles wat een mol zou doen (oké Wie van de Drie is de enige afwijking)

Zijn gehele tactiek continue: overal fanatiek en meelevend mee doen, maar nooooit het correcte antwoord sturen. Hij zei bij het beeldhouwen heel vaak als mensen iemand noemde: o Jaa jij deed het ook wel goed. Zei hij bij iedereen maar nooit Roos. Met stemmen bij Maaike je vinger opsteken, maar snel rond tellen en zien dat zij al genoeg stemmen heeft en vinger weghalen.  En dan op Roos stemmen (maar ervoor nooit erover communiceren en naar haar sturen). Je wilt als mol soms iets ‘goed’ doen. Met het stemmen kan je zeggen: ja jongens ik stemde op Roos! 

Voor mij was de doorslag de karaoke opdracht. Kijk deze nog eens terug.. heel fanatiek meedoen, maar hij zei 0x(!) het goede antwoord in discussies of probeerde een fout antwoord te opperen. Of mee te gaan met iemand anders die een foute opperde. En nooit zelf met iets iets goeds komen. Toen was voor mij de doorslag als hoofdverdachte.
En eigenlijk met beeldhouwen deed hij het weer.

Bij de houding van de tempel had hij niet de goede houding (dus was al fout), maar ook overzicht houden en semi vallen.

In spookhuis kettingen aan je broek hebben en overal gillen.

Met het fruit maar in het verre weg slaan maar op het einde goed doen maar dan te weinig tijd nog hebben.

Wie van de 3 was idd opvallend. Maar ik weet niet hoe de kaarten verdeeld waren. En wie weet ga je hier een keer een andere positie pakken. maar ik denk zelf ook dat hij zelf niet had verwacht dat hij die zou ‘winnen’

Maar het is verder ook afstrepen.. Sophie lijkt veel slecht te doen, maar zij wilt bijvoorbeeld geen moeilijke keuzes bij de tempel (wat meer geld oplevert maar onmogelijk te halen). En doet veel goed of komt met goede antwoorden. Ik denk stiekem ook dat Sophie hem doorheeft trouwens en ze haar verdacht maken vanwege omdat zij de finale gaat halen (denk ik).
Roos is het ook niet. Wilt verdacht lijken, maar een mol haalt nooit een 10.
Maaike had boekje maar ging toch voor zonder boekje en werd danseres: te weinig invloed. En doet het ook gewoon goed! Zoals eigenlijk elke opdracht geld binnen haalt.
Bridget deed het ook gewoon goed dus was het ook niet meer voor mij.

Nora vond ik heeel gek dat ze stopte maar dacht achteraf: dit is natuurlijk puur vanwege haar geloof… dan moet ze in een ‘sexy’ pakje dansen. Eigenlijk sneu van de productie dat ze dit doen met een moslima erbij.. maar je hebt haar niet meer gezien. Kan onmogelijk de mol zijn.

Sam is alleen onwijs irritant maar wilt gewoon de verdenkingen op zich hebben

Het is voor mij heel duidelijk, Stijn is de mol. En hij doet het helemaal niet slecht. Alles subtiel net niet en precies hoe je het als mol zou verwachten om te doen. Maar goed had hem al wel snel door. En eigenlijk pas met de Wie is de 3 is hij op gaan vallen. Daarvoor leek hij de gezellige flierefluiter.

En nog als update: zijn gezicht met de sabotage actie met de servetten van Roos. Die error leek oprecht als kandidaat, maar natuurlijk ook als mol! Wie weet had hij al een plan en nu stelt iemand openlijk voor om te mollen. Dat verwacht je natuurlijk totaal niet! En dan moet je wel heel erg lang stil staan en nadenken in je error: wat moet ik doen? Is dit een test? Moet ik hierin meegaan? Of val ik dan op als mol? Of lijk ik juist een kandidaat vanwege de jokers? En het is dan Roos haar schuld en niet de mijne?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2025, 23:29:12 door MissLeonie91 »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2025, 23:34:54 »

Sam is alleen onwijs irritant maar wilt gewoon de verdenkingen op zich hebben

Die fout heb ik in het verleden meermaals zelf gemaakt: iemand afstrepen omdat ik hem/haar irritant vond. Ben ik zeker één keer finaal mee de mist ingegaan, want was toch de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 3-02-2025, 03:10:27 »
Er wordt al jaren voortdurend gesteld dat de kandidaten zo enorm goed verzorgd worden. En dan een Mol die bij Wie van de drie zegt dat de regie hem achttien uur lang geen eten heeft gegeven behalve een appel en dat hij uit een werkende vending machine een mars heeft gehaald. Dat is wel erg onmols gelogen. Hij heeft het puur aan Bridget en raar gedrag van Ray te danken dat hij twee jokers wint of indien hij de Mol is, er geen geld in de pot komt.

Zou hij de mol zijn zou je denken dat hij bij de kraak een item zonder vingerafdruk weghaalt om gepakt te worden of een voorwerp met vingerafdruk meeneemt. In plaats daarvan laat hij zich piepelen door Roos en vertrekt naar de knop om later gepakt te worden.

In de Kluis geeft hij de goede drankjes aan en later de juiste nummers bij de juiste drankjes om het slot open te krijgen: geld in de pot. Hij lijkt op het idee te komen de servetten te tellen en dat lijkt hij in aanvang juist te doen.

Bij de handbewegingen opdracht de eerste opdracht hoeveel gezichten op de 54 torens zitten. Fluit hij als eerste Sam terug dat je niet door die hele tempel heen kan rennen. Is Stijn ook degene die Roos corrigeert dat er geen twee maar vier gezichten op de torens staan afgebeeld.

Bij de tweede handbewegingen corrigeert hij Roos en Sam, bij de derde handbewegingen corrigeert hij Roos. Bij de opdracht met de foto maakt hij als enige een tekening om te kunnen vergelijken. Vind dat erg kandidaats.

Bij de keuze voor de twee beste houtbewerkers/beeldjes denk ik dat Stijn naar Roos wijst, zijn vinger intrekt als er gestemd wordt voor Maaike en vervolgens stemt op Roos. Niet dat hij kan zien dat er genoeg stemmen op Maaike zijn en hij daarom op Roos kan stemmen.

Enfin, vind teveel onmols gedrag bij elkaar.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 3-02-2025, 08:56:14 »
Mooi lijstje Cinner.
Ik heb er hierboven ook al een paar genoemd en daar kan aan toegevoegd worden dat hij zich bij de versierpoging laat inpakken door Ray. Hij weet niet hoe hij met de situatie om moet gaan. Zo te zien laat hij zich vaak piepelen.  ::rofl::

« Reactie #155 Gepost op: 3-02-2025, 10:06:38 »
Maar aflevering 1, met Sam beide opdrachten verprutst, maar hij was hij ook nog op de boot om daar te kunnen mollen? Volgens mij niet, dat pleit dan ook weer tegen hem.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 3-02-2025, 10:53:40 »

Bij de handbewegingen opdracht de eerste opdracht hoeveel gezichten op de 54 torens zitten. Fluit hij als eerste Sam terug dat je niet door die hele tempel heen kan rennen. Is Stijn ook degene die Roos corrigeert dat er geen twee maar vier gezichten op de torens staan afgebeeld.

Bij de tweede handbewegingen corrigeert hij Roos en Sam, bij de derde handbewegingen corrigeert hij Roos. Bij de opdracht met de foto maakt hij als enige een tekening om te kunnen vergelijken. Vind dat erg kandidaats.

Yep, net teruggekeken erg onmols  ;D

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 3-02-2025, 12:52:53 »
Er wordt al jaren voortdurend gesteld dat de kandidaten zo enorm goed verzorgd worden. En dan een Mol die bij Wie van de drie zegt dat de regie hem achttien uur lang geen eten heeft gegeven behalve een appel en dat hij uit een werkende vending machine een mars heeft gehaald. Dat is wel erg onmols gelogen. Hij heeft het puur aan Bridget en raar gedrag van Ray te danken dat hij twee jokers wint of indien hij de Mol is, er geen geld in de pot komt.

[knip]

Enfin, vind teveel onmols gedrag bij elkaar.

Vanwege de genoemde onmolse gedragingen van Stijn in de eerste afleveringen dook ik de Bridget-tunnel in en niet de Stijn-tunnel. Alles leek bij haar perfect te kloppen, maar het feit dat ze meermalen verdacht werd gevonden in de afleveringen, had echt alarmbellen moeten laten afgaan ...  ::) Stijn wordt voor mijn gevoel nauwelijks verdacht gemaakt in de montage. Als Stijn de Mol is, vind ik nog steeds dat hij de opdracht Wie van de drie? niet zo goed heeft gespeeld. Ik vermoed wel dat het dan op voorhand de bedoeling is geweest om Bridget voor Stijns karretje te spannen. Wellicht kon de winnende leugenaar daarom ook twéé jokers verdienen, zodat in dit geval eentje aan Bridget als onwetende medeplichtige gegeven kon worden. Misschien niet zo kies om dat als Mol te doen, maar dit terzijde. De situatie doet me enigszins denken aan de livestream voorafgaand aan seizoen 22, waarbij twee vrijstellingen te verdienen waren. Toen werd de tweede vrijstelling echter juist gegund aan de Mol.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #158 Gepost op: 3-02-2025, 13:02:46 »
Daar lijkt het wel op ja, en dat er zo moeilijk wordt gedaan over welke foto goed was geeft mij alleen maar meer bevestiging dat Stijn de Mol is. De edit stuurt erop aan dat zijn foto goed was, terwijl in Moltalk wordt verteld dat het die van Sam was. Sowieso stuurt de edit veel meer in de richting van Sam (en Sophie) dan Stijn.
Maar Moltalk is een verlengstuk van Wie Is De Mol dus is Stijn niet de mol.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #159 Gepost op: 3-02-2025, 13:03:51 »
Over het stemmen op de twee beste kandidaten bij het houtsnijden.

Op het moment dat stijn zijn vinger lijkt in te trekken, hebben alleen nog maar nora en bridget hun vinger opgestoken voor maaike.
Sam volgt oas nadat stijn zijn vinger weg is en roos volgt nog weer later.
Dus wat ze bij moltalk zeggen , is gewoon met beelden tegen te spreken.

Sam en roos geven hier de doorslag om voor maaike haar boedha te gaan, iets wat 400 euro kost.   ( kiezen voor roos was 700 , kiezen voor maaike 300j