Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 82992 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #520 Gepost op: 9-03-2025, 13:20:49 »
5000 of 7000 was gewoon fifity-fifty, daar had je geen invloed meer op. Roos kon reversed psychology toepassen wat ze wilde, maar je komt er niet uit en moet gokken, hoe graag Stijn haar ook had willen helpen.
De Blondine is de Mol :)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 9-03-2025, 14:38:38 »
5000 of 7000 was gewoon fifity-fifty, daar had je geen invloed meer op. Roos kon reversed psychology toepassen wat ze wilde, maar je komt er niet uit en moet gokken, hoe graag Stijn haar ook had willen helpen.

Roos had spijt van haar bod, wist precies in welk kistje de vrijstelling zat en koos dus niet voor haar eigen belachelijke bedrag.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #522 Gepost op: 9-03-2025, 14:44:05 »
Daar geloof ik niks van, zo heeft ze het ook niet verwoord achteraf. Ze baalde echt enorm.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #523 Gepost op: 9-03-2025, 14:47:21 »
Ze baalde wel van haar bod, dacht ik. Volgens mij al toen ze bij Rik wegliep na het uitbrengen. Dus dubbel voor Roos denk ik: je wil als kandidaat de vrijstelling, maar niet dat het zo ontzettend veel kost.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 9-03-2025, 14:50:56 »
Daar geloof ik niks van, zo heeft ze het ook niet verwoord achteraf. Ze baalde echt enorm.

Zo heeft ze het wel verwoord. En het was in betreffende uitzending ook al zichtbaar dat ze wist welk kistje de vrijstelling zat maar ze toch de andere koos.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #525 Gepost op: 9-03-2025, 17:03:27 »
Goed gedaan Stijn  ::bravo::
Leuk persoon met veel humor  :)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 9-03-2025, 20:23:09 »

Roos heeft echt de finalevrijstelling aan stijn gelaten, dat zei ze toen ze de finaletest maakte..

En over de hitte, vorige seizoen ook al met rian, de productie doet het zichzelf aan door steeds op subtropische locaties te filmen..
roos was het door de hitte vast zat en dacht fuck it, ik wil in die finale, en later dacht ze als ik hem win scheelt dat wel 2000 euro.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #527 Gepost op: 9-03-2025, 20:45:25 »
Maar wist Roos al hoeveel Stijn geboden had? Voor hetzelfde geld biedt haar Mol de hele pot...
...óf niet!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 9-03-2025, 22:33:22 »
Maar wist Roos al hoeveel Stijn geboden had? Voor hetzelfde geld biedt haar Mol de hele pot...

Denk dat ze wel durfde te gokken dat zij de enige was die zo'n idioot bedrag had geboden. Gezien ook de reactie van Rik. En de mol zal minder op willen vallen dus waarschijnlijk lager bieden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 9-03-2025, 23:56:17 »
Ik zag nog in een filmpje, dat het eigenlijk niet gevaarlijk was dat hij tijdens het slapen sprak.
Of per ongeluk misschien zei ik ben de mol, want hij deed dat eigenlijk ook veel als hij wakker was dat hij dit voor de grap zei tegen kandidaten, wat eigenlijk waarheid was wat hij zei.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 10-03-2025, 01:08:06 »
Ik besef overigens wel dat met de veiling stijn gegarandeerd tot de laatste 2 zou overblijven, omdat hij kon kiezen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #531 Gepost op: 10-03-2025, 07:59:23 »
Natuurlijk kijkt Roos erop terug als heel dom dat ze zo'n enorm bedrag opschrijft maar dan heb je het over lange tijd erna als ze alles heeft kunnen verwerken en ook allang weet hoe het is afgelopen. Dat heeft niks met het moment zelf te maken.

Natuurlijk op het moment zelf wilde ze DOLgraag die vrijstelling, wacht dacht je wat? Je dacht dat ze 7000 euro opschrijft om heel korte tijd later te hopen dat een ander die vrijstelling krijgt want die heeft misschien iets minder opgeschreven? Ze kon 2000 euro besparen met 'hoop', niet eens 'weet', want inderdaad voor hetzelfde geld schreef Stijn 8000 euro op.

Ze heeft er alles voor gedaan om die vrijstelling te krijgen dus ging er vol voor en baalde dus stierlijk dat het niet gelukt was. Achteraf gezien was wat gebeurde de best mogelijke uitkomst voor haar, zo kan ze ook vergoeilijken wat er is gebeurd (haar selfish kant vergoeilijken). Dat goedpraten moet je niet verwarren met het spel zelf.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 10-03-2025, 08:07:18 »
Stijn had door dat Roos op hem zat (ik weet zelf niet wanneer dit was, misschien ook geen opdracht), toen hij iets schreef. Toen zei ze iets van wat schrijf jij lelijk. En toen zei hij: ja dit hoort bij mensen die creatief zijn. Oh dus jij bent creatief vroeg ze. Waarschijnlijk zat ze toen al deels op hem, maar toen had hij het zelf door. Want in de laatste aflevering voor wie van de drie opdracht begon zei Rik en Stijn nog van ik geloof niet dat iemand jou nog verdenkt, maar toen dacht Roos al aan Stijn.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 10-03-2025, 08:40:07 »
Natuurlijk kijkt Roos erop terug als heel dom dat ze zo'n enorm bedrag opschrijft maar dan heb je het over lange tijd erna als ze alles heeft kunnen verwerken en ook allang weet hoe het is afgelopen. Dat heeft niks met het moment zelf te maken.

Natuurlijk op het moment zelf wilde ze DOLgraag die vrijstelling, wacht dacht je wat? Je dacht dat ze 7000 euro opschrijft om heel korte tijd later te hopen dat een ander die vrijstelling krijgt want die heeft misschien iets minder opgeschreven? Ze kon 2000 euro besparen met 'hoop', niet eens 'weet', want inderdaad voor hetzelfde geld schreef Stijn 8000 euro op.

Ze heeft er alles voor gedaan om die vrijstelling te krijgen dus ging er vol voor en baalde dus stierlijk dat het niet gelukt was. Achteraf gezien was wat gebeurde de best mogelijke uitkomst voor haar, zo kan ze ook vergoeilijken wat er is gebeurd (haar selfish kant vergoeilijken). Dat goedpraten moet je niet verwarren met het spel zelf.

Stijn wist al dat Roos hem door had, Roos wist al dat Stijn de Mol was en heeft bewust de vrijstelling verloren. Dat kregen we in de betreffende uitzending al te zien. Had ze tegenover iemand anders gestaan, was het wellicht anders gegaan en had ze wat betreft de pot op de blaren gezeten.

Dat heeft niets met goedpraten te maken. Ze verklaart gewoon dat het een dom bod was. 

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #534 Gepost op: 10-03-2025, 08:54:44 »
Dat heeft nergens wat mee te maken. Zelfs als ze 100% zeker wist dat Stijn de mol is, wat voor nut heeft het dan om het spel te willen verliezen? Je moet het andersom zien: ze kan daar de vrijstelling tegen Nora&Sophie&Maaike pakken, WINNEN, het heeft allemaal niets te maken met Stijn. Daarnaast: nogmaals, het is altijd 50-50, je KUNT het spel niet bewust verliezen. Het blijft een gok.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 10-03-2025, 09:06:39 »
Dat heeft nergens wat mee te maken. Zelfs als ze 100% zeker wist dat Stijn de mol is, wat voor nut heeft het dan om het spel te willen verliezen? Je moet het andersom zien: ze kan daar de vrijstelling tegen Nora&Sophie&Maaike pakken, WINNEN, het heeft allemaal niets te maken met Stijn. Daarnaast: nogmaals, het is altijd 50-50, je KUNT het spel niet bewust verliezen. Het blijft een gok.

Het had nut toch niet voor de vrijstelling te gaan omdat ze bevestiging had dat Stijn de mol was, wanneer Stijn de vrijstelling kreeg dat andere kandidaten hopelijk bij hem weg zouden houden en er wellicht minder geld uit de pot zou gaan.

Ze heeft eenmaal in de finale bewust verloren. Ze gaf aan dat de vrijstelling in het voor haar rechterkistje zou zitten, waarom ze dat wist en kiest dan voor links. Waarna Stijn blijdschap en Roos verlies slecht acteren.

Roos is dus gewoon een snelle denker en Stijn en Roos waren goed aan elkaar gewaagd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #536 Gepost op: 10-03-2025, 09:49:42 »
Leg eerst maar eens uit HOE je bewust kan verliezen. Want dat kan namelijk niet, het is 50-50. Gokken.

Verder vind ik dit echt een slap argument
Het had nut toch niet voor de vrijstelling te gaan omdat ze bevestiging had dat Stijn de mol was, wanneer Stijn de vrijstelling kreeg dat andere kandidaten hopelijk bij hem weg zouden houden en er wellicht minder geld uit de pot zou gaan.
Als je een finalevrijstelling kan krijgen, dan pak je hem. Patsboem. En zeker Roos, die was er nog het meest gewiekst op gezien haar bieding. Maar iedereen zou er wel een moord voor doen. Dat ga je niet op het direct volgende moment alweer weggeven door een of ander ingewikkeld argument. Dat anderen dan wel van Stijn af zouden zien als mol dat het dan slim zou zijn om zelf de vrijstelling weg te geven ofzo. Ik zie ook niet waarom er opeens bevestiging van Stijn als mol zou zijn uit dit spel. De mol had veel liever een finale Sophie-Roos gezien, jij doet net alsof de mol zonodig in de finale wilde komen. Roos weet niet wat de dames hadden geboden he. 

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 10-03-2025, 09:52:20 »
Ik denk inderdaad ook dat Roos in de stress de verkeerde beslissing nam, en daarna er maar een draai aan gaf dat het expres was.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 10-03-2025, 10:23:31 »
Ik denk inderdaad ook dat Roos in de stress de verkeerde beslissing nam, en daarna er maar een draai aan gaf dat het expres was.
Ja daar ga ik ook vanuit, achteraf ook maar beter.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 11-03-2025, 10:33:53 »
Leg eerst maar eens uit HOE je bewust kan verliezen.

Door expres de verkeerde te pakken. Dat deed ze ook..
Ze dacht weldegelijk toen al ''oeps 7000 euro niet echt handig'' en ze wilde ook kijken hoe stijn reageerde als hij won en dat heeft (als het in afl 2 al niet was) de molkeuze bevestigd.