Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 48506 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #260 Gepost op: 3-02-2025, 19:04:12 »
een curieuze beslissing van een kandidaat onverklaard. Hetzelfde zou voor iedere andere kandidaat gelden. De kijker blijft met vraagtekens achter.
Ik ben ook verwonderd door het makkelijke afhaken in de opdracht, ze doet er het spel en haarzelf geen plezier mee, MAAR ze is in tegenstelling tot in de serie op dit forum in elk geval WEL spraakmakend ::)... 14 pagina's vol schrijven we al, ruim 2x  zoveel als de andere kandidaten....

Als persoon is het ook wel een lieverd.... zoals ze in aflevering 1 al zo eerlijk aangeeft wat Rik in haar oor fluisterde.... ik snap dan niet dat je later op die dag wel zegt dat je ook de mol wilt zijn, maar goed, de consensus onder ons molloten is dat ze dat in elk geval niet is geworden. Misschien dan winnares ??? 8)

De Blondine is de Mol :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #261 Gepost op: 3-02-2025, 20:26:29 »
Klaar met Nora als mol. Ben over naar een andere: Sam. Laterz!

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #262 Gepost op: 3-02-2025, 23:42:25 »
Zoals afgesproken hierbij onze reactie als moderatoren. Het heeft even geduurd, omdat de situatie wat ingewikkeld is.

Aan de ene kant zijn er forummers die de keuze van Nora respecteren en verder geen uitleg hoeven en al helemaal niet zitten te wachten op discussie. En aan de andere kant forummers die het onbegrijpelijk vinden dat iemand zomaar stopt en juist hierover willen discussiëren. Aangezien dit een forum is, moet het gewoon mogelijk zijn om hierover te discussiëren, zolang dit respectvol gebeurt uiteraard.

Tegelijkertijd zien we dat er soms twee gesprekken door elkaar lopen. Aan de ene kant gaat het over Nora's mogelijke redenen om te stoppen met de opdracht. Aan de andere kant gaat het over opdrachtweigeringen in het algemeen. Deze discussies liepen uiteindelijk door elkaar heen, waardoor dit als persoonlijke aanval richting Nora kon worden gezien, terwijl dit niet altijd zo bedoeld werd. Wat het hierbij extra lastig maakte is dat religie een extra rol speelde in het gesprek. Hierbij is her en der een grens overschreden.

Laten we duidelijk zijn: discussies zijn toegestaan. Maar laat elkaar en ook de kandidaten in hun waarde. Elk geval van racisme, islamofobie, seksisme, xenofobie en homofobie keuren we ten strengste af.

Ondertussen is de discussie meer een discussie over de discussie geworden en ook dat is voor niemand wenselijk. Jezelf verdedigen mag natuurlijk, maar laat dit beperkt in het aantal berichten. De discussie voortzetten via PM is ook toegestaan, maar als ook dit uit de hand loopt, blokkeer elkaar en stop. Een PM-discussie voortzetten in het topic is al helemaal niet nodig.

Voor het vervolg van dit topic houden we het graag specifiek bij Nora als kandidaat (of mol). Persoonlijke beschuldigingen op basis van speculatie willen we ook niet meer zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 4-02-2025, 01:36:52 »
Mijn eerste gedachte was dat ze religieuze redenen zou hebben om te stoppen. Omdat ze biecht dat elke beweging een betekenis heeft. En omdat Rik in de aflevering voor de start vroeg (erg vrij vertaald) of ze de religie daar moeilijk had gevonden. Inmiddels denk ik dat ook zou kunnen dat ze last had van de hitte en niet zag hoe ze dit voor elkaar moest krijgen. Of zich niet goed voelde.

De medekandidaten zullen van te voren wel geweten hebben dat dit kon gebeuren. Bridget en Maaike schrikken niet en zijn niet verbaasd, ze accepteren het klakkeloos. Terwijl het niet alleen zonderling is wanneer dit gebeurt maar het ook betekent dat zij meer moeten onthouden en uitvoeren.

Hoe dan ook denk ik dat we het gewoon te accepteren hebben. Ze deed niet mee en wilde wellicht niet dat er een verklaring uitgegeven werd. Lijkt me niet dat het programma er onder te lijden heeft gehad. Bridget en Maaike deden het eigenlijk fantastisch goed. Wat me dan meer dwars zit is dat het een alles of niets opdracht was.

Offline saturn

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 4-02-2025, 02:37:42 »
Ik denk dat het gewoon de hitte is geweest. De thermometer tikt in Cambodja in de zomer gerust de 30 graden aan en daarnaast is de luchtvochtigheid ook belachelijk hoog. Als je een beetje slecht tegen de hitte kunt, dan word je bij inspanning in zulk weer al gauw niet lekker. Laten we ook niet vergeten dat ze niet heel lang daarvoor ook nog eens flink ijs heeft staan schaven in de hitte, dus dat zal haar ook wel spierpijn hebben gegeven. Ik zou dan ook niet meer willen dansen, hoor. Als het Bridget of Maaike was geweest die was afgehaakt, zou dat ook gewoon de aanname zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 05:23:44 door saturn »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #265 Gepost op: 4-02-2025, 08:46:25 »
Ik vind het heel jammer dat er weer zoveel gecensureerd is, terwijl het dit jaar net goed liep op het forum. Ik kan alleen maar zeggen dat ik snap en meega in wat er gezegd is.
Een opdracht als deze verlaten is gewoon het dieptepunt van een kandidaat in de geschiedenis van wie is de mol, dat is mijn mening en hoop dat ik die nog mag zeggen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #266 Gepost op: 4-02-2025, 09:13:51 »
Ik snap de teleurstelling, maar mijn mailbox liep overvol van het aantal klachten. Ik hoop dat je dan ook snapt dat niet ingrijpen geen optie meer was.

Indien iemand het er verder over wil hebben, stuur me dan graag een PM. Dan kan dit topic schoon blijven.

Edit: ter verduidelijking, het ingrijpen gebeurt niet puur alleen vanwege het aantal meldingen. We doen altijd ons best de forumregels zo goed mogelijk in het oog te houden. Om die reden duurde het ook iets langer voor onze reactie. De meldingen kunnen ons als moderatoren helpen, gezien we ook niet alles 24/7 in de gaten kunnen houden, maar er wordt ook lang niet altijd iets gedaan met meldingen.

Dan nu echt verder over Nora. Verder commentaar over moderatie in dit topic zal dan ook worden verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 14:11:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #267 Gepost op: 4-02-2025, 12:33:48 »
Uit het Sophie topic

Iets anders dat me opviel was dat het typische Mol geluidje te horen is wanneer Sophie's koptelefoon voor het eerst te zien is.

Misschien is het niets, ik weet ook niet of Nedis iets betekent, maar vond het wel interessant in combinatie met de suggestie dat Sophie een ander wachtmuziekje zou horen.

Altijd leuk voor de laatste Nora verdenkers

Nora IS DE mol

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #268 Gepost op: 4-02-2025, 13:13:57 »
Ik denk echt wel niet dat Nora de mol is. Haar invloed in de meeste opdrachten is te beperkt. Ze is te stil. Ook gewoon een gebrek aan tastbare molacties. Ze doet het goed (spookhuis) waar je kan wegkomen met het slecht te doen. Het kruis door haar naam blijft bevestigen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 14:01:20 door Brtdm, Reden: kleine verwijzing verwijderd »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 4-02-2025, 16:14:03 »
Als Nora de mol is dan snap ik er geen jota meer van.
Dan moet ik zelf beter afhaken met naar WIDM te kijken, want dat gaat mijn beperkt verstand te boven. Wordt het basisconcept van “sabotage in opdrachten en de pot zo laag mogelijk houden” dan maar overboord gegooid? Een mol die zo goed als niks lijkt te mollen en daarbovenop nog significant meer geld in de pot stopt dan diverse andere kandidaten, dat zou het concept van (WI)DM volkomen loochenen.
Ik durf (met gevaar op brandwonden) mijn hand ervoor in het vuur te steken: “Nora is niet de Mol.”
“You can quote me on that!”, zou Nora zeggen.  :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #270 Gepost op: 5-02-2025, 10:20:48 »
Als de bestuurders van de brommers zeggen dat de mol het blijkbaar goed doet en de mol is een 'sjaak afhaak' dan kan dat in mijn ogen niet samengaan. Dan is de regie óf uiterst cynisch óf Nora is briljant. Dit is voor mij voldoende reden om Nora niet meer te verdenken.
Daarnaast zei ze in de openingsaflevering dat ze benieuwd is wat de kandidaten van haar denken... Nou, van de molloten weet ze het inmiddels wel.

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #271 Gepost op: 5-02-2025, 20:53:31 »
Na het spookhuis heb ik Nora inderdaad hard afgestreept voor hoever ik dat niet al gedaan had  ::ok::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #272 Gepost op: 8-02-2025, 18:19:00 »
Alleen bij Nora wordt een groen kader om haar heen getekend terwijl ze aan het praten is.

In de introductie aflevering
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 18:22:44 door missmolly »

« Reactie #273 Gepost op: 9-02-2025, 11:12:06 »
In de leader zie ik nu Nora nee schudden, bij de groepsfoto. Heb het net weer teruggekeken en het is duidelijk te zien.
Ik zit niet (meer) op haar, maar wat betekent dit nou weer???

« Reactie #274 Gepost op: 10-02-2025, 08:38:45 »
En bij de executie zit ze vooraan en 'seint' een M een O en een L met haar handen.
Iemand dit ooit een kandidaat zien doen?
Dit brengt me dan toch aan het twijfelen (had haar al afgeschreven..)

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #275 Gepost op: 10-02-2025, 09:57:12 »
Ik had ook nog iets gezien wat mogelijk toch naar Nora verwijst...

1e letter van achteren, 2e letter van achter enzovoort...

1-Een rein geweten N
2-Het juiste motief E
3-De juiste manier van zien I
4-De juiste manier van praten A
5-De juiste concentratie R
6-De juiste inspanning A

NoRA A(kachar) Is hEt ?

Maaike M zou ook nog kunnen of het kan ook helemaal niets zeggen natuurlijk.
De anderen kunnen niet als dit gaat kloppen.

Ben benieuwd wat de volgende spreuk is...

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #276 Gepost op: 10-02-2025, 14:36:43 »
Als Nora de mol is dan snap ik er geen jota meer van.

Dan zou ze nog ver onder Renée komen en dat lijkt me bijna onmogelijk. Daarom is ze het niet.

« Reactie #277 Gepost op: 10-02-2025, 14:41:28 »
Ik denk het ook niet. Maar ze kan nog goed in de finale komen.
Volgens mij zit ze al vanaf aflevering 1 op Maaike, met wie ze de opdrachten deed.
Ze is nu zeker van haar zaak, lijkt het, wat ik zie bij de executie en misschien dat ze nog even extra probeert wat kandidaten op haar te laten zitten.

Offline Blauw

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 10-02-2025, 20:25:43 »
Ik denk het ook niet. Maar ze kan nog goed in de finale komen.
Volgens mij zit ze al vanaf aflevering 1 op Maaike, met wie ze de opdrachten deed.
Ze is nu zeker van haar zaak, lijkt het, wat ik zie bij de executie en misschien dat ze nog even extra probeert wat kandidaten op haar te laten zitten.

Nora weet zeker wie de mol is en kan het lekker rustig aandoen. Ze wordt dus de winnaar.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2025, 21:11:35 »
Op je lauweren gaan rusten is nooit een goed idee. Bij dit spel geldt echt niet 'wie het eerste de Mol heeft', maar wel 'wie heeft de meeste vragen goed'.
Een van de andere dames zou zomaar pas later Maaike op het spoor kunnen zijn gekomen en dan toch meer vragen goed beantwoorden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!