Auteur Topic: Kick-off Wie is de Mol?  (gelezen 15123 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: Kick-off Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 1-01-2025, 19:54:36 »
Er werd nogal hard gelachen na Rik zijn opmerking dat Ray altijd goed voorbereid op stap gaat, en nu dus ook. Daar was de ironische ondertoon voelbaar. Dus kan me voorstellen dat hij dat nu liegt, en in de serie blijkt dat hij op bepaalde dingen helemaal niet goed was voorbereid...

Offline Joey94

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 1-01-2025, 23:22:39 »
Normaal wordt liegen vooral als taak gezien van de Mol. Zou het nu andersom zijn, dat de Mol als enige een waargebeurd verhaal moest vertellen en de kandidaten allemaal moesten liegen?

Offline Mdkalmere

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 2-01-2025, 14:48:11 »
Vind Nora erg verdacht tijdens de kick off. Normaal erg verbaal en op de voorgrond en nu niet

Offline Mollenjagers2023

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 2-01-2025, 19:08:03 »
Sam Hagens als de Mol in seizoen 25: ::vergroot::

1. Opvallende verschijning in de Instagram-video (15 november): 
   Sam Hagens wordt opvallend tweemaal getoond in een video die op 15 november door Wie is de Mol? op Instagram werd gedeeld. Hij verschijnt zowel aan het begin van de video als later bij de introductie van de kandidaten. Dit kan als een subtiele hint worden gezien dat Sam een bijzondere rol speelt in dit seizoen, zoals de Mol of een andere sleutelrol. De makers van het programma hebben vaak de neiging om bepaalde deelnemers extra in beeld te brengen, en het feit dat Sam twee keer zo nadrukkelijk aanwezig is, zou wel eens een aanwijzing kunnen zijn dat hij meer dan alleen een gewone deelnemer is.

2. De zesde kandidaat en zijn televisieachtergrond: 
   Sam Hagens is de zesde kandidaat die wordt voorgesteld tijdens de kick-off van het seizoen. Hij heeft een sterke aanwezigheid op televisie en is vooral bekend van zijn rol als presentator van een populair nieuws- en actualiteitenprogramma op SBS 6. Het is niet ongebruikelijk dat een bekende presentator een belangrijke rol speelt in een televisieprogramma, en zijn ervaring met het presenteren kan betekenen dat hij goed in staat is om de aandacht af te leiden of subtiele aanwijzingen te geven zonder dat het opvalt. Deze sterke aanwezigheid op televisie kan een aanwijzing zijn dat Sam inderdaad de Mol is, omdat de Mol vaak degene is die het minst opvalt als mogelijke verdachte.

3. "Vertrouw niemand, nooit!" – De uitspraak van Brigitte: 
   Tijdens een gesprek tussen Rik van der Westelaken en Brigitte, vraagt Rik naar de tips die Brigitte van haar zoon heeft gekregen voor het spelen van het spel. Brigitte antwoordt met de raad: "Vertrouw niemand, nooit." Deze uitspraak lijkt in eerste instantie een algemene waarschuwing voor de kandidaten over het vertrouwen in elkaar, maar het zou ook kunnen wijzen naar de paranoia die een belangrijk aspect van het spel is, vooral voor de Mol. Het feit dat Sam Hagens direct daarna in beeld komt, met een blik die als bijzonder verdacht wordt ervaren, kan suggereren dat hij inderdaad de Mol is. De makers van het programma hebben vaker gebruikgemaakt van subtiele hints in de vorm van lichaamstaal of blikken om de identiteit van de Mol aan te geven, en Sam's blik zou deze keer dus wel eens een aanwijzing kunnen zijn.

4. De groepsfoto en de afwijkende positie van Sam: 
   Rik van der Westelaken zegt tijdens een groepsfoto dat de Mol meestal tussen de twee buitenste deelnemers staat, een patroon dat in eerdere seizoenen regelmatig werd gevolgd. Dit jaar lijkt Sam Hagens echter deze regel te breken. In de groepsfoto waarin hij wordt getoond, is Sam niet tussen de buitenste deelnemers, maar juist op een andere opvallende plek. Zodra Rik echter "verdwijnt" van de foto (bijvoorbeeld als hij zich uit beeld beweegt of zich fysiek niet meer tussen de buitenste twee bevindt), lijkt Sam zich ineens tussen de twee buitenste deelnemers te plaatsen. Dit kan geïnterpreteerd worden als een hint dat de positie van Sam iets te maken heeft met Rik zelf, of dat Rik op de een of andere manier bewust of onbewust een aanwijzing heeft gegeven over Sam's rol in het spel. De afwijkende positie van Sam zou kunnen duiden op een subtiele hint naar zijn rol als Mol of als iemand die juist met de verwachtingen speelt.

5. Dubbele verschijning bij het inpakken van de koffer: 
   Tijdens het moment waarop de kandidaten hun koffers inpakken, valt het op dat Sam Hagens op een merkwaardige manier dubbel te zien is. Dit gebeurt doordat er een spiegel achter hem staat, die zijn reflectie toont. Deze visuele dubbeling zou een aanwijzing kunnen zijn dat Sam Hagens een dubbele rol speelt in het seizoen – een rol als Mol en als gewone deelnemer, waarbij hij wellicht zowel de andere kandidaten als de kijker op het verkeerde been zet. Het gebruik van spiegels en reflecties is vaak een symbool in *Wie is de Mol?* voor het spelen van dubbele rollen of het verbergen van de echte identiteit, en de dubbele verschijning van Sam kan daarom niet zomaar als toeval worden beschouwd. Dit zou dus wel eens een hint kunnen zijn dat Sam een bijzonder complexe rol speelt in dit seizoen.

Deze verschillende aanwijzingen – van zijn opvallende verschijning in de video tot de symboliek van de dubbele reflectie – lijken te wijzen in de richting van Sam Hagens als de Mol. Echter, zoals altijd bij Wie is de Mol? kunnen de makers ons ook misleiden met deze hints, en is het belangrijk om elke aanwijzing in de bredere context van het seizoen te zien. Desondanks vormen deze aanwijzingen samen een intrigerend patroon dat Sam Hagens tot een serieuze kandidaat maakt voor de rol van de Mol. ::vergroot::

Online Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 3-01-2025, 09:34:32 »
- voorste rij: 4 kandidaten op een niet heel ruime vierzits
- achterste rij: 6 kandidaten op barstoelen

Ik zou de mol niet op de voorste rij positioneren. Ray aan de zijkant van de achterste rij is ook bijna helemaal in beeld. Sophie aan de andere kant, door het camerastandpunt ietsje minder, maar misschien nog steeds te goed? Twijfelgeval.

Handig voor mol en regie als de mol zich een beetje kan verstoppen, zonder dat het de gemiddelde kijker opvalt. Voel je je als mol denk ik wat zekerder.

Bij de 5 of 6 kandidaten die (bijna) vol in beeld zitten vallen zenuwachtige handbewegingen al snel op ...ook in de brede shots.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #65 Gepost op: 3-01-2025, 23:29:56 »
Bridget komt bij Rik en er staat een glas water al klaar op de hoek van de tafel, al voor zij bij Rik is.
We zien haar eerst aan komen lopen met jas, daarna buiten zonder jas.
Bridget, Maaike, Sam en Stijn dronken water.
Bridget en Rik hebben misschien al een gezellig onderonsje gehad !?

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #66 Gepost op: 4-01-2025, 03:10:53 »
De eerste keer dat ik dit filmpje keek vielen al verschillende dingen op waardoor ik al begon af te strepen. De tweede keer vielen me nog meer dingen op en de derde keer dat ik keek drong het tot mij door dat dit niet een spontane bijeenkomst was maar een totaal rescript stukje TV. In zo ongeveer ieder antwoord zat wel een aanwijzing verstopt dat die persoon de mol niet kon zijn. Bedenk bijvoorbeeld goed dat de mol weken zo niet maanden van te voren weet wat er precies allemaal gaat gebeuren. Antwoorden die aangeven dat ze niet wisten waar ze naar toe gingen moeten jou als kijker dus doen geloven dat ze niet de mol zijn want de mol weet wel waar ze naar toe gaan. Een antwoord geven als "even op Google opzoeken waar Cambodja ligt" moet jouw dus doen vermoeden dat Nora niet de mol is. Of Teun die verteld dat hij Lonely Planet ging kopen. Dat lijkt me niet iets dat de mol gaat doen als hij al lang van te voren weet waar hij naar toe gaat. Op zoek gaan jokers in een hotelkamer doet een mol ook niet want die weet dat ze daar niet liggen. Ook Nora die willekeurige burgers verdacht vond, dat vind je niet als je de mol bent want dan weet jij dat jij de mol bent. Stijn die in zijn molboekje paspoortjes gaat maken. Tja, dat is ook een beetje overbodig als je de mol bent.  Sam is natuurlijk ook gaan Googlen naar de andere kandidaten toen hij op zijn hotelkamer zat. De mol had dat waarschijnlijk al lang gedaan als de mol daar überhaupt behoefte aan zou hebben. Er waren ook zogenaamde aanwijzingen die jouw moeten doen geloven dat kandidaten er langer in zitten. Stijn die het vooral in het begin erg onwennig vond om te biechten, of wel "later" toen hij wat langer in spel zat viel het mee. Teun die misschien wel 800 loempia's had gegeten. En Ray die 2 weken nodig had om bij te komen van het avontuur. Dat is ook niet nodig als beroepsmilitair die 1 dag in het spel heeft gezeten en daarna heeft zitten chillen in het afvallershotel. Kortom, ik ben overtuigd dat er weinig spontaniteit in zat en dat alles van voor tot achter gescript was.

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2025, 09:10:51 »
Ik vind het vreemd dat Rik met die groepsfoto opmerking kwam. Het zou me niets verbazen als er zit seizoen een dikke hint te vinden is in de groepsfoto's van elke aflevering.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2025, 11:04:03 »
Dat denk ik niet. Is al eens gebeurd. Was volgens mij een niemendalletje, en erg ondoordacht, want Rik gaf gewoon weg dat Bridget niet de mol is.

Dit is wel nog nooit gebeurd:
Alle tien:
-Sam over de bouwvakkers
-Nora die dacht dat Cambodja in Afrika lag.
-Roos met haar verhaal over haar telefoon die ze bij een coffeecorner had laten liggen.
-Teun die in een lastig gesprek kwam met een medereiziger die naast hem zat.
-Bridget die bonnetjes in haar rugzak  had laten zitten.
-Sophie 15 jaar geleden al in Cambodja zonder herinnering
-Gabriel Vleerhonden gezien in Phnom-Penh
-Ray al vaker, altijd georganiseerd op stap geweest
-Maaike opvoeding zonder liegen
-Stijn kleding mee obv Parijs, direct uit Parijs naar Schiphol

Inderdaad het ene verhaal is minder geloofwaardig dan het andere. Het zou erg grappig zijn als al deze verhalen/leugens in de afleveringen terug gaan komen op de een of andere manier.
Dit kon zeker wel eens te maken hebben met de grote twist die er dit jaar ook weer inzit. Het lijkt me wel dat het dan al snel, al vanavond, gaat uitpakken en we het snappen. Het kan ook te maken hebben bij wat een andere molloot zei: de 2-mollen-theorie. Die twist moet ook altijd nog een keer komen. 0 mollen hebben we al gehad, 2 nog niet. Bijv. dat er twee voor kiezen de mol te zijn wetende dat het dan zeker is dat er 1 meteen afvalt in de eerste aflevering en de ander wel doorgaat tot het einde natuurlijk. Dat dan samenhangende met de bovenstaande leugens/waarheden. We zullen zien.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2025, 13:39:13 »
Zou er een hint kunnen zitten in de introductie van iedereen in de eerste minuten ,waarbij sommigen niet worden getoond lopend buiten tegelijkertijd met t hoge gebouw waarin ze elkaar gaan zien( Gabriel, Maaike, Roos, Nora, Stijn), Ray alleen met spiegelbeeld, Bridget met spiegelbeeld en het gebouw zelf en Sophie, Sam en Teun wel lopend, kijkend naar het gebouw?
Oftewel; Gabriel , Maaike , Roos, Nora en Stijn eerste afvallers? 
Dean(YouTube)beschreef ook nog een mogelijke hint mbt het enige raam met licht in het gebouw; staat dat voor een letter?

Offline Mollenjager362

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2025, 13:46:32 »
Een kick off is nooit echt leuk. Dat hebben we wel gezien met de top 2000. Hopelijk voegt het iets toe aan het echte programma, anders hoeft zo'n kick off niet voor mij.

Daar ben ik het niet mee eens. Het is juist leuk dat we nu al een beeld krijgen en de kandidaten beter leren kennen!

Jemig vanavond begint het al! Kan niet wachten ;D

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 4-01-2025, 13:55:23 »
De kick-off is een prima opwarmertje voor vanavond. Als dat 20 min of meer voorstelfragmenten scheelt een hoop.

Voor de rest valt er weinig uit te halen. Antwoorden kunnen ingestudeerd zijn. Omhelzingen te snel afgekapt qua beeld. Want dat vind ik interessanter om te zien. Wie heeft met wie langer op de kamer gezeten. Al kan dat ook in het afvallershotel zijn natuurlijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #72 Gepost op: 4-01-2025, 16:08:12 »
Ik vind het vreemd dat Rik met die groepsfoto opmerking kwam. Het zou me niets verbazen als er zit seizoen een dikke hint te vinden is in de groepsfoto's van elke aflevering.

Tegelijkertijd zou het mij ook niet verbazen als die hint er niet in blijkt te zitten. Zover ik weet hebben ze nog niet eerder verwezen naar de groepsfoto als officiële hint.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #73 Gepost op: 4-01-2025, 17:44:02 »
 ::rofl:: mooi.
Kom op, laat het 20:30u zijn!  We willen beginnen!  ::tandpastasmiley::

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 4-01-2025, 18:59:53 »
Bij het inpakken van de koffers is Roos de enige die niet zelf filmt, maar gefilmd wordt. Ze sluit af met iets als: "En zorgen dat ik niet opval..." Dat kan op het reizen slaan, maar de anderen hoor ik er niet over en zie het er niet aan af.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #75 Gepost op: 4-01-2025, 19:36:07 »
Tegelijkertijd zou het mij ook niet verbazen als die hint er niet in blijkt te zitten. Zover ik weet hebben ze nog niet eerder verwezen naar de groepsfoto als officiële hint.

Inge Ipenburg met haar gebarentaal?  ;D

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 4-01-2025, 19:59:34 »
Ik vond de montage van streaming seizoen een frisse wind , maar ik hoor van meer mensen dat ze het rommeliger vonden, ik denk kwestie van persoonlijke smaak

Denk dat er in zo'n kick off aflevering veel is geknipt en geplakt. Er mag natuurlijk niks bekend worden van het verloop van het spel en mensen verspreken zich vaak snel. Elk klein detail kan behoorlijk wat verklappen. De makers zullen deze kick off aflevering dus heel kritisch bekeken hebben voordat hij klaar was om uit te zenden.

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 4-01-2025, 20:03:08 »
Zij en Rik moesten aan het begin wel ook lachen nadat ze zei dat het niet moeilijk was om haar deelname geheim te houden. Eerste afvaller en daarom ook niet zo veel te vertellen/geheim te houden misschien?

Eerste afvaller moet net zo lang een deelname geheimhouden als de rest. En een eerste afvaller weet ook wie de andere afvallers en de uiteindelijke finalisten zijn. Dus die lach zegt vrij weinig lijkt me.