Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 56833 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #140 Gepost op: 3-02-2025, 13:43:45 »
Ik verwacht ook dat dat ze de molstem dusdanig hebben bewerkt dat dat niet door een mollotige audiotechneut om te keren is. Ze weten hoe fanatiek er wordt gesleuteld door mensen die graag dé hint van het seizoen willen vinden en ik verdenk ze niet van zoveel naďviteit.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 3-02-2025, 13:46:41 »
Ik verwacht ook dat dat ze de molstem dusdanig hebben bewerkt dat dat niet door een mollotige audiotechneut om te keren is. Ze weten hoe fanatiek er wordt gesleuteld door mensen die graag dé hint van het seizoen willen vinden en ik verdenk ze niet van zoveel naďviteit.

En waarom denk je dat?
In het seizoen van Rob Dekay was zijn stemvervorming  (met die opdracht waarin hij belde met stemvervormer) diezelfde avond nog reversed door n technisch iemand.

( https://m.soundcloud.com/arie-storm/wie-is-de-mol-2020-de-mol-ontmaskerd )

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #142 Gepost op: 3-02-2025, 13:46:54 »
Bij dat ene zinnetje in het streamingseizoen was dat in ieder geval zo, die harde G was echt niet van Nyree zelf ;D

Maar goed als het naar mijn Mol verwijst geloof ik er wel even in ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 3-02-2025, 14:00:46 »
En waarom denk je dat?
In het seizoen van Rob Dekay was zijn stemvervorming  (met die opdracht waarin hij belde met stemvervormer) diezelfde avond nog reversed door n technisch iemand.

( https://m.soundcloud.com/arie-storm/wie-is-de-mol-2020-de-mol-ontmaskerd )

Omdat we de mol al sinds aflevering 1 horen praten. Als dit meteen daarna al was gedaan dan hadden we vanaf toen al geweten dat de mol een man was en mogelijk ook welke, ook halverwege het seizoen vind ik dat nogal wat. Met de snelheid waarmee vuurtjes lopen tegenwoordig..

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #144 Gepost op: 3-02-2025, 14:02:14 »
Oké, toch uit nieuwsgierigheid geluisterd naar de link van Pac.
Het kan aan mij liggen, maar ik haal er eigenlijk niet zoveel uit.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lijkt mij meer, wat al geopperd is, een AI-fragment. Toch een dwaalspoor misschien?

En het lijkt mij ook echt wel dat de makers inmiddels wel weten dat 'de stem van de mol' kapot wordt geanalyseerd door de kijkers (wat Eva ook al zegt). Dus die zou niet makkelijk te vinden moeten zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 3-02-2025, 14:03:51 »
Omdat we de mol al sinds aflevering 1 horen praten. Als dit meteen daarna al was gedaan dan hadden we vanaf toen al geweten dat de mol een man was en mogelijk ook welke, ook halverwege het seizoen vind ik dat nogal wat. Met de snelheid waarmee vuurtjes lopen tegenwoordig..

Alles kan.. deze ook.
We weten t niet

En ik schat de makers niet zo hoog in als jij dat doet aangezien dit al eerder is gebeurd.
“ dat zouden ze nooit doen” is debunked in 2020

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 3-02-2025, 14:14:15 »
Alles kan.. deze ook.
We weten t niet

En ik schat de makers niet zo hoog in als jij dat doet aangezien dit al eerder is gebeurd.
“ dat zouden ze nooit doen” is debunked in 2020

Bij Jurre hebben ze ervoor gekozen zijn stem niet te gebruiken, wellicht hebben ze ervan geleerd.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 3-02-2025, 14:15:55 »
Bij Jurre hebben ze ervoor gekozen zijn stem niet te gebruiken, wellicht hebben ze ervan geleerd.

ik hou t liever bij de feiten

Feit 1: we weten het niet
Feit 2: het is al eerder gebeurd

Dat is echt alles wat we weten

(Daarnaast is ook gewoon degene te horen die de mol is .. hoe toevallig )  :P

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 3-02-2025, 14:17:33 »
Ik zeg gewoon dat ik het me niet kan voorstellen, ik presenteer m'n mening niet als een feit. Maar in de laatste aflevering wordt alles duidelijk, ik ben benieuwd.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 3-02-2025, 14:24:21 »
Maar in de laatste aflevering wordt alles duidelijk, ik ben benieuwd.
Ik ben bang dat we het alleen gaan weten als iemand anders de mol blijkt dat t nep was.

Als degene die te horen is de mol is ..kan het nog steeds nep zijn en puur toevallig de goede stem gebruikt.
Dan zullen we t nooit weten

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 3-02-2025, 15:32:05 »
Ik heb het net ook beluisterd, maar ik vind het helemaal niet zo duidelijk. Het bewijst alleen

En het zou zeker ook nog AI of een crewlid kunnen zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #151 Gepost op: 3-02-2025, 15:43:32 »
Het bewijst wat mij betreft helemaal niets.
Juist omdat de vervormde stem al doet vermoeden dat het een mannenstem is, neem ik aan dat het juist een vrouwenstem is, los van het hele geknutsel van de youtuber die dacht hiermee viral te kunnen gaan.

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #152 Gepost op: 3-02-2025, 17:39:10 »
De in het Youtube filmpje gebruikte software is FabFilter Pro-Q 2

Hiermee lijkt inderdaad alles wat de youtuber aangeeft ook daadwerkelijk mee te kunnen (bijvoorbeeld muziek wegfilteren)
Carpe Diem

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 3-02-2025, 17:43:21 »
Jammer dat deze obscure youtuber het niet ook aan een vrouwenstem heeft proberen te linken.

Mollevi vond de stem uit de briefings ook wel een beetje op die van Maaike lijken.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 4-02-2025, 00:04:24 »
Ik heb geprobeerd om er een vrouwenstem van te maken. Ik heb het laatste stukje, van het geluidsfragment een aantal keren achter elkaar gezet en de toonhoogte telkens met een stapje tussen de 5 en 10% verhoogd. Het laatste fragment is 73% hoger in toonhoogte Ik kan van geen van alle fragmenten een vrouwenstem maken, laat staan van iemand van de kandidaten. Ik hoor alleen de stem van
Mogelijk dat het te laat is om de stem om te vormen naar een vrouwenstem en dat dit eerder bij het ont-vervormen had moeten gebeuren. Maar luister zelf. Ik heb het mp3 bestand hernoemd naar een mp4 bestand omdat ik dit anders niet kan toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 00:08:01 door MartinJ »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 4-02-2025, 01:25:13 »
Ik heb geprobeerd om er een vrouwenstem van te maken. Ik heb het laatste stukje, van het geluidsfragment een aantal keren achter elkaar gezet en de toonhoogte telkens met een stapje tussen de 5 en 10% verhoogd. Het laatste fragment is 73% hoger in toonhoogte Ik kan van geen van alle fragmenten een vrouwenstem maken, laat staan van iemand van de kandidaten. Ik hoor alleen de stem van
Mogelijk dat het te laat is om de stem om te vormen naar een vrouwenstem en dat dit eerder bij het ont-vervormen had moeten gebeuren. Maar luister zelf. Ik heb het mp3 bestand hernoemd naar een mp4 bestand omdat ik dit anders niet kan toevoegen.

Maak gebruik van AI en je kan de stem van Trump tot Angelina Jolie laten klinken. We weten niet hoe de regie dit heeft aangepakt. We weten niet of de Youtuber de boel oplicht. Het is afwachten of er iets van klopt.

Ondertussen laat dit forum zich flink sturen aan de ommezwaai te zien.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 4-02-2025, 11:05:58 »
Ze weten hoe fanatiek er wordt gesleuteld door mensen die graag dé hint van het seizoen willen vinden en ik verdenk ze niet van zoveel naďviteit.

Toch weerhield dat ze niet van een Inge gebarenhint, Kees closed hint, Klaas hint en ben ik dan nog meer duidelijk naar 1 kandidaat te verwijzen hint vergeten? Overigens vind ik de vondst voor dit seizoen nog het meest ambigue. Want je kunt erin horen wat je wil. Iedereen die tunnelt op naam 1 hoort naam 1, terwijl ik iemand anders hoor. Of misschien is het wel wil horen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #157 Gepost op: 4-02-2025, 11:08:59 »
Ondertussen laat dit forum zich flink sturen aan de ommezwaai te zien.
Hij is weliswaar verder uitgelopen, maar Stijn stond wel degelijk al ruim bovenaan in de verdenkingen hier voor het filmpje.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 4-02-2025, 11:18:12 »
Hij is weliswaar verder uitgelopen, maar Stijn stond wel degelijk al ruim bovenaan in de verdenkingen hier voor het filmpje.

Sophie stond bovenaan.

Online Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #159 Gepost op: 4-02-2025, 11:30:23 »
Eerst wel, maar sinds aflevering 4 staat Stijn bovenaan in die poll. Doet er verder niet toe, je punt dat er dankzij deze 'spoiler' meer forummers op Stijn zitten lijkt zeker te kloppen ::jaja:: Ook mee eens dat het gelukkig geen sluitend bewijs is.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2025, 15:28:54 door Hadewychisdemol »