Ja, het zou kunnen dat er meer professionals hun licht hierover laten schijnen nu er over gepubliceerd is. Hopelijk komt er een debunk. 
Ik ben geen professional maar weet wel het een en ander van geluidstechniek. Ik denk dat er een heleboel mogelijk is, afhankelijk van hoe goed de stem is vervormd. Om jullie hiervan een idee te geven heb ik een screenshot gemaakt van een audiofragment van ongeveer 0,08 sec. Het is de stem van Rik met achtergrondmuziek als hij de E uitspreekt in het woord ALLEEN. Merk op dat je hier 7 keer een min of meer gelijk patroon ziet. Elk patroon duurt ongeveer 0.01 sec. Dit komt overeen met een frequentie van 100 Hz van de stembanden van Rik op dat moment. Als je nu bijvoorbeeld de afspeelsnelheid elke 0.01 sec met een random percentage zou verhogen of verlagen, als één van de vervormingen van het geluid, dan kun je dit min of meer ongedaan maken omdat je weet dat elke patroon om de pakweg 0.01 second moet terugkeren.
Ook zie je in dit fragment snelle fluctuaties in de golfvorm met een beperkte amplitude, die eruit zien als ruis. Die kun je er eenvoudig uitfilteren door steeds het gemiddelde te nemen van een aantal opeenvolgende samples.
Zo heeft elke klinker een karakteristieke golfvorm en een slim programma zou die golfvormen kunnen herkennen en wellicht kleine bewust aangebrachte afwijkingen er weer uitfilteren.
De tonen van een muziekinstrument hebben niet alleen een bepaalde frequentie, maar ook een bepaalde golfvorm. Slimme software kan die herkennen en daarna eruit filteren. Als ik me niet vergis hebben ze een tijdje geleden de stem van John Lennon geïsoleerd uit een oude opname die nooit was uitgebracht.
Zelf speel ik graag met het programma Audacity. Ik kon het daarom niet laten om het laatste stukje van het ont-vervormde geluid van de mol door Audacity te halen en hiermee de achtergrondmuziek verwijderen (lukt niet voor 100% maar is al een stuk minder). Audiomol was blijkbaar vergeten om die achtergrondmuziek in het proces van begin tot eind weg te laten. De extensie van dit bestand gewijzigd van mp3 in mp4 omdat het andere niet te uploaden is.