Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 75075 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #440 Gepost op: 6-03-2025, 16:16:18 »
Voor alle elf de Roos-stemmers op dit forum maar speciaal voor haar superfan Cinner dit mooie liedje uit de jaren zeventig. Omdat muziek de zeden verzacht. En ook een beetje omdat mijn moeder fan was van deze zangeres zij had deze plaat in haar collectie. Wat een poëtisch mooie quote ook: “Ik hou van jou tot de wei zonder dauw en de echo niet lacht om een lach.”  ::hug::

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 6-03-2025, 16:23:36 »
Rustagh…  ::)

Stijn een slechte Mol noemen gaat mij ook te ver. Hij wordt in de finale immers door slechts 1(!) finalist verdacht.

Niemand vindt Stijn een slechte mol hoor, behalve tunnelaars wiens ego een deukje oploopt omdat ze verkeerd zitten. Elk jaar zijn er wel weer een paar. En elk jaar komen ze het glashard ontkennen en beweren ze echt wel objectief te zijn. Erg toevallig dat het altijd net degenen zijn die de mol niet doorhadden. Ze vinden het ook altijd erg vervelend dat er wat van gezegd wordt.

Al zie ik de andere tunnels zich al wel indekken. “Ik denk dat Stijn de mol is, maar toch blijf ik bij Roos”. Curieuze manier om de mol te ontmaskeren, maar zo heb je natuurlijk altijd gelijk. Goed gedaan hoor.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #442 Gepost op: 6-03-2025, 16:52:37 »

Al zie ik de andere tunnels zich al wel indekken. “Ik denk dat Stijn de mol is, maar toch blijf ik bij Roos”. Curieuze manier om de mol te ontmaskeren, maar zo heb je natuurlijk altijd gelijk. Goed gedaan hoor.

Dat zat ik ook al te denken ja. Dan zit je iig niet fout.  ::rofl::

Tenzij Maaike t is natuurlijk. Dat zou n megaknaller zijn 😳😄

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 6-03-2025, 17:27:56 »
Niemand vindt Stijn een slechte mol hoor, behalve tunnelaars wiens ego een deukje oploopt omdat ze verkeerd zitten. Elk jaar zijn er wel weer een paar. En elk jaar komen ze het glashard ontkennen en beweren ze echt wel objectief te zijn. Erg toevallig dat het altijd net degenen zijn die de mol niet doorhadden. Ze vinden het ook altijd erg vervelend dat er wat van gezegd wordt.

;D

Roos kan voor sommige hier een Wensmol zijn. Dat is helemaal prima. Persoonlijk is dat opzichtige nepmollen van Roos niet zo mijn ding. Ik zie liever een fanatieke groep kandidaten die ook echt de pot willen spekken, zoals bij de Belg.

Ik vond Stijn een leuke kandidaat, en dat hij voor de rest van de groep zou onverdacht is gebleven maakt de onthulling alleen maar leuker! Lekker inzoomen op het gezicht van Bridget  ::rofl::

Die kop van Stijn bij de Kluis-opdracht wanneer Roos hem openlijk vraagt te mollen is ook echt priceless. Super slim gespeeld van haar; zo heeft ze de Mol kunnen uittesten.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 6-03-2025, 17:52:42 »
Maar dankzij haar nepmollen is zij de winnares als goed is straks.
Dus een geweldigde tactiek, zeker dat door dit zij als eerste Stijn door had, maar ze is gewoon te lang doorgegaan, omdat ze te onzeker bleef van zit ik echt wel goed en zitten niet meer mensen op Stijn. Dat is jammer en zonde, vooral omdat zijzelf de pot wint.

Ik vind nepmollen nooit een heel groot punt en zeker als dit de reden is.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 17:54:23 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 6-03-2025, 17:58:33 »
ze is gewoon te lang doorgegaan, omdat ze te onzeker bleef van zit ik echt wel goed en zitten niet meer mensen op Stijn. Dat is jammer en zonde

Denk niet zozeer onzeker van haar mol maar ze moest wel ff regelen dat Maaike haar bleef verdenken tot aan de finale. Het is gewoon slim.. niet zozeer zonde. Anders had ze mss niet gewonnen. Dus zonde kan t nooit zijn

Beetje irritant om naar te kijken vond ik persoonlijk maar zeer goede tactiek

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 6-03-2025, 18:05:29 »
Denk niet zozeer onzeker van haar mol maar ze moest wel ff regelen dat Maaike haar bleef verdenken tot aan de finale. Het is gewoon slim.. niet zozeer zonde. Anders had ze mss niet gewonnen. Dus zonde kan t nooit zijn

Beetje irritant om naar te kijken vond ik persoonlijk maar zeer goede tactiek
Nou ik denk wel deels onzeker weet je waarom ik dit denk?! Omdat toen de finaletest afgelopen is zegt ze in een biecht (natuurlijk je moet niet alles geloven), maar ik geloof dit wel, ik geloof niet dat Maaike mij verdenkt, ze is een slimme dame. En het spreiden heeft ook deels te maken met onzekerheid vind ik, want ook al denk je te weten als kandidaat wie de mol is je weet nooit 100% zeker. En ze vond Stijn sinds aflevering 2 al verdacht, maar toch heeft ze nog behoorlijk lang gespreid daarna, volgens mij tot Sam (aflevering 6) of Nora (aflevering 7) afviel. Maar misschien niet alleen onzekerheid. Het is alleen zonde van de pot, zeker als jezelf wint  ;) Maar jij hebt ook een punt.

Ik vond het een zeer goede tactiek en geweldig en hilarisch om te zien.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 18:08:42 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 6-03-2025, 18:08:18 »
Dit gedrag moest ze wel volhouden. Als ze vanaf afl 6 ofzo de kandidaat die geld binnensleept was gaan uithangen had Maaike ook volop Stijn gegaan.

Dus mijn punt: dat gedrag van Roos is voor haar zeker niet zonde maar was noodzakelijk tot aan de finale.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 6-03-2025, 18:15:46 »
Dit gedrag moest ze wel volhouden. Als ze vanaf afl 6 ofzo de kandidaat die geld binnensleept was gaan uithangen had Maaike ook volop Stijn gegaan.

Dus mijn punt: dat gedrag van Roos is voor haar zeker niet zonde maar was noodzakelijk tot aan de finale.
Je snapt mij niet. Ik ben mee eens dat ze dit moest volhouden tot het eind, klopt. Is ook logisch :)
Maar wat ik dus bedoel is naast dat ze dit vol moest houden, zat er ook wel onzekerheid achter. Dat merkte je dus aan het lange spreiden t/m aflevering 6 of 7 en dat ze toch nog behoorlijk twijfelde als Maaike niet Stijn als mol had. Dus sommige acties waren misschien achteraf niet persé nodig, want geen enkele kandidaat was daarbij. Zoals de finalevrijstelling, ene kant je biedt hoog, omdat je wil dat iedereen je als mol ziet, maar andere kant er was niemand bij toen ze de bod opschreef naast Rik, ze had ook lager kunnen bieden en dit gedrag noem ik wel deels onzekerheid van hé ik wil door, maar doe ik wel goed mij best om nep te mollen, alleen zitten mensen wel echt op mij.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 18:17:39 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 6-03-2025, 18:24:13 »
Ik snap je wel hoor alleen ik zeg dat dit gedrag niks te maken had met hoe zeker ze was van haar mol.
Iedereen spreidt in t begin. En of ze nou 80% of 100% zeker was doet niet terzake

Die 7000 was raar maar iedereen die nu nog in het spel zit weet dat het het bod van Roos was dus ook weer extra verdacht.
En de vloer was lava heeft ze achter ieders rug onopvallend juist geld verdiend.

Verder heeft ze niet onopvallend geen geld verdiend… daarom zie ik juist dat ze de mol niet is

Dus ik kan niet spreken van zonde. Daar ben ik het niet met je over eens.
Dit was DE manier haar van de winst te verzekeren.
Is gewoon slim.. irritant.. maar wel slim.

Opeens geld binnenharken en dat Maaike daardoor op de goede mol gaat zitten.. dat is pas zonde.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 6-03-2025, 18:26:44 »
Wat betreft het nepmollen van Roos zelf valt het ook wel enigzins nog mee in hoeverre het invloed op het spel/verdiende geld heeft.

Aan de ene kant ben ik het eens met de vele kritiek van mensen dat nepmollen (an sich) funest is voor het spel (geld verdienen en de mol voorkomt dat). Aan de andere kant heeft ze het ook vaak gedaan op momenten dat het weinig geld kostte. Dit werd bij de Trust Nobody podcast geloof ik ook aangekaart. Neem dat rondkijken voor spullen op de markt, wat in de biechten van Stijn en Maaike een keer of 5 werd herhaald. Uiteindelijk haalt Roos veruit het meeste geld op en zijn dit slechts afleidingsmanoeuvres. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, dat in bad liggen had niet gehoeven bijvoorbeeld.

Dit is overigens ook de reden dat ik niet denk dat Roos de mol is. Voor het oog van de kandidaten zulke opzichtige dingen fout of niet doen, terwijl het soms niet eens geld kost, maar (soms onzichtbaar) wel veel geld ophalen voor de pot. Waarom zou je dat in vredesnaam doen als mol? Je bent verdacht door iedereen en er zit veel geld in de pot. Als kandidaat uiteraard logisch, al verbaast het me dat zo veel kandidaten haar verdachten of verdenken. Als kijker kon/kun je vrij snel zien dat dit een kandidatenstrategie (die ze ook al voor de molkeuze had) is.

Edit: terwijl ik aan het typen was stuurde FS iets soortgelijks. Eens dus  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 18:29:16 door Joker »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 6-03-2025, 18:31:31 »
Oké  :) Ik heb haar alleen in het begin verdacht voor 2 afleveringen ofzo.
Ik ben dan niet eens met dat dit irritant is haha, want zij was zo hilarisch. Ik ken haar wel beetje van tv, dus vind ook wel leuk om haar zo een keer te zien  ::tandpastasmiley::

Maar als ik kijk naar alle winnaars die ik ooit gezien heb in WIDM, heeft zij misschien de meeste slimme tactiek ooit! Dus daarom geweldig gedaan en lekker beetje gek soms in momenten, I love it ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2025, 18:43:39 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 6-03-2025, 18:33:06 »
Ja eens met dat laatste. Volgens mij vloog Teun er al meteen op haar uit.

Ze heeft t superslim gespeeld.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 6-03-2025, 18:37:13 »
Volgens mij vloog Teun er al meteen op haar uit.
Ja volgens mij ook en dat geldt voor Sophie en Nora ook, maar die later dan.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 6-03-2025, 18:52:42 »
Had nog een overzicht willen plaatsen maar never mind. De sfeer is wel verziekt en ook dat zal opgepakt worden als 'gejank'. 

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 6-03-2025, 18:58:55 »
Had nog een overzicht willen plaatsen maar never mind. De sfeer is wel verziekt en ook dat zal opgepakt worden als 'gejank'.
Jammer ik was wel benieuwd.
Maar geef je groot gelijk hoor, ik snap jou nu wat meer, omdat je dingen kort uitlegde  :) Ook al is het grappig bedoelt van sommige denk ik, ik vind het ook wel nu te vergaan sorry mensen.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #456 Gepost op: 6-03-2025, 21:31:39 »
Cinner, ik ben heel benieuwd naar je overzicht! Ik zit op Stijn, maar vind het heel leuk om ook andere visies te lezen. Bovendien, stel dat je toch gelijk hebt, dan heb je de ik-mag-hier-een-heel-jaar-over-opscheppen-kaart gewonnen.

Laten we allemaal een beetje lief zijn voor de tunnels waar we zelf niet in zitten, want voor je het weet stort je eigen tunnel in en moet je een nieuw onderkomen zoeken.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #457 Gepost op: 6-03-2025, 21:49:26 »
Zo mee eens @Nijntjelief!

En ondanks dat ik ook denk dat Stijn de mol moet zijn, begrijp ik de redenen wel om voor Roos te gaan. En wie weet... Het zou echt meesterlijk zijn dat ze dan bijna het hele forum om de tuin heeft geleid. En mogen de andere tunnels (ja, ikzelf dan ook) hier 'boete' komen doen.  ;)

WIDM blijft een tv-programma. Het lijkt me niet de bedoeling dat mensen elkaar onderuit halen, omdat ze een andere mol-verdachte hebben. Ik hoop dat cinner gewoon veilig kan blijven posten. Zeker op dit topic, wat over Roos hoort te gaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

« Reactie #458 Gepost op: 6-03-2025, 22:08:22 »
Als Roos de mol is, dan kijk ik erg uit naar de beelden en haar commentaar a.s. zaterdag. En als kandidaat heeft ze het sowieso ook geweldig gedaan, heel bijzonder.
Ik vind het dit jaar drie bijzondere finalisten die het extra spannend maken. Voor alledrie valt wat te zeggen als mol. Dat had ik nooit eerder zo.
Cinner, ik lees nog graag je bespiegelingen.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 6-03-2025, 22:11:44 »
Gewoon posten idd. Zolang het feitelijk is, gaat echt niemand er iets negatiefs over zeggen. Ik heb de molduels gemist dit jaar.