Wat betreft het nepmollen van Roos zelf valt het ook wel enigzins nog mee in hoeverre het invloed op het spel/verdiende geld heeft.
Aan de ene kant ben ik het eens met de vele kritiek van mensen dat nepmollen (an sich) funest is voor het spel (geld verdienen en de mol voorkomt dat). Aan de andere kant heeft ze het ook vaak gedaan op momenten dat het weinig geld kostte. Dit werd bij de Trust Nobody podcast geloof ik ook aangekaart. Neem dat rondkijken voor spullen op de markt, wat in de biechten van Stijn en Maaike een keer of 5 werd herhaald. Uiteindelijk haalt Roos veruit het meeste geld op en zijn dit slechts afleidingsmanoeuvres. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, dat in bad liggen had niet gehoeven bijvoorbeeld.
Dit is overigens ook de reden dat ik niet denk dat Roos de mol is. Voor het oog van de kandidaten zulke opzichtige dingen fout of niet doen, terwijl het soms niet eens geld kost, maar (soms onzichtbaar) wel veel geld ophalen voor de pot. Waarom zou je dat in vredesnaam doen als mol? Je bent verdacht door iedereen en er zit veel geld in de pot. Als kandidaat uiteraard logisch, al verbaast het me dat zo veel kandidaten haar verdachten of verdenken. Als kijker kon/kun je vrij snel zien dat dit een kandidatenstrategie (die ze ook al voor de molkeuze had) is.
Edit: terwijl ik aan het typen was stuurde FS iets soortgelijks. Eens dus