Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 46392 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2025, 18:37:29 »
Ik erger me hier ook enorm aan. Op de vraag "Heb je gelijk ja gezegd toen je gevraagd werd om mee te doen aan WIDM" was haar antwoord: "Why is this even a question". Waarom niet gewoon "waarom is dit eigenljik een vraag".

Interessantdoenerij van mensen die eigenlijk niet zoveel kunnen. Door overal maar gauw (pseudo-)Engels doorheen te smijten, trachten ze hun onvermogen te camoufleren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2025, 18:44:34 »
Zoals het woord "Check"  ::vergroot::
You'll never walk alone

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2025, 21:56:19 »
Aflevering 2
De mol mag niet teveel opvallen en als de mol dat doet, dan een motief hebben.
Nora houdt zich deze aflevering redelijk gedeist. Wel doet ze een aantal verdachte dingen.

In opdracht 2.1 weet ze eigenlijk geen enkele letter. De E van paleis ziet ze voor een T. Ze gaat het woord pas enthousiast roepen als deze geraden is door een ander.
Wat ze wel goed kan is letters vormen. Welke letter komt steeds bij Nora en kan ze het best? De letter M !!! Ze beeldt het zowel bij tempel als bij Phnom Penh uit.
Bij de hele groep roept ze nog dat ze de letter P is. Stijn en Teun verbeteren haar nog. "Nee, jij bent de M." zeggen ze. (De M van mol. :-))
Wat als Nora gewoon leuk de letter M vormt en naar zichzelf wijst op de foto die Rik maakt? Dat gaat nog leuk worden.

Bij opdracht 2.2 pakt Nora een kelk die 250 euro waard is. Ze loopt daarna ook nog eens rond. Wie weet heeft ze daar nog wat gedaan?
Als Nora de mol is, dan heeft ze misschien geweten dat de -750 gepakt was en is een +250 niet zo erg. Je speelt er veel verdenkingen mee weg.
Als Rik zegt dat er 150 euro uit de pot gaat, kijkt Nora de groep of Ray niet aan. Nee, ze zit even haar haar gezicht. Vreemd.
Trouwens, de naam Nora betekent licht. En Rik laat even zijn licht schijnen op haar kelk. Hint?
Ze loopt trouwens ook met een pet met een enorme M erop tijdens deze opdracht. M van Mol?

Ze staat wel buitenspel bij de escaperoom. Daar had je als Mol wel graag gezeten, denk ik.

Nora krijgt geen scherm te zien. Een mol krijgt meestal ook zijn/haar scherm niet te zien in de eerste afleveringen.

Bij het weggaan van Teun, wordt Nora emotioneel. Mocht ze de mol zijn, dan komt er misschien wat emotie vrij. Zeker als je iemand door je toedoen weg ziet gaan, die heel graag het spel wil spelen.

Nora zou nog steeds een goede mol kunnen zijn.  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2025, 22:00:41 door ThaStayFan »

Online NVR_95

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2025, 15:17:54 »
Eigenlijk vind ik dat er objectief gezien niet veel naar haar wijst als mol, zeker nu ze die 250 pakt en niet af is gegaan. Maar toch heb ik het gevoel dat ze het nog wel kan zijn.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2025, 15:56:11 »
Ik heb een beetje hetzelfde. Harde feiten zijn er (nog) niet echt maar gevoelsmatig staat ze wel hoog op de verdachtenlijst. Misschien juist ook omdat het nog zo vroeg is en ze ook nog niet duidelijk niét de Mol is. Ik vind haar in ieder geval wel passen bij wat we tot nu toe van de briefings hebben gehoord en het advies om onopvallend te saboteren.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2025, 16:34:43 »
Bij het weggaan van Teun, wordt Nora emotioneel. Mocht ze de mol zijn, dan komt er misschien wat emotie vrij. Zeker als je iemand door je toedoen weg ziet gaan, die heel graag het spel wil spelen.

Als mol ben je toch juist blij dat teun weggaat? het was een fanatieke kandidaat die geld binnenhaalt.

Dan kun je beter bridget, maaike of sophie hebben, die brengen veel minder geld binnen.

« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2025, 17:35:42 »
Als mol ben je toch juist blij dat teun weggaat? het was een fanatieke kandidaat die geld binnenhaalt.

De mol Merel was ook regelmatig geëmotioneerd als er iemand uitging. Mollen zijn net mensen :-)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2025, 18:09:59 »
Ik heb een beetje hetzelfde. Harde feiten zijn er (nog) niet echt maar gevoelsmatig staat ze wel hoog op de verdachtenlijst. Misschien juist ook omdat het nog zo vroeg is en ze ook nog niet duidelijk niét de Mol is. Ik vind haar in ieder geval wel passen bij wat we tot nu toe van de briefings hebben gehoord en het advies om onopvallend te saboteren.

Ik snap wel wat je bedoeld. Het is allemaal heel matig wat ze laat zien als ze de mol zou zijn. Maar goed, ze doet wel wat kleine molse streekjes...

Nog iets wat ik niet vermeld had: als de panoramafoto gemaakt wordt, beweegt Nora zich eerst in de richting van de persoon naast haar. Dat kan zijn om op beeld te raken en de foto te laten mislukken.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2025, 19:24:24 »
Ik denk dat Nora de mol is vanwege de vingerafdruk met de witte lijnen erom heen.

De vingerafdruk zou dan haar gezicht voorstellen en de getekende lijnen de contouren van haar hoofd met hoofddoek.

Offline molini

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2025, 20:58:27 »
Nora is volgens mij de mol na de opdracht lichaamstaal gezien te hebben.

Ze zegt voor de opdracht als de groep wegloopt dat zij wel de O kan zijn, want ze is rond. Vervolgens krijgt ze het tijdens de opdracht voor elkaar om drie keer de M uit te beelden en een keer de L.

juist: MOL  ;)

Offline molini

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2025, 21:09:29 »
Nora is volgens mij de mol na de opdracht lichaamstaal gezien te hebben.

Ze zegt voor de opdracht als de groep wegloopt dat zij wel de O kan zijn, want ze is rond. Vervolgens krijgt ze het tijdens de opdracht voor elkaar om drie keer de M uit te beelden en een keer de L.

juist: MOL  ;)

Ik zie nu dat het Maaike alle drie de letters uitbeeldde  ::rofl::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2025, 23:05:47 »
Nora valt ook een beetje buiten de groep. Aan het ontbijt van aflevering 2, zit ze helemaal links en vormt een groepje door mensen die overblijven. En ze is stil wanneer er een groepsevaluatie is net na een opdracht.

Volgens mij is er hier verwarring over de 250 van de roof. Het was kort in beeld dat wat de mol binnenbracht aan zilveren buit, als mingeld wordt gerekend. Dus als Maaike of Nora de mol is wordt hun buit gewoon van de pot afgetrokken tijdens de reünie.

Hiermee heeft ze overigens ook "het juiste motief" om een voorwerp mee te nemen en dus zogenaamd geld binnen te brengen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 23:09:06 door Mollenmania »

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2025, 19:12:00 »
Ik denk dat Nora de mol is vanwege de vingerafdruk met de witte lijnen erom heen.

De vingerafdruk zou dan haar gezicht voorstellen en de getekende lijnen de contouren van haar hoofd met hoofddoek.

Had ik 4 januari ook al gepost, maar zou zeker een hint kunnen zijn!

Mij valt op dat het Mollogo tegenwoordig een witte omranding heeft gekregen. Er draait een omlijning in het rond om de woorden 'De Mol'
Is dat een hint naar Nora, met haar hoofddoek? Er wijst zelfs een wit pijltje naar.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2025, 19:15:21 »

Dan kun je beter bridget, maaike of sophie hebben, die brengen veel minder geld binnen.

Het is wel vaker gebeurd dat een mol emotioneel wordt als er een deelnemer weggaat. Als Nora de mol is, sta je best wel onder druk als je sinds even weet dat je de mol bent. En dan de spanning van de eliminatie, kan zorgen dat je even een traantje moet wegpinken.
Natuurlijk wil een mol iemand wegspelen, zeker als deze veel geld binnensleept. Helemaal mee eens. In dat geval heeft ze inderdaad liever een Maaike of Sophie. Maar ja, Bridget pakt -750 euro en dat zou jij als mol ook wel graag willen.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2025, 23:31:36 »
Had ik 4 januari ook al gepost, maar zou zeker een hint kunnen zijn!

Had ik niet gezien inderdaad.
Jij was inderdaad eerder.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2025, 18:16:11 »
Ik begin ook richting Nora te gaan.
-Een trotse uitstraling wanneer Rick voor de tuk tuk-opdracht zegt: 'jullie hebben je eigen mol gekozen'
-Ze zit bij het groepje waarbij 2 opdrachten mislukken.
-Ik denk dat ze opzettelijk een kaarsje is vergeten aan te steken
-Reageert een beetje traag na het horen van 1100 euro die ze hebben binnengehaald bij lichaamstaal
-Speelt een toneelstukje wanneer ze de test invult.

Vooral de lichaamstaal, hoe ze bijvoorbeeld knikjes geeft wanneer Rick iets zegt.

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2025, 20:42:13 »
Aflevering 2
De mol mag niet teveel opvallen en als de mol dat doet, dan een motief hebben.
Nora houdt zich deze aflevering redelijk gedeist. Wel doet ze een aantal verdachte dingen.

In opdracht 2.1 weet ze eigenlijk geen enkele letter. De E van paleis ziet ze voor een T. Ze gaat het woord pas enthousiast roepen als deze geraden is door een ander.
Wat ze wel goed kan is letters vormen. Welke letter komt steeds bij Nora en kan ze het best? De letter M !!! Ze beeldt het zowel bij tempel als bij Phnom Penh uit.
Bij de hele groep roept ze nog dat ze de letter P is. Stijn en Teun verbeteren haar nog. "Nee, jij bent de M." zeggen ze. (De M van mol. :-))
Wat als Nora gewoon leuk de letter M vormt en naar zichzelf wijst op de foto die Rik maakt? Dat gaat nog leuk worden.

Bij opdracht 2.2 pakt Nora een kelk die 250 euro waard is. Ze loopt daarna ook nog eens rond. Wie weet heeft ze daar nog wat gedaan?
Als Nora de mol is, dan heeft ze misschien geweten dat de -750 gepakt was en is een +250 niet zo erg. Je speelt er veel verdenkingen mee weg.
Als Rik zegt dat er 150 euro uit de pot gaat, kijkt Nora de groep of Ray niet aan. Nee, ze zit even haar haar gezicht. Vreemd.
Trouwens, de naam Nora betekent licht. En Rik laat even zijn licht schijnen op haar kelk. Hint?
Ze loopt trouwens ook met een pet met een enorme M erop tijdens deze opdracht. M van Mol?

Ze staat wel buitenspel bij de escaperoom. Daar had je als Mol wel graag gezeten, denk ik.

Nora krijgt geen scherm te zien. Een mol krijgt meestal ook zijn/haar scherm niet te zien in de eerste afleveringen.

Nora zou nog steeds een goede mol kunnen zijn.  ::trots::

Ben het helemaal met je eens. De 'mmm' ondertiteling bij de molbriefing zou ook nog een subtiele hint naar haar kunnen zijn doordat ze in de eerste opdracht een paar keer de m vomt en een M op haar pet heeft staan.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2025, 12:21:39 »
Rik zei tegen de mol dat ze tot op de puntjes begeleid zou worden - of iets in die trant - en zij lijkt me niet iemand die van bulkt van het zelfvertrouwen met betrekking tot dit spel, dus die uitspraak kan heel goed tot haar gericht zijn. Ze kan een mol zijn die heel onopvallend te werk gaat en heel voorzichtig begint. In het begin geld binnenhalen, hoort daarbij.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 12:26:04 door Run »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2025, 19:49:38 »
Het is voor een mol totaal onnodig om geld te pakken bij de kraakopdracht, waardoor je ook nog eens geen invloed hebt op de 1250 euro in de kluisopdracht.

Opdracht 2: Pakt niet de dure kelk, maar een goedkoper object. Weliswaar geen mingeld, maar in de laatste aflevering wel uit te leggen als molactie.
Was dat dure object niet besmet met vingerafdruk mol (=mingeld)?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2025, 23:28:22 »
Haar karaoke opdracht had ze in ieder geval verprutst geloof ik, haar stemgedrag bij wie van de drie was onsamenhangend, (Ray liegt en Sophie spreekt de waarheid), was verwarrend en droeg iig niet bij aan €1500. Ze lijkt tijdens opdrachten niet heel erg veel interactie te hebben met de rest lijkt. Was bij de test als laatste, had geen haast om een joker te pakken (niet in paniek) en ging als bijna laatste zitten.
Bij het selecteren van de kandidaten is dit seizoen uiteraard gekozen voor 10 mensen die net zo goed een onvoorbereide mol kunnen zijn, een zwaardere selectie dus, zou ik zeggen, als alle tien aan die kwaliteit moeten kunnen voldoen. Ik schat dus niet in dat Nora als kandidaat een beetje onzeker rondloopt in de afleveringen, dat past wat mij betreft niet bij het benodigde profiel.