Auteur Topic: [Kandidaat] Maaike Martens  (gelezen 51601 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Maaike Martens
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2025, 22:03:37 »
Beste positie als mol; opvallend om 2x door Rik aangetikt worden en proberen de kandidaten met hoogste biedingen over te houden…. Zeker weten het meeste uit de pot - indirecte actie!

Ik vind juist dat een tweede ronde het minder waarschijnlijk maakt dat je opnieuw wordt aangewezen als dader en dat vind ik dan 'onmols'.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #101 Gepost op: 15-02-2025, 22:04:34 »
Beste positie als mol; opvallend om 2x door Rik aangetikt worden en proberen de kandidaten met hoogste biedingen over te houden…. Zeker weten het meeste uit de pot - indirecte actie!

Precies! Maaike is de Mol. We gaan met de zekere plek van Stijn in de finale een instorting van apocalyptische omvang meemaken in de finale.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 15-02-2025, 22:14:32 »
Daar was geen leugendetector voor nodig om te zien dat Maaike loog bij Sophie. Dat Sophie dat niet zag! Óf Maaike is kandidaat en ze voelde zich heel ongemakkelijk om te liegen, of ze is de mol en zette het extra aan met een zielig gezicht van: ik heb het niet gedaan hoor! Terwijl bij de tweede poging, bij Roos, ging ze overdreven zelfverzekerd staan lachen! Roos doorzag dit wel. 7000 nog in het spel en Maaike met 1000 euro eruit.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 12:37:01 door Run »

« Reactie #103 Gepost op: 15-02-2025, 22:29:43 »
Daar was geen leugendetector voor nodig om te zien dat Maaike loog bij Sophie. Dat Sophie dat niet zag! Óf Maaike is kandidaat en ze voelde zich heel ongemakkelijk om te liegen, of ze is de mol en zette het extra aan met een zielig gezicht van: ik heb het niet gedaan hoor! Terwijl bij de tweede poging, bij Roos, ging ze overdreven zelfverzekerd staan lachen! Ook Roos zag er niets vreemds aan.

Of het is zo dat ze Maaike verdenken.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 15-02-2025, 22:33:41 »
Of het is zo dat ze Maaike verdenken.
Je bedoelt dat ze sowieso niets geloven van wat Maaike doet. Kan!

« Reactie #105 Gepost op: 15-02-2025, 22:35:30 »
Ja precies!

En hoe ze ook de tactiek deed, achter Rik aanlopen zodat ze niet wisten dat zij het was. Daarover had ze vast eerder over nagedacht.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2025, 22:40:10 »
Bij ons op de bank werd dit al gesuggereerd voordat Maaike dat deed. Leek me niet zo moeilijk om ter plekke te bedenken.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2025, 22:40:29 »
Ja precies!

Maar als ze haar verdenken, konden ze nagaan dat de mol een groot bedrag in het spel wil houden en zij hadden een groot bedrag. En als de mol dat wil bereiken, moet die eerst aangetikt worden.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 22:42:51 door Run »

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2025, 22:57:26 »
Sinds vandaag verdenk ik Maaike het meest als mol; de vermoedens die ik had zijn vandaag bevestigd. Sowieso hoeft de mol niet hoog in de zetten bij de vrijstellingsopdracht, wetende dat kandidaten daar veel voor zullen overhebben. Het viel me op dat ze de nadruk legde op haar bescheiden inzet. Bij de lasergame op het vliegveld was ze weinig succesvol en afgeschoten. Over de koffer met de tablet maakte ze zich niet druk, wetende dat de beelden uit de lift niet  verdacht zijn. Ze probeerde Roos daarbij wel weer verdacht te maken. En tot slot leek ze oprecht blij voor Stijn bij de eliminatie, en was er weinig zenuwen voor haar eigen positie te bespeuren. Ik verdacht ook Stijn, maar die heeft zich vandaag juist echt als kandidaat getoond.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2025, 01:01:30 »
De reactie van maaike (en roos natuurlijk) was niet te zien toen roos de tablet ging kijken of heb ik dat gemist..

Nog zeggen dat je echt zin hebt in de lasergame en dan gelijk worden afgeschoten..

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2025, 01:07:53 »
Gelukkig hebben we Maaike nog ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Moligarch

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2025, 01:15:36 »
Sinds vandaag verdenk ik Maaike het meest als mol; de vermoedens die ik had zijn vandaag bevestigd. Sowieso hoeft de mol niet hoog in de zetten bij de vrijstellingsopdracht, wetende dat kandidaten daar veel voor zullen overhebben. Het viel me op dat ze de nadruk legde op haar bescheiden inzet. Bij de lasergame op het vliegveld was ze weinig succesvol en afgeschoten. Over de koffer met de tablet maakte ze zich niet druk, wetende dat de beelden uit de lift niet  verdacht zijn. Ze probeerde Roos daarbij wel weer verdacht te maken. En tot slot leek ze oprecht blij voor Stijn bij de eliminatie, en was er weinig zenuwen voor haar eigen positie te bespeuren. Ik verdacht ook Stijn, maar die heeft zich vandaag juist echt als kandidaat getoond.

Ik kijk hier anders tegenaan. Zelfs als de mol voorkennis heeft over de andere biedingen (wat denk ik het geval is) is er een bod van 2000 in het spel, wat gewoon een heel laag bod is. Om dan een tweede bod die nóg lager is in te brengen is echt onwaarschijnlijk, en veel te risicovol om uiteindelijk verkozen te worden. De einduitslag was namelijk maar deels stuurbaar.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 01:17:16 door Moligarch »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2025, 01:32:35 »
Echt wat een ster weer deze aflevering ::rofl:: ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2025, 02:06:52 »
Als ze de mol is, had je dan die vrijstelling niet bij Nora moeten neerzetten? Gaat er gegarandeerd een laag bedrag uit.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2025, 02:12:23 »
Als ze de mol is, had je dan die vrijstelling niet bij Nora moeten neerzetten? Gaat er gegarandeerd een laag bedrag uit.

Hoe had ze dat dan uit moeten leggen als kandidaat?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2025, 02:22:01 »
Voor haar keuze Sophie verklaart ze dat ze niet wil dat een sterke medespeler de vrijstelling kan krijgen. Sophie en Nora hadden een bondje, dus die reden kan ze ook makkelijk gebruiken bij Nora.

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2025, 02:53:54 »
Ik kijk hier anders tegenaan. Zelfs als de mol voorkennis heeft over de andere biedingen (wat denk ik het geval is) is er een bod van 2000 in het spel, wat gewoon een heel laag bod is. Om dan een tweede bod die nóg lager is in te brengen is echt onwaarschijnlijk, en veel te risicovol om uiteindelijk verkozen te worden. De einduitslag was namelijk maar deels stuurbaar.

Ik begrijp deze redenatie niet. Waarom zou een laag bod een risico zijn? Er zullen toch wel kandidaten zijn die hoog bieden voor een kans op de (finale!) vrijstelling; daarvoor hoef je als mol niets voor te doen, of voorkennis nodig te hebben.
Het lijkt me sowieso onmogelijk om de mol tijdens het spel te briefen over de hoogte van de (tot nu toe) gedane biedingen 🤔 Bovendien had de hoogte van ieders bieding geen enkele invloed op wie er uiteindelijk kans had op de vrijstelling.

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2025, 03:03:16 »
Met andere woorden: de mol hoeft hier helemaal niet haar best te doen om geld uit de pot te krijgen; dat doen de fanatieke kandidaten wel 😉
Vervolgens krijgt iedereen alleen te horen wat winnaar Stijn heeft ingezet en de inzetten van de rest blijven onduidelijk. En zo kon ze ook een keer eerlijk antwoord geven 😂

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2025, 03:12:39 »
Ik begrijp deze redenatie niet. Waarom zou een laag bod een risico zijn?

Hoe meer lage biedingen er zijn in de groep hoe hoger de kans dat er een laag bod uit de pot gaat. De mol had hier niet 100% sturing namelijk

Nu was de kans dat er 2000 of 1000 uit de pot ging 40%

Als Maaike ook 5000 had geboden was het maar 20% kans geweest dat er een lager bedrag uitging (2000)

De mol zal dus nooit 1000 bieden.
Tenminste .. als je er vanuit gaat dat de mol hier meer dan 2000 eruit wilde hebben 

Als Maaike de mol is weet zij toch niet 100% zeker dat ze weggespeeld wordt?

Dus nee.. de mol gaat niet laag bieden

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2025, 08:36:40 »

Als Maaike de mol is weet zij toch niet 100% zeker dat ze weggespeeld wordt?

Dus nee.. de mol gaat niet laag bieden
Als de mol een actrice is die een schuldbewust persoon moet spelen, kun je dat proberen. Bij Sophie nam de mol een schuldbewuste houding aan, bij Roos een overdreven zelfverzekerde. Allebei dingen waarbij je denkt: jij spreekt niet de waarheid, misschien heb jij hem bij me neergezet. Gevolg, mol ligt eruit met haar 1000 euro en de hoge bedragen blijven erin. Bij Sophie lukte het niet maar wel bij Roos.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 12:38:18 door Run »