Auteur Topic: [Kandidaat] Maaike Martens  (gelezen 46000 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Maaike Martens
« Reactie #200 Gepost op: 2-03-2025, 12:48:17 »
Voor de mensen die nog op Maaike zitten.
Als je goed kijkt als de aftiteling al loopt en Rik zegt Wie is de mol, zie je een kleine handbeweging van Maaike. Betekent dit dat zij haar hand straks omhoog doet, om te zeggen dat ze de mol is.

« Reactie #201 Gepost op: 2-03-2025, 13:23:09 »
Oe ik zag het! 1 hand gaat omhoog  ::oink:: ::oink:: ::oink::
Kan ook een grap zijn natuurlijk.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #202 Gepost op: 2-03-2025, 14:09:58 »
als je goed kijkt gaat die hand ook weer naar beneden, in rust. Waarschijnlijk zweethandjes.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 2-03-2025, 14:14:25 »
als je goed kijkt gaat die hand ook weer naar beneden, in rust. Waarschijnlijk zweethandjes.
Ik denk eerder gewoon een soort sloommotie en om Maaike nog even verdacht te maken. Maar dacht meldt dit hier wel, want er zitten echt nog steeds mensen op Maaike. Zie ik in de app ook en in mijn werk- en privé kring.

Offline Molletje71

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 2-03-2025, 16:09:00 »
Ik vond dit moment aan het begin van de finale aflevering zo sus wat Maaike betreft. Alsof ze zichzelf hier een schouderklopje geeft wanneer ze zegt "wel knap gedaan van de mol" en het gezicht wat ze maakt als Stijn tegen Roos zegt: "Dat heb je goed gedaan" Gewoon heel apart. https://youtube.com/clip/UgkxqielPuMqoXHra3aVpx0N46SxGqohF91r?si=qRIT6eeYlZL2eApD

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #205 Gepost op: 2-03-2025, 16:57:24 »
Als creatief, meedogenloos en sociaal de kenmerken zijn, als niemand Maaike heeft gekozen als mol, dan is volgens het grote plaatje Maaike waarschijnlijk de mol.

Ik verdacht haar alleen op het moment dat Sam uit de kluis kwam en Maaike haar joker niet kreeg. Maaike nog even heel kandidaats neergezet.

Misschien toch nog maar eens oplijsten wat er allemaal verdacht is aan Maaike?
Dansen? Jazeker. Zij koos bewust niet voor Ankhor Wat.
Leugendetector: Snel klaar. Antwoord opluchting gaf wel een uitslag!
Maakte een panorama foto voor 50 euro, zou een mol wel willen doen.
Stelde de beslissende? vraag bij de wie van de drie over de guards. Toen werd Ray hard uitgelachen.
Zat bij de limonade in het slechtste team.
Gaf veel foute antwoorden bij de karaoke, oa bij Roos klemtoon verkeerd.
Pakte helaas wel de taart bij de bijzondere test
Beeldhouwen: mengt zich weinig in de discussie. Zeker niet sturend aanwezig.
Probeerde nog de blauwe bril bij de fotograaf.
Zat bij de groene lamp bij de vragen over de historie van wie is de mol.
Had vroegtijdig uitgeschakeld kunnen worden bij de finalevrijstelling door Sophie.
Heeft in het spookhuis veel rondgelopen (5 keer gezien) en had voorkennis over The Shining.
Pakte de jokers op de zoutvlakte op een cruciaal moment en liet volgens Rik 3000 euro liggen! 500+1000+1500 te verdienen dan!
Verdiend niet veel met kenmerken vissen.
Problematisch is dat Maaike in aflevering 1 en 2 weinig gemold heeft.

Het handje in haar oor is dan een zwaai handje. Dan wijst naar de zwaai - lamp. En een lamp brengt verlichting.
Maar Maaike geeft nog even gas bij oranje....
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 20:03:34 door foxhunter »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 2-03-2025, 17:08:59 »
Maaike gaf als enigste blijk van voorkennis, acteerde slecht toen ze voor de 2de keer werd gekozen bij de finalevrijstelling, deed dan wel weer opzichtig de dansvoorstelling fout, zoutvlakte ging niet goed en ook bij de koffers (verlaten vliegveld) was ze niet goed in vorm en gaf ook aan dat geen leuke opdracht te vinden..

Zou maaike een prima mol vinden maar (en dat is ook bij stijn en anna vorig jaar) er werd al zoveel genepmold door de kandidaten, heel veel als mol hoef je dan niet meer te doen..

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 2-03-2025, 17:13:23 »
Als je kijkt naar de bordjes creatief gingen redelijk wat bordjes naar Maaike toe, als actrice moet je creatief zijn en dat weten de kandidaten. Maar als mol ook en wie is al genoeg creatief als actrice  ;)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 2-03-2025, 17:20:06 »
Als maaike de mol is dan zou wel verklaren waarom ze op de kickoff door rik genegeerd werd en ook waar haar voorkennis vandaan kwam..

Stijn is nog steeds logischer (helaas) dan is dit seizoen een goede casus (net als jurre's seizoen) dat je als onverdachte mol veel meer geld kunt wegspelen..

Van mij mogen ze vaker de kandidaten de mol laten kiezen want stijn/maaike werden echt nauwelijks verdacht (vooral omdat teveel er al tunnelvisie op iemand anders hadden), dat was vorig jaar met anna wel anders (al speelde ze ook weer veel verdenkingen weg)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 2-03-2025, 17:23:59 »
Als maaike de mol is dan zou wel verklaren waarom ze op de kickoff door rik genegeerd werd en ook waar haar voorkennis vandaan kwam..
Ja en ook waarom sommige kandidaten bij de kick-off geinteresserd naar haar keken, dit gebeurde veel minder dan bij Stijn en Roos. En ook waarom het filmpje van Maaike haar kinderen in de kick-off zat dat ze niet meer zou liegen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 17:27:58 door Mol1991 »

Offline Addicted

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 2-03-2025, 19:24:34 »
Ik zit eigenlijk helemaal niet op Maaike, maar vond toch wat aparts aan het eind van de aflevering. Snel een account gemaakt, want jullie snappen veel beter hoe het allemaal werkt bij Wieisdemol? :p

Aan het eind van de aflevering vertellen de kandidaten wat streken die ze opvallend vonden bij hun mol.
Maaike heeft het over Roos tijdens de 1e aflevering. Ze zou namelijk het dienblad hebben losgelaten met de vogelspinnen erop. Maar Maaike was hier toch helemaal niet bij? Roos was met Teun. Hoe kan ze dat dan weten? Misschien dat het daarna in de groep besproken was, maar ik vond het in elk geval opvallend.

Hoor graag jullie verklaring hiervoor, want zit eigenlijk gewoon hartstikke op Stijn ::)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 2-03-2025, 20:33:23 »

Hoor graag jullie verklaring hiervoor, want zit eigenlijk gewoon hartstikke op Stijn ::)

Hoi, welkom hier.
Ik zit eigenlijk ook hartstikke op Stijn  :D , maar het is inderdaad een beetje raar. Kan het zijn dat ze Roos tegenkwam in de tuk tuk, vraag ik me af? Wat mij ook een logische verklaring lijkt, is dat Maaike na de opdracht met Teun heeft gesproken.

Of dat de Maaike-verdenkers toch hartstikke gelijk hebben en dan moet ik hen feliciteren.  :D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 20:34:59 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #212 Gepost op: 2-03-2025, 20:39:06 »
ik vond dat ook een raar stukje biecht hoor, maar kan heel goed dat ze dat van Teun heeft begrepen, kandidaat Maaike heeft natuurlijk de opdracht willen uitzoeken op verdachte zaken.

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #213 Gepost op: 2-03-2025, 21:16:11 »
Hoewel ik Stijn wel meer verdenk zou het kunnen dat er in dit 25e seizoen verwijzingen zitten naar oudmollen.

Maaike zegt dat ze zich een visser voelt (Susan Visser)
Eerder had ze een bloem in haar haar (verwijzing naar Margriet)
Ze maakte ook een kruis eerder een keer (Klaas van Kruistum)
Ze heeft meermaals gezegd dat ze geluk hebben gehad (Jurre Geluk)

Kan toeval zijn maar mocht iemand er meer ontdekt hebben kan het toch zomaar een sterke hint naar M.M.M. zijn.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 2-03-2025, 21:18:49 »

Problematisch is dat Maaike in aflevering 1 en 2 weinig gemold heeft.
Je kan dit denk ik toevoegen:

In aflevering 1 maakt Maaike de taart kapot met haar linkerwijsvinger, bij de ballonnen is ze te laat terug
In aflevering 2 maakt Maaike bij de 2e foto een hele onduidelijk H, Bridget neemt die over, de H wordt niet geraden
Mogelijk advies om de kluis over te slaan voor mol-instructie. Hetzelfde soort bordje dat Maaike meeneemt wordt toevallig ook gebruikt bij de fish amok opdracht.
Als ze bij de beeldhouwopdracht Maaike willen kiezen houdt ze af ‘mijn knot was niet goed’, als ze voor Roos willen gaan vanwege de gedetailleerde dingetjes in het oor zegt Maaike ‘had ik ook’ om ze van Roos weg te houden

Viel me bij het terugkijken op dat Maaike bij het feestje van de mol in de tuktuk een ballon van een groene dinosaurus voor zich had, op het vliegveld liep Maaike een tijdje doelloos rond met de toilettas met dino’s. Een dino lijkt op/is een soort draak. Misschien is dit het verband met de Naga-toren van molboekje pagina 1.

Ze haalt bij de paspop de bloem uit het haar, dat is geen mol

Mooi gevonden trouwens
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 21:21:59 door Crapuleke »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #215 Gepost op: 2-03-2025, 21:38:59 »
Hoewel ik Stijn wel meer verdenk zou het kunnen dat er in dit 25e seizoen verwijzingen zitten naar oudmollen.

Kan toeval zijn maar mocht iemand er meer ontdekt hebben kan het toch zomaar een sterke hint naar M.M.M. zijn.

Ze beeld de M-O-L uit tijdens de panorama opdracht, kan een knipoog zijn naar Inge.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 21:49:24 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 2-03-2025, 21:56:24 »
Oké als ze nu ook nog ergens "modderfokker" heeft geroepen, dan ga ik om!  ;D

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #217 Gepost op: 3-03-2025, 04:58:48 »

Ik bedoel de bloem in haar eigen haar bij een test een keer (weet zo niet meer welke afl dat was).

Misschien sluit het wel steeds aan bij de afleveringstitel. Zo was de visser misschien wel de juiste manier van leven etc.

Alleen als dit allemaal elke afl zou kloppen (het grote plaatje) ga ik om. Maar voorlopig blijf ik nog bij Stijn. 😉

Offline Chiara_WIDM

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 3-03-2025, 18:47:41 »
Normaal gesproken lurk ik altijd op dit forum, maar ik zag de video die vandaag op de WIDM site geplaatst werd met beelden die niet in de uitzending zaten en wilde daardoor toch even vragen naar jullie mening.

In die video zat namelijk een biecht van Maaike waarin ze het had over wat ze met het geld zou doen als ze zou winnen (ze vertelde dat ze een groot deel zou doneren aan Nationaal Fonds Kinderhulp). En ik zit nog enorm in de Maaike tunnel, maar nu vraag ik me toch af, zouden ze zo’n biecht opnemen (en dus ook achteraf delen) als Maaike de mol is? Al helemaal omdat er ook een goed doel in genoemd wordt. Ik zie dat namelijk niet zo snel gebeuren. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2025, 20:52:55 door Chiara_WIDM »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #219 Gepost op: 3-03-2025, 19:51:25 »
Normaal gesproken lurk ik altijd op dit forum, maar ik zag de video die vandaag op de WIDM site geplaatst werd met beelden die niet in de uitzending zaten en wilde daardoor toch even vragen naar jullie mening. In die video zat namelijk een biecht van Maaike waarin ze het had over wat ze met het geld zou doen als ze zou winnen (ze vertelde dat ze een groot deel zou doneren aan Nationaal Fonds Kinderhulp). En ik zit nog enorm in de Maaike tunnel, maar nu vraag ik me toch af, zouden ze zo’n biecht opnemen (en dus ook achteraf delen) als Maaike de mol is? Al helemaal omdat er ook een goed doel in genoemd wordt. Ik zie dat namelijk niet zo snel gebeuren. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Ja dat is wel apart. Dat is naar mijn idee op 2 manieren uit te leggen:
1. Ze is niet de mol en dit is geen handige quote om te tonen (of juist bewust wel)
2. Als ze wel de mol is, mooie denkmantel. Een mol krijgt als enige van de kandidaten een salaris voor 3 weken mol spelen, misschien dat ze achter de schermen dat wel doneert aan goed doel?

Waarbij 1 me logischer lijkt dus.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023