Auteur Topic: [Kandidaat] Bridget Maasland  (gelezen 20689 keer)

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Kandidaat] Bridget Maasland
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2025, 20:37:56 »
Hmm ja vooral niet eens naar dat drakenbeeldje kijken en gewoon pakken, en ook in de foto, uitbeeld opdracht kwam ze behoorlijk verdacht over
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2025, 15:13:22 »
De muzikantenopdracht gaat duidelijk eerst verkeerd, en dat lijkt door Bridget te komen.

Bij de panoramafoto doet ze het helemaal verkeerd.

Bij de overval pakt ze het beeldje van -750 euro.

Verder heb ik haar nog weinig goeds zien doen. Niks schiet me te binnen eigenlijk.

En dat terwijl ze, toen er nog geen mol was, het spel volledig eerlijk en voor de pot leek te gaan spelen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2025, 15:20:22 »
Alleen wordt het er in de editing zo dik bovenop gelegd, bijvoorbeeld in een biecht: "De mol kan hier héél tevreden zijn!" met een veelbetekenend lachje.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2025, 16:38:29 »
Bij de overval pakt ze het beeldje van -750 euro.

Gabriel zei toch dat ze dat drakenbeeldje mee moest nemen?

Bridget wordt helaas teveel in beeld gebracht om de mol te kunnen zijn, ze zou net als AMJ in ijsland te snel ontdekt worden.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2025, 21:10:30 »
Alleen wordt het er in de editing zo dik bovenop gelegd, bijvoorbeeld in een biecht: "De mol kan hier héél tevreden zijn!" met een veelbetekenend lachje.

Ja, dat zou wel gedurfd zijn van de regie. Maar dat is zeker wel eerder voorgekomen.

Zoals ik elders al postte vind ik het verder wel meevallen hoe verdacht ze door de regie gemaakt wordt. Ik denk wel dat als ze de mol inderdaad is, dat ze dan snel ontdekt gaat worden. Dus ik hoop het eigenlijk niet.

Ray zei dat ze dat beeldje mee moest nemen als het geen vingerafdruk had. Dat was duidelijk gezegd. Bridget pakt hem toch en lijkt helemaal niks te checken. Vond het een typische molactie, misschien een beetje naïef om te denken dat je er mee wegkomt. Gelijk in het defensief ook achteraf.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2025, 05:13:34 »
Ray zei dat ze dat beeldje mee moest nemen als het geen vingerafdruk had. Dat was duidelijk gezegd. Bridget pakt hem toch en lijkt helemaal niks te checken. Vond het een typische molactie, misschien een beetje naïef om te denken dat je er mee wegkomt. Gelijk in het defensief ook achteraf.

Precies.
Als Bridget kandidaat was die net 750 euro uit de pot heeft getrokken, mis ik de verbaasde en vragende blik richting Ray waarom ie niks over het mingeld heeft gezegd.  Cfr. de (onderbroken) reactie van Teun “wist jij dan dat … ?”, waarna hij wat later de vraag aan Ray voorlegt, en Bridget hier instemmend maar zonder verdere vragen in meegaat.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2025, 05:15:45 door Molekule »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2025, 11:08:24 »

Bridget wordt helaas teveel in beeld gebracht om de mol te kunnen zijn, ze zou net als AMJ in ijsland te snel ontdekt worden.

Te veel in beeld is bij WIDM zelden een argument. Net te weinig in beeld gebrachte kandidaten zijn nooit de mol.

Bridget blijft toch mijn mol voorlopig.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2025, 11:50:35 »
…is voor het grote zaterdagavondpubliek achteraf ook het leukst om naar te kijken, een duidelijk vanaf het begin vol in beeld mollende mol.
Maar wij haken af.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2025, 13:05:43 »
Bridget doet veel opvallende dingen die al een paar keer “niet echt bijdroegen tot het welslagen van een opdracht”, om het eufemistisch uit te drukken. We zien allemaal heel duidelijk in beeld wat ze doet. Ze zorgt voor veel mingeld met het snel meegrissen van het draakje zonder echt te checken of er geen vingerafdrukken op stonden. Dat fotograferen ging ook nooit goed.

Een onvoorbereide mol gaat wellicht wel eens heel opvallende sabotages uitvoeren, omdat het toch heel anders is qua insteek dan voor een mol die vooraf alles wist en weken voorbereidingstijd heeft gehad.

Ik herinner me van het seizoen van De Mol Vietnam dat, zeker in de eerste opdrachten, de onvoorbereide mol die ter plaatse was gekozen, heel opvallende dingen deed en die ook gewoon door de makers getoond werden (moedwillig een blokjestoren omstoten, een kwak saus bij een gerecht gooien die zeker niet in de bereidingswijze was vermeld).

Met dat in het achterhoofd kan Bridget echt wel de mol zijn. Ik vond vooral haar oogjes zo blinken bij Rik, toen die haar in afl. 1 vertelde “Jij bent…”. Ik zag daar een vrouw die heel gelukkig was met het nieuws dat ze net had gekregen, ze straalde gewoonweg! Heel mooi was dat!

Echt in de smiezen houden, die blonde Bridget! ;)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2025, 14:30:51 »
Bridget is ook de bekendste van de groep, is al lang op tv en heeft in het verleden ook programma's gemaakt met Katja Schuurman waarin ze de waaghals uithingen. Ik kan me dus voorstellen dat (met name de 35+ kandidaten) haar best wel wat eigenschappen hebben toebedeeld, simpelweg omdat ze haar al een beetje dachten te kennen, i.t.t. anderen die minder bekendheid hebben of alleen beroepsmatig op televisie zijn te zien.

« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2025, 15:16:43 »
Ik vond vooral haar oogjes zo blinken bij Rik, toen die haar in afl. 1 vertelde “Jij bent…”. Ik zag daar een vrouw die heel gelukkig was met het nieuws dat ze net had gekregen, ze straalde gewoonweg! Heel mooi was dat!

Echt in de smiezen houden, die blonde Bridget! ;)

Zeker in de smiezen houden! Maar ook rekening mee houden dat het televisie is. De take is vast (een paar keer) overgedaan bij iedereen; als de gezichtsuitdrukking de regisseur niet helemaal beviel, of om 'het verhaal' later anders te kunnen monteren door wie er later afvielen.' 'Kijk nu eens blij verrast.' En dan kan iemand als Bridget wel met haar oogjes blinken op commando.

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2025, 18:44:11 »
Zeker in de smiezen houden! Maar ook rekening mee houden dat het televisie is. De take is vast (een paar keer) overgedaan bij iedereen; als de gezichtsuitdrukking de regisseur niet helemaal beviel, of om 'het verhaal' later anders te kunnen monteren door wie er later afvielen.' 'Kijk nu eens blij verrast.' En dan kan iemand als Bridget wel met haar oogjes blinken op commando.

Ik weet niet hoe het zit bij WIDM (ik vermoed hetzelfde), maar bij De Mol hebben ze toch al gegarandeerd dat ze zulke zaken zeker niet doen, om de kijkers niet te beliegen.
Misleiding in dat aspect is not-done voor zo een programma...

Trekt iemand een raar gezicht wordt het misschien weggelaten of verdoezeld, maar ze gaan nooit de kandidaten vragen om dit in scene te zetten, laat staan meerdere om te kunnen kiezen...
Uitdrukkingen en reacties moeten zo authentiek mogelijk zijn. Mocht presentator bv een fout maken en er moet een re-take gebeuren, zelfs dan proberen ze zo dicht mogelijk bij de realiteit te editen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2025, 16:15:06 »
Ik zit op Bridget momenteel, op basis van follow the money, molgedrag en haar reactie tijdens het gesprek met Rik die haar vertelde welke rol ze kreeg.

Voor wat betreft de kraak-opdracht: Ik denk dat ze hier pas tijdens het spel een keuze heeft gemaakt over de te volgen strategie. Ze kreeg de draak kado van Ray, die kostte de pot 750 euro. Dat was aantrekkelijker dan de opdracht in de kluis, waar ze had moeten voorkomen dat er 3 kistjes opengingen om hetzelfde resultaat te bereiken. Dat dat lukt is zeer twijfelachtig, dus ik denk dat ze heeft besloten om de -750 euro te pakken, om vervolgens op tijd gebriefd te kunnen worden en op een normaal tijdstip te kunnen gaan slapen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2025, 16:33:45 »
Als je gewoon echt op zoek gaat naar de kandidaat die de pot het meeste geld heeft gekost, kom je bij Bridget uit. Ze molt overduidelijk in deze twee opdrachten. Het zou verfrissend zijn om niet te hard te moeten nadenken en de mol eens op de good old manier te kunnen vinden. De doorsnee kijker zit zelfs op Roos, dus zo makkelijk voor de gemiddelde kijker is het precies ook niet.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2025, 20:50:11 »
Alles bij elkaar optellende + haar bijzondere reactie op het groene scherm (soort van triomfantelijk, totaal niet in spanning) maakt voor mij ook dat ik Bridget bovenaan mijn verdachtenlijstje heb staan.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2025, 23:02:13 »
Ik zit op Bridget momenteel, op basis van follow the money, molgedrag en haar reactie tijdens het gesprek met Rik die haar vertelde welke rol ze kreeg.

Voor wat betreft de kraak-opdracht: Ik denk dat ze hier pas tijdens het spel een keuze heeft gemaakt over de te volgen strategie. Ze kreeg de draak kado van Ray, die kostte de pot 750 euro. Dat was aantrekkelijker dan de opdracht in de kluis, waar ze had moeten voorkomen dat er 3 kistjes opengingen om hetzelfde resultaat te bereiken. Dat dat lukt is zeer twijfelachtig, dus ik denk dat ze heeft besloten om de -750 euro te pakken, om vervolgens op tijd gebriefd te kunnen worden en op een normaal tijdstip te kunnen gaan slapen.

Helemaal eens met jou Eva. Goed gezien dat ze tijd wint om gebrieft te worden, zo ver had ik nog niet gedacht maar klinkt heel plausibel.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2025, 08:04:56 »
Fijn dat deze tunnel toch wat gevuld raakt. Ook veel nieuwe namen waar ik normaal niet mee tunnel, spannend.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2025, 13:14:34 »
Ik tunnel hier nog niet. Ik heb volgens mij ook wel gezegd in het Wie is de Mol-topic dat het bij Bridget misschien te dik er bovenop ligt. Maar...

Ik denk toch echt dat de kans groot is dat de mol zich heeft bemoeid met de draak of de draak heeft gepakt, dus Ray, Bridget of Gabriël (laatstgenoemde verdenk ik nu het meest, maar Bridget is op zijn minst opmerkelijk te noemen).
Terecht punt dat op basis van 'Follow The Money' Bridget het minste geld heeft binnengehaald (mingeld zelfs)
Ik zie ook haar bijzondere reactie op het groene scherm.

Roos verdenk ik ook sterk, maar die zie ik - mijn interpretatie - ook wel kandidaatse dingen doen. Dus ik denk dat ik Roos los ga laten.
Ik ga Bridget wat beter in de gaten houden. Als ze zo door blijft gaan met niet-geld verdienen, dan kom ik mij hier misschien ook wel melden.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2025, 13:27:43 »
…En dan zou het dus kunnen dat Sophie inmiddels overtuigd is dat Bridget de mol is -dat begon bij de muziekopdracht- en all-in gaat, vervolgens hele molse dingen gaat doen om zelf verdacht te worden…
Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd, en tunnelen in dit stadium is gevaarlijk.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2025, 14:46:55 »
Toch wat oud-medetunnelaars die hier een voetje zetten. Ik snap zeker jullie twijfels, want het ligt er echt wel dik bovenop. Maar ze is de enige die elke opdracht duidelijk gemold heeft. Ze kan ook evengoed de Leonie 2.0 (nepmol) zijn of zelfs de Jochen 2.0 (onhandige kandidaat), maar toeval is het niet.