Ergens hoop ik dat Stijn alle bordjes bij zichzelf heeft gezet en zo zichzelf de nodige punten heeft gegeven om de mol te zijn.
Stijn heeft nu juist -- voor zover wij hebben kunnen zien -- de bordjes het meest gespreid. Bovendien konden de kandidaten geen bordjes bij zichzelf zetten.
Er bekruipt me nu een vermoeden dat dit misschien wel de sleutel is geweest voor Stijn's molschap, ook al wist hij dat zelf natuurlijk niet. De kandidaat die de bordjes heeft verdeeld over zoveel mogelijk kandidaten maakt kans op de meeste molpunten. Als ik er wat langer over nadenk is hier best wel wat te zeggen. Immers, je probeert dan voor elke kandidaat een eigenschap te vinden die het best bij die kandidaat past.
Bij het plaatsen van de bordjes ga je dan niet uit van de kenmerken maar van de kandidaten. Welk kenmerk zou ik bij kandidaat a) plaatsen, welke bij b) etc. Als je dat hebt gedaan heb je 9 kenmerken geplaatst. De overige 3 moet je dan nog verdelen. Wat deze theorie zou staven is de opmerking van Stijn tijdens het plaatsen van de bordjes: "Nora is alles, maar daar heb ik nog niets bij gezet".
Een manier waarop dit veel molpunten op zou kunnen leveren is de volgende. Als ik een bepaald bordje bij een kandidaat leg, dan krijg ik een molpunt voor elke keer dat een andere kandidaat ook dat bordje bij die kandidaat heeft gelegd.
Ik moet dit nog allemaal uitwerken hoe dit uit zou pakken voor zover we de informatie hebben, maar wat me als eerste al opviel is dit. In aflevering 1 hebben wel al gezien dat Stijn het bordje creatief bij Maaike heeft gelegd, evenals Bridget en Roos.
In aflevering 9 hebben we kunnen zien dat Teun en Ray ook het bordje
creatief bij Maaike hebben gelegd. Dat ene bordje zou Stijn daarmee al 4 molpunten hebben opgeleverd.
EditDe slimmeriken hebben al opgemerkt dat Stijn hier niet alleen die 4 molpunten zou krijgen maar Bridget, Roos, Teun en Ray ook. Maar als hier de regel wordt toegevoegd dat je die punten alleen krijgt als die (andere) kandidaat deze eigenschap niet heeft genoemd als belangrijkste eigenschap voor de ideale mol. Dan valt op dat we te zien hebben gekregen dat zowel bridget als Ray beide
creatief hebben genoemd als belangrijkste eigenschap voor een mol. Teun niet en van Roos weten we het niet.