Toch denk ik dat Roos de draak heeft besmet, en dat dit gewoon in beeld is.
Er zijn genoeg bezwaren aan te reiken, maar Roos heeft zich gewassen en omgekleed voor opdracht kluizenaar. En waar heeft Rik de handen van Roos gecontroleerd?
Op de foto zie je dat Bridget de vrachtwagen in gaat klimmen en dat rechts een hand met kettinkje erom (Roos) het draakje vasthoudt, zodat Bridget twee handen vrij heeft om de vrachtwagen in te klimmen.
Het gaat mij erom dat de draak pas later besmet kan zijn, omdat ie veel geld waard was en in eerste instantie niet besmet was.
Roos heeft de draak ook in haar linkerhand. Is Roos Moggre links, of is alleen haar linkerhand voorzien van blacklight?
Discussie welles/nietes of onderwerpen van te voren zijn besmet of tijdens de kraak ga ik verder niet voeren, dat heeft geeft zin. Maakt voor dit verhaal ook verder niks uit. Kan ook zijn dat van te voren voorwerpen besmet waren, maar het draakje dan weer niet, zodat dit afgevangen moest worden, zeker omdat Ray mingeld niet vermeld had!
edit: In beeld zijn nog een olifant, de kelk (e201), een koekjesschaal (e168) getoond met besmetting.