Met alle respect, snap ik niet waarom de molwissel van 2005 20 jaar later nog nooit naar buiten is gebracht... Het argument 'dat het een schande zou zijn voor het programma' is toch eigenlijk niet relevant meer?

Dat ze het destijds niet bekend hebben gemaakt in het belang van de toenmalige toekomst van het programma, snap ik heel goed. Maar laten we eerlijk zijn. Het overgrote deel van de huidige WIDM-kijkers zijn helemaal niet bekend met het seizoen 2005 en zijn het programma pas veel later gaan kijken. Dus waarom 20 jaar later nog zo geheimzinnig hierover>
Stel dat de molwissel naar buiten zou komen, dan zou dat misschien even echt nieuws zijn, maar de meeste kijkers (en zeker die toen nog geen WIDM keken) gaat vervolgens gewoon door met hun leven. De meeste huidige kijkers (die toen nog geen WIDM keken) zal het mogelijk niet eens interesseren. Enkel voor de die-hard fans/molloten die het programma al jarenlang volgen, zou het alleen maar een bevestiging zijn van de geruchten die toch al jarenlang dusdanig sterk onderbouwd op dit forum rondgaan.
Net als veel molloten eerder reageerden ben ik van mening dat eerlijkheid het langste duurt. En zou de bekendmaking van de molwissel er echt voor zorgen dat het programma beschadigd raakt voor ons molloten (die dat onderwerp echt interesseren)? Ik denk het niet. Ik denk dat het de toenmalige productie alleen maar zou sieren. Het zou benadrukken hoe geweldig ze dat seizoen uiteindelijk hebben weten te improviseren, dat dat geheim jaren later pas boven water is gekomen, waarvoor alleen maar lof zou zijn.

Bovendien verlos je de toenmalige kandidaten en productie ook uit een benauwde positie. Want zoals hier op het forum ook blijkt komt eens in de paar jaar die discussie over seizoen 5 weer naar boven drijven. En zolang dat zo blijft, zullen de toenmalige kandidaten en productie geconfronteerd blijven worden met vragen over dat seizoen. Moet je het echt willen om hen in zo'n positie te zetten?
Kortom, ik ben van mening dat als de molwissel waar is (waar ik gezien de argumenten en het verhaal van Michmol niet omheen kan), dat het wel tijd wordt dat dit een keer boven tafel komt. Het zal voor de meeste kijkers toch echt geen wereldschokkend nieuws meer zijn. We zijn precies 20 jaar verder, dus wat mij betreft een mooi moment ervoor.