Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren  (gelezen 14536 keer)

Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Onhandige gebaren
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2025, 11:23:38 »
Het leek er op alsof de danseressen in het Apsara Theater alle drie een roos vast hebben of zie ik dat verkeerd?

« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2025, 11:26:24 »
Hier zie je dat de danseressen wat vast hebben wat in mijn ogen op een roos lijkt

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2025, 11:35:00 »
Zat dit in de aflevering? Heb ik helemaal gemist!

Volgens mij zijn dat inderdaad rozen. Goed opgemerkt! Verdacht!  ::ok::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2025, 11:36:42 »
Zowel de Sophie is een rozensoort en Roos is een roos en het is al gedaan met Margrietjes?
Het is een dwaalspoor

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2025, 11:45:46 »
Zowel de Sophie is een rozensoort en Roos is een roos en het is al gedaan met Margrietjes?
Het is een dwaalspoor
Is het echt?
Nu je afkomt met Margriet, moet ik onwillekeurig denken aan de tekst van een Vlaams liedje (van ene Louis Neefs lang geleden): “Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien, ook al zie je mij niet meer. Door je tranen heen zul jij weer lachen, net zoals die laatste keer.” Snif.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 11:50:41 door Klaartje76 »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2025, 11:53:33 »
Ik bedoelde het is al gedaan in t seizoen dat Margriet de mol was.

Deze hint gaan ze niet nogmaals doen en dan zou t eerder op Sophie slaan omdat niet iedereen weet dat Sophie een rozensoort is.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2025, 12:28:24 »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2025, 13:35:09 »
Gisteren dit seizoen voor het eerst naar Lavezzi Rutjes gekeken, en hij wist best goed uit te leggen dat foto 1 niet klopte... Beter in ieder geval dan de dag ervoor bij Moltalk werd gezegd dat foto 1 juist goedgekeurd was.
Maar per saldo weten ze het dus beiden niet en presenteren ze hun aannames.
Ben het wel eens met de stelling dat het jammer is dat de foute foto niet bekend gemaakt wordt.

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2025, 13:42:26 »
@BigBoots. Hartelijk dank daarvoor. Er vielen mij 3 dingen op bij het kijken naar deze foto's.
In de eerste plaats ontbreekt niet (vrijwel de hele) linkerarm, maar alleen een stuk van de onderarm. Ik dacht eerst dat die linkerhand die er nog wel is, een of andere versiering was. Het is nauwelijks als een hand herkenbaar omdat de vingers in een vreemde vorm staan.
Het tweede dat mij opviel is dat de beelden blijkbaar uit meerdere blokken zijn opgebouwd. Het stompje linkerarm is kennelijk de onderkant van een blok. Van het blok daaronder is blijkbaar een stuk van de arm afgegaan. Dus het is waarschijnlijk geen toeval dat de arm op die plek is afgebroken.
Het derde dat mij opviel is dat het beeld waarvan zij de foto maakten vaak te vinden is in de reeks van foto's. Het zou dus best wel een van de meer prominentere beelden kunnen zijn.
Ik ben nog geen andere beelden tegengekomen met precies dat stukje arm dat ontbreekt, dus het zou inderdaad wel het juiste beeld kunnen zijn geweest. Het blijft vreemd dat de afbeelding die zij hebben gekregen niet klopt met het beeld dat ze blijkbaar zochten. Dat ding op het hoofd klopt wel en daarvan zag ik in andere beelden verschillende varianten. Dat maaakt het ook waarschijnlijker dat de fout goed is gerekend.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2025, 13:55:47 »
Zou de mol eigenlijk zijn ingeseind tijdens de opdracht, over welke dansjes fout gerekend werden? Stijn zat in elk geval het beste met zicht op Rik, Roos zat met haar rug ernaar toe...

Misschien zat het wel in het woordgebruik van Rik? Het viel me nog wel op dat 1 titel "A leaf" was. Met lidwoord ervoor dus. Terwijl zover ik kon horen alle andere titels zonder lidwoord werden genoemd, en een deel hebben we niet horen noemen, maar alleen als titel in beeld gezien. "A leaf" werd door Rik direct na een fout gerekend dansje genoemd, dacht ik.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2025, 14:18:34 »
De afbeelding is volgens mij geen afdruk van het beeld maar een zeefafdruk in de beeltenis van het beeld en daar een poster van. Gezien hoe de arm is afgebroken van het beeld en op de afbeelding, denk ik dat deze foto inderdaad klopt.

De foto van Angeline Jolie hangt de arm van Sophie, steekt er gen stok uit de rugzak, staat Sophie teveel naar rechts of is de invalshoek niet juist. .

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2025, 14:29:58 »
We kunnen hier nog weken over doorgaan en iedereen kan zijn eigen waarheden verkondigen, we weten gewoon niet welke foto is goedgekeurd.
We weten dat er 750 euro is verdiend en er dus 1 goedgekeurd is.

Maar feit blijft dat beide fotos verschillen vertonen met het voorbeeld
Sophie haar arm is recht, de arm van angelina is gebogen, het viewpunt van de foto is anders, het formaat is anders, de kleding is anders .

Bij de beelden, de nekversiering ontbreekt bij de foto,  het rondje op het hoofddeksel is ovaler , de hand is compleet anders, slangetje op schouder ontbreekt, v hals ipv rond, versiering op armen, versiering op rok.

Als ze bij reunie zeggen dat de mislukte foto een molactie is , word ik boos, want beide fotos zijn niet identiek aan het voorbeeld en waarom dan 1 wel goedkeuren en een ander niet.

Opdracht neem een foto van de koning van belgie en dan aankomen met een foto van maxima en zeggen oh dat is bijna hetzekfde keuren we goed . koning of konigin, who cares nederland of belgie who cares  ::rofl::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2025, 14:46:12 »
Ik denk dat de stok die uit de rugzak steekt bij Angelina Jolie het grootste probleem was.

Hopelijk wordt aan het eind verteld welke foto goed en welke fout is gerekend.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2025, 15:18:39 »
Niet genoeg boomwortel aan de rechterkant, om dan ook maar wat te noemen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2025, 17:45:22 »
Wat de Tomb Raider-imitatiefoto betreft lijkt het me dat het (eventueel) mislukken niet te wijten is aan “het model” (hier la jolie Sophie), want zij doet wat de fotograaf (Stijn) en de rest vraagt. Als de foto als niet gelukt beoordeeld is, ligt dat vooral aan degene die hem nam, dat was de ‘verantwoordelijkheid’ van (vooral) Stijn.

Tussen haakjes wil ik nog even opmerken dat Sophie echt wel iets fotogenieks heeft, ik vind haar een heel mooie vrouw met een knap gezicht. Elle n’est pas Angelina mais quand-même très jolie! :)

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2025, 17:55:58 »
Is er een mogelijkheid dat Stijn een hele andere foto heeft doorgestuurd?
Bij de eerder foto opdracht (beeld) hoor je Sam heel duidelijk zeggen, dat ze maar 1 foto mochten nemen en doorsturen.
Ik ga ervandoor dat dat ook bij de foto opdracht opgaat.

Wat als Stijn al eerder een foto heeft gemaakt en deze stiekem heeft verzonden, dan is de tweede foto geheel niet meer geldig. Hoe hoe je je best ook doet. Wel heel gevaarlijk, maar ja het kan wel.

Offline tsnelting

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2025, 19:33:06 »
Dat gesprekje van de mannen met de scooters over de mol. Dat de mol goed doet, zou dat betekenen dat de mol in de groep van 4 zat?

Stel dat de mol de scooteraar zelf verteld heeft dat het goed ging... Het valt me op dat de 2 scooteraars met de witte shirts echt anders klinken qua stem dan die met het blauwe en rode shirt. Het is niet helemaal goed te horen. Maar dat zijn de scooteraars van Sam en Sophie.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2025, 19:39:03 »
Ik denk even terug aan de foto-opdracht in het seizoen 2022... De kandidaten moesten toen ook foto's reconstrueren. De mol had toen zelf een aantal elementen uitgekozen die terug moeten komen in deze foto's.
In dit geval zou bijvoorbeeld het de locatie, de rugzak en de zwarte kleding kunnen zijn. Ik vind vooral de kleur van de kleding een misser.
Dus misschien maakt het precieze perspectief en de uitsnede niet zoveel uit, maar heeft Stijn (als mogelijke mol) daar wel heel veel tijd mee kunnen rekken.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2025, 20:15:08 »
Stel dat de mol de scooteraar zelf verteld heeft dat het goed ging... Het valt me op dat de 2 scooteraars met de witte shirts echt anders klinken qua stem dan die met het blauwe en rode shirt. Het is niet helemaal goed te horen. Maar dat zijn de scooteraars van Sam en Sophie.

Toevallig net teruggekeken. Op het moment dat de scooteraar zegt dat de mol het goed doet zie je niet wie het zegt. Meteen daarna het shot waarbij drie scooteraars één van hen aankijken en vragen Oh echt?

Degene die ze aankijken is de scooteraar van Sam......

« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2025, 20:28:00 »
Ik denk even terug aan de foto-opdracht in het seizoen 2022... De kandidaten moesten toen ook foto's reconstrueren. De mol had toen zelf een aantal elementen uitgekozen die terug moeten komen in deze foto's.
In dit geval zou bijvoorbeeld het de locatie, de rugzak en de zwarte kleding kunnen zijn. Ik vind vooral de kleur van de kleding een misser.
Dus misschien maakt het precieze perspectief en de uitsnede niet zoveel uit, maar heeft Stijn (als mogelijke mol) daar wel heel veel tijd mee kunnen rekken.
Stijn had zelf zwarte kleding aan. Hij had beter zelf kunnen poseren misschien.