Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody  (gelezen 13337 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2025, 22:16:00 »
Nou ja, vorig jaar mocht Senne ook best een greep doen uit de pot bij de doos van Pandora.

Maar dat, eerlijk is heel eerlijk, was iets wat de mol zelf moest doen.
De vraag is in deze hoeveel invloed de mol daadwerkelijk heeft gehad bij deze opdracht...

Bij moltalk bespraken ze de mogelijkheid dat de mol, vóór het blinddoeken, al had gehoord wie welk bedrag heeft genoteerd.

Ik hoop het niet.

Ik hoop het wel, dan heeft de mol nog enigzins invloed op de uitkomst van de opdracht en is het niet zomaar 5k uit de pot.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Webjoker

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2025, 22:20:29 »
Dan kom je als nieuwe regisseur aan het roer van het meest populaire programma van Nederland, en dan breng je een element terug dat letterlijk iedere fan van het programma niet leuk vindt. Onbegrijpelijk.

En dan doe je het ook nog eens op een manier die echt nergens op slaat want de hoogte van het bedrag had geen enkele invloed op de kans om de vrijstelling te winnen. Slaat helemaal nergens op dit.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2025, 22:21:38 »
Hm ja invloed van de mol zou de opdracht wel wat minder random maken.

Maar stel Maaike is de mol.. krijgt ie (onverdiend) van Rik twee keer de kans het naar haar wens te zetten.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2025, 22:22:21 »
De vraag is in deze hoeveel invloed de mol daadwerkelijk heeft gehad bij deze opdracht...

Ik hoop het wel, dan heeft de mol nog enigzins invloed op de uitkomst van de opdracht en is het niet zomaar 5k uit de pot.
De mol heeft een laag bedrag en probeert zichzelf uit het spel te spelen ten gunste van iemand met een hoog bedrag.

Mooie opdracht!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2025, 22:24:05 »
Dan kom je als nieuwe regisseur aan het roer van het meest populaire programma van Nederland, en dan breng je een element terug dat letterlijk iedere fan van het programma niet leuk vindt. Onbegrijpelijk.

En dan doe je het ook nog eens op een manier die echt nergens op slaat want de hoogte van het bedrag had geen enkele invloed op de kans om de vrijstelling te winnen. Slaat helemaal nergens op dit.

In deze fase schandalig. In het begin is de pot relatief laag en dan kan er nog redelijk wat terugverdiend worden. Als Roos had gewonnen was er nog 1000 euro over geweest? Ze hadden er eigenlijk een maximum aan moeten geven. Misschien moeten we toch als collectief maar een aangetekende brief versturen (zie spoilertopic).

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2025, 22:24:18 »

Plus, het komt ook weinig voor dat de Belgische mol zulke grote bedragen uit de pot trekt (enige dat ik kan herinneren is Senne en Lennart met de veiling in Duitsland).

In Nederland gebeurt het nu al in 4 van de 5 laatste seizoenen (als je die 5000 euro van Everon in Albanië meetelt), en het seizoen hiervoor twee keer.

Plus, de doos van Pandora was iets van een eerder seizoen, en dat maakt het toch een beetje anders (je wil toch weten wat ze nou met die doos gaan doen).

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2025, 22:35:25 »
deze opdracht lijkt heel erg op een opdracht van squid game: the game op Netflix.  ;)
Aah, dáár kende ik hem van!

Dat met die twee kistjes en dat één van de twee mocht kijken en dat er daarna nog gewisseld mocht worden, herkende ik ook. Maar waar zat dat in? Ook in Squid Game The Challenge? De Verraders? De Vlaamse Mol?

Offline Moltifunctional

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2025, 22:36:30 »
Aah, dáár kende ik hem van!

Dat met die twee kistjes en dat één van de twee mocht kijken en dat er daarna nog gewisseld mocht worden, herkende ik ook. Maar waar zat dat in? Ook in Squid Game The Challenge? De Verraders? De Vlaamse Mol?
Het Onbekende volgens mij.

Offline Joey94

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2025, 22:38:39 »
Inderdaad uit Het Onbekende, maar wel iets anders. Bij Het Onbekende mag drie keer gewisseld worden in plaats van hier één keer.

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2025, 22:53:17 »

Carrot in a box!  ::rofl::

Offline Iriss

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2025, 22:58:26 »
Al vanaf het begin een groot fan van Wie is de Mol.

Ik durf mezelf eigenlijk wel als "anonieme molloot" te classificeren. Deze meid, heeft alle seizoenen (meermaals) teruggekeken, alles tot in het oneindige geanalyseerd etc. etc. Ik lees non stop mee op het forum, maar houd mezelf altijd op de achtergrond & reageer zo goed als nooit.

Tot vandaag en tot deze opdracht, er moet me toch wat van het hart.

Ik zie reacties in dit topic dat dit het hele seizoen verpest, dat dit vreselijk is. Dat er een nieuwe regisseur is en hiermee alle fans tegen het haar strijkt. Etc. etc.

Sorry, ik ben er niet op uit om ook maar iemand tegen het haar te strijken. Maar ik vond het fan-tas-tisch  ::bravo:: & vind toch wel dat men ook wel wat minder zuur mogen worden. Laten we alsjeblieft genieten van het geweldige programma wat Wie is de Mol is.

Ik hield van de mindgames, hoe mensen een spel speelden en ga zo maar door.  ::vergroot::

Oh en wat me ook triggerde om te reageren in het topic voor deze opdracht, is het volgende; compleet off topic maar een ode aan een vreselijk goede comedian uit Engeland die ons helaas is ontvallen;

Voor mij hetgeen waar ik het eerst bij deze opdracht aan dacht; Sean Lock & 'Carrot in the box'
::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 23:12:43 door Iriss »

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2025, 23:01:30 »
De Mol weet wie welke bedragen heeft en wie wanneer aan de beurt is met het neerzetten van de vrijstelling. Maaike zou als Mol beter Nora pakken. Gegarandeerd een laag bedrag weg. Stijn weet als Mol dat Nora als 2e komt en weet dan ook heel snel dat zij dat gedaan heeft.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 15-02-2025, 23:04:11 »
Het Onbekende volgens mij.
Dat was het ja!

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 15-02-2025, 23:07:11 »
Is er iets bekend over wat bepaalde wie de blinddoek af mocht doen? Maaike twee keer is wel opmerkelijk toch?

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 15-02-2025, 23:09:30 »
Normaal ben ik niet zo zuur over een opdracht zelfs niet over veilingen, volgende keer beter, maar deze is echt matig.
Niet alleen heeft je bod 0 toegevoegde waarde, maar vervolgens doet de productie er alles aan om de lage bedragen eruit te krijgen. Als Sophie het niet voor elkaar krijgt de eerste keer, geven ze €1000 Maaike gewoon een 2e kans om haar goede gedrag weg te krijgen.
En er even van uitgaande dat Stijn de mol is, heeft de mol niets maar dan ook niets moeten doen voor dit bedrag, behalve aan Nora vragen wat ze deed. Sterker nog, het feit dat de mol iets moest doen, lag volledig aan Nora. Als ze hem bij Roos had weggelegd, hadden ze net zo goed een zak rijst op Stijns plek kunnen zetten.

Laat de veilingen eruit, als je een veiling doet, laat het bedrag dan een laag zijn en bovenal laat het gewoon wie is de mol zijn en niet wie is de productie. Tot zover mijn gal.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2025, 23:21:32 »
Roos zei dat ze 6000 in wilde zetten maar bij de eliminatie vragen stond dit bedrag er niet bij!! Roos dus niet de mol! (Dacht ik ook niet maargoed). Heb het nog niet teruggelezen hier, niet opgevallen?

Edit: zie nu dat ze het alsnog aan heeft gepast naar 7000..
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 23:23:47 door Rozz75 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2025, 23:22:12 »
Ik vind veilingen altijd een enorme dooddoener. Al 20 jaar zien we dat het kandidaten nooit lukt om de pot te behouden, altijd gaat er een groot bedrag uit. Ik kan me nog Dick Jol herinneren die in seizoen 7 weigerde deel te nemen aan de veiling en niet kon geloven dat de rest zoveel geld verspeelde. Dat is deze keer niet anders. Ik vond het psychologische spel mooi, het was niet automatisch dat het hoogste bod won. Tegelijkertijd heeft de productie er bewust voor gekozen om de deelnemers met een laag bod te benadelen ipv te belonen voor hun onzelfzuchtige bod. De lage bedragen werden er door de productie (!) vakkundig uitgespeeld. Ik had het veel beter gevonden als juist een Roos als eerste was aangetikt. Ik durf Maaike door haar lage bod echt wel uit te sluiten nu, de mol zal altijd een substantieel bedrag bieden.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 15-02-2025, 23:24:09 »
Roos zei dat ze 6000 in wilde zetten maar bij de eliminatie vragen stond dit bedrag er niet bij!! Roos dus niet de mol! (Dacht ik ook niet maargoed). Heb het nog niet teruggelezen hier, niet opgevallen?

Terwijl ze het bedrag moet opschrijven zegt ze 'Maak er 7000 van'. Dat bedrag stond er tussen.

Offline DP

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 15-02-2025, 23:29:57 »
Goh. Wat overheerst er, ik denk teleurstelling? Heb je al zo’n “historisch” lage pot door onhaalbare opdrachten en dan komt er nog de doodsteek voor de pot bij. Of volgende afleveringen moeten ze opeens potentieel €30.000 per opdracht kunnen verdienen dat ze uiteindelijk eindigen met een totale pot van €10.000..

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2025, 23:35:02 »
Plus, het komt ook weinig voor dat de Belgische mol zulke grote bedragen uit de pot trekt (enige dat ik kan herinneren is Senne en Lennart met de veiling in Duitsland).

In Nederland gebeurt het nu al in 4 van de 5 laatste seizoenen (als je die 5000 euro van Everon in Albanië meetelt), en het seizoen hiervoor twee keer.

Plus, de doos van Pandora was iets van een eerder seizoen, en dat maakt het toch een beetje anders (je wil toch weten wat ze nou met die doos gaan doen).
Kandidaat Bart heeft meen ik bij de mol rond de 10.000 geboden in de 1e aflevering (stonden ze bij de start al zwaar in de min).