Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody  (gelezen 13342 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Trust nobody
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2025, 23:36:38 »
Ik wilde hem nog net niet benoemen, maar goed je doet het toch:
"Artispunten."
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Thunderclaw

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2025, 23:38:08 »
Kandidaat Bart heeft meen ik bij de mol rond de 10.000 geboden in de 1e aflevering (stonden ze bij de start al zwaar in de min).

Was ik oprecht even vergeten  ::tandpastasmiley::

Dan nog zou je kunnen beargumenteren dat dit in aflevering 1 gebeurde en de kandidaten dus ruim de tijd hadden om geld te verdienen. Niet in aflevering 7.

Plus, de Vlaamse bedragen liggen sowieso hoger dan de Nederlandse, maar daar niet van.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2025, 23:41:25 »
Bij beide versies van de mol dit helaas aanwezig. Altijd mijn minst favoriete opdracht, maar komt helaas steeds weer terug.

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2025, 23:52:46 »
Bij beide versies van de mol dit helaas aanwezig. Altijd mijn minst favoriete opdracht, maar komt helaas steeds weer terug.

De Belgen proberen het ten minste nog fair te spelen en er interessante(re) twists aan te geven.

Maar inderdaad.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #44 Gepost op: 16-02-2025, 00:14:18 »
Aan de andere kant iedereen zucht en steunt natuurlijk, maar zijn we allemaal heilige boontjes...?

Ik denk oprecht als ik zo'n verhaal als Rik verteld voorgeschoteld krijg. Ik heel het verhaal meespeel... Een bedrag van 1 miljoen op dat briefje schrijf en zonder pardon wegloop.
Puur uit protest...

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 16-02-2025, 00:17:17 »
Aan de andere kant iedereen zucht en steunt natuurlijk, maar zijn we allemaal heilige boontjes...?

Ik denk oprecht als ik zo'n verhaal als Rik verteld voorgeschoteld krijg. Ik heel het verhaal meespeel... Een bedrag van 1 miljoen op dat briefje schrijf en zonder pardon wegloop.
Puur uit protest...

Eigenlijk zouden alle kandidaten dat moeten doen, gewoon 0 euro opschrijven en niet meespelen.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2025, 00:22:57 »
Een beetje een saaie opdracht, een beetje de bakjes opdracht van vorig jaar..

En wilde productie/Rik dat mol maaike absoluut niet overbleef? vond het wel een beetje flauw om iemand 2x te kiezen en dan is ze ook nog lekker vaag als roos haar iets vraagt.. nee goed bezig, productie!!

En ik neem aan dat de Stijn-tunnel leeg is, dit kun je toch niet spelen als mol? en wat roos al zei tijdens de test hij is echt veel te aanwezig om ook nog te mollen, dat vind ik ook..

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2025, 00:30:11 »
Dit is de grootste triomf die je in aflevering 10 terug ziet. Kijk de mol eens veel geld uit de pot halen. En gelegitimeerd, want Roos had er nog veel meer uit gehaald.

Nee, ik ben niet blij met deze opdracht en met deze te makkelijke molactie.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 01:12:09 door D*N, Reden: Scheldwoord weggehaald »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2025, 00:34:24 »
Wel leuk dat rik oprecht verbaasd was dat roos zo hoog biedde...

en roos had toch kunnen zien dat stijn in de 1ste koffer de joker zag, en nog was stijn de persoon niet om de controle uit handen te geven dus hij had het koffertje met de vrijstelling nooit aan roos gegeven..

Vind wel dat met vorig en dit seizoen, de opdrachten niet heel spectaculair of speciaal meer zijn..

Volgend jaar beter als er geen twee seizoenen in een jaar gemaakt hoeven worden??
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 09:41:25 door Demanuitwenen »

Offline MrShankly

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2025, 07:45:00 »
Al vanaf het begin een groot fan van Wie is de Mol.

Ik durf mezelf eigenlijk wel als "anonieme molloot" te classificeren. Deze meid, heeft alle seizoenen (meermaals) teruggekeken, alles tot in het oneindige geanalyseerd etc. etc. Ik lees non stop mee op het forum, maar houd mezelf altijd op de achtergrond & reageer zo goed als nooit.

Tot vandaag en tot deze opdracht, er moet me toch wat van het hart.

Ik zie reacties in dit topic dat dit het hele seizoen verpest, dat dit vreselijk is. Dat er een nieuwe regisseur is en hiermee alle fans tegen het haar strijkt. Etc. etc.

Sorry, ik ben er niet op uit om ook maar iemand tegen het haar te strijken. Maar ik vond het fan-tas-tisch  ::bravo:: & vind toch wel dat men ook wel wat minder zuur mogen worden. Laten we alsjeblieft genieten van het geweldige programma wat Wie is de Mol is.

Ik hield van de mindgames, hoe mensen een spel speelden en ga zo maar door.  ::vergroot::

Oh en wat me ook triggerde om te reageren in het topic voor deze opdracht, is het volgende; compleet off topic maar een ode aan een vreselijk goede comedian uit Engeland die ons helaas is ontvallen;

Voor mij hetgeen waar ik het eerst bij deze opdracht aan dacht; Sean Lock & 'Carrot in the box'
::rofl::

Dank je wel, ik sluit me hier helemaal bij aan. Snap de frustratie wel hoor, maar ik heb ook gewoon echt genoten van de aflevering! Niet alsof het hele seizoen nu is verpest ofzo.

En dat Carrot in the box-fragment is echt geweldig, ooit gezien maar helemaal vergeten, dank voor het delen  ::rofl::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2025, 09:05:53 »
Ik denk dat iedere molloot voorkeuren heeft voor bepaalde opdrachten. Bij mij staan onderaan: opdrachten zoals rennen op een markt en telefoons zoeken, dan de lasergames waarbij vaak niet te volgen is wat er gebeurt, dan de avontuurlijke opdrachten bv in de bergen/op het water, en bovenaan de mindgames. Heb genoten van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 09:08:45 door Run »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2025, 10:06:59 »
Stijn vergeet toch echt blij te zijn met zijn vrijstelling.
Rik moet hem er op wijzen dat hij een prijs ,gewonnen’ heeft.
Vond hij het jammer dat er niet 7 maar slecht 5000 uit de pot ging?
Nee, ook niet te zien. Beetje onvoorbereid Stijn. Het is ook verwarrend voor een mol. Niet voor een kandidaat, die duikt op de vrijstelling.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2025, 10:25:17 »
Voor wat het waard is, de daadwerkelijke volgorde waarop de kandidaten een bod hebben gedaan.
(Met dank aan de zweetplekken op de blouse van Rik  ::rofl::)

1.Maaike (bod 1000)
2. Sophie (bod 5000)
3. Stijn (bod 5000)
4. Roos (bod 7000)
5. Nora (bod 2000)

Met dit soort opdrachten was het in het verleden vaak zo dat de mol als laatste aan de beurt was. In dit geval was dit wchter Nora, dus dat gaat hier niet op.
Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat ze de mol als eerste lieten gaan, dus Maaike valt hierdoor wat mij betreft af als mol.
Misschien hebben ze gewacht tot iemand een redelijk hoog bod doet (sophie,5000) waarna de mol direct daarna aan de beurt is en exact hetzelfde biedt?l
Roos valt wat mij betreft ook af omdat er op dat moment al 5000 geboden is, en de mol niet wil opvallen met het allerhoogste bedrag)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2025, 10:33:06 »
Ok, die carrot in the box video was erg goed.

Maar het probleem met dat laatste opdrachtdeel is dat het Nashequilibrum is om niet te kijken in de dozen en gewoon het een 50/50 kans te laten blijven. Het klinkt aantrekkelijk om te weten in welke doos de vrijstelling is, maar Stijn heeft geen invloed over wie die doos krijgt en Roos heeft exact het tegenovergestelde doel als Stijn. Als je aanneemt dat Roos minstens een net zo goede speler als Stijn is, vergroot het haar kansen als Stijn weet waar de vrijstelling ligt, omdat er een kans is dat hij iets weggeeft. Dus Stijn is misschien beter af om niet te weten waar de vrijstelling is, want dan is het volledig 50/50 (al maakt dat minder spannende tv).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2025, 11:05:03 »
Heel bijzonder dat er alleen duizendtallen werden genoemd, is dit door Rik gezegd? Anders doe je toch 7100 bijv. of zelfs 7001, in ieder geval 1 van de kandidaten?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2025, 11:08:27 »

(Met dank aan de zweetplekken op de blouse van Rik  ::rofl::) ::rofl::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2025, 12:21:51 »
Ok, die carrot in the box video was erg goed.

Maar het probleem met dat laatste opdrachtdeel is dat het Nashequilibrum is om niet te kijken in de dozen en gewoon het een 50/50 kans te laten blijven. Het klinkt aantrekkelijk om te weten in welke doos de vrijstelling is, maar Stijn heeft geen invloed over wie die doos krijgt en Roos heeft exact het tegenovergestelde doel als Stijn. Als je aanneemt dat Roos minstens een net zo goede speler als Stijn is, vergroot het haar kansen als Stijn weet waar de vrijstelling ligt, omdat er een kans is dat hij iets weggeeft. Dus Stijn is misschien beter af om niet te weten waar de vrijstelling is, want dan is het volledig 50/50 (al maakt dat minder spannende tv).
Er komt nog iets bij. Dit is Wie is de mol. Denk vanuit Roos. Stel Roos zit op Stijn. Dan gaat ze helemaal dubbel doordenken bij alles wat hij doet. Als hij iets weggeeft legt zij dat uit als mols, ook al wil hij haar juist helpen. En dat uitleggen als mols kan ook weer 2 kanten op, de ene zal denken dat de mol echt zal helpen, de ander juist niet, dat is een persoonlijke mindset. Het gaat zeker in Wie is de mol nu echt beide kanten uit, volgens mij kom je niet af van 50-50.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2025, 12:29:13 »
Ik denk dat iedere molloot voorkeuren heeft voor bepaalde opdrachten. Bij mij staan onderaan: opdrachten zoals rennen op een markt en telefoons zoeken, dan de lasergames waarbij vaak niet te volgen is wat er gebeurt, dan de avontuurlijke opdrachten bv in de bergen/op het water, en bovenaan de mindgames. Heb genoten van deze aflevering.

Ik denk dat de meeste mensen de mindgames hartstikke leuk vinden. Alleen was de mindgame hier alleen maar wie krijgt de vrijstelling. Op geen enkele wijze kon je ook maar enigszins speuren naar de mol. Het maakt nl helemaal niets uit wat de mol deed of de kandidaten. Er ging wat er ook gebeurde sowieso alleen maar geld uit de pot. Dus wel een mind maar geen game.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2025, 12:32:12 »
Het lag zeker niet aan de spelmakers dat alleen de hoogste bedragen overbleven.
Ze kozen voor de 2 kandidaten met het laagste bedrag om de vrijstellingen te verdelen.

Ik ben niet goed in kansberekening, maar met hulp van ChatGPT:
Kans dat minstens 1 laag bedrag (1000/2000) de eindronde haalt en waarbij alleen zij de vrijstelling uitdelen => 90%
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 12:35:03 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2025, 12:42:44 »
Het lag zeker niet aan de spelmakers dat alleen de hoogste bedragen overbleven.
Ze kozen voor de 2 kandidaten met het laagste bedrag om de vrijstellingen te verdelen.

Ik ben niet goed in kansberekening, maar met hulp van ChatGPT:
Kans dat minstens 1 laag bedrag (1000/2000) de eindronde haalt en waarbij alleen zij de vrijstelling uitdelen => 90%

Ik had de indruk dat Maaike voor de twee keer werd aangetikt omdat zij een laag bedrag had en de spelmakers op die manier hoopten dat het in de finale tussen een laag & hoog bedrag zou gaan.

Ik vind het irritant dat Rik die keuze heeft gemaakt, was dat toeval of strategie? Zelfs de schijn past - voor mij - niet bij widm.