Auteur Topic: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid  (gelezen 11460 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Gepost op: 15-02-2025, 17:06:43 »
Bespreek hier alles van de zevende aflevering!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 22:25:47 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline AstridM

• Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2025, 21:27:06 »
Ja hoor, de pot leegtrekken, zo jammer weer.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2025, 21:40:54 »
Dus als je nu al je punten op Stijn zet ben je goed, hij gaat sowieso door  ::tandpastasmiley::

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #3 Gepost op: 15-02-2025, 21:44:33 »
Dat is ook te zien in de app  ::rofl:: 68% stond hij net op

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2025, 21:45:06 »
Nora gaat naar huis ("teveel op één paard gewed") en geeft de pot door aan Sophie omdat ze haar het meest vertrouwt. Dat zijn toch weer flink wat kandidaatspunten voor Sophie.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2025, 21:46:13 »
Zodra er een bieding na aflevering 5 in zit, is het seizoen en bijbehorende Mol meteen afgeschreven.

Wat jammer is, want dit was tot dan toe een redelijk stabiel seizoen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2025, 22:07:51 »
Wat Kim-Lian bij Moltalk zegt is het probleem van WIDM. Het maakt je als kandidaat geen ruk uit of er maar 1 euro in de pot zit, je wil in de finale komen. Graag kandidaten die wél iets om geld geven.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2025, 22:11:35 »
Die zijn er niet... ten minste als je een b voor je n hebt.

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2025, 22:28:53 »
Die zijn er niet... ten minste als je een b voor je n hebt.

Of je moet echt de grootste D-artiest van Nederland zijn die echt geen enkele zaal vol kan krijgen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Reactie #9 Gepost op: 15-02-2025, 22:34:46 »
Wat een supersaaie aflevering. Ik hoop dat het komt omdat er teveel energie is gestoken in het jubileumseizoen. Vooral raar dat Cambodja compleet wordt genegeerd, behalve wat mooie dronebeelden. Dit had allemaal net zo goed in het vondelpark kunnen afspelen.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #10 Gepost op: 15-02-2025, 22:38:12 »
Oersaai met hoge irritatiefactor deze aflevering. Enkel 2 opdrachten en de tweede sloeg nergens op. Ik vond het seizoen leuk om naar te kijken tot nu toe maar pff dit was niet best hoor. Vond de opgebouwde hype naar het verlaten vliegveld ook wel een anticlimax
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 15-02-2025, 22:41:39 »
Hadden ze zoveel meer mee kunnen doen inderdaad, had het tof gevonden als het een afleveringvullende opdracht was geweest. Dan hadden ze als nog niks weggevgeven op het moment dat ze zeiden "de eerste opdracht" van de zevende aflevering.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 15-02-2025, 22:46:14 »
Wat Kim-Lian bij Moltalk zegt is het probleem van WIDM. Het maakt je als kandidaat geen ruk uit of er maar 1 euro in de pot zit, je wil in de finale komen. Graag kandidaten die wél iets om geld geven.
Ik zou als kandidaat precies hetzelfde doen sorry. Dus ik snap hun wel. :)
Maar snap dat het wel zonde is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 15-02-2025, 22:51:51 »
Ik zou als kandidaat precies hetzelfde doen sorry. Dus ik snap hun wel. :)
Maar snap dat het wel zonde is.

Ik denk dat je de groepsdruk en de verwijten die je krijgt niet moet onderschatten in een potminnend deelnemersveld.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 15-02-2025, 22:53:20 »
Onbekende kandidaten gaan echt voor de pot om een of andere droom te verwezenlijken waardoor dit soort acties (zoveel geld uit de pot) echt niet in dank worden afgenomen. Met BN’ers werkt dit helaas heel anders wat totaal de spanning eruit haalt. Iedereen vond het wel grappig en weinig boeiend. Je moet kandidaten hebben die echt iets willen met die pot, dat maakt Demol België zo goed (naast hoe dat in elkaar zit). Vind het oké om naar te kijken maar ik mis toch iets.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 23:07:40 door Rozz75 »

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 15-02-2025, 22:55:42 »
Ik denk dat je de groepsdruk en de verwijten die je krijgt niet moet onderschatten in een potminnend deelnemersveld.

Bewijsstuk A: Charlotte tijdens de Mol-bieding van het vorige seizoen in België.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: 15-02-2025, 22:58:35 »
Dat zou zeker kunnen.

Verder niks met de wat Eva. zegt. Ik vond het een leuke aflevering, maar niet het beste van dit seizoen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 15-02-2025, 23:00:30 »
Je moet bepaalde belangens aan dit soort biedingen toevoegen die tegen het principe ingaan van waarom je hetgeen waarop je biedt wilt hebben:

In deze situatie, gezien het feit dat ze allemaal nog een test moeten maken, zelfs met de vrijstelling op zak. Was het heel simpel om te zeggen: Voor iedere 500 euro die jij biedt, heb je sowieso 1 vraag bij de test fout / maak je 1 vraag minder dan de rest. Dan wil je zeker wel hoog bieden. Maar al helemaal niet zo hoog dat je ineens 10+ vragen fout hebt en door je eigen stommiteit eruit ligt.
(plus in deze variant houden ze de twist erin, waarbij al die testen ineens anders gaan.)

Dit kan verwarrend zijn voor een globale kijker, maar dan kom je op een heel ander punt uit:
Wat is speltechnisch voor alle groepen het eerlijkst versus, wat is het meest overzichtelijk en vermakelijk om naar te kijken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 15-02-2025, 23:02:55 »
Vond het een hele leuke aflevering eigenlijk. Alleen had je er niet voor naar Cambodja gehoeven. We zien en horen maar weinig over het land.

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 15-02-2025, 23:08:02 »
Vond het een hele leuke aflevering eigenlijk. Alleen had je er niet voor naar Cambodja gehoeven. We zien en horen maar weinig over het land.

Had al een tijdje het idee om het volgende seizoen gewoon op de Flevopolder op te nemen.

Lekker dichtbij, dus goed voor het klimaat, je kan er alle psychologische spellen spelen die je wil, en geen enkele Nederlander wil er dood gevonden worden, dus je komt ook niemand tegen.

(Sorry voor iedereen die op de Flevopolder woont, btw. No offense.)