Auteur Topic: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid  (gelezen 12051 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Reactie #40 Gepost op: 16-02-2025, 12:21:46 »
Ik vind het ook jammer dat Rik hier ook nog strategisch mensen aan had kunnen tikken. We weten niet dat dat is gebeurd, maar ook niet dat dat niet zo is.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 16-02-2025, 12:32:17 »
Dan zou het wel leuk geweest zijn als er gezegd werd dat degene met het laagste bod aangetikt zou worden en de andere 3 dan moesten raden wie dat was.

Had me eigenlijk voorgenomen om op onzinnige opdrachten niet meer te reageren, het zorgt alleen maar voor ergernis.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 16-02-2025, 12:42:08 »
Klopt. En dan zou je denken dat de mol weet wat iedereen geboden heeft en de kandidaten met lage boden probeert weg te spelen. Sophie deed dit niet (ze had Maaike kunnen wegspelen door haar te raden), terwijl Stijn en Roos dit wel deden (ze speelde Nora en Maaike weg door hen te raden).
Misschien té voor de hand liggend?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #43 Gepost op: 16-02-2025, 13:00:20 »
Als de winnende kandidaat 1 euro had geboden was er 1 euro uit de pot gegaan. Ik heb het gevoel dat het interessanter was geweest als daar meer mee gedaan was. Bijvoorbeeld kon er een psychologisch aspect worden toegevoegd waarbij kandidaten meer konden overleggen en daarna de persoon konden uitschakelen die ze dachten dat het meest geboden zou hebben (misschien nog een bonus weggeven als dat lukt ook).

Hoe dan ook, voor zover het om veilingen gaat, vond ik deze minder slecht dan gemiddeld.
Ik vond hem best slecht uitgevoerd want inderdaad, die toevoeging had ik er ook bij verwacht. Maar ze willen vast niet laten zien wie de kandidaten verdenken, want je krijgt dan al gauw een vertrouwenslijstje.

Verder slecht uitgevoerd door die ronde bedragen. Ik denk dat wat jij zegt niet kan, 1 euro bieden. Alles was met duizendtallen of 0. Zo niet, dan vind ik het slecht uitgevoerd door de kandidaten zelf. Je gaat toch altijd verwachten dat jij de hoogste bieder moet zijn, dus plaatst dan net even 7001 ipv 7000 of 1001 ipv 1000? Rik zegt op minuut 34.40 "Je mag een bod doen, schrijf maar op" dus eigenlijk zou je gekke getallen erbij verwachten. Vreemd.
De Blondine is de Mol :)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: 16-02-2025, 13:20:47 »
Hangt ervan af welke informatie de kandidaten verder nog hebben gekregen.
Er is een seizoen geweest waarbij de één na hoogste bieder de troef zou krijgen. Ik meen ook dat ze een keer de hoogste bieder hadden maar weet dit niet zeker. Dan krijg je natuurlijk geen ronde bedragen. Als ze hier hebben gezegd dat daarna een opdracht kwam om te bepalen wie die vrijstelling zou krijgen, dan kan ik me voorstellen dat ze ronde bedragen hebben geboden. Achteraf gezien hadden ze allemaal €0 kunnen bieden en het had geen verschil gemaakt wie de vrijstelling kreeg.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 16-02-2025, 13:36:57 »
Eerste opdracht filmisch erg mooi, maar voor mijn gevoel zakte het een beetje in bij het laatste dee in de wachtruimte. Wel mooi dat de opdracht uit meerdere delen bestond en al in andere afleveringen werd aangestipt.

De laatste opdracht voelde meer als 2 losse delen, waarbij het bod gewoon het bod was, zonder enige gevolgen en het vervolgspel juist weer alleen om de vrijstelling ging.
Knap als de mol goed heeft weten in te schatten wie er loog en zo in het finalespel terecht wist te komen, maar de opzet van deze opdracht doet dat harde werk toch teniet.

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2025, 13:45:37 »
UPDATE: Nu alle kandidaten in vergelijk.

Ben aan de knutsel gegaan met de liftbeelden van afl 1 en afl 7.
De tablet beelden uit afl.7 als splitscreen gezet t.o.v. afl.1 en de stukjes van elke kandidaat verlengd naar 10 sec. De ene heeft ergere slowmo dan de ander, maar op normaal tempo zijn Sophie en Stijn wat kort  ;)

Hieronder de link:
https://youtu.be/zoHzixH51hs

« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 15:02:46 door Denils »

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2025, 13:53:48 »
En nog een knutselfilm...
Begin van video is afl. 7 met het deel waar Roos de tablet bekijkt waarbij de lift beelden wat vergroot zijn voor een iets beter zicht (excuus voor resolutie).
Daarna terug naar afl. 1 waar ze te horen krijgen of ze de mol zijn, met de overgebleven kandidaten vanaf begroeting door Rick tot lift moment.
Het instappen in de busjes erin gelaten en de scenes waar Maaike, Roos, Sophie en Stijn te zien zijn ingezoomd. Misschien geeft het zo een iets beter zicht op lichaamstaal en uitdrukkingen?

Hieronder deze link:
https://youtu.be/dPo9aTKUg6M

« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 13:59:37 door Denils »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2025, 14:01:34 »
Mooi werk, Denils!  ::bravo::

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2025, 14:16:04 »
Mooi werk, Denils!  ::bravo::

Thx!! En hoop dat het wat toevoegt voor iedereen.  ::vergroot::  ::tandpastasmiley::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2025, 14:27:59 »
De tablet beelden uit afl.7 als splitscreen gezet t.o.v. afl.1 en de stukjes van elke kandidaat verlengd naar 10 sec. De ene heeft ergere slowmo dan de ander, maar op normaal tempo zijn Sophie en Stijn wat kort  ;)
Van Roos was er in afl. 7. geen tabletbeeld te zien.

Hieronder de link:
https://youtu.be/jXLX05ejImA

Dankje!

Van Roos zien we wel een kort fragment in de lift in aflevering 7. Aan het begin van de uitzending als we haar het kaartje met de opdracht voor de tablet zien lezen.

Wel vreemd dat er van Maaike twee verschillende fragmenten zijn.

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2025, 14:32:11 »
Ow dan heb ik dat Roos fragmentje gemist, zal nog eens kijken... thx!

« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2025, 14:39:00 »
Roos zit in de auto met haar haar te frummmelen, een teken van stress. Maarja ze zullen daar allemaal wel opgelaten zijn.
Stijn vind ik wel erg kalm in de lift, onverdacht. Sophie’s gezicht zie je niet goed, lijkt wel verdacht, iets meer nog dan Maaike met haar grijns, maar kan me voorstellen dat ze allemaal moeten schakelen en even lachen na dit stressmoment.

Toch wel raar dat er van Maaike twee filmpjes zijn in de lift.  Op de iPad de onverdachte versie, maar we hebben ook een soort drakonische glimlachversie :-)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 14:43:23 door milliemollie »

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2025, 14:47:45 »
Het viel ons hier thuis op dat Rik aan het begin van deze aflevering heel nadrukkelijk “dus BEN de fanatieke kandidaat” tegen de mol zei in het stukje waar de stem vervormd wordt. Hoort dit niet “dus WEES de fanatieke kandidaat” te zijn? Zou dit een hint kunnen zijn naar Stijn in de reclames van BEN?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2025, 14:53:15 »
Dat is volgens mij ook een taalfout. Viel me ook onmiddellijk op. Het moet WEES zijn.

Zou inderdaad een leuke verwijzing zijn.

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2025, 14:53:26 »
Het viel ons hier thuis op dat Rik aan het begin van deze aflevering heel nadrukkelijk “dus BEN de fanatieke kandidaat” tegen de mol zei in het stukje waar de stem vervormd wordt. Hoort dit niet “dus WEES de fanatieke kandidaat” te zijn? Zou dit een hint kunnen zijn naar Stijn in de reclames van BEN?

De taal-“fout” die volgens mij wel steeds gangbaarder wordt, viel mij ook direct op. Ik vind het een mooie hint maar in de Trust nobody podcast worden hints naar merknamen direct gedebunkt.
Zou hem wel mooi vinden.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2025, 14:57:53 »
De taal-“fout” die volgens mij wel steeds gangbaarder wordt, viel mij ook direct op. Ik vind het een mooie hint maar in de Trust nobody podcast worden hints naar merknamen direct gedebunkt.
Zou hem wel mooi vinden.

Dat zou ik ook heel goed snappen, is natuurlijk wel gratis reclame om dat te doen. Misschien dat het kan omdat “ben” niet te trademarken is, maar ik ‘ben’ ook bang dat je gelijk hebt!  :P

Offline Denils

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2025, 15:05:07 »
UPDATE: Nu alle kandidaten in vergelijk.

Hieronder de link:
https://youtu.be/zoHzixH51hs

Nu met alle kandidaten in vergelijking liftmoment afl.1 en afl. 7

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2025, 15:12:05 »
Ik vind de kans dat het een taalfout is veel groter dan dat het een hint is. Dat het een flagrante taalfout is tegen het Nederlands staat als een paal boven water. Het is niet omdat heel veel mensen het zo zeggen dat het ook juist zou zijn. Het is een symptoom van de verloedering van de moedertaal. Ik hoor ook dikwijls Nederlanders dingen zeggen als “Hun hebben dat gedaan”. Ook flagrant fout, maar half Holland gebruikt die persoonlijke voornaamwoorden verkeerd. Zo irritant!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2025, 16:08:24 »
Nu met alle kandidaten in vergelijking liftmoment afl.1 en afl. 7

Vind dit een hint naar roos en maaike
Vooral roos want die doet echt raar (verbergt haar gezicht ook een beetje) of zou ze gelijk na het gesprek met rik al besloten hebben maar vooral heel raar te gaan doen zodat ze veel verdenkingen krijgt??

En maaike kijkt ook wel een soort van blij en ze is actrice dus ze is al wat beter voorbereid.