Auteur Topic: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid  (gelezen 12105 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - De juiste oplettendheid
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2025, 22:12:08 »
Ik verdenk Roos totaal niet, maar toch vind ik dat je hier een punt hebt. Waarom al die aandacht voor het vliegveld als niemand het kon bekijken? Maar bij de quiz kon Roos als zij de mol is niet van tevoren weten dat zij en Sam gingen winnen.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2025, 22:13:38 »
Wat voor nut heeft het om de mol een tablet te laten bemachtigen met beelden waar hij he-le-maal niets aan heeft. Ik denk dus dat we alleen hierom Roos zouden kunnen afschrijven als mol.
Volgens mij was het de bedoeling dat die kandidaat die op zoek moest gaan naar die tablet geholpen zou worden door een of twee medekandidaten. Daarom smeedde Ray dat bondje met Sam en Sophie.
Roos had hier als kandidaat de mazzel dat de hele opdracht een zootje was waardoor ze ongemerkt de tablet kon bemachtigen.
En bedenk ook, wat in dit forum al is opgemerkt, dat Roos als ze de mol is, niet de moeite had genomen om de tablet eerst in een rugzak die om een van de poppen hing te stoppen om die later over te hevelen in haar eigen koffer. Dan had ze geweten dat die koffers later van de band zouden komen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2025, 22:18:46 »
Ik denk dat ze twee mensen nodig hadden omdat één van hen af kon vallen voor deze opdracht plaats zou vinden. Dat is ook gebeurd. Ik geloof niet dat de opdracht met de widm-vragen op een dusdanige manier was opgezet dat het team van de mol daar per definitie zou winnen, dat kon ook niet. Ik geloof dus niet dat Roos de mol moet zijn. Voor de mol lijkt het me ook meer van belang om die opdracht actief te kunnen verkloten, niet om met een koffer en een tablet bezig te zijn.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #83 Gepost op: 17-02-2025, 22:19:23 »
Wat heeft een mol  ook aan die videos.  Het is enkel eventueel handig voor de mol dat een kanddiaat hem niet in handen krijgen kan .

Beetje opdracht in een opdracht waar we weinig mee kunnen

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2025, 22:23:59 »
Naar mijn mening heeft zelfs een kandidaat vrij weinig aan die beelden. Dit soort "informatie" wordt altijd vreselijk opgehyped als je het mij vraagt. Alsof het zou weggeven wie de mol is. De mol weet echt wel zijn gezicht in de plooi te houden, daar wordt je echt niet wijzer van. Het enige zou kunnen zijn dat de andere kandidaten min of meer kandidaats overkomen, waardoor je er een paar zou kunnen afschrijven.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2025, 22:42:03 »
Volgens mij is het punt niet of iemand wat heeft aan die beelden en of wij dat boeiend vinden maar gaat het erom in die post dat widm kennelijk deze “twist” ( ::)) heeft bedacht en dat iemand moet zorgen dat die “twist” niet verloren gaat.

Dus op zich is dat geen gekke gedachte.

Roos is niet mijn mol maar ik kan deze gedachtegang wel volgen

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2025, 22:46:26 »
Ja het enige wat zou kunnen is dat de Mol in de lift wel degelijk al iets laat zien wat erg verdacht maakt en die beelden wel degelijk waardevol zijn…waardoor de mol extra gemotiveerd zou zijn de tablet te bemachtigen. Wetende dat opdracht 2 nog zou komen is het voor de Mol ook niet zo van belang wat er in de 1e opdracht aan geld zou worden verdiend…geeft de mol ‘vrij’ spel in opdracht 1 om met de opdracht binnen de opdracht bezig te zijn. Ook opvallend dat we de beelden van Roos zelf niet op de tablet zien…

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 17-02-2025, 23:23:25 »
De Mol zou de tablet willen hebben opdat geen van de kandidaten er op kan kijken. Dat maakt juist Roos verdacht. Zij kon ongestoord heel vreemd doen om de tablet te bemachtigen zonder dat iemand daar iets tegen heeft gedaan.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 17-02-2025, 23:46:45 »
Volgens mij is het punt niet of iemand wat heeft aan die beelden en of wij dat boeiend vinden maar gaat het erom in die post dat widm kennelijk deze “twist” ( ::)) heeft bedacht en dat iemand moet zorgen dat die “twist” niet verloren gaat.

Dus op zich is dat geen gekke gedachte.

Roos is niet mijn mol maar ik kan deze gedachtegang wel volgen
Sam en Roos kregen beide die info. Die info hadden ze de volgende aflevering al nodig, dus er kon hooguit 1 kandidaat afvallen. Er zou altijd dan nog 1 iemand overblijven. Daar is toch geen mol als regie assistent voor nodig.

« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2025, 07:23:46 »
Als Roos de mol is verraadt ze zich meteen voor de kijkers als ze niet meteen gaat zoeken en hannesen met koffers.
Het is wel zo dat het belangrijk wordt gemaakt door de makers dat de mol niet wil dat een kandidaat de beelden in de lift te zien krijgt. Dit is wel iets dat terug gaat komen. In dat opzicht is Roos verdacht ja.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 18-02-2025, 08:21:09 »
Als Roos niet de mol is, dan heeft werkelijke mol niet de juiste oplettendheid gehad om de koffer met de tablet eerder dan Roos te onderscheppen. Of die had geen motief omdat zijn reactie in de lift niet zo opvallend was. Ook suf.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 18-02-2025, 09:43:20 »
Als Roos niet de mol is, dan heeft werkelijke mol niet de juiste oplettendheid gehad om de koffer met de tablet eerder dan Roos te onderscheppen. Of die had geen motief omdat zijn reactie in de lift niet zo opvallend was. Ook suf.

Mja, door Roos eventueel betrapt worden met een tablet terwijl niemand anders die voorkennis kan hebben lijkt me voor de mol ook geen handige actie.

« Reactie #92 Gepost op: 18-02-2025, 09:43:57 »

Om het tv concept rond te maken moet de mol Roos wel haar gang laten gaan.

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 18-02-2025, 11:40:51 »
De vraag is inderdaad in hoeverre de beelden in de lift iets weggeven en of de mol daar dan iets mee wil of niet. Als mol wil je niet ontmaskerd worden door de groep, dat doe je denk ik door je soms als fanatieke kandidaat voor te doen of juist zo overdreven te mollen dat mensen dan niet meer geloven dat je de mol écht bent maar soms dus ook door waardevolle informatie weg te houden of onderscheppen waardoor kandidaten bepaalde verbanden niet kunnen leggen - in dit geval de tablet. Dus of de mol wist dat de beelden niks waard zijn en liet het gaan of als mol wil je hoe dan ook de tablet bemachtigen. Het klopt dat als Roos niet de mol is het gek zou zijn als dan de mol achter de tablet aan zou gaan want dat zou je inderdaad verraden. Enige is wat ik dan vanuit de productie gek zou vinden is om er zo'n stevige verhaallijn van te maken terwijl de beelden zelf eigenlijk weinig zeggen...en het zou toch wel mooi zijn dat we een keer de mol zo duidelijk in beeld in actie zien komen en voor ons een inkijkje in hoe dat voor een mol moet zijn om te doen. Ligt ook wel mooi in lijn met dat deze mol relatief onvoorbereid het seizoen moet doen maar wellicht is dat meer een wens dan dit per se zo is ;)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2025, 13:07:34 »
Enige is wat ik dan vanuit de productie gek zou vinden is om er zo'n stevige verhaallijn van te maken terwijl de beelden zelf eigenlijk weinig zeggen...

Dit.

Het was natuurlijk vooral Ray die het zo stevig neerzette maar het was kennelijk ook de bedoeling dat het gedeeld werd.  Bij de exit van Ray vroeg Rik er expliciet naar of hij het gedeeld had. Ray die het deelde met Sam en beiden die hun bondje wilden uitbreiden met Sophie. Sam die hulp vroeg van Maaike in ruil voor de joker.

Het verhaal gaat nu een beetje als een nachtkaars uit. Roos moest het zonder hulp doen. Het is ook raar dat iedereen op de hoogte was van het feit dat Roos meer info had over de opdracht maar dat haar geen strobreed in de weg gelegd werd om de opdracht uit te voeren of het moet zijn dat Sophie te lang in de lasergame ruimte bleef en Roos buitenspel probeerde te zetten en Maaike die haar in de gaten hield bij de paspop met rugzak.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2025, 13:14:01 door Marimol »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2025, 15:04:27 »
Mja, door Roos eventueel betrapt worden met een tablet terwijl niemand anders die voorkennis kan hebben lijkt me voor de mol ook geen handige actie.

Eens, dat valt snel op. Maar er is een motief: als je als mol betrapt wordt met het tablet, dan zou op zich nog kunnen claimen dat Ray je in vertrouwen heeft genomen.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2025, 17:14:11 »
Mijn zienswijze:
Idealiter 2 kandidaten volop op zoek naar een tablet waar z.g. waardevolle info op staat (zal in de praktijk wel meevallen). Een mol die dan fijn z'n gang kan gaan tijdens de opdracht want 2 kandidaten letten nergens op en gaan sowieso geen geld verdienen. 
2 kandidaten dus, omdat er altijd 1 van de 2 kan afvallen (dat is ook gebeurd).
Het enige dat de mol moest doen om een van deze situaties te bereiken is verliezen tijdens de quiz en als eerste afvallen daar.

Waarom de mol niet op zoek moet gaan naar de tablet : het levert geen geld op en het houdt geen geld uit de pot terwijl de opdracht waarin juist het geld verdiend wordt niet actief gesaboteerd  kan worden.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2025, 17:27:32 »

Waarom de mol niet op zoek moet gaan naar de tablet : het levert geen geld op en het houdt geen geld uit de pot terwijl de opdracht waarin juist het geld verdiend wordt niet actief gesaboteerd  kan worden.

Precies.
Stijn had t al druk genoeg met paspoorten in zn broek stoppen om ze om te wisselen

« Reactie #98 Gepost op: 18-02-2025, 17:50:43 »
Probleem is dat ze allemaal zaten te mollen volgens Nora.