Als mol wil je denk ik als laatste omdat daar het meeste geld te verspillen is. Bij Stijn is dat wel lastiger, omdat hij met een finalevrijstelling op zak niks aan jokers heeft (en daar lijken ze idd vanuit te gaan). Hij kan dus het beste uit de tijd lopen. Overigens zou een mol eerder in de reeks wel de toon kunnen zetten voor het pakken van enveloppen.
Moesten ze trouwens één voor één de weegschalen vullen? Anders was het slimmer geweest om met z'n allen overal minstens 100 op te gooien en dan één voor één aftoppen. Dan kun je in dezelfde tijd veel meer werk verzetten. Nu moesten ze hetzelfde werk met steeds iemand minder doen. Dan was het met gemak gelukt in de tijd.
Als mol wil je controle houden over die 2000 euro en uit de tijd lopen. Maar dan moet je die kans wel krijgen. Stijn krijgt die kans. En als mol zou je ook de enveloppen pakken willen stimuleren of bespreken, dat zie ik Stijn <edit> ook doen. Maar eerlijk gezegd loopt hij uit de tijd door het getreuzel van Roos, die heeft tijd staan rekken met traag lopen, voeten wassen, weegschaal niet kunnen lezen, traag zout scheppen, ondertussen een liedje zingen.
De een na beste strategie is wat Roos doet. Tijd rekken zodat nummer vier niet meer gehaald wordt (in de Vlaamse mol weten ze hoeveel tijd je moet verspillen) en dan vooral de aandacht trekken dat jij een enveloppe hebt gepakt. Dus als eventuele verdachte mol doet Roos het dan helemaal optimaal. Voor een improviserende kandidaat lijkt me dit wel heel erg goed bedacht.