Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien  (gelezen 10120 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zout in de wonden strooien
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2025, 12:29:20 »
De sterkste wegsturen ok, ... maar hem vroeg wegsturen omdat hij geen belang zou hebben bij een envelop is juist niet slim als Mol. Want grotere kans op geld in de pot.

Als ik de mol was zou ik liever willen dat ie er vroeg uit ging om een laag bedrag te pakken, dan dat ie bleef tot het einde om een groot bedrag te pakken.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2025, 13:15:07 »
Uiteindelijk is hoe het gegaan is de best mogelijke uitkomst voor de mol: 0 euro in de pot.

Stijn had door als laatste te gaan de meeste controle op het verloop, voor zover je echt controle kan hebben.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2025, 17:54:15 »
De mol gooit zout in de wonden van degenen die eerder al naast een joker grepen, toen ie voor Maaike bleek te zijn, en nu is ie wéér voor Maaike.

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2025, 17:59:10 »
Uiteindelijk is hoe het gegaan is de best mogelijke uitkomst voor de mol: 0 euro in de pot.

Stijn had door als laatste te gaan de meeste controle op het verloop, voor zover je echt controle kan hebben.

Aan de andere kant had Maaike misschien ook wel door dat er niet genoeg tijd meer was om nóg een kooi open te krijgen, waardoor ze prima als derde kon gaan zonder die controle te verliezen.

Stijn heeft deze opdracht net iets te fanatiek en succesvol gespeeld als hij de Mol zou zijn. Juist bij deze opdracht kun je makkelijk zout uit de manden laten vallen, of jezelf van het smalle plankje laten vallen. Hij had ook hijgend en puffend kunnen blijven staan omdat het allemaal wel erg zwaar is. Heeft 'ie allemaal niet gedaan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2025, 18:50:38 »
Ook al hebben ze maar €0,- verdiend, ik vond hier Stijn ook wel heel fanatiek overkomen.

En bij Maaike en Sophie ging nog heel veel zout uit de manden en dat was echt niet iets wat eruit ging.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2025, 19:04:47 »
Dat is typisch mollengedrag hé: de hele tijd de indruk geven alles te geven, fysiek tot het uiterste gaan en dan toch wel net te laat klaar zijn zeker, zodat je zeker geen ene rooie duit in het zakje brengt. Al menig maal gezien in DM, Echt ‘textbook stuff’ uit de Mol-handleiding.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2025, 19:32:14 »
I know en ik geloof ook dat Stijn het is, maar toch blijf ik ineens weer sterk twijfelen aan Maaike door deze aflevering. En ik blijf het raar vinden dat ze vaak voorkennis blijkt te hebben bijna elke aflevering. Maar ik twijfel toch altijd bij de laatste afleveringen. En als ik in de week van de ontknoping aflevering heel zenuwachtig ben zit ik 100% Zeker fout met Mijn mol. Als ik goed zit heb ik geen enkele spanning. En zit nu vooral op Stijn.

« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2025, 21:22:32 »
Stijn neemt niet de controle over het geld/enveloppen, maar laat dat aan de vrouwen over.

Dat heeft het wel duidelijk gemaakt, toch? Stijn is niet de mol.

Stijn heeft een vrijstelling, dus het zou zeer verdacht zijn wanneer hij als eerste of tweede voor een envelop zou gaan. Dit was voor de mol denk ik de beste keuze, gewoon de rest laten gaan en dan zorgen dat de vierde weegschaal niet vol komt

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2025, 21:39:03 »
Stijn heeft een vrijstelling, dus het zou zeer verdacht zijn wanneer hij als eerste of tweede voor een envelop zou gaan. Dit was voor de mol denk ik de beste keuze, gewoon de rest laten gaan en dan zorgen dat de vierde weegschaal niet vol komt

Zoals eerder aangehaald is er naast een finalevrijstelling nog meer persoonlijk voordeel te bedenken. Zelf deed deze opdracht me sterk denken aan de opdracht op de zoutvlakte in 2006. Hierin won Roderick persoonlijk voordeel in de finale-aflevering; een envelop soortgelijk aan deze enveloppen met daarin een sterke hint naar de mol. Als kandidaat ben je nooit 100% zeker en zo'n hint kan je enorm helpen.

Daarom des te opvallender dat Stijn niet geinteresseerd lijkt in een envelop.
Hij komt hiermee naar medekandidaten natuurlijk wel kandidaats over door zich in te zetten voor de opdracht. Gezien hun kennis over de voorgaande seizoenen van WIDM is het ook begrijpelijk dat de kandidaten zelf niet aan ander persoonlijk voordeel zouden denken dan een finalevrijstelling..
« Laatst bewerkt op: 23-02-2025, 21:42:06 door Mollenmania »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2025, 10:20:59 »
Stijn heeft deze opdracht net iets te fanatiek en succesvol gespeeld als hij de Mol zou zijn. Juist bij deze opdracht kun je makkelijk zout uit de manden laten vallen, of jezelf van het smalle plankje laten vallen. Hij had ook hijgend en puffend kunnen blijven staan omdat het allemaal wel erg zwaar is. Heeft 'ie allemaal niet gedaan.

Haha, ik hoop niet dat jij ooit als mol wordt gekozen, want dan zitten we na aflevering 1 al allemaal goed.

Enorm je best doen maar toch niks verdienen - dat is een masterclass van de mol.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2025, 10:25:59 »
Ik vind de twee jokers in deze fase wat overdreven. Had liever een strafpunt gezien voor iedereen die de enveloppe koos.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2025, 13:24:54 »
Als mol wil je denk ik als laatste omdat daar het meeste geld te verspillen is. Bij Stijn is dat wel lastiger, omdat hij met een finalevrijstelling op zak niks aan jokers heeft (en daar lijken ze idd vanuit te gaan). Hij kan dus het beste uit de tijd lopen. Overigens zou een mol eerder in de reeks wel de toon kunnen zetten voor het pakken van enveloppen.

Moesten ze trouwens één voor één de weegschalen vullen? Anders was het slimmer geweest om met z'n allen overal minstens 100 op te gooien en dan één voor één aftoppen. Dan kun je in dezelfde tijd veel meer werk verzetten. Nu moesten ze hetzelfde werk met steeds iemand minder doen. Dan was het met gemak gelukt in de tijd.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2025, 13:31:11 »
Volgens mij hintte Rik naar de vulmethode die jij noemt, dus ik denk dat het toegestaan was.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2025, 13:31:52 »
Moesten ze trouwens één voor één de weegschalen vullen? Anders was het slimmer geweest om met z'n allen overal minstens 100 op te gooien en dan één voor één aftoppen. Dan kun je in dezelfde tijd veel meer werk verzetten. Nu moesten ze hetzelfde werk met steeds iemand minder doen. Dan was het met gemak gelukt in de tijd.

Denk het wel, Rik refereerde daar ook aan aan het eind van de opdracht.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2025, 18:39:59 »
Als mol wil je denk ik als laatste omdat daar het meeste geld te verspillen is. Bij Stijn is dat wel lastiger, omdat hij met een finalevrijstelling op zak niks aan jokers heeft (en daar lijken ze idd vanuit te gaan). Hij kan dus het beste uit de tijd lopen. Overigens zou een mol eerder in de reeks wel de toon kunnen zetten voor het pakken van enveloppen.

Als mol wil je controle houden over die 2000 euro en uit de tijd lopen. Maar dan moet je die kans wel krijgen. Stijn krijgt die kans. En als mol zou je ook de enveloppen pakken willen stimuleren of bespreken, dat zie ik Stijn <edit> ook doen. Maar eerlijk gezegd loopt hij uit de tijd door het getreuzel van Roos, die heeft tijd staan rekken met traag lopen, voeten wassen, weegschaal niet kunnen lezen, traag zout scheppen, ondertussen een liedje zingen.
De een na beste strategie is wat Roos doet. Tijd rekken zodat nummer vier niet meer gehaald wordt (in de Vlaamse mol weten ze hoeveel tijd je moet verspillen) en dan vooral de aandacht trekken dat jij een enveloppe hebt gepakt. Dus als eventuele verdachte mol doet Roos het dan helemaal optimaal. Voor een improviserende kandidaat lijkt me dit wel heel erg goed bedacht.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2025, 08:53:48 door foxhunter »

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2025, 19:28:39 »
Haha, ik hoop niet dat jij ooit als mol wordt gekozen, want dan zitten we na aflevering 1 al allemaal goed.

Enorm je best doen maar toch niks verdienen - dat is een masterclass van de mol.

Tja, blijkbaar vinden mensen die al zó diep in de Stijn-tunnel zitten het ook weer verdacht als hij fanatiek en foutloos is. "Want dan zal er buiten beeld wel door hem gesjoemeld zijn". Op die manier is er geen discussie te voeren over of iemand wel of niet de Mol is hè :')

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2025, 20:05:58 »
En als mol zou je ook de enveloppen pakken willen stimuleren of bespreken, dat zie ik Stijn niet doen.
Als ik me niet vergis vraagt Maaike nog expliciet aan Stijn of het goed is dat zij de envelop met het vraagteken pakt, waarop Stijn 'ja'  zegt.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2025, 23:17:34 »
Als ik me niet vergis vraagt Maaike nog expliciet aan Stijn of het goed is dat zij de envelop met het vraagteken pakt, waarop Stijn 'ja'  zegt.

Misschien kan hij moeilijk nee zeggen nadat hij meer dan de helft van de pot heeft weggegooid voor een vrijstelling die hij ook gewonnen had als hij 50 euro had geboden ;)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2025, 00:37:04 »
Tja, blijkbaar vinden mensen die al zó diep in de Stijn-tunnel zitten het ook weer verdacht als hij fanatiek en foutloos is. "Want dan zal er buiten beeld wel door hem gesjoemeld zijn". Op die manier is er geen discussie te voeren over of iemand wel of niet de Mol is hè :')

Nou, het eindresultaat blijft dan wel dat het 'zwoegen' niks heeft opgeleverd. Dat lijkt mij wel een feit.  ;D En ja, dan ook verdacht.

Maar tuurlijk, voor de mensen die voor een envelop kiezen ipv geld valt er ook iets te zeggen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2025, 07:26:27 »

Nee, je mist het punt. Een opdracht halfslachtig uitvoeren is simpelweg vrijwel altijd een domme molstrategie. Level 0, zeg maar. Als er iemand in de groep altijd maar moeizaam meewerkt en alles telkens net fout doet dan valt dat extreem op. Dat heb je na een paar opdrachten wel door.

Je moet als mol dus ook soms heel erg je best doen. Dat begrijpt iedere goede mol. Dan is de kunst om dat te doen, en toch geen geld te verdienen. Zie hier deze opdracht.