Auteur Topic: Wie is de mol 2026  (gelezen 8859 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol 2026
« Reactie #40 Gepost op: 10-06-2025, 12:33:41 »
Komt alleen een beetje rottig uit met mijn vakantie volgend jaar. Zou die netmanager dáár nog aan gedacht hebben?
Als het jubileumseizoen werkelijk pas zo laat gaat beginnen heeft de netmanager in ieder geval wel rekening gehouden met mijn vakantie :P !
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #41 Gepost op: 10-06-2025, 12:42:16 »
Mensen met Fiat Panda's, beter gezegd: de folders daarvan, hebben altíj́d een streepje voor.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 10-06-2025, 20:39:53 »
Dat een populair amusementsprogramma (van het type WIDM) moet wijken of opschuiven voor Olympische Winterspelen, dat krijg je bij ons in Vlaanderen niet uitgelegd.
Wij hebben niks met winterspelen, bij ons zijn er misschien tien tot (maximaal) twintig atleten die daaraan meedoen. Ik denk niet dat ik ooit een rechtstreekse uitzending van de Winterspelen heb gezien op één van de Vlaamse zenders, ik vermoed zelfs dat ze dat gewoon nergens live uitzenden. Je hoort er soms iets van in het sportgedeelte van het journaal, meestal als er eens iemand per toeval een medaille heeft gehaald. Hoogstens is er echt heel laat op de avond een korte samenvatting (op de publieke omroep VRT).
Schaatsen en dergelijke interesseert de doorsnee-Vlaming ook totaal niet. De enige schaats die wij wel graag rijden is een scheve.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-06-2025, 20:58:46 door Klaartje76 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #43 Gepost op: 10-06-2025, 21:16:32 »
Er zijn inmiddels 3 medaillekandidaten in het team, waarbij Bart Swings daadwerkelijk goud heeft gepakt.

De kans dat ooit een seizoen van De Mol en de Olympische Spelen elkaar in de weg zitten, is mijns inziens vrij gering.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 10-06-2025, 23:44:48 »
Ik denk dat je gelijk hebt.
Die Swings, die ken ik wel, maar dat is ook de enige Belgische schaatser die iets voorstelt. Ik ken zelfs geen enkele andere Belgische langebaanschaatser. Voor de rest zijn er nog twee kunstschaatsstertjes die misschien voor een medaille kunnen meedoen, zolang de Russen niet mogen meedoen. Al de rest zijn ‘meelopers’ in disciplines die er niet toedoen. De kans dat die een medaille halen is nog vele malen kleiner dan dat een seizoen van De Mol en Olympische Winterspelen elkaar ‘in de weg zitten’.  :)
« Laatst bewerkt op: 11-06-2025, 00:01:39 door Klaartje76 »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 11-06-2025, 16:12:03 »
26e seizoen begint pas op 28 februari, omdat het jubileumseizoen pas in november is.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #46 Gepost op: 11-06-2025, 17:30:38 »
Dat staat ook in de berichten hier. Klopt helemaal.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: 11-06-2025, 18:14:55 »
Ik had geen zin om alles terug te lezen haha, in deze periode zit ik nooit op het forum. Nu toevallig eventjes ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #48 Gepost op: 11-06-2025, 18:31:21 »
Welkom. Wat gek he, op het molforum zitten terwijl het buiten 20 graden is.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #49 Gepost op: 11-06-2025, 18:42:39 »
Welkom. Wat gek he, op het molforum zitten terwijl het buiten 20 graden is.
Wen er maar aan voor volgend voorjaar :D maar we krijgen volgend jaar beetje van alles wat. Donkere dagen met Jubileum en februari - mei voor 2026. En dan in de zomer nog streaming?

Over seizoen 2026 gesproken... Het is weer juni. De maand waarin ze laatste jaren gingen. Rik is al 3 dagen onzichtbaar bij 1Vandaag  ::vergroot:: zouden ze aan het draaien zijn?
« Laatst bewerkt op: 11-06-2025, 18:44:15 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 11-06-2025, 19:28:55 »
Die Swings, die ken ik wel, maar dat is ook de enige Belgische schaatser die iets voorstelt. Ik ken zelfs geen enkele andere Belgische langebaanschaatser. Voor de rest zijn er nog twee kunstschaatsstertjes die misschien voor een medaille kunnen meedoen, zolang de Russen niet mogen meedoen. Al de rest zijn ‘meelopers’ in disciplines die er niet toedoen. De kans dat die een medaille halen is nog vele malen kleiner dan dat een seizoen van De Mol en Olympische Winterspelen elkaar ‘in de weg zitten’.  :)

Daarom was er ooit een Nederlandse schaatser die zich liet nationaliseren tot Belg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_Veldkamp

;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #51 Gepost op: 11-06-2025, 19:35:52 »
Waar o waar zijn ze nu aan het opnemen  :D . . .
Zou De Mol Vlaanderen niet ‘netjes’ wachten tot het widm seizoen voorbij is? Ik wil er niet aan denken dat ik ze simultaan zou moeten kijken… Of is dat al eens gebeurd?

Belgische schaatsers… Andre Vreugdenhil niet vergeten  ;)

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #52 Gepost op: 11-06-2025, 19:48:49 »
In de eerste jaren van de Belgische doorstart overlapte het ook nog met WidM.  ::hypocriet::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #53 Gepost op: 11-06-2025, 19:59:42 »
Er was een periode dat ze halverwege mei begonnen met opnemen. Tussendoor zijn 2 seizoen in het najaar gedraaid. En nu zijn er 2 eind juni-medio juli opgenomen.

Ik zag ergens voorbij komen dat de opnames van seizoen 26 in september zouden beginnen.

We weten het niet exact.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 11-06-2025, 22:08:48 »
Anniko van Santen werd gisteren vervangen door Jaap Jongbloed bij Opsporing Verzocht. Even in de gaten houden of ze de komende weken ook afwezig is.. ::vergroot::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 11-06-2025, 22:16:24 »

Daarom was er ooit een Nederlandse schaatser die zich liet nationaliseren tot Belg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_Veldkamp

;D
Het was nog een goeie ook, die ‘Schaatsbelg’. Haalde zelfs medailles op wedstrijden met enig aanzien.
Die andere man, Vreugdenhil, heb ik moeten opzoeken, van hem had ik nog nooit gehoord. Die presteerde als schaatsbelg dan ook helemaal niks.

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 12-06-2025, 16:14:04 »
Anniko van Santen werd gisteren vervangen door Jaap Jongbloed bij Opsporing Verzocht. Even in de gaten houden of ze de komende weken ook afwezig is.. ::vergroot::

Ja viel mij ook op. Wat nog opvallender is is dat het helemaal niet werd gemeld en ook niet of Anniko er volgende week weer wel is.
When life knocks you down, fight back!

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 12-06-2025, 16:15:45 »

Dan vergeet je wel Stijn en Hanne Desmet  in het shorttrack.

En verder zouden Kim Meylemans (skeleton) en Maximilien Drion (ski mountaineering) ook een medaille kunnen winnen.

Ik tel dus 6 à 7 Belgische kanshebbers op een medaille.

Meer on topic:
WIDM zou op 28 februari of 7 maart starten. Als ik dan 9 weken terug tel kom ik uit op 28 december of 4 januari als start voor De mol met de voorstelling van de kandidaten op 21 of 28 december.

Als De mol na WIDM zou worden uitgezonden kom ik op 3 mei of 10 mei als startdatum (geen overlap). Dan zou aflevering 9 pas 5 of 12 juli worden uitgezonden.

Ik gok dus dat er een beperkte overlap zal zijn volgend seizoen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 12-06-2025, 18:37:11 »
Dan vergeet je wel Stijn en Hanne Desmet  in het shorttrack.

En verder zouden Kim Meylemans (skeleton) en Maximilien Drion (ski mountaineering) ook een medaille kunnen winnen.

Ik tel dus 6 à 7 Belgische kanshebbers op een medaille.

Meer on topic:
WIDM zou op 28 februari of 7 maart starten. Als ik dan 9 weken terug tel kom ik uit op 28 december of 4 januari als start voor De mol met de voorstelling van de kandidaten op 21 of 28 december.

Als De mol na WIDM zou worden uitgezonden kom ik op 3 mei of 10 mei als startdatum (geen overlap). Dan zou aflevering 9 pas 5 of 12 juli worden uitgezonden.

Ik gok dus dat er een beperkte overlap zal zijn volgend seizoen.
Shorttrack (in mindere mate), skeleton en ski mountaineering zijn in mijn ogen toch echt ‘niche-disciplines’, zelfs ‘rariteiten’ die er echt niet toedoen. Dat ze in Vlaanderen geen curlingteam afvaardigen, dat zou nog eens iets zijn! België Olympisch kampioen curling! En maar vegen! :)

Enfin, ik wou maar zeggen (en dat was ook de aanleiding van mijn gezever over de Winterspelen): bij ons zijn die OS niet belangrijk genoeg om de uitzending van andere programma’s te verplaatsen, in tegenstelling tot bij de Nederlanders, waar vooral schaatsen echt een ‘staatszaak’ is en WIDM dus moet opschuiven tot na de OS

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 12-06-2025, 18:49:34 »
Shorttrack kan je onmogelijk een nichediscipline noemen.

En Sporza heeft aangekondigd 100 uur live beelden uit te zenden van de volgende Olympische winterspelen.

Maar vergelijken is totaal onmogelijk want WIDM wordt uitgezonden door de publieke omroep die ook de Olympische spelen uitzendt terwijl dit in België niet het geval is.
Je kan dus eventueel speculeren wat de VRT zou doen indien zij De mol hadden. Of wat een commerciële zender zou doen indien zij WIDM hadden.

« Laatst bewerkt op: 12-06-2025, 18:53:23 door salb »