Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379336 keer)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #500 Gepost op: 6-02-2003, 21:12:42 »
Xandragon legt hier op een subtiele manier een digitale tegel voor de Orde neer. Maar de locatie van de tegel is nog niet nader bepaald.

Met een kwinkslag naar de realiteit, zal de inscriptie van de tegel de fictie uit de boeken van Aldous Huxley overstijgen om de gedachten in een surrealistische permeabiliteit van het eigenste molwezen te projecteren op alle omstaanders.

Het lot van de plebejers zal op Spartaanse edoch barokke manier ten spreide gelegd worden waar het nodig geacht wordt.

Het conglomeraat van deze tegel lijkt een afscheuring van het Orakel te worden (met behoud van de integriteit). Aan het Orakel zelf zal niet geraakt worden daar de grenzen vervaagd zullen zijn in de positieve zin.

Om de veramerikaansing te benadrukken : Bare with me, thou shall be thoroughly informed when the time has come. Fear not, but embrace the insanity of the beholder's thoughts.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #501 Gepost op: 6-02-2003, 21:15:29 »
we will we will.










we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #502 Gepost op: 6-02-2003, 21:28:44 »
Ik zat daar in schoon gezelschap, Tante.
Met bovenop mij Hugo Demol en Bart Debouwer.
Bien trouvé de s'étonner ensemble.
Dat affiesjke hangt daar nog van toen ik eens lucht nodig had, even het klooster buitenwipte en ook wat ging wandelen in de tuinen, straten en pleinen van de ons omringende kloosters.
En ze vroegen vriendelijk naar mijn mening.
Overigens vind ik dat ik mijn mening nu al wel voldoende verspreid heb. Let wel, voor elke vraagsteller heb ik een ander antwoord klaar. Het moet immers voor iedereen, niet het minst mezelf, plizant blijven. Hugo Claus deed dat ook altijd. Die gaf antwoord op een vraag. Als dan later een goed voorbereide journaillist diezelfde vraag stelde (goed voorbereid betekent dat ge alle slimme vragen uit eerdere intervista's hebt gekopieerd), gaf Den Ugo daar een ander antwoord op.
Zei die schrijveleer dan iets als : "Ja maar, vorige keer heeft u iets helemaal anders gezegd", zei de toekomstige Nobelprijswinnaar (In 2007) steevast: "Dat maakt het zowel voor u als voor mij wat leuker".
Alleen, voor Frère Jacques ligt het nu toch wat moeilijker. Aangeklampt worden op straat, om de uitslag van de volgende wedstrijd van Geelzwart te kennen, was hij gewoon. Vooral als hij daarop getrakteerd werd met ettelijke Duvels. (U begrijpt, ik voorspelde altijd een overwinning).
Gefeliciteerd worden met zijn escapades in diverse buitenlanden, op zoek naar al dan niet opzettelijk weggelopen vrienden en kennissen, nog tot daar. (Meestal met de steeds weerkerende zin : "Joow, ik ben Spoorloos. Haha".) Allà.
Maar straks, als Molconnaissoeur mijn visie moeten geven op de Buitenlandse Politiek van George Dubbeljoe, dat is er net teveel aan.
Vandaar dat ik besloten heb me even terug te trekken in een rustgevende retraite. Mijn goede vriend Paul Van Keer heeft zeker nog wel wat adreskes voor herbergen-waar-meisjes-meedrinken, en waar ik dus zowel mijn als andermans dorst kan gaan laven. De rekening stuur ik wel naar Zuster Fiscalia, want dat is naar 't schijnt volledig aftrekbaar. Wat dat aftrekbaar betreft : Mal y soit qui honni pense.
Wat ons onrechtstreeks weer terug brengt bij de kousenband van Tante Nonneke.
Broeders (van het werkwoord Broeden)en zusters, hou jullie goed. Ik wip nog wel eens binnen.
Maar nu is het toch weer teit voor de anonimitijd.
(exit Frère Jacques langs rechts)









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #503 Gepost op: 6-02-2003, 21:38:16 »
Heeft George dubbeljoe een buitenlandse politiek. Ik heb altijd gedacht dat george dubbeljoe(aka Boozo met de rode neus) heel de wereld als zijn zandbak bekijkt en dus geen buitenland heeft.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #504 Gepost op: 6-02-2003, 21:54:33 »
Dit wil ik mijn mede broeders en zusters echt niet onthouden.

Het is uitgekomen Shadia is niet de Mol. Een user van de vlindertuin heeft een zuster en die werkt in een kliniek in Milaan op de afdeling verloskunde en wie kwam daar binnen als patiente, jawel ons aller SB. Zwaar ontgoocheld dat ze door de premature bevalling nu iets had moeten missen.

Nou ja, dit verdient toch een standbeeld voor de fantasie alleen al







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #505 Gepost op: 6-02-2003, 21:58:38 »
Gaat u de Orde nu wijs maken dat SB een BB heeft gekregen ? Dat SB een BB ging bezoeken ? Of dat SB het noorden kwijt was ? Voor Broeder Dictionarus te heten geef je nu wel bitter weinig info...

You made me curious, now fill in the blanks.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #506 Gepost op: 6-02-2003, 22:01:44 »
ik spreek toch van een premature bevalling.

De user van de vlindertuin doet voorkomen alsof er idd 10 en een halve kandidaat waren aan de start van de serie







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #507 Gepost op: 6-02-2003, 22:08:09 »
De user van de vlindertuin doet voorkomen alsof er idd 10 en een halve kandidaat waren aan de start van de serie
Haha, dan weten we het nu wel ! Want wie anders dan de Mol komt er met zo'n geheim aan de start ?
Christophe, Bruno, Walter, Stijn en Marc in elk geval niet...


SHAFOMO ! ! !








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #508 Gepost op: 6-02-2003, 22:12:26 »
Oké. I give up.

Naar de bescheiden mening van Xandragon heeft SB de gestalte van een stok, smal genoeg om er de kastijdingen mee uit te voeren zonder dat het al te veel pijn doet. Dat zij op die drie weken tijd dan de size of a balloon zou ontwikkelen om een snelschietsel te produceren, lijkt me straf. Ofwel heb ik Broeder D. slecht begrepen en heeft SB dus een miskraam gehad.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #509 Gepost op: 6-02-2003, 22:17:13 »
nee dit geeft de hoge fantasie aan van die user.

Die zou dus een zus hebben die shadia heeft geholpen bij de premature bevalling in een kliniek in Milaan ten tijde van de Serie.
Ik ben het roerend met je eens Xandragon dat Shadia niet de vormen vertoont van iemand die zwanger is laat staan al in een vergevormd stadium.

Ze hadden ook een naam voor het kindje Elke. voor mij kandidaat voor de BNobelprijs voor fantasie







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #510 Gepost op: 6-02-2003, 22:30:15 »
Xandragon was het Hooge Noorden even kwijt. Nu de clue tot in mijn zelfgemaakte kloosterschoenen gezakt is, klaren de mistslierten op in mijn hoofd. De vlindertuin : Bill VanderPoorten had het niet beter kunnen dromen, de ultieme refuge voor de anomalie van internet.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #511 Gepost op: 6-02-2003, 22:56:35 »
Na een laatste revisie van de ongeveer 4711ste heruitzending door Zuster Videotheca, en het aanhoren van de uitleg van Zuster Heksemia, die al ijverig haar cadeau van Tante Nonneke aan het uitproberen is, moet Tante Nonneke toch besluiten dat Zuster Heksemia hier toch wel aan het kortste eind van het strijkijzersnoer trekt.
Strijkijzersnoer ?? Awel, Zuster Heksemia en Zuster Vi... "Wablieft ? Ja, ik weet het,Zuster Heksemia, het is inderdaad gênant en 't is goed , ik zal het niet verder vertellen. Neee, allez, ga nu maar verder oefenen met Uw Voorspellingenboek"

Je had het toevallig niet op mij, Tante Nonneke? Ik steek trouwens geen gênante dingen uit, of toch gene die het daglicht van dit klooster zien. Twijfel alvast niet aan het Voorspellingsboek. Het houdt van M.ollen.

Enfin, wegens de plotse melding dat Zuster Viventia eind april naar Umbrië mag (jaja, zoals in: waar onze grijze pij toegeslagen heeft) en nog vele andere werkjes (zoals het boenen van de trappen en het veelvuldig zoeken naar mijn javel die steeds verdwijnt) heeft ze nog niet de tijd gehad om Zuster Videotheca nogmaals te raadplegen en blijft ze dus gewoon op haar gevoel afgaan. SIM-kaart klinkt beter dan SIS-kaart. Zolang het maar niet voor: S. is mol staat...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #512 Gepost op: 6-02-2003, 23:09:13 »
Eh ik ben schuldig aan de Javel verdwijningen. verder heb ik liever een sis kaart als een Sim kaart.

Verder heeft het bezoek aan videotheca mij niets nieuws opgeleverd. Ik denk dat ik zit met het probleem van de hond van onze Gallische vrienden en dus steeds hetzelfde beestje zie. Het beestje ierg aanhankelijk, kan leuke gezichtjes trekken, en kan ook erg goed imiteren







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #513 Gepost op: 6-02-2003, 23:28:32 »
SIM-kaart klinkt beter dan SIS-kaart. Zolang het maar niet voor: S. is mol staat...
Tante Nonneke is zeer tevreden over Broeder Knudde. Hij heeft degelijk maatwerk afgeleverd bij de inauguratie van Zuster Viventia.Als beloning mag hij een busseltje augurken gaan plukken in de moestuin van Broeder Zichzelf en Zuster Gardena.
De spitse opmerkingsgave heeft Zuster Viventia ongetwijfeld al met de Olvarit opgelepeld gekregen, de speelse humor al evenzeer,net als haar radde tong, om van de werklust nog niet te spreken.
Enkel de muzikale opvoeding had beter gekund, vind Tante Nonneke. Want toevallig zag Tante Nonneke vandaag aan haar Lincker Steven ene jonge Adonis, luisterend naar de roepnaam Jasper een muzikaal werkstukje ten tonele voeren dat verdacht goed leek op het gekwetter en gekweel van Zuster Viventia tijdens het schrobben van de keldertrap.
Tante Nonneke vreest dat Zuster Viventia wel eens het slechte voorbeeld van Zuster Fantasia zou kunnen volgen en de road zou kunnen hitten met die gekrulde massahysterieproducer ( Excuseer, Zuster Lalupa, ik begrijp dat U zich aangesproken zou kunnen voelen, maar voor ene keer slaat die term op iemand anders...)
En dat zou heel spijtig zijn, want ze was de enige tot nu die de 2 geheimen van de SIM kaart ontrafelde...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #514 Gepost op: 6-02-2003, 23:32:43 »
Tenzij....







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #515 Gepost op: 6-02-2003, 23:53:12 »
Ik beken dat ik de dubbele betekenis van Sim niet had herkend. ik ging gewoon voor de veranderende buchstabe die weleens de clou kon zijn, maar dat het gewoon ook op dezelfde grijze pij drager kon slaan.

Dus toch maar SIM kaart LOL







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #516 Gepost op: 7-02-2003, 00:47:01 »
Beste Broeder Himself, ik hoop dat de augurkjes niet op uw maag liggen want hier volgt de mathematische opgave van de week. Eén plus acht is negen maal tien is negenhonderd. Ge moogt gerust uw metronoom of wichelroede of trigonomische meetlat gebruiken om dit uit te rekenen. Om aan dit magisch cijfer te geraken moet ge zo inventief zijn als sommigen onder ons met hun onkostennota's.








Offline horobeylo

  • Forumlid
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #517 Gepost op: 7-02-2003, 03:30:27 »
Een prangende vraag bezwaart mijn gemoed. Tevergeefs heb ik het antwoord gezocht op de talloze verlichtingsplaatsen die dankzij het onbegrensde weefsel der onstoffelijke verbinding de hedendaags verwarde existentie ter beschikking staan. Ten einde raad richt ik me tot dit oord van ingetogenheid zelve:  
is het geoorloofd dat een lid van de Orde der Promoliaten, dat in een vorig tijdperk al via een publiekschrift de menigte monkelend kond deed van de lichtzinnige vlinderdrukmaal op zijn schouder, deze tot voor kort enkel door ingewijden gekende ontmoetingsplaats prijs geeft aan het honderdduizendkoppige publiek  (via hetzelfde volkse papierwerk)? Is Vader Mollemans er zich van bewust dat door deze loslippigheid plebejers zoals ik massaal naar dit oord af zullen zakken met niets aan de verbeelding overlatende mededelingen als: 'Het is Stijn, en anders is het Sandra'?
Is kastijding, van óf het lid óf Sandra óf Stijn (in dit stadium van de queeste twijfelen we nog) niet aanbevelingswaardig?








Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #518 Gepost op: 7-02-2003, 11:32:54 »
Waarde broeders op een pelgrimstocht heb ik de achtste papyrusrol gevonden. Deze profetische geschriften van een armlengte na Christus wil ik samen met jullie beleven.

Onze pelsdrager die in de aarde zijt.
Uw naam wordt geheiligd; uw ontknoping kome.
Uw theorieën geschiede  in vliegertjesdorp zoals in het klooster.
Geef ons heden ons dagelijks forum
En vergeef onze dwaalsporen zoals wij ook vergeven aan onze zandhengelaren
En misleid ons niet in onze tocht,
Maar behoed ons voor het verdraaide








Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #519 Gepost op: 7-02-2003, 14:41:30 »
gegroet Horobeylo.

Vangt uw voornaam aan met een O?

Verder is het juist onze bedoeling om ons kloosterleegte wat op te vullen. Al te banale plebejische uitspraken zullen worden gekuisd worden door ons zuster Spicensensia.

Verder staat het allen vrij uw gezangen aan te heffen rondom de identiteit van de grijze pij drager. Al dan niet met muzikale ondersteuning van ons aller dj Houss. De roemers wijn ende erwtensoep  zijn echter weggelegd voor hen die een bidjrage doen gelijk de uwe.

Voortgaan in de queeste want het is weer dra de dag waarop de maan naamwoordelijk straalt en dan zijn er weer beelden op het grote aquarium verschenen en zullen de lichtstralen worden omgeleid, afgebogen of zullen ze zich juist versterkt zijn.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld