Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 113821 keer)

Offline SpongeBob

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 7-03-2003, 15:51:07 »
Citaat
Trouwens, goed opsomming. Maar je bent z'n kuske vergeten.


En zijn zeer subtiele knipoog, die volgens mij bijna niemand heeft opgemerkt maar toch echt te zien is....
Bij de introfilmpjes voor aflevering 7 heeft iedere kandidaat zo'n stuk of 5 beelden en de knipoog zit (geloof ik) in het 2e beeld. Hij draagt in ieder geval een gele trui. ;)







Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...Ik ben er klaar voor...

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #361 Gepost op: 7-03-2003, 19:00:47 »
40. staat op de groepsfoto's altijd naast de afvaller (behalve afl.4, als hij er niet bij is)

maar dat zou dan willen zeggen dat er altijd verschillende groepsfoto's genomen zijn (dus bij de eerste aflevering bvb. 9 verschillende foto's!!  :o ), want op het moment dat ze die foto nemen, kunnen ze nog niet weten wie de afvaller is hé.. dat zou toch teveel opvallen voor de kandidaten dat stijn dan altijd zo bij iemand anders gaat staan?








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #362 Gepost op: 7-03-2003, 19:50:29 »
wat ik nogal raar vindt, is dat ik nog niemand gehoord heb over het graafbeweginkje van Stijn in afl. 6 nadat Shadia weg moest.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #363 Gepost op: 7-03-2003, 22:31:54 »
Weer even gegoogled. had dit eerder moeten doen.
Sleutelwoorden: history en Bracciano.
Je krijgt als eerste hit :
http://www.geocities.com/ali6.geo/cenni_storicoturistici_ingl.htm
ga naar beneden tot Bracciano en lees:
At 270m. over sea level it dominates the lake with the imposing size of its Castle which was enlarged between 1470 and 1490 by the Orsini. Its towers, built between the XII and XIII century to guard the Rocca dei Prefetti di Vico and through the ages went from the Orsini to the Torlonia to the Odescalchi, have seen a lot of history. The inhabited area which is surrounded by fortified walls built between the XII and XV century, has a section tracing back to the Middle Ages (partially recently restored) with at its center the Church of S. Clemente and the transept of Santo Stefano built between the X and XI century. A little bit lower but still within the walls, there is the renaissance section and on its left the Church of the P.P. Agostiniani and the Monastery of St. Maria Novella both built in 1584. A large moat was protecting the south and east walls and a single door would admit to the Via Clodia. The only way to accede to the lake was and still is a winding way which goes down along the cliff.  

Dus het spel begint op San Marco en eindigt bij Agostiniani.









Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #364 Gepost op: 7-03-2003, 22:43:46 »
Heel goed gevonden, maar "zij die in Marc den echte zien" zullen dit toch weer proberen in een ander daglicht te zetten.
Nog maar 22 uur tot het uur Mol.  ;D ;D







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #365 Gepost op: 7-03-2003, 22:54:00 »
Heel goed gevonden, maar "zij die in Marc den echte zien" zullen dit toch weer proberen in een ander daglicht te zetten.
Nog maar 22 uur tot het uur Mol.  ;D ;D
Ach Bush beweert toch ook dat Sadam een stoute is en dat geloven we ook niet ...









Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #366 Gepost op: 7-03-2003, 22:59:39 »
Alfred F. Bracciano heeft ook een boek geschreven:

"Modern refrigeration and air conditioning"

Ik vind da wel grappig  ;D







"Only thing to do is jump over the moon"

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #367 Gepost op: 8-03-2003, 00:27:49 »
Ach Bush beweert toch ook dat Sadam een stoute is en dat geloven we ook niet ...

ik zou wel willen zeggen dat het niet klopt maar voordat je het weet heb je weer een BELGISCH VETO aan je kont hangen  ;D ;D ;D








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #368 Gepost op: 8-03-2003, 10:33:08 »
Het jongleren van Stijn is wel het enige dat we nog niet in een aflevering hebben teruggezien van alle shots uit de introfilmpjes..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #369 Gepost op: 8-03-2003, 10:47:45 »
dus een logische conclusie is dat dat uit de finale moet zijn...








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #370 Gepost op: 8-03-2003, 11:18:17 »
Het jongleren van Stijn is wel het enige dat we nog niet in een aflevering hebben teruggezien van alle shots uit de introfilmpjes..
Zou het geen subtiele hint zijn dat Stijn met de gedachtes van de drie overige kandi's loopt te spelen... vraag ik me al enkele weken af. Het lijkt wel dat het 'jongleren' slaat op 'Ik heb het spel hier in handen, iedereen is aangewezen op mijn koelbloedigheid dan wel mijn onbekwaamheid om in het spel te blijven'.







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #371 Gepost op: 8-03-2003, 11:53:21 »
Zou het geen subtiele hint zijn dat Stijn met de gedachtes van de drie overige kandi's loopt te spelen... vraag ik me al enkele weken af. Het lijkt wel dat het 'jongleren' slaat op 'Ik heb het spel hier in handen, iedereen is aangewezen op mijn koelbloedigheid dan wel mijn onbekwaamheid om in het spel te blijven'.

Yep, ik heb dat hier ook al eens ergens te velde opgemerkt. Héél opmerkelijk dat enkel van Stijn een shot uit de laatste aflevering gemonteerd werd (alhoewel ik van één kort shot van Marc ook niet zeker ben) terwijl dat bij de anderen ofwel uit de eerste aflevering kwam ofwel uit die die net verlopen was. Dit zou een hint kunnen zijn die je pas helemaal aan het einde kon eruit halen én met een symbolische waarde idd. Nu nog een scène waarin hij spelenderwijs de anderen hun voeten wast en we weten het helemaal zeker!  ;)









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #372 Gepost op: 8-03-2003, 16:47:55 »
Wanneer we dit introbeeld op deze manier interpreteren dan heeft WV dus inderdaad  aangestuurd op een finale met drie kandidaten en 1 mol. Stijn speelt immers met drie balletjes: Inge, Sandra en Marc en hij zou dan zelf de mol moeten zijn.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #373 Gepost op: 9-03-2003, 00:00:47 »
De dagboekproef. Daarin zit een element dat we wellicht over het hoofd hebben gezien.
Sandra heeft opeens vijf boekjes, terwijl iedereen dacht dat ze er maar vier had weggenomen. Maar: even voordien horen we Sandra zeggen: Als ik slim ben dan neem ik dit boekje al. Welk boekje? Het boekje waarvan ze weet dat de Mol die in het vizier houdt. Want de Mol zal niet alarmeren als dat boekje weg is. Dus heeft ze
- een boekje voorsprong
- extra tijd om de andere boekjes te bemachtigen, want Inge kan nog niet vertrekken (ze denken dat er nog geen boekje weg is).
We weten dat Marc en Shadia één kant van de toren bewaken, en Stijn op zijn eentje de andere kant.
Mogelijk?







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #374 Gepost op: 9-03-2003, 00:17:59 »
Op de site van radio 1 wordt een interview met de Mol aangekondigd, maandag in de Nieuwe Wereld.
Kijk even hoe ze het aankondigen:
10-3-2003
7 weken lang leefde driekwart van televisiekijkend Vlaanderen in spanning met de vraag 'Wie is de mol?'. Sinds gisteravond kennen we de naam van de mol, maar wie die mol écht is vertelt hij vandaag zelf in De nieuwe wereld.

De Mol is een HIJ.










Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #375 Gepost op: 9-03-2003, 09:46:47 »
Ik heb de "internet-hint" (pt 6) uit mijn lijstje weer weggehaald.
Het ging erom dat na de 6de aflevering op de officiële site bovenaan rechts een bergweg stond en daar verscheen de tekst op "hier was de mol".
We dachten dat deze weg dezelfde was als uit aflevering 5 waar Inge en Stijn fietsten, maar dat was fout.
Het ging om de weg naar het dorpje waar Sandra haar vrijstelling won (dagboekenspel) en alle 5 kandidaten zijn over die weg gegaan.
Dus ... geen hint.

Het wordt tijd dat het spel gedaan is, want ik haal bijna iedere dag een hint weg !








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #376 Gepost op: 9-03-2003, 09:54:05 »
Ik heb de "internet-hint" (pt 6) uit mijn lijstje weer weggehaald.
Het ging erom dat na de 6de aflevering op de officiële site bovenaan rechts een bergweg stond en daar verscheen de tekst op "hier was de mol".
We dachten dat deze weg dezelfde was als uit aflevering 5 waar Inge en Stijn fietsten, maar dat was fout.
Het ging om de weg naar het dorpje waar Sandra haar vrijstelling won (dagboekenspel) en alle 5 kandidaten zijn over die weg gegaan.
Dus ... geen hint.

Het wordt tijd dat het spel gedaan is, want ik haal bijna iedere dag een hint weg !
:(Jee, dit vond ik eigenlijk de sterkste hint richting Stijn.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #377 Gepost op: 9-03-2003, 11:12:07 »
De Mol is een HIJ.

De mol is als woord zowel vrouwelijk als mannelijk. Maar meestal wordt er in de pers over gesproken als zijn de mannelijk; kwestie van gewoonte?







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #378 Gepost op: 9-03-2003, 13:13:25 »
De dagboekproef. Daarin zit een element dat we wellicht over het hoofd hebben gezien.
Sandra heeft opeens vijf boekjes, terwijl iedereen dacht dat ze er maar vier had weggenomen. Maar: even voordien horen we Sandra zeggen: Als ik slim ben dan neem ik dit boekje al. Welk boekje? Het boekje waarvan ze weet dat de Mol die in het vizier houdt. Want de Mol zal niet alarmeren als dat boekje weg is. Dus heeft ze
- een boekje voorsprong
- extra tijd om de andere boekjes te bemachtigen, want Inge kan nog niet vertrekken (ze denken dat er nog geen boekje weg is).
We weten dat Marc en Shadia één kant van de toren bewaken, en Stijn op zijn eentje de andere kant.
Mogelijk?
Niks is onmogelijk natuurlijk. Gesteld dat Sandra de Mol niet zou zijn maakt het de Mol geen ene f**k uit of zij nu al dan niet een vrijstelling haalt!







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #379 Gepost op: 9-03-2003, 13:32:42 »
De dagboekproef. Daarin zit een element dat we wellicht over het hoofd hebben gezien.
Sandra heeft opeens vijf boekjes, terwijl iedereen dacht dat ze er maar vier had weggenomen. Maar: even voordien horen we Sandra zeggen: Als ik slim ben dan neem ik dit boekje al. Welk boekje? Het boekje waarvan ze weet dat de Mol die in het vizier houdt. Want de Mol zal niet alarmeren als dat boekje weg is. Dus heeft ze
- een boekje voorsprong
- extra tijd om de andere boekjes te bemachtigen, want Inge kan nog niet vertrekken (ze denken dat er nog geen boekje weg is).
We weten dat Marc en Shadia één kant van de toren bewaken, en Stijn op zijn eentje de andere kant.
Mogelijk?
Ik moet dat stuk nog eens goed herbekijken, maar zal er vandaag de kans niet meer toe hebben.
Maar het lijkt me zeer plausibel. Als Sandra wint gaat er geen geld naar de pot, dus de mol en Sandra hebben hier een verbond.
Daarbij zegt mijn kleine vinger mee dat Stijn meer sympathie heeft voor Sandra als voor Inge die eventueel de vrijstelling van Sandra kon winnen.
Dus Sandra gokt erop dat Stijn (mol) te laat gaat roepen dat de boekjes weg zijn en ... ze wint.